• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu na modernizowanym skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni

Patryk Szczerba
24 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zaczyna się drugi etap prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni. Zaczyna się drugi etap prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni.

Mija miesiąc od rozpoczęcia przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Kierowcy pojadą jeszcze w tym tygodniu remontowanym odcinkiem ulicy Podjazd, a drogowcy przeniosą się na sąsiednią jezdnię w kierunku ul. Morskiej, gdzie będą pracowali do ostatniego tygodnia września.



Jak oceniasz tymczasową organizację ruchu podczas przebudowy skrzyżowania?

Prace na skrzyżowaniu przy gdyńskim dworcu rozpoczęły się 25 lipca. Drogowcy remontowali dwa pasy ruchu ul. Podjazd w kierunku centrum oraz przebudowali instalacje podziemne na tym odcinku. Zajęło im to ok. 30 dni. Takie tempo prowadzonych przez MTM robót wynika ze zobowiązań w wygranym przez przedsiębiorstwo przetargu.

Czas utrudnień określony w przetargu

Jednym z kluczowych kryteriów przetargu - oprócz ceny - był bowiem czas wyłączenia z ruchu jezdni ul. Podjazd. Zwycięzca zadeklarował zamknięcie odcinków jezdni i zwężenie ich do jednego pasa w każdą stronę, na maksymalnie 60 dni.

- Ze względu na centralne położenie skrzyżowania, miasto nie zgodziło się na całkowite wyłączenie z ruchu jezdni ul. Podjazd, chociaż ten zabieg skróciłby czas remontu - informował na początku prac Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Organizacja ruchu podczas drugiego etapu prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni. Organizacja ruchu podczas drugiego etapu prac na skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni.
Według zapowiedzi urzędników z gdyńskiego magistratu, robotnicy jeszcze w tym tygodniu przeniosą się na sąsiednią jezdnię prowadzącą w kierunku ul. Morskiej. Dokładna data ma być uzależniona od warunków pogodowych. O zmianach, które nastąpią informuje za to już Zarząd Komunikacji Miejskiej. Na stronie internetowej można przeczytać, że korekty dotyczą linii 326 i 710 od czwartku. Pojawi się także tymczasowa linia zjazdowa nr 711.

Zmiany tylko na ul. Podjazd

Zmiany w organizacji ruchu będą dotyczyły jedynie ulicy Podjazd. Nowa organizacja ruchu wprowadzona na drogach objazdowych, tj. na ulicach Wójta Radtkego, Władysława IV, 3 Maja, Dworcowej i 10 Lutego pozostaje bez zmian. Nadal ograniczeniom podlegać będzie ruch ciężarowy w centrum miasta.

Sprawdź zmiany w organizacji ruchu

Piesi z kolei muszą pamiętać, że chodnik przebiegający po stronie al. 17 Grudnia pozostanie zamknięty, a rowerzyści, że nadal będzie zamknięty kontrapas na ul. 3 Maja za skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Rowerzyści będą nadal musieli korzystać tam z chodnika.

Przypomnijmy, że po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej oraz rondo dla rowerzystów przy budynku dworcowym. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów).

Do przyszłorocznego lata koniec


Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo. Planowana jest także budowa zatok taxi i wjazdów na posesje w ul. Morskiej.

Organizacja ruchu na skrzyżowaniu po przebudowie. Organizacja ruchu na skrzyżowaniu po przebudowie.
Przebudowana zostanie także sieć wodociągowa, gazowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna, a także sieci telefoniczne kablowe i kanalizacji teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz sieć trakcyjna trolejbusowa.

Prace w całości mają potrwać 45 tygodni i zakończyć się przed następnym sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.

Miejsca

Opinie (112) 2 zablokowane

  • Przechodzę tamtędy codziennie (2)

    nie jestem specjalistą od budowy dróg i może błędnie to postrzegam, ale jak widzę 3 warstwy asfaltu na ubitej ziemi/piachu to mam wrażenie że ta droga i osadzone w niej studzienki szybko wrócą do stanu poprzedniego

    • 9 2

    • Jakość asfaltów w Gdyni to dramat. Pofalowane, popękane, dziury. Nikt nie bada jakości materiałów. Jaka firma, taka jakość dróg w mieście ;/

      • 5 2

    • no daja jeszcze podkład z czegos co przypomina mieszanke betonu

      ale takie coś to powinni dawac pod chodnikami (a kładą na piasku), w miejscach dużego ruchu na zachodzie leje się beton (czyli warstwa jest twarda) a potem asfaltuje

      nteraz sobie przypomniałem, ze chyba za PRL niektóre ulice przynajmniej tak budowano

      • 4 1

  • Debilizm

    jedna niestety wiekszosc z nas to debile, lenie i ludzie bez ambicji.

    • 2 2

  • Jazda pod prąd !!!! (1)

    Proszę rozważyć przedłużenie rozdzielenia kierunków ruchu w stronę 3-go Maja . Przez 50 lat wszyscy jechali 10 Lutego i w lewo pod wiadukt . Jeżeli nie będzie blokady możliwości wjazdu pod prąd to będą " czołówki " . Ludzie jeżdżą na pamięć a samo oznakowanie to za mało . Drogowcy powinni tak zbudować rozjazd aby nie było fizycznej możliwości wjazdu na przeciwny kierunek ruchu .

    • 4 1

    • Bardzo słuszna uwaga.

      Faktycznie niektóre osły mogą z przyzwyczajenia odbić na lewo ...

      • 1 0

  • szczur widziałeś technologie budowy????

    • 6 1

  • bzdurne rozwiązanie

    wprowadzili światła równie dobrze mogli nic nie remontować i wprowadzić światła na to samo by wyszło. Na skręcie w dworcową są światła podwójne! nie wiem kto to wymyślił ale ja przewiduję same korki

    • 5 1

  • Szczurek - odejdź!

    • 5 4

  • Powinni zbudować duże rondo (2)

    a resztę pieniędzy przeznaczyć na budowę dojazdów i remont ulicy 10-go Lutego oraz Dworcowej.W wiekszości miejsc takie rozwiazania się idealnie sprawdzają wiec dlaczego nie mogą w Gdyni? Czy ktokolwiek z UM kiedyś uzasadnił dlaczego nie powstało rondo które komunikacyjnie jest bardziej funkcjonalne i przede wszyskim dużo tańsze ?

    • 4 2

    • Święta racja (1)

      Bez żadnych świateł, możliwość bezproblemowego zawracania, na pewno zwiększyłoby plynność przejazdu...

      • 0 0

      • Niestety, ale małe rondo ze wszystkimi jezdniami dochodzącymi i odchodzącymi dwupasmowymi nie ma nic wspólnego z płynnością ruchu.
        Na rondo turbinowe nie ma tam miejsca.

        • 0 0

  • Dwa pytania techniczne do wykonawcy MTM. (2)

    1. Dlaczego jezdnia na długości ul. Podjazd do ul. 10 Lutego jet w miarę pozioma a pod samym wiaduktem się obniża tworząc coś w rodzaju niecki ? Czy naczelny inżynier MTM słyszał że w nieckach zbiera się woda podczas ulew ? Skąd zatem taka ciekawa koncepcja rozwiązania problemu odpływów ?

    2. Studzienki są umieszczone dokładnie tak że auta nie wezmą tego między koła tylko wjadą albo lewą oponą albo prawą.. I po 3 latach zapadnięta studzienka do remontu. Biorąc pod uwagę fakt iż MTM zmieniało nawet system wod-kan. pod ulicą mogli to zorbić porządnie. To złośliwość inżynierów czy po prostu ich bieda umysłowa ?

    • 13 1

    • Złośliwość z biedy umysłowej

      odwieczny problem juz na etapie projektu.Czy naprawdę tak ciężko jest przesunąć infrastrukturę (studzienki ) o kilkadziesiąt centymetrów w prawo lub lewo? Te sieci i tak usadowione są najgłębiej więc nawet w razie jakiejkolwiek awarii łatwiej by było ja wymienić.
      Polska myśl techniczna jakby mogła fruwać, to poleciałaby i już nigdy nie wróciła na ziemie.

      • 2 2

    • Odpowiadając na twoje ostatnie pytanie...

      Popatrz na Węzeł na wzgórzu projektu MTM i odpowiedz sobie - czy ktoś mógłby być tak bardzo złośliwy? Wątpię.

      • 1 0

  • Szczere, niezłośliwe pytanie do władz Gdyni: (1)

    - 500 metrów wąskiego pasemka asfaltu nazwanego "ścieżką pieszo-rowerową" w Gdyni Wiczlinie kosztowało prawie milion złotych.
    - W Białogórze nad morzem w podobnym czasie też za niecały milion wykonano 1,5 km promenadę pieszo-rowerową z kostki (6 metrów szerokości - jeden pas) oraz asfaltu (6 metrów szerokości - drugi pas). Przed promenadą stoi tablica z wyszczególnieniem kosztów.
    Czy w Białogórze ktoś w czarodziejski sposób dołożył kilka milionów zł do tego interesu czy w Gdyni jednak ktoś inny powinien stawić się w prokuraturze z zarzutem niegospodarności?

    • 11 0

    • Sza. Nie wolna pytać. Sza

      • 7 0

  • Będzie fajnie. A co z osuwiskiem na Kamiennym Wierchu? Ile to już miesięcy? Pięć???!!!! (2)

    • 7 1

    • Sza. Nie da się.

      A jak się ludzie odzwyczają od ulicy, to się ją przerobi na działki budowlane.

      • 0 0

    • Drogę do Morskiego Oka górale naprawiali chyba 15 lat. A nasi nie mają doświadczenia w naprawie górskich osuwisk...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane