• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w rozkładach jazdy SKM, PKM i pendolino

Michał Brancewicz
10 grudnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Od  12 grudnia wchodzi nowy rozkład jazdy na SKM, PKM i pociągach dalekobieżnych. Od  12 grudnia wchodzi nowy rozkład jazdy na SKM, PKM i pociągach dalekobieżnych.

Od niedzieli, 12 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład na kolei. Zmiany w kursowaniu SKM są kosmetyczne, większe będą na linii PKM. Sporo nowości czeka też pasażerów podróżujących z Trójmiasta po Polsce.



Kiedy ostatni raz jechałe(a)ś pociągiem?

Jak co roku, w drugi weekend grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład kolejowy obejmujący całą Polskę i większość krajów Europy. Potem, co najmniej raz na kwartał, wprowadzane są korekty związane głównie z dostosowaniem godzin kursowania pociągów do postępujących prac modernizacyjnych na liniach kolejowych. Zmiany nie ominą także Trójmiasta.

SKM (Gdańsk - Lębork)



- W dni robocze zmiany będą niewielkie. W porównaniu do obecnego rozkładu pojawią się maksymalnie kilkuminutowe zmiany w godzinach odjazdów poszczególnych pociągów - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto.
W weekendy (z wyjątkiem 12, 25 i 26 grudnia oraz 1, 2, 6 i 7 stycznia) będą prowadzone prace na torach. Pociągi pojadą więc według zastępczych rozkładów jazdy - między Gdańskiem a Wejherowem co 30 min.

7 stycznia 2022 (piątek) - pociągi w trakcji elektrycznej będą kursowały według sobotniego rozkładu jazdy.

Aktualny rozkład jazdy SKM i PKM



Szczegółowy rozkład jazdy SKM od 12 grudnia:


Zmiany w kursowaniu pociągów na trasie PKM wynikają głównie z prac związanych z elektryfikacją linii i budową nowego przystanku. Zmiany w kursowaniu pociągów na trasie PKM wynikają głównie z prac związanych z elektryfikacją linii i budową nowego przystanku.

PKM (Trójmiasto - Kaszuby/Kościerzyna)



- Tu będą liczne zmiany związane głównie z elektryfikacją linii PKM i budową nowego przystanku Gdańsk Firoga. Godziny odjazdów niektórych pociągów zmienią się nawet o kilkadziesiąt minut - informuje Tomasz Złotoś.
Do 24 grudnia zamknięty będzie jeden tor na linii PKM na odcinku Kiełpinek - Gdańsk Rębiechowo. Później zostanie zamknięty jeden tor od Gdańska Wrzeszcza do Gdańska Brętowa.

Od 25 grudnia:
W związku z licznymi prośbami podróżnych pociąg 96953/2 Kościerzyna (odj. o  godz. 5:14) - Gdynia Główna wróci na swoją stałą trasę - przez stację Gdańsk Wrzeszcz.

Niestety, ze względu na brak dostatecznej zdolności przepustowej, odbędzie się to kosztem pociągu 96206 Gdynia Gł. (odj. o godz. 5:42) - Gdańsk Wrzeszcz, który zostanie odwołany w dni robocze (od 27 grudnia)

Od 27 grudnia:
Pociąg 96210 Gdynia Główna (odj. o godz. 6:56) - Gdańsk Rębiechowo zostanie wydłużony do Gdańska Wrzeszcza. Po zmianie będzie wyruszał z Gdyni o godz. 7:19.

Pociąg 96307 Gdańsk Rębiechowo (odj. o godz. 7:28) - Gdynia Główna będzie zaczynał bieg w Gdańsku Wrzeszczu, z którego będzie odjeżdżał o godz. 8:20.

Szczegółowy rozkład jazdy PKM


Od nowego rozkładu najszybsze pociągi pendolino pokonają trasę Gdynia - Warszawa w 2 godz i 55 min. Od nowego rozkładu najszybsze pociągi pendolino pokonają trasę Gdynia - Warszawa w 2 godz i 55 min.

Trójmiasto - Warszawa: więcej i szybciej



- Nowy rozkład jazdy przynosi skrócenie czasu podróży pociągami Express InterCity Premium. Przejazd ze stacji Warszawa Centralna do Gdyni Głównej zajmie w przypadku trzech najszybszych pociągów EIP (bez postojów pomiędzy Gdańskiem a Warszawą) 2 godziny i 55 minut [dzisiaj najszybsze pendolino jedzie 2:59 - red.]- informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik spółki PKP Intercity. - Szybciej pojadą także składy ekonomiczne - kategorii IC i TLK. Najszybsze pociągi IC z Gdańska Głównego do Warszawy Centralnej dojadą w niecałe 3 godziny.
W nowym rozkładzie pasażerowie będą mieć do wyboru 30 (wliczając pociągi sezonowe) połączeń pomiędzy Trójmiastem a Warszawą. Z 24 do 25 wzrośnie liczba codziennych połączeń.

Nowością na torach będzie skład IC Wybrzeże, który połączy Trójmiasto ze stolicą w dogodnych godzinach. Z Gdyni do Warszawy wyjedzie o godz. 8, a z Warszawy do Gdyni po godz. 16.

W weekendy na tej trasie będzie kursować nowy pociąg IC Laguna, który będzie dodatkowym połączeniem podczas weekendowych szczytów przewozowych.

Nowe połączenia między Gdynią a Katowicami



Nowością na torach będzie także skład TLK Flisak z Gdyni do Katowic, który zapewni również możliwość dojazdu m.in. do Grudziądza, Płocka, Łodzi i Częstochowy.

Od marca uruchomione zostanie połączenie EIC Klimczok zapewniające dojazd w soboty z Katowic do Gdyni, a w niedziele z Gdyni do Katowic przez Warszawę.

Do Wrocławia i Szczecina



Kursujący pomiędzy Trójmiastem a Poznaniem pociąg IC Lednica pojedzie w wakacyjne weekendy w wydłużonej relacji do i z Wrocławia, zapewniając ostatnie połączenie z Gdyni do Wrocławia około godziny 17.

W nowym rozkładzie mieszkańcy m.in. Trójmiasta, Malborka, Tczewa i Wejherowa zyskają dodatkowe połączenie do Szczecina dzięki wydłużeniu relacji pociągu IC Bryza, kursującego do tej pory pomiędzy Olsztynem a Kołobrzegiem.

Zmiany w kursowaniu pociągów TLK



Pociąg TLK Mierzeja łączący Hel z Lublinem będzie kursować w porze dziennej, a nie nocnej, jak do tej pory.

Pociąg TLK Kociewie nie będzie już prowadzić grupy wagonów do Gorzowa Wielkopolskiego, połączenie Trójmiasta ze stolicą województwa lubuskiego dalej będzie zapewniać skład TLK Bory Tucholskie.

Opinie (95) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • (3)

    Zmiany w kursach okej ale kiedy w końcu zwiększona zostanie liczba składów,szczególnie w pandemii?Nie bardzo rozumiem dlaczego w szczycie jest zawsze mało składów....na zdrowiu i życiu oszczędzać?O cenie nie dyskutuję.Dramat.

    • 22 7

    • Jest jakieś miasto,

      w którym nie ma tłoku w komunikacji zbiorowej w godzinach szczytu?

      • 10 2

    • A skąd chcesz wziąć te dodatkowe składy? jakiś zapomniany skład składów?

      • 9 3

    • Życie to nie bajka o zaczarowanym ołówku. Składów nie narysujesz sobie, obsługi tych składów także.

      • 4 2

  • Ceny na pendolino jak z kosmosu! (17)

    Dlaczego na pendolino ceny są jak z kosmosu, skoro taki TLK jedzie 18 minut dłużej a bilet na TLK jest 3 krotnie tańszy. Mało tego zdarzyło mi się że zamiast składu Pendolino podstawiono zwykle wagony i pociąg ten był punktualnie a w kasie nie chcieli zwrócić różnicy skoro pociąg był o czasie tylko że zwykły wagonowy.

    • 54 5

    • bo ten komu zależy zapłaci. możesz jechać tlk.

      • 5 9

    • Ja tam wolę dopłacić i jechać w komforcie. (4)

      I tak wychodzi taniej niż samochodem.

      • 7 7

      • Licząc jedną osobę to może tak ale w dwie trzy niestety pociąg wychodzi drogo (1)

        • 16 0

        • W dwie wychodzi tak samo, a odpada problem z przeciskaniem się przez miasto.

          We trzy, o ile trzecia nie jest dzieckiem, mało kto jeździ...

          • 6 2

      • Na wielu trasach w Polsce

        są całkiem komfortowe IC (ta sama cena co TLK), bez konieczności płacenia jak za zboże.

        • 4 0

      • Komfort i pedolino,

        Zapomnij

        • 2 0

    • bo to pociag glownie dla ludzi

      w delegacji.
      Oni kasy nie licza.

      • 11 0

    • Jakie są ceny w kosmosie? (3)

      • 1 1

      • W kij.

        • 1 0

      • w kit

        • 0 0

      • Porównywalne z cenami w PL

        • 0 0

    • Pendolino jest produktem Premium (2)

      dlatego bilety sa drogie

      • 5 1

      • Niech sobie będzie ale (1)

        Produkt premium nie powinien stanowić wiekszości oferty na danej trasie.
        Poza produktem premium powinny być pociagi o akceptowalnym standardzie jak IC, a nie TLK.

        • 7 0

        • No weś, to by nikt im nikt nie płacił 3x tyle za niby premium. To są przemyślane działania a nie dzieło przypadku.

          • 0 0

    • cena

      w drugiej klasie EIP bez promocji wynosi 150 zł. Dla porównania w połowie lat 90-tych ekspres do Warszawy z miejscówka kosztowal 110 zł. i nie było mowy o żadnych promocjach. Nie musze mówić , że od 25 lat ceny na wszytskei artykuły poszły w górę o co najmniej 200 % tak jak i nasz edochody. tak więc cena przejazdu EIP w 2 i pół godziny nei jest z kosmosu. Jak kupisz bilet odpowiedni wcześniej to możesz zapłacić 105 zł. a nawet 50 zł.

      • 4 5

    • Bo to pociąg premium a nie zapluskwiony TLK. (1)

      Nie chcesz nim jechać to wybierasz inną opcje. Albo bla bla.

      • 4 6

      • Ale podstawą oferty powinna być kategoria IC

        a tak jest albo drogi EIP albo zapuszczony TLK.

        • 2 1

  • Za drogo moi drodzy I kochani (1)

    Skąd te ceny do jakości .

    • 25 7

    • U nas na razie wszystko ponad 3x drożej niż w europie

      Płaca minimalna za godz w PL ~13zł cena litra paliwa ~6zł Za godz pracy można kupić ~ 2 litry paliwa.
      Płaca min za godz w Niemczech - 9.6 euro. Litr paliwa 1.5 euro Za godz pracy w niemczech można kupić ponad 6 litrów paliwa czyli za godzinę pracy w niemczech można kupic ponad 3x tyle paliwa co w PL. Tak samo jest z biletami na kolej i wszystkim innym.

      • 3 0

  • pkp ic (5)

    dziękujemy że zabraliście połączenie tlk Kociewie. teraz już nie dojade do/z domu bezpośrednio. trzymajcie tak dalej. PŁ

    • 18 3

    • ceny....

      masakra, tylko siedzieć w domu.

      • 7 0

    • europa (1)

      a kiedy pkp ic albo inni przewoźnicy zaproponują więcej międzynarodowych połączeń z Trójmiasta, ......nigdy,

      • 14 0

      • Julka, spokojnie, "Czech Casting" poczeka:)

        • 4 0

    • Dla jednego kaszuba połączenie się nie opłacało (1)

      Proszę bardzo

      • 2 4

      • Kociewie

        Kociewie jeździł nie tylko na Kaszuby ale w relacji Gdynia - Gorzów Wielkopolski i przejeżdżał przez 4 województwa.

        • 4 0

  • Już przez chwilę zdziwienie, że może pkp skończyło remont linii malbork-kwidzyn-grudziądz, ale nie, wygaszanie popytu nadal ma się świetnie.

    • 13 1

  • Wspaniale rozwija się PKP! (2)

    Widać wzorowe zarządzanie państwową spółką. Na tle upadających, zachodnich przewoźników typu Flixbus, nasze koleje to narodowa perła. Zwłaszcza cieszy niesamowity rozwój po odejściu skorumpowanej władzy z PO

    • 10 39

    • Szkoda,że administrator

      nie pozwala używać niektórych słów, które podsumowały by te pro pisowskie wypociny nie majace nic wspólnego z rzeczywistością. myślę, ze tego 'pisarczyka"powinno ugościć TVPinfo, tam takich "ekspertów" multum

      • 4 2

    • bardzo się rozwija

      już cztery lata trwa remont stacji Kutno i dalej końca nie widać. To samo dotyczy linii z Warszawy do Poznania. Przebudowa CMK też trwa już lata lateczne

      • 5 0

  • Opinia wyróżniona

    Nowy pociąg TLK Flisak (2)

    Uruchomiony nowy poc. TLK Flisak na przebycie trasy Gdynia - Katowice długości 687 km potrzebuje 10 h i 55 minut co daje średnią prędkość handlową 63 km/h. Po drodze na postoje techniczne, zmianę kierunku jazdy i wymianę lokomotyw przewidziano aż 85 minut. Najszybszy EIP 8300 relacji Kołobrzeg - Kraków na przejazd odcinka Gdańsk Główny - Warszawa Centralna potrzebuje 2 h i 33 minut. Dwa lata temu potrzebował tylko 2 h i 30 minut. Cytowane skrócenie czasów jazdy pomiędzy Gdynią a Warszawą jest nieprawdziwe. Polecam Autorowi porównać obecny i nowy rozkład jazdy. Skrócenie czasów jazdy nastąpiło poprzez zmniejszenie czasu postoju niektórych pociągów na stacji Gdańsk Główny z dotychczasowych 3 do 1 lub 2 minut, co jest rzeczą absurdalną, szczególnie w okresie nasilonych przewozów. Natomiast pozytywnymi elementami nowego rozkładu jazdy to zmiana relacji pierwszego porannego pociągu kategorii EIP do Krakowa, który wraz innymi pociągami będzie osiągalny aż 15 parami pociągów kategorii EIP, IC i TLK, w tym 3 - nocnymi. W okresie letnim dojdą jeszcze dodatkowe połączenia. Bardzo dobra jest oferta na przewozy w relacji Trójmiasto - Poznań - Wrocław oraz do Szczecina.

    • 34 2

    • (1)

      8300 jeszcze w te wakacje osiągał czas 2:30 na GG - WC, natomiast z Gdyni było to 2:57. Tutaj podano nieprawdziwe informacje jakoby zmniejszono czas z Gdyni do Centralnej do 2:55. Żaden skład EIP nie osiąga w nowym rozkładzie takiego czasu. Najszybszy jest 8300 i popołudniowy 5310 z czasem 2:59, o minutę lepszym niż obecnie. Nieprawdziwe są też informacje serwowane przez Ciebie jakoby w Gdańsku Głównym postój trwał tylko minutę - trwa tyle co zawsze, czyli 3 minuty. 3 minuty trwa również postój w Gdyni, na pozostałych trójmiejskich stacjach - minutę, a więc bez zmian.

      • 4 1

      • Nie ma takiego skrótu relacj WC chyba że u ciebie w szałasie

        • 1 0

  • bardzo piękny rozkład (2)

    grafik płakał nad szablonem z lat 90 jak projektował, siedząc na chyloni w zajezdni skm

    • 14 2

    • Mnie się podoba.
      Lubię wszystko co retro/vintage.

      • 4 0

    • PKM

      Na cholerę komu PKM na lotnisko, skoro nie kursuje po przylotach ostatnich samolotów? Żenada!

      • 11 0

  • Kaczka dziennikarska czy zeczywistosc ? (6)

    Z artykołu można wywnioskować ze pociągi IC są równie szybkie lub nawet szybsze od składów IC premium. Czyli dobrze rozumiem ze składy Pendolino bez wychylnego pudła za grube miliony jeżdżą tak samo szybko jak tradycyjne wagonowe o wiele tańsze i bardziej modularne wyposażone w lokomotywy V/max 160 ?

    • 20 2

    • Nowaka zapytaj

      • 7 1

    • nieprawda (3)

      Na odcniku Gdańsk Główny Warszawa ok. 1/3 trasy ma prędkość szlakową 200 km/h , co osiąga tylko pendolino . Te pozostałe 2/3 trasy nie ma 200 km/h z uwagi na zbyt duży promień łuków. Poza tym mamy 200 km/h na CMK na 2/3 jej długości . Na CMK od 2023 będzie mozna jeździć 250 km/h , co też zrobi tylko pendolino. Składy wagonowe nigdy nei przekroczą 200 km/h , zaś większośc wagonów jest 160 km/h. Nadto w porównianiu do najszybszego pociągu z czasów prl eksrpesu Kaszub, który nigdzie się nie zatrzymywal miedzy Gdańskiem Głównym i Warszawą Wschodnią , który miał w jednym rozkładzie jazdy czas przejazdu 3 h 20 min. to obecnie to jest postęp. Uzyskanie krótszych przejazdów Gdańsk Warszawa można uzyskac juz jedynie budując północna cmk czyli linię duzych prędkości . Wówczsa można byłoby się pokusić o przejazd w granicach 1 h. 30 min.

      • 1 3

      • No i co z tego jak i tak rezerwy zjadają czas

        nie ma 200 ze wzgledu na zbyt mały promień łuku, a nie zbyt duży.
        Cała różnica 200 vs 160 na 120 km to raptem 9 min.

        • 6 0

      • Policz

        340 przez 180. To czenu zamula 3h?

        • 1 0

      • Mnie nie interesuje prędkość na niektórych odcinkach, tylko czas podróży

        Widać, że pendolino nie nadaje się na tak krótkie trasy z zakrętami. Ktoś (Nowak z PO) przekombinował za naszą kasę.

        • 1 0

    • Tak

      Maja mniej miejsca i zzeraja wuecej kWh. Slawek za to ma jeepa

      • 0 0

  • Kolej (2)

    Co kilko tygodni zmienia się rozkład jazdy pociągów ale opóźnienia są notoryczne. Niby tylko 5-7 minut ale rano jadąc z Tczewa do Gdańska to bardzo dużo. Przez opóźnienia notoryczne wciąż spóźn9iam się do pracy. Bardzo często bo autobus, który jeździ co 40 minut odjeżdża 2-3 min prędzej ( zgodnie z rozkładem) Odjeżdża też tramwaj, którym mogę podjechać kilka przystanków na inny autobus, ale i tramwaj mi ucieka a ja 1.5km idę pod górę na piechotę do szkoły. dramat. kto odpowiada za notoryczne opóźnienia pociągów???

    • 45 0

    • (1)

      Niestety to nigdy się nie zmieni jeśli:
      "wprowadzane są korekty związane głównie z dostosowaniem godzin kursowania pociągów do postępujących prac modernizacyjnych na liniach kolejowych". Na to wychodzi, że linie nie są dostosowywane do komunikacji miejskiej a do prac modernizacyjnych i nie ma ominąć to też Trójmiasta. Wygląda na to, że pociągi nie są dla klienta, a klient dla pociągów...

      • 4 1

      • Kolej nie ma się dostosowywać do autobusów.

        Tylko odwrotnie. Tak to działa w cywilizowanych krajach.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane