• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w Rębiechowie? "Jest presja"

Robert Kiewlicz, Piotr Weltrowski
24 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Włodzimierz Machczyński rządzi Rębiechowem od 12 lat. Czy doczeka na stanowisku do zakończenia rozpoczętych przez siebie inwestycji? Włodzimierz Machczyński rządzi Rębiechowem od 12 lat. Czy doczeka na stanowisku do zakończenia rozpoczętych przez siebie inwestycji?

Za tydzień okaże się, czy obecny zarząd portu lotniczego w Rębiechowie dokończy trwające na lotnisku inwestycje. Na walnym zgromadzeniu wspólników część udziałowców portu może domagać się odwołania obecnego prezesa - Włodzimierza Machczyńskiego.



Jak oceniasz działanie lotniska w Rębiechowie?

Zgromadzenie wspólników Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy zaplanowane jest na 31 maja. Wtedy zdecyduje się przyszłość prezesa Włodzimierza Machczyńskiego, któremu kończy się kadencja. Możliwe, że straci on swoje stanowisko - taką informację potwierdzili nam nieoficjalnie przedstawiciele części udziałowców lotniska oraz jeden z członków rady nadzorczej.

O oficjalne stanowisko jednak znacznie trudniej. - Nie mogę ani potwierdzić, ani zaprzeczyć - mówi Mieczysław Struk, marszałek Województwa Pomorskiego. Samorząd województwa jest, wraz z Przedsiębiorstwem Państwowym "Porty Lotnicze" oraz samorządami Gdańska, Gdyni i Sopotu, udziałowcem portu lotniczego w Rębiechowie. - Ewentualna decyzja na ten temat zostanie podjęta przez wszystkich akcjonariuszy.

Inni nie są bardziej rozmowni: - Do zgromadzenia wspólników nie chcemy mówić o konkretnych decyzjach personalnych - zastrzega Kamil Wnuk, rzecznik prasowy PP "Porty Lotnicze".

- Na razie żadna wiążąca decyzja nie zapadła - ucina przewodniczący rady nadzorczej Portu Lotniczego Gdańsk, Jan Zarębski.

Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz: - Nie będę na ten temat rozmawiać.

Jacek Karnowski, prezydent Sopotu: - Pana Machczyńskiego bronią wyniki lotniska i realizowane inwestycje. Jego pracę oceniam jako dobrą.

Jednak nasz informator, urzędnik pracujący dla jednego z udziałowców portu lotniczego, twierdzi, że decyzja już zapadła, a wspólnicy ustalają w tej chwili, kto przejmie stery trójmiejskiego lotniska po Machczyńskim. Poniekąd potwierdza to inna z osób, z którymi rozmawiamy, wysoko postawiony przedstawiciel innego udziałowca. - Rzeczywiście jest presja, żeby zastąpić go kimś nowym - mówi nam lakonicznie.

Włodzimierz Machczyński kieruje trójmiejskim lotniskiem od końca lat 90. Pod jego kierownictwem spółka przygotowała i rozpoczęła wartą ok. 450 mln zł modernizację portu lotniczego: budowę nowego terminalu, drogi kołowania oraz płyty postojowej. Było to niezbędne, ponieważ szybki wzrost liczby pasażerów, których dziś przewija się przez Rębiechowo ok. 2 mln rocznie, sprawił, że dotychczasowa infrastruktura przestała wystarczać. Dzięki inwestycjom przepustowość trójmiejskiego lotniska wzrośnie do 5 mln pasażerów w 2012 roku.

Mimo to nie brakuje głosów, że Machczyński przestał radzić sobie z zarządzaniem spółką. Najostrzej krytykował go prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który zimą stwierdził, że projekt rozbudowy portu lotniczego jest źle przygotowany. Ale Szczurek ma pretensje do Machczyńskiego także z innego powodu: otwarcie mówi, że to przez zaniechanie szefa Rębiechowa prace przy budowie portu lotniczego w Gdyni opóźniły się o kilka lat.

Zastrzeżenia mają też inni udziałowcy, choć nie zgłaszają ich tak otwarcie. Chodzi przede wszystkim o opóźnienia z rozpoczęciem inwestycji na lotnisku oraz problemy ze znalezieniem ich finansowania. Z tego powodu samorządy województwa, Gdańska i Sopotu musiały sięgnąć do swoich budżetów i wyłożyć na podwyższenie kapitału spółki 55 mln zł. Mimo to terminal powstaje w wersji okrojonej w porównaniu do pierwotnych zamierzeń.

Sam główny zainteresowany sprawia wrażenie pewnego siebie. - Myślę, że po 12 latach pracy, dobrej pracy, moja kadencja zostanie przedłużona - mówi Włodzimierz Machczyński. - Żyję w takim środowisku, że przyzwyczaiłem się do pomówień i plotek. Sygnały na temat zakończenia ze mną współpracy mogą się więc pojawiać, ale proszę pamiętać, że w sytuacji, gdy uruchomiony jest potężny proces inwestycyjny, ktoś podjąłby ogromne ryzyko, podejmując taką właśnie decyzję.

Miejsca

Opinie (182) ponad 10 zablokowanych

  • czy to jest artykul o Rebiechowie czy o Gdyni? (6)

    bo jakies sfrustrowane psychole pisza o szczurku...

    • 13 4

    • wiadomo ze Szczurek nie jest z PO (4)

      wiec go niszcza jak moga

      • 2 2

      • podobnie z reszta jak Kaczynskiego (3)

        ktory zagrazal ich interesom, ukladom i ukladzikom

        • 1 2

        • (2)

          ahahahahahaha ahahaaaaaaaaaahahahahahahha ah hahahahaahhaaaaaahaahha hah hhahah hah ha

          • 0 2

          • czytaj a nie rechoczesz

            Większej bylejakości chyba nie było i jedynie mUndrych POMachczyńskich na których masz głosować bo inaczej - z czym się nie krył Adamowicz telefonik do kolegi ministra i nie będziesz wiedział lotniska w Gdyni, bo PO skutecznie go zblokuje na szczeblu rządowym przez kolesi z PO choćby przynosiło milionowe zyski.
            a czemu, bo Szurek nie jest w grupie kolesi PO!
            Jego partia to Gdynia region i samorządność.
            Dlatego jest zadrą dla kolesiostwa i wypisują tu na niego bzdety i kalumnie.
            Do tego kasa misiu, kasa w różnych Radach, Radzikach, a Szczurek jest czysty w żadnej z nich go nie zobaczysz.

            A już najgorszym dla"liberałów" to konkurencja - oznacza mniejszy zysk dla partii

            Jeśli weżniesz pod uwagę ze będzie w Gdyni_Kosakowie latać nie tylko cala Gdynia, część Pomorza i małe trójmiasto(Wejherowo, Rumia, Reda) - z grubsza jakieś 500 tys mniej potencjalnych klientów, bo będą lepiej obsłużeni, fachowo zorganizowani, z lepszym dojazdem(kolejowym, samochodowym, ... i bez mafii taksówkowej) no to już koniec.

            • 1 0

          • zabraklo argumentow merytorycznych

            znamienne dla zwolennikow PO

            • 1 0

    • to układ

      wypuścił swoja sforę ujadaczy

      • 2 1

  • Dopiero teraz?!

    Wg mnie lista zaniedbań i indolencji władz portu lotniczego i miasta Gdańsk w tych okolicach jest dłuuuga i dużo szybciej powinno sie przewietrzyć gabinety.
    1) Indolencja związana z przygotowaniem inwestycji - rozbudowa portu. Terminal (będzie mniejszy bo na czas nie zagwarantowano gruntów pod terminal)
    2) Wybór drogiego projektu i poniekad związane z tym kłopoty z zapewnieniem finansowania inwestycji.
    3) Problemy komunikacyjne związane z likwidacją Słowackiego za lotniskiem
    4) Indolencja związana z bierzącym utrzymaniem portu - parkingi, parkometry, niedziałające drzwi, niekompetentna obsługa, stan toalet
    5) Zajęcie płyty postojowej pod parking
    6) Budowa zbędnego hangaru
    7) Drukowanie zbędnego miesięcznika - tuby propagandowej władz portu.
    itd.

    • 11 0

  • Gdzie można zapoznać się z zawodowym CV Zarządu lotniska Gdynia-Kosakowo? (2)

    to może być ciekawa lektura zważywszy wartość projektu portu lotniczego dla Gdyni.

    • 12 1

    • gdzie można zapoznać się z zawodowym CV Zarządu lotniska Gdańsk-Rębiechowo? (1)

      a poza tym Karnowskiego, duzego bobasa Adamowicza i reszty kolesi z PO??

      • 4 2

      • w KRS

        • 0 1

  • ja też czuję presję i siedzę w kiblu...

    • 2 0

  • a presji zeby w Gdyni otworzyc konkurencyjne lotnisko nie ma?? (1)

    bo cos mi sie wydaje ze jest dosc mocno blokowane przez kolesi z PO

    • 7 2

    • co Wy pie......cie. Pieniądze nie znają podziałów politycznych. Pieniądz lubi spokój.

      • 1 6

  • Szczurek jest tak zakompleksiony, że nie tylko musi mieć lotnisko (1)

    Są jeszcze drobiazgi, aczkolwiek charakterystyczne: jak np. akcja "Pies w wielkim mieście"...
    Gdzie ta Gdynia wielka? Co najwyżej średniej wielkości miasto, ale nazwa świadczy o kompleksach...

    • 9 16

    • konkurencja jest zdrowa

      i tyle w tym temacie

      • 1 0

  • Dziecko zakompleksionego Szczurka (4)

    Lotnisko w Gdyni to najgłupszy pomysł jaki słyszałem - to dziecko zakompleksionego Szczurka i bzdura totalna. Lepiej te pieniądze wpakowac w Rębiechowo i to lotnisko naprawde rozwinąc na lotnisko europejskie - bo narazie to tylko baza dla tanich linii lotniczych. Oryginalnymi liniami (takimi tylko latam, bo latam slużbowo) to mozna tylko doleciec do Mon, Fra, Kopenh i Warsz, a to strasznie utrudnia latanie po świecie - brakuje chociażby Londynu, Amsterdamu, Paryża, a i loty do Niemiec sa tylko 3 razy dziennie. ROZWINCIE W KONCU RĘBIECHOWO, a nie tylka gadacie o tym. Teraz Rębiechowo to wstyd na świat.

    • 12 22

    • no wlasie widac ze nie byles w Londynie czy Paryzu

      bo w kazdej z tych aglomeracji jest kilka lotnisk

      • 1 0

    • co za bufon :)

      "Oryginalnymi liniami (takimi tylko latam, bo latam slużbowo)"
      lataj sobie czym chcesz..
      widzę że tanie linie to najwyraźniej "podróbki"
      dobrze ze latasz tylko "oryginalnymi" (pewnie w business class) bo wiekszosc normalnych ludzi nie musi twojej facjaty ogladac

      • 1 1

    • od kiedy konkurencja to glupi pomysl???

      • 1 0

    • rozwincie w koncu rebiechowo

      to dobre stwierdzenie ale pierwszym krokiem ku temu jest zmiana hamulcowego

      • 4 2

  • LOTNISKO (4)

    SZCZUREK TO SOBIE MIESZAĆ MOŻE W "śledfziogrodzie" !!! OD RĘBIECHOWA WARA !!!

    • 55 51

    • poziom wyborcy PO jak mniemam (1)

      "WARA", "SLEDZIOGROD"
      poobrazajcie wszystkich "Krakusow, Szkotow, Poznaniakow, Dunki"..
      a ludzie beda sie od was odwracac w postepie geometrycznym

      • 3 2

      • nie pisz mu o postepie geometrycznym

        bo i tak nie zrozumie
        on z tych którzy nie mieli matematyki na maturze

        taka mlodziez i inteliganecja nam rosnie, ze co powiedza w TVN to swiete

        • 1 4

    • PAN SZCZUREK dla ciebie zamiataczu końskich kup. (1)

      olo pamiętaj że jak Gdynia będzie miała swoje lotnisko to gdańsk zkończy z kombinowaniem i weżmie się do roboty , konkur encja nie śpi.

      • 14 12

      • weżmie się do roboty jeśli się ogarnie - bo jak na razie Machczyński HulajDuszaPiekłaNieMa niewiele sobie robi

        ani z problemów jakie ma jego lotnisko, ani syfu jaki nawyrabiał wcześniej będąc prezesem spółki, która operowala lotniskiem w BabichDołach / Kosakowie

        • 7 4

  • pozostawienie Machczynskiego na stołku (4)

    bedzie ostatecznym dowodem istnienia układu trójmiejskiego jako sieci powiazań miedzy kolesiami. Fakt ze Adamowicz broni WMach.... nie jest zaskoczeniem bo wystarczy spojrzec na skład Rady Nadzorczej GPEC by ujrzec ich wzajemne powiazanie. Skutkiem rzadów Machczynskiego jest utrata przez Gdansk waznego połaczenia drogowego czyli traktu Słowackiego powyzej lotniska

    • 22 6

    • Karnowski, Adamowicz

      za Machczynskim

      tak sie trzyma klika z PO

      a Tusk na szczeblu rzadowym blokuje powstanie i rozwoj konkurencyjnego lotniska w Gdyni
      tak dba o "swoich"

      • 2 0

    • (2)

      Ważnego połączenia dla garstki frustratów, zapomniałeś dodać.

      • 2 7

      • jakieś 10 tys frustratów dziennie

        ... bo tyle jeździło tą drogą przed jej likwidacją

        • 3 0

      • skomentuj całośc postu

        szczególnie ten fragment o układzie Adamowicz-Machczyński

        • 4 1

  • Szczurek zazdrości (1)

    Prez. Gdynia zazdrosci lotniska i chce usunac osobe dobrze kierujaca konkurencyjna instytucja jaka jest Rebiechowo dla potencjalnego lotniska w Gdyni

    • 6 19

    • gdybys choc troche sie interesowal polityka

      wiedzialbys ze lotnisko w Gdyni jest blokowane na szczeblu rzadowym przez kolesi z PO
      a czemu??
      kasa misiu, kasa

      konkurencja oznacza mniejszy zysk

      szczegolnie jesli wezmie sie pod uwage ze bedzie tam latac cala Gdynia, Wejherowo, Rumia, Reda - jakies 400 tys mniej potencjalnych klientow

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane