- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (55 opinii)
- 2 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (280 opinii)
- 4 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (58 opinii)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (183 opinie)
Zmiany w ruchu na modernizowanym skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni
Mija miesiąc od rozpoczęcia przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego w Gdyni. Kierowcy pojadą jeszcze w tym tygodniu remontowanym odcinkiem ulicy Podjazd, a drogowcy przeniosą się na sąsiednią jezdnię w kierunku ul. Morskiej, gdzie będą pracowali do ostatniego tygodnia września.
Czas utrudnień określony w przetargu
Jednym z kluczowych kryteriów przetargu - oprócz ceny - był bowiem czas wyłączenia z ruchu jezdni ul. Podjazd. Zwycięzca zadeklarował zamknięcie odcinków jezdni i zwężenie ich do jednego pasa w każdą stronę, na maksymalnie 60 dni.
- Ze względu na centralne położenie skrzyżowania, miasto nie zgodziło się na całkowite wyłączenie z ruchu jezdni ul. Podjazd, chociaż ten zabieg skróciłby czas remontu - informował na początku prac Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi urzędników z gdyńskiego magistratu, robotnicy jeszcze w tym tygodniu przeniosą się na sąsiednią jezdnię prowadzącą w kierunku ul. Morskiej. Dokładna data ma być uzależniona od warunków pogodowych. O zmianach, które nastąpią informuje za to już Zarząd Komunikacji Miejskiej. Na stronie internetowej można przeczytać, że korekty dotyczą linii 326 i 710 od czwartku. Pojawi się także tymczasowa linia zjazdowa nr 711.
Zmiany tylko na ul. Podjazd
Zmiany w organizacji ruchu będą dotyczyły jedynie ulicy Podjazd. Nowa organizacja ruchu wprowadzona na drogach objazdowych, tj. na ulicach Wójta Radtkego, Władysława IV, 3 Maja, Dworcowej i 10 Lutego pozostaje bez zmian. Nadal ograniczeniom podlegać będzie ruch ciężarowy w centrum miasta.
Sprawdź zmiany w organizacji ruchu
Piesi z kolei muszą pamiętać, że chodnik przebiegający po stronie al. 17 Grudnia pozostanie zamknięty, a rowerzyści, że nadal będzie zamknięty kontrapas na ul. 3 Maja za skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Rowerzyści będą nadal musieli korzystać tam z chodnika.
Przypomnijmy, że po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej oraz rondo dla rowerzystów przy budynku dworcowym. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów).
Do przyszłorocznego lata koniec
Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo. Planowana jest także budowa zatok taxi i wjazdów na posesje w ul. Morskiej.
Przebudowana zostanie także sieć wodociągowa, gazowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna, a także sieci telefoniczne kablowe i kanalizacji teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz sieć trakcyjna trolejbusowa.
Prace w całości mają potrwać 45 tygodni i zakończyć się przed następnym sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.
Miejsca
Opinie (112) 2 zablokowane
-
2017-08-24 09:25
Przechodzę tamtędy codziennie (2)
nie jestem specjalistą od budowy dróg i może błędnie to postrzegam, ale jak widzę 3 warstwy asfaltu na ubitej ziemi/piachu to mam wrażenie że ta droga i osadzone w niej studzienki szybko wrócą do stanu poprzedniego
- 9 2
-
2017-08-24 09:30
Jakość asfaltów w Gdyni to dramat. Pofalowane, popękane, dziury. Nikt nie bada jakości materiałów. Jaka firma, taka jakość dróg w mieście ;/
- 5 2
-
2017-08-24 10:06
no daja jeszcze podkład z czegos co przypomina mieszanke betonu
ale takie coś to powinni dawac pod chodnikami (a kładą na piasku), w miejscach dużego ruchu na zachodzie leje się beton (czyli warstwa jest twarda) a potem asfaltuje
nteraz sobie przypomniałem, ze chyba za PRL niektóre ulice przynajmniej tak budowano- 4 1
-
2017-08-24 09:28
Debilizm
jedna niestety wiekszosc z nas to debile, lenie i ludzie bez ambicji.
- 2 2
-
2017-08-24 10:33
Jazda pod prąd !!!! (1)
Proszę rozważyć przedłużenie rozdzielenia kierunków ruchu w stronę 3-go Maja . Przez 50 lat wszyscy jechali 10 Lutego i w lewo pod wiadukt . Jeżeli nie będzie blokady możliwości wjazdu pod prąd to będą " czołówki " . Ludzie jeżdżą na pamięć a samo oznakowanie to za mało . Drogowcy powinni tak zbudować rozjazd aby nie było fizycznej możliwości wjazdu na przeciwny kierunek ruchu .
- 4 1
-
2017-08-24 23:34
Bardzo słuszna uwaga.
Faktycznie niektóre osły mogą z przyzwyczajenia odbić na lewo ...
- 1 0
-
2017-08-24 11:34
szczur widziałeś technologie budowy????
- 6 1
-
2017-08-24 12:30
bzdurne rozwiązanie
wprowadzili światła równie dobrze mogli nic nie remontować i wprowadzić światła na to samo by wyszło. Na skręcie w dworcową są światła podwójne! nie wiem kto to wymyślił ale ja przewiduję same korki
- 5 1
-
2017-08-24 12:58
Szczurek - odejdź!
- 5 4
-
2017-08-24 14:23
Powinni zbudować duże rondo (2)
a resztę pieniędzy przeznaczyć na budowę dojazdów i remont ulicy 10-go Lutego oraz Dworcowej.W wiekszości miejsc takie rozwiazania się idealnie sprawdzają wiec dlaczego nie mogą w Gdyni? Czy ktokolwiek z UM kiedyś uzasadnił dlaczego nie powstało rondo które komunikacyjnie jest bardziej funkcjonalne i przede wszyskim dużo tańsze ?
- 4 2
-
2017-08-24 20:46
Święta racja (1)
Bez żadnych świateł, możliwość bezproblemowego zawracania, na pewno zwiększyłoby plynność przejazdu...
- 0 0
-
2017-08-24 21:52
Niestety, ale małe rondo ze wszystkimi jezdniami dochodzącymi i odchodzącymi dwupasmowymi nie ma nic wspólnego z płynnością ruchu.
Na rondo turbinowe nie ma tam miejsca.- 0 0
-
2017-08-24 14:43
Dwa pytania techniczne do wykonawcy MTM. (2)
1. Dlaczego jezdnia na długości ul. Podjazd do ul. 10 Lutego jet w miarę pozioma a pod samym wiaduktem się obniża tworząc coś w rodzaju niecki ? Czy naczelny inżynier MTM słyszał że w nieckach zbiera się woda podczas ulew ? Skąd zatem taka ciekawa koncepcja rozwiązania problemu odpływów ?
2. Studzienki są umieszczone dokładnie tak że auta nie wezmą tego między koła tylko wjadą albo lewą oponą albo prawą.. I po 3 latach zapadnięta studzienka do remontu. Biorąc pod uwagę fakt iż MTM zmieniało nawet system wod-kan. pod ulicą mogli to zorbić porządnie. To złośliwość inżynierów czy po prostu ich bieda umysłowa ?- 13 1
-
2017-08-24 14:57
Złośliwość z biedy umysłowej
odwieczny problem juz na etapie projektu.Czy naprawdę tak ciężko jest przesunąć infrastrukturę (studzienki ) o kilkadziesiąt centymetrów w prawo lub lewo? Te sieci i tak usadowione są najgłębiej więc nawet w razie jakiejkolwiek awarii łatwiej by było ja wymienić.
Polska myśl techniczna jakby mogła fruwać, to poleciałaby i już nigdy nie wróciła na ziemie.- 2 2
-
2017-08-24 23:50
Odpowiadając na twoje ostatnie pytanie...
Popatrz na Węzeł na wzgórzu projektu MTM i odpowiedz sobie - czy ktoś mógłby być tak bardzo złośliwy? Wątpię.
- 1 0
-
2017-08-24 15:44
Szczere, niezłośliwe pytanie do władz Gdyni: (1)
- 500 metrów wąskiego pasemka asfaltu nazwanego "ścieżką pieszo-rowerową" w Gdyni Wiczlinie kosztowało prawie milion złotych.
- W Białogórze nad morzem w podobnym czasie też za niecały milion wykonano 1,5 km promenadę pieszo-rowerową z kostki (6 metrów szerokości - jeden pas) oraz asfaltu (6 metrów szerokości - drugi pas). Przed promenadą stoi tablica z wyszczególnieniem kosztów.
Czy w Białogórze ktoś w czarodziejski sposób dołożył kilka milionów zł do tego interesu czy w Gdyni jednak ktoś inny powinien stawić się w prokuraturze z zarzutem niegospodarności?- 11 0
-
2017-08-24 15:47
Sza. Nie wolna pytać. Sza
- 7 0
-
2017-08-24 15:46
Będzie fajnie. A co z osuwiskiem na Kamiennym Wierchu? Ile to już miesięcy? Pięć???!!!! (2)
- 7 1
-
2017-08-24 23:47
Sza. Nie da się.
A jak się ludzie odzwyczają od ulicy, to się ją przerobi na działki budowlane.
- 0 0
-
2017-08-25 20:52
Drogę do Morskiego Oka górale naprawiali chyba 15 lat. A nasi nie mają doświadczenia w naprawie górskich osuwisk...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.