- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (167 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (89 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (205 opinii)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (40 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (215 opinii)
Zmiany w rozkładach jazdy SKM, PKM i pendolino
Od niedzieli, 12 grudnia, wchodzi w życie nowy rozkład na kolei. Zmiany w kursowaniu SKM są kosmetyczne, większe będą na linii PKM. Sporo nowości czeka też pasażerów podróżujących z Trójmiasta po Polsce.
SKM (Gdańsk - Lębork)
- W dni robocze zmiany będą niewielkie. W porównaniu do obecnego rozkładu pojawią się maksymalnie kilkuminutowe zmiany w godzinach odjazdów poszczególnych pociągów - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik spółki PKP SKM Trójmiasto.
W weekendy (z wyjątkiem 12, 25 i 26 grudnia oraz 1, 2, 6 i 7 stycznia) będą prowadzone prace na torach. Pociągi pojadą więc według zastępczych rozkładów jazdy - między Gdańskiem a Wejherowem co 30 min.
7 stycznia 2022 (piątek) - pociągi w trakcji elektrycznej będą kursowały według sobotniego rozkładu jazdy.
Aktualny rozkład jazdy SKM i PKM
Szczegółowy rozkład jazdy SKM od 12 grudnia:
- Dni robocze, odcinek Gdańsk Śródmieście - Lębork - Gdańsk Śródmieście
- sobota - 18 grudnia, odcinek Gdańsk Śródmieście - Lębork - Gdańsk Śródmieście
- niedziela - 19 grudnia, odcinek Gdańsk Śródmieście - Lębork - Gdańsk Śródmieście
- 12, 25, 26 grudnia 2021 oraz 1, 2, 6 stycznia 2022, odcinek Gdańsk Śródmieście - Lębork - Gdańsk Śródmieście
PKM (Trójmiasto - Kaszuby/Kościerzyna)
- Tu będą liczne zmiany związane głównie z elektryfikacją linii PKM i budową nowego przystanku Gdańsk Firoga. Godziny odjazdów niektórych pociągów zmienią się nawet o kilkadziesiąt minut - informuje Tomasz Złotoś.
Do 24 grudnia zamknięty będzie jeden tor na linii PKM na odcinku Kiełpinek - Gdańsk Rębiechowo. Później zostanie zamknięty jeden tor od Gdańska Wrzeszcza do Gdańska Brętowa.
Od 25 grudnia:
W związku z licznymi prośbami podróżnych pociąg 96953/2 Kościerzyna (odj. o godz. 5:14) - Gdynia Główna wróci na swoją stałą trasę - przez stację Gdańsk Wrzeszcz.
Niestety, ze względu na brak dostatecznej zdolności przepustowej, odbędzie się to kosztem pociągu 96206 Gdynia Gł. (odj. o godz. 5:42) - Gdańsk Wrzeszcz, który zostanie odwołany w dni robocze (od 27 grudnia)
Od 27 grudnia:
Pociąg 96210 Gdynia Główna (odj. o godz. 6:56) - Gdańsk Rębiechowo zostanie wydłużony do Gdańska Wrzeszcza. Po zmianie będzie wyruszał z Gdyni o godz. 7:19.
Pociąg 96307 Gdańsk Rębiechowo (odj. o godz. 7:28) - Gdynia Główna będzie zaczynał bieg w Gdańsku Wrzeszczu, z którego będzie odjeżdżał o godz. 8:20.
Szczegółowy rozkład jazdy PKM
- 12-24 grudnia, Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy i Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna
- 12-24 grudnia, Gdynia Główna - Kościerzyna
- 25 grudnia 2021 - 12 marca 2022, Gdańsk Wrzeszcz - Kartuzy i Gdańsk Wrzeszcz - Gdańsk Osowa - Gdynia Główna
- 25 grudnia 2021 - 12 marca 2022, Gdynia Główna - Kościerzyna
Trójmiasto - Warszawa: więcej i szybciej
- Nowy rozkład jazdy przynosi skrócenie czasu podróży pociągami Express InterCity Premium. Przejazd ze stacji Warszawa Centralna do Gdyni Głównej zajmie w przypadku trzech najszybszych pociągów EIP (bez postojów pomiędzy Gdańskiem a Warszawą) 2 godziny i 55 minut [dzisiaj najszybsze pendolino jedzie 2:59 - red.]- informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik spółki PKP Intercity. - Szybciej pojadą także składy ekonomiczne - kategorii IC i TLK. Najszybsze pociągi IC z Gdańska Głównego do Warszawy Centralnej dojadą w niecałe 3 godziny.
W nowym rozkładzie pasażerowie będą mieć do wyboru 30 (wliczając pociągi sezonowe) połączeń pomiędzy Trójmiastem a Warszawą. Z 24 do 25 wzrośnie liczba codziennych połączeń.
Nowością na torach będzie skład IC Wybrzeże, który połączy Trójmiasto ze stolicą w dogodnych godzinach. Z Gdyni do Warszawy wyjedzie o godz. 8, a z Warszawy do Gdyni po godz. 16.
W weekendy na tej trasie będzie kursować nowy pociąg IC Laguna, który będzie dodatkowym połączeniem podczas weekendowych szczytów przewozowych.
Nowe połączenia między Gdynią a Katowicami
Nowością na torach będzie także skład TLK Flisak z Gdyni do Katowic, który zapewni również możliwość dojazdu m.in. do Grudziądza, Płocka, Łodzi i Częstochowy.
Od marca uruchomione zostanie połączenie EIC Klimczok zapewniające dojazd w soboty z Katowic do Gdyni, a w niedziele z Gdyni do Katowic przez Warszawę.
Do Wrocławia i Szczecina
Kursujący pomiędzy Trójmiastem a Poznaniem pociąg IC Lednica pojedzie w wakacyjne weekendy w wydłużonej relacji do i z Wrocławia, zapewniając ostatnie połączenie z Gdyni do Wrocławia około godziny 17.
W nowym rozkładzie mieszkańcy m.in. Trójmiasta, Malborka, Tczewa i Wejherowa zyskają dodatkowe połączenie do Szczecina dzięki wydłużeniu relacji pociągu IC Bryza, kursującego do tej pory pomiędzy Olsztynem a Kołobrzegiem.
Zmiany w kursowaniu pociągów TLK
Pociąg TLK Mierzeja łączący Hel z Lublinem będzie kursować w porze dziennej, a nie nocnej, jak do tej pory.
Pociąg TLK Kociewie nie będzie już prowadzić grupy wagonów do Gorzowa Wielkopolskiego, połączenie Trójmiasta ze stolicą województwa lubuskiego dalej będzie zapewniać skład TLK Bory Tucholskie.
Opinie (95) 1 zablokowana
-
2021-12-10 08:48
Opinia wyróżniona
Takie absurdy tylko w PL (3)
"najszybszych pociągów EIP (bez postojów pomiędzy Gdańskiem a Warszawą) 2 godziny i 55 minut - informuje Katarzyna Grzduk, rzecznik spółki PKP Intercity. - Szybciej pojadą także składy ekonomiczne - kategorii IC i TLK. Najszybsze pociągi IC z Gdańska Głównego do Warszawy Centralnej dojadą w niecałe 3 godziny"
Pociag klasy Express Premium pokonuje ta trase w 2 godziny i 55 minut a pociag klasy Economy ponizej 3 godzin - czyli w tym samym czasie.- 41 21
-
2021-12-10 18:46
EIP
Czytaj ze zrozumieniem. Pendolino jest liczone z Gdyni do Warszawy, a IC z Gdańska do Warszawy.
- 9 0
-
2021-12-10 11:55
Nie jest tak jak piszesz.
2 h 55 m jedzie Pendek z Gdyni do Wawy Centralnej, natomiast czasy dla IC są podane z Gdańska Głównego, a to prawie pół godziny różnicy.
- 24 0
-
2021-12-10 08:55
dziennikarzyna się nie popisał - porównuje dojazd do Gdyni i Gdańska
- 8 0
-
2021-12-10 08:08
Opinia wyróżniona
Nowy pociąg TLK Flisak (2)
Uruchomiony nowy poc. TLK Flisak na przebycie trasy Gdynia - Katowice długości 687 km potrzebuje 10 h i 55 minut co daje średnią prędkość handlową 63 km/h. Po drodze na postoje techniczne, zmianę kierunku jazdy i wymianę lokomotyw przewidziano aż 85 minut. Najszybszy EIP 8300 relacji Kołobrzeg - Kraków na przejazd odcinka Gdańsk Główny - Warszawa
Uruchomiony nowy poc. TLK Flisak na przebycie trasy Gdynia - Katowice długości 687 km potrzebuje 10 h i 55 minut co daje średnią prędkość handlową 63 km/h. Po drodze na postoje techniczne, zmianę kierunku jazdy i wymianę lokomotyw przewidziano aż 85 minut. Najszybszy EIP 8300 relacji Kołobrzeg - Kraków na przejazd odcinka Gdańsk Główny - Warszawa Centralna potrzebuje 2 h i 33 minut. Dwa lata temu potrzebował tylko 2 h i 30 minut. Cytowane skrócenie czasów jazdy pomiędzy Gdynią a Warszawą jest nieprawdziwe. Polecam Autorowi porównać obecny i nowy rozkład jazdy. Skrócenie czasów jazdy nastąpiło poprzez zmniejszenie czasu postoju niektórych pociągów na stacji Gdańsk Główny z dotychczasowych 3 do 1 lub 2 minut, co jest rzeczą absurdalną, szczególnie w okresie nasilonych przewozów. Natomiast pozytywnymi elementami nowego rozkładu jazdy to zmiana relacji pierwszego porannego pociągu kategorii EIP do Krakowa, który wraz innymi pociągami będzie osiągalny aż 15 parami pociągów kategorii EIP, IC i TLK, w tym 3 - nocnymi. W okresie letnim dojdą jeszcze dodatkowe połączenia. Bardzo dobra jest oferta na przewozy w relacji Trójmiasto - Poznań - Wrocław oraz do Szczecina.
- 34 2
-
2021-12-10 17:06
(1)
8300 jeszcze w te wakacje osiągał czas 2:30 na GG - WC, natomiast z Gdyni było to 2:57. Tutaj podano nieprawdziwe informacje jakoby zmniejszono czas z Gdyni do Centralnej do 2:55. Żaden skład EIP nie osiąga w nowym rozkładzie takiego czasu. Najszybszy jest 8300 i popołudniowy 5310 z czasem 2:59, o minutę lepszym niż obecnie. Nieprawdziwe są też
8300 jeszcze w te wakacje osiągał czas 2:30 na GG - WC, natomiast z Gdyni było to 2:57. Tutaj podano nieprawdziwe informacje jakoby zmniejszono czas z Gdyni do Centralnej do 2:55. Żaden skład EIP nie osiąga w nowym rozkładzie takiego czasu. Najszybszy jest 8300 i popołudniowy 5310 z czasem 2:59, o minutę lepszym niż obecnie. Nieprawdziwe są też informacje serwowane przez Ciebie jakoby w Gdańsku Głównym postój trwał tylko minutę - trwa tyle co zawsze, czyli 3 minuty. 3 minuty trwa również postój w Gdyni, na pozostałych trójmiejskich stacjach - minutę, a więc bez zmian.
- 4 1
-
2021-12-12 10:15
Nie ma takiego skrótu relacj WC chyba że u ciebie w szałasie
- 1 0
Wszystkie opinie
-
2021-12-13 07:51
Hej redakcjo
Ten rozkład jazdy PKM chyba nie jest właściwy, przyszedłem dzisiaj rano na przystanek, a PKMki o danej godzinie nie było i nawet nie była wyszczególniona na tablicy
- 0 0
-
2021-12-10 08:14
Kaczka dziennikarska czy zeczywistosc ? (6)
Z artykołu można wywnioskować ze pociągi IC są równie szybkie lub nawet szybsze od składów IC premium. Czyli dobrze rozumiem ze składy Pendolino bez wychylnego pudła za grube miliony jeżdżą tak samo szybko jak tradycyjne wagonowe o wiele tańsze i bardziej modularne wyposażone w lokomotywy V/max 160 ?
- 20 2
-
2021-12-10 11:44
nieprawda (3)
Na odcniku Gdańsk Główny Warszawa ok. 1/3 trasy ma prędkość szlakową 200 km/h , co osiąga tylko pendolino . Te pozostałe 2/3 trasy nie ma 200 km/h z uwagi na zbyt duży promień łuków. Poza tym mamy 200 km/h na CMK na 2/3 jej długości . Na CMK od 2023 będzie mozna jeździć 250 km/h , co też zrobi tylko pendolino. Składy wagonowe nigdy nei przekroczą 200 km/h , zaś większośc wagonów jest 160 km/h. Nadto w porównianiu do najszybszego pociągu z czasów prl eksrpesu Kaszub, który nigdzie się nie zatrzymywal miedzy Gdańskiem Głównym i Warszawą Wschodnią , który miał w jednym rozkładzie jazdy czas przejazdu 3 h 20 min. to obecnie to jest postęp. Uzyskanie krótszych przejazdów Gdańsk Warszawa można uzyskac juz jedynie budując północna cmk czyli linię duzych prędkości . Wówczsa można byłoby się pokusić o przejazd w granicach 1 h. 30 min.
- 1 3
-
2021-12-12 14:50
Mnie nie interesuje prędkość na niektórych odcinkach, tylko czas podróży
Widać, że pendolino nie nadaje się na tak krótkie trasy z zakrętami. Ktoś (Nowak z PO) przekombinował za naszą kasę.
- 1 0
-
2021-12-10 22:49
Policz
340 przez 180. To czenu zamula 3h?
- 1 0
-
2021-12-10 12:31
No i co z tego jak i tak rezerwy zjadają czas
nie ma 200 ze wzgledu na zbyt mały promień łuku, a nie zbyt duży.
Cała różnica 200 vs 160 na 120 km to raptem 9 min.- 6 0
-
2021-12-10 22:48
Tak
Maja mniej miejsca i zzeraja wuecej kWh. Slawek za to ma jeepa
- 0 0
-
2021-12-10 09:56
Nowaka zapytaj
- 7 1
-
2021-12-12 09:18
(1)
Od wielu lat nie ma bezpośredniego połączenia z Gdyni do Chojnic.
- 3 3
-
2021-12-12 13:05
A wiesz chociaż o czym piszesz?
- 0 1
-
2021-12-10 12:52
To się nazywa postęp. (1)
Pindolino Gdynia-Wawa 2h55m. Ekspres Kaszub Gdynia-Wawa w roku 1991 - 3h38m Sporo jednak urwane.
- 6 2
-
2021-12-12 12:08
Pułtory minuty bez rok. No jo. Sukces.
- 0 0
-
2021-12-10 09:26
(2)
Mieszkańcy Trójmiasta jeżdżą nie tylko do Warszawy, a artykuł zdecydowanie na tym się skupia. Szkoda "Kociewia" chociaż w ostatnim czasie częściej można było usłyszeć na stacji że pociąg jest odwołany niż nim pojechać - mowa tu o relacji z Gorzowa do Gdyni.
- 21 3
-
2021-12-10 13:09
Warszawa, a gdzie to jest? Czy tam się używa alfabetu cyrylicy? (1)
:)
- 3 2
-
2021-12-12 10:16
Skończ podstawówkę to się dowiesz
- 0 1
-
2021-12-10 08:08
Opinia wyróżniona
Nowy pociąg TLK Flisak (2)
Uruchomiony nowy poc. TLK Flisak na przebycie trasy Gdynia - Katowice długości 687 km potrzebuje 10 h i 55 minut co daje średnią prędkość handlową 63 km/h. Po drodze na postoje techniczne, zmianę kierunku jazdy i wymianę lokomotyw przewidziano aż 85 minut. Najszybszy EIP 8300 relacji Kołobrzeg - Kraków na przejazd odcinka Gdańsk Główny - Warszawa Centralna potrzebuje 2 h i 33 minut. Dwa lata temu potrzebował tylko 2 h i 30 minut. Cytowane skrócenie czasów jazdy pomiędzy Gdynią a Warszawą jest nieprawdziwe. Polecam Autorowi porównać obecny i nowy rozkład jazdy. Skrócenie czasów jazdy nastąpiło poprzez zmniejszenie czasu postoju niektórych pociągów na stacji Gdańsk Główny z dotychczasowych 3 do 1 lub 2 minut, co jest rzeczą absurdalną, szczególnie w okresie nasilonych przewozów. Natomiast pozytywnymi elementami nowego rozkładu jazdy to zmiana relacji pierwszego porannego pociągu kategorii EIP do Krakowa, który wraz innymi pociągami będzie osiągalny aż 15 parami pociągów kategorii EIP, IC i TLK, w tym 3 - nocnymi. W okresie letnim dojdą jeszcze dodatkowe połączenia. Bardzo dobra jest oferta na przewozy w relacji Trójmiasto - Poznań - Wrocław oraz do Szczecina.
- 34 2
-
2021-12-10 17:06
(1)
8300 jeszcze w te wakacje osiągał czas 2:30 na GG - WC, natomiast z Gdyni było to 2:57. Tutaj podano nieprawdziwe informacje jakoby zmniejszono czas z Gdyni do Centralnej do 2:55. Żaden skład EIP nie osiąga w nowym rozkładzie takiego czasu. Najszybszy jest 8300 i popołudniowy 5310 z czasem 2:59, o minutę lepszym niż obecnie. Nieprawdziwe są też informacje serwowane przez Ciebie jakoby w Gdańsku Głównym postój trwał tylko minutę - trwa tyle co zawsze, czyli 3 minuty. 3 minuty trwa również postój w Gdyni, na pozostałych trójmiejskich stacjach - minutę, a więc bez zmian.
- 4 1
-
2021-12-12 10:15
Nie ma takiego skrótu relacj WC chyba że u ciebie w szałasie
- 1 0
-
2021-12-10 10:43
skm (1)
może by tak skm puścić częściej w weekend?
- 9 0
-
2021-12-12 08:59
Pewnie można puścić częściej...
ale wtedy jak modernizować przystanki? Wymieniać tory itp. Nie wszystko się da zrobić w nocy.
- 0 0
-
2021-12-12 08:58
Rozkład jazdy w Austrii
Od wielu lat poc. EIC "Sobieski" i relacji Gdynia - Wiedeń - Gdynia ma te same godziny odjazdu i przyjazdu na stacji Wiedeń z tym samym czasem przejazdu przez terytorium Słowacji. Tylko na terenie obsługiwanym przez PKP jego rozkład zmienia się kilka razy w roku.
- 4 0
-
2021-12-10 08:15
Kolej (2)
Co kilko tygodni zmienia się rozkład jazdy pociągów ale opóźnienia są notoryczne. Niby tylko 5-7 minut ale rano jadąc z Tczewa do Gdańska to bardzo dużo. Przez opóźnienia notoryczne wciąż spóźn9iam się do pracy. Bardzo często bo autobus, który jeździ co 40 minut odjeżdża 2-3 min prędzej ( zgodnie z rozkładem) Odjeżdża też tramwaj, którym mogę podjechać kilka przystanków na inny autobus, ale i tramwaj mi ucieka a ja 1.5km idę pod górę na piechotę do szkoły. dramat. kto odpowiada za notoryczne opóźnienia pociągów???
- 45 0
-
2021-12-10 12:11
(1)
Niestety to nigdy się nie zmieni jeśli:
"wprowadzane są korekty związane głównie z dostosowaniem godzin kursowania pociągów do postępujących prac modernizacyjnych na liniach kolejowych". Na to wychodzi, że linie nie są dostosowywane do komunikacji miejskiej a do prac modernizacyjnych i nie ma ominąć to też Trójmiasta. Wygląda na to, że pociągi nie są dla klienta, a klient dla pociągów...- 4 1
-
2021-12-12 08:57
Kolej nie ma się dostosowywać do autobusów.
Tylko odwrotnie. Tak to działa w cywilizowanych krajach.
- 0 0
-
2021-12-10 10:48
Polregio i SKM zatkane zatłoczone (4)
Dojeżdzam codziennie na trasie Wejherowo- Gdynia, pociagi są pełne, mniej rano ale powroty to walka o miejsce. Polregio pociagi tej formacje maja krótkie składy w Gdyni jak wsiada Lębork ( 16:34) to na peronie wygląda jak walka o przetrwanie , dziki tłum "wali " do środka aby tylko zająć miejsce siedzące, składy są za krótkie w godzinach szczytu i bardzo dużo osób dojeżdza dalej niż z Wejherowa .
Napisałem do Dyrekcji aby zwiększono skład o jeszcze jeden wagon to mi Polregio odpowiedziało że jak mi coś nie pasuje to moge pojechać SKM !!!
SKM zapchane 15:30 - 16:30 masa ludzi.
Pandemia tutaj nie ma żadnych zabezpieczeń , za dużo ludzi chętnych.
Budują wiecej parkingów przy dworcach ( Wejherowo, Rumia , Reda ) ale nic nie zmienia sie w SKM nie widze że jest lepiej .
Latem SKM to masakra tłok niesamowicie ciepło, nie ma czym oddychać ...brak klimatyzacji !!!
Dlaczego nie kupicie nowych składów z klimatyzacją i to nie za 10 lat, potrzeba TERAZ !- 18 1
-
2021-12-10 14:11
na południu to mają fajne pociągi , u nas to badziewie z 20 wieku (1)
- 3 1
-
2021-12-12 08:52
Na południu mają więcej nowych...
ale jeżdżą o wiele rzadziej niż u nas skm.
- 1 0
-
2021-12-12 08:51
SKM bardzo sprawnie odpisuje na FB.
Zapytałem kiedyś o co halo z tymi pociągami. Odpowiedź - sprawa nie jest taka prosta. SKM ma projekt zakupu 10 nowych pociągów, ale muszą być one rozliczone w umowie z marszałkiem, a marszałek.. się na to rozliczenie nie zgadza. Jeśli chodzi o czas - wyprodukowanie jednego pociągu zajmuje kilka miesięcy. Czasem na rynku pojawiają się gotowce, których zamawiający nie odebrał, ale najczęściej nie są to pojazdy odpowiednie dla innego przewoźnika. I cała tajemnica. Marszałek kupuje też własne pociągi. Kilka lat temu kupił 10 nowych, ale... wszystkie wydzierżawił Przewozów Regionalnym.SKM nie przekazał ani jednego. Ewidentnie ma gdzieś pasażerów SKM.
- 1 0
-
2021-12-10 23:48
Bydło ma się pocić!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.