- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (31 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (246 opinii)
- 3 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (190 opinii)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (158 opinii)
- 5 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (43 opinie)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (59 opinii)
Zmiany w Polskim Rejestrze Statków
- Polski Rejestr Statków przeżywa kolejny kryzys - mówi prof. dr hab. Marek Szymoński, podsekretarz stanu ds. morskich w Ministerstwie Infrastruktury. - Z jedenastu skontrolowanych statkach pływających pod polską banderą trzy zostały zatrzymane ze względu na duże usterki w systemie jakości. Statystycznie znaleźliśmy się na pierwszym miejscu wśród najgorszych na świecie towarzystw rejestracyjnych. Dane te opublikowano. Teraz radzimy co zrobić, by PRS miał w przyszłości lepsze notowania. Przede wszystkim trzeba poprawić jakość pracy. Niewątpliwie po tym incydencie zarząd PRS powinien podać się do dymisji.
Zgodnie z ustawą celem PRS jest działanie na rzecz bezpieczeństwa statków i znajdujących się na nich osób i ładunków, oraz ochrona środowiska morskiego. W szczególności chodzi o klasyfikację statków oraz dozorów technicznych a także rzeczoznawczy, klasyfikację i szkolenia na temat obowiązujących przepisów krajowych i międzynarodowych. Ich spełnienie PRS potwierdza certyfikatami.
- Trudno podać teraz datę zmian, ale robimy wszystko, by utrzymać PRS na powierzchni - mówi Marek Szymoński. - W tej chwili negocjujemy z administracją Cypru, by był on tam uznawany. To wymaga jednak wystawiania dokumentów przez administracje morską RP, co jest ryzykowne biorąc pod uwagę słabą jakość Polskiego Rejestru Statków.
Obecnie wiele towarzystw rejestracyjnych przeżywa trudności. Na drugim miejscu jeśli chodzi o liczbę zatrzymanych statków (18 procent, u nas ponad 28 proc.) znalazło się francuskie towarzystwo Veritas.
- Obecnie system kontroli jakości obejmuje już całą flotyllę, a nie wybrane jednostki jak dawniej - mówi Marek Szymoński. - Veritas jednak ustosunkował się do zaistniałej sytuacji, lekko neutralizując atmosferę. Zarząd PRS natomiast nic nie komentował, schował się w podziemie. To bardzo źle o nim świadczy. Jeśli sam nie poda się do dymisji, spowodujemy, żeby został odwołany. W ciągu dwóch lat zarząd PRS doprowadził do zdecydowanego obniżenia notowań. Jeśli chcemy mówić o odrodzeniu naszej floty, to instrument, jakim jest Polski Rejestr Statków, jest niezwykle istotny. Ponieważ polska bandera jest czwartą najgorszą banderą na świecie, musimy się zastanowić, czy będziemy mieli jakiekolwiek szanse w przyszłości.
Opinie (17)
-
2010-02-19 09:07
PRS
obecne działania są przypuszczam podobne jak za min Syryjczyka,gdzie za wszelką cenę PRS miał zniknąć,obecne działania sądzę,że są korupcyjnym działaniem.Nic dodać nic ująć.Nie muszą pomagać ale niech nie przeszkadzają
- 0 0
-
2003-01-17 09:31
do galluxa
Szanowny galluxie, jesteś niezastąpiony w swoich opiniach. Twoja znajomość każdej dziedziny jest godna najwyższego uznania. Ty możesz zabrać głos na temat PRS-u bo kńczyłeś przecież TBO a absolwenci tej szkoły uzyskują najwyższe stopnie naukowego wtajemniczenia. To pozwala Ci także na wyrażanie niepodważalych opinii na temat przekrętów w Stella Maris, itp.... Jak widzimy i czytamy Twoje wypowiedzi i osądy to wydaje się, że tylko Twoja wiedza, na poziomie TBO, jest jedyną i niepodważalną. Aż żal, że doba ma tylko 24 godziny bo Ty mógłyś przecież rozwiązać wszystkie problemy ale nie starcza Ci czasu. Życzę Ci trafnego opiniowania i wyrażania niepodważalnych osądów. A tak na marginesie: smutnie się uśmiałem czytając Twoją opinię na temat Towarzystw Klasyfikacyjnych.
Yetistawoj- 0 0
-
2003-01-14 21:35
no i co z tego kolego??
a gdzie Zamech Cegielski 22lipca i tyle dobrych polskich firm??
żyjesz bez nich??
wyżyjesz i bez psu na bude potrzebnego PRS
o ile się nie mylę to armator wybiera sobie towarzystwo klasyfikacyjne tak samo jak stocznię gdzie zbudują mu statek
ilu masz w Polsce armatarów i ile statków zamierzają wybudować w polskich stoczniach??- 0 0
-
2003-01-14 19:15
akcja ministra
czytając artykuły prasowe o PRS mam wrażenie, że nad tą firmą "coś wisi",
a jak nie wiemy o co chodzi to chodzi o pieniądze!!! myślę, że pan minister Szymoński albo się nie wywiązał z obietnic albo szybko realizuje obietnice... i w krótkim czasie nie będzie polskiej firmy klsyfikacyjnej tylko np GL (Germanischer Loyd).- 0 0
-
2003-01-14 14:57
Uwagi Zarządu PRS S.A. do artykułów prasowych nt. Polskiego Rejestru Statków
moze PRS nie komentowal, ale dziwne ze zamiescil.
http://www.prs.pl/index_p.html- 0 0
-
2003-01-14 14:31
skoro nie wiadomo o co chodzi
to chodzi o $$$$$$$$$$. Mamy bezrobocie i towarzysze z SLD szukają posadek. Nie po to zdobyli głosy 20 % Polaków by teraz tego przez 4 lata nie wykorzystywać. A jak sięchce psa uderzyć ( teraz PRS) to kij się znajdzie. Przerabialiśmy to już z Balcerowiczem...
- 0 0
-
2003-01-14 14:12
PRS
Takie opinie nt. PRS brzmią dziwnie. Dotychczas bandera polska była uważana - w obiegowej opinii - za drogą (dzięki czemu część naszych armatorów szukała wybiegów, aby rejestrować za granicą np na Cyprze), ale dość solidną pod względem wymogów technicznych. Kluczowa wydawałaby się informacja w jakich portach i według jakich przepisów przeprowadzono wspomniane kontrole.
- 0 0
-
2003-01-14 13:54
POPIERAM!!!!
Każdy uświadomiony Polak wie,że Polska nie ma praktycznie wlasnej floty- bo po co. Po co się właściwie irytować, KRS się wszystkim zajmie. "Wywróćmy normalność-wykopmy przyszłość"
- 0 0
-
2003-01-14 13:05
Dot. PRS
o, że PRS nie będzie wystawiał dokumentów w imieniu Administracji Cypru jest to zalecenie UE, które Cypr musiał wprowadzić, tzn. tylko Towarzystwa Klasyfikacyjne, które są członkami IACS są upoważnione do wystawiania dokumentów w imieniu Cypru.
PRS nie jest członkiem IACS, również ze względu na posiadany mały tonaż. Ponadto po zatonięciu m/t ERICA była nagonka na PRS i wykluczono Polski Rejestr Statków z IACS.
Przed miesiącem zatonął m/t PRESTIGE, który zalał mazutem część Hiszpanii i Francji.
M/t PRESTIGE jest pod klasą American Bureau of Shipping (ABS) i żadne lobby nie tworzy nagonki na to Tow. Klasyfikacyjne (ABS).
Standardy pracy i organizacji PRS nie ustępują BV, RINA, Rosyjskim czy Chińskim Tow. Klasyfikacyjnym. Nagonkę na PRS robią ci, którzy z pozoru chcą ratować gospodarkę morską, a przecież PRS istnieje od 1936 r. i stanowi potężną podporę gospodarki morskiej.
PRS to również Biuro Certyfikacji naszego przemysłu i różnych zakładów pracy. Ministerstwo zamiast bronić PRS, tworzy nagonkę, kto jest liderem tej nagonki? Czy czasem nie chcą osłabić PRS, a potem sprzedać zagranicznemu Towarzystwu Klasyfikacyjnemu!! - UWAGA!
o, że PRS nie będzie wystawiał dokumentów w imieniu Administracji Cypru jest to zalecenie UE, które Cypr musiał wprowadzić, tzn. tylko Towarzystwa Klasyfikacyjne, które są członkami IACS są upoważnione do wystawiania dokumentów w imieniu Cypru.
PRS nie jest członkiem IACS, również ze względu na posiadany mały tonaż. Ponadto po zatonięciu m/t ERICA była nagonka na PRS i wykluczono Polski Rejestr Statków z IACS.
Przed miesiącem zatonął m/t PRESTIGE, który zalał mazutem część Hiszpanii i Francji.
M/t PRESTIGE jest pod klasą American Bureau of Shipping (ABS) i żadne lobby nie tworzy nagonki na to Tow. Klasyfikacyjne (ABS).
Standardy pracy i organizacji PRS nie ustępują BV, RINA, Rosyjskim czy Chińskim Tow. Klasyfikacyjnym. Nagonkę na PRS robią ci, którzy z pozoru chcą ratować gospodarkę morską, a przecież PRS istnieje od 1936 r. i stanowi potężną podporę gospodarki morskiej.
PRS to również Biuro Certyfikacji naszego przemysłu i różnych zakładów pracy. Ministerstwo zamiast bronić PRS, tworzy nagonkę, kto jest liderem tej nagonki? Czy czasem nie chcą osłabić PRS, a potem sprzedać zagranicznemu Towarzystwu Klasyfikacyjnemu!! - UWAGA!
o, że PRS nie będzie wystawiał dokumentów w imieniu Administracji Cypru jest to zalecenie UE, które Cypr musiał wprowadzić, tzn. tylko Towarzystwa Klasyfikacyjne, które są członkami IACS są upoważnione do wystawiania dokumentów w imieniu Cypru.
PRS nie jest członkiem IACS, również ze względu na posiadany mały tonaż. Ponadto po zatonięciu m/t ERICA była nagonka na PRS i wykluczono Polski Rejestr Statków z IACS.
Przed miesiącem zatonął m/t PRESTIGE, który zalał mazutem część Hiszpanii i Francji.
M/t PRESTIGE jest pod klasą American Bureau of Shipping (ABS) i żadne lobby nie tworzy nagonki na to Tow. Klasyfikacyjne (ABS).
Standardy pracy i organizacji PRS nie ustępują BV, RINA, Rosyjskim czy Chińskim Tow. Klasyfikacyjnym. Nagonkę na PRS robią ci, którzy z pozoru chcą ratować gospodarkę morską, a przecież PRS istnieje od 1936 r. i stanowi potężną podporę gospodarki morskiej.
PRS to również Biuro Certyfikacji naszego przemysłu i różnych zakładów pracy. Ministerstwo zamiast bronić PRS, tworzy nagonkę, kto jest liderem tej nagonki? Czy czasem nie chcą osłabić PRS, a potem sprzedać zagranicznemu Towarzystwu Klasyfikacyjnemu!! - UWAGA!- 0 0
-
2003-01-14 11:51
zano
to są towarzystwa krajowe i masz rację
ale ja miałem na myśli te najbardziej liczące się
wszystkie one swoją działalność opierają o przepisy Lloyda
przynajmniej tak było kiedy kończyłem TBO a moją pracą dyplomową była "tylnica okrętowa spawana" zaś przepisami o które miałem oprzeć swój projekt były właśnie przepisy Lloyda
pamiętam ile miałem problemów bo nie miałem tłumaczenia na polski:((- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.