- 1 Zabójstwo 69-latki we Wrzeszczu (170 opinii)
- 2 Fotowoltaiczny dziwoląg w Sopocie (125 opinii)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (20 opinii)
- 4 Wypadek galeonu i motorówki. Jest raport (63 opinie)
- 5 Jakie wyzwania dla nowych władz Gdyni? (89 opinii)
- 6 Przystanki tramwaju wodnego w dzierżawie (71 opinii)
Zmiany w ruchu na modernizowanym skrzyżowaniu przy dworcu w Gdyni
Mija miesiąc od rozpoczęcia przebudowy skrzyżowania ulic Podjazd, Dworcowa i 10 Lutego w Gdyni. Kierowcy pojadą jeszcze w tym tygodniu remontowanym odcinkiem ulicy Podjazd, a drogowcy przeniosą się na sąsiednią jezdnię w kierunku ul. Morskiej, gdzie będą pracowali do ostatniego tygodnia września.
Czas utrudnień określony w przetargu
Jednym z kluczowych kryteriów przetargu - oprócz ceny - był bowiem czas wyłączenia z ruchu jezdni ul. Podjazd. Zwycięzca zadeklarował zamknięcie odcinków jezdni i zwężenie ich do jednego pasa w każdą stronę, na maksymalnie 60 dni.
- Ze względu na centralne położenie skrzyżowania, miasto nie zgodziło się na całkowite wyłączenie z ruchu jezdni ul. Podjazd, chociaż ten zabieg skróciłby czas remontu - informował na początku prac Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Według zapowiedzi urzędników z gdyńskiego magistratu, robotnicy jeszcze w tym tygodniu przeniosą się na sąsiednią jezdnię prowadzącą w kierunku ul. Morskiej. Dokładna data ma być uzależniona od warunków pogodowych. O zmianach, które nastąpią informuje za to już Zarząd Komunikacji Miejskiej. Na stronie internetowej można przeczytać, że korekty dotyczą linii 326 i 710 od czwartku. Pojawi się także tymczasowa linia zjazdowa nr 711.
Zmiany tylko na ul. Podjazd
Zmiany w organizacji ruchu będą dotyczyły jedynie ulicy Podjazd. Nowa organizacja ruchu wprowadzona na drogach objazdowych, tj. na ulicach Wójta Radtkego, Władysława IV, 3 Maja, Dworcowej i 10 Lutego pozostaje bez zmian. Nadal ograniczeniom podlegać będzie ruch ciężarowy w centrum miasta.
Sprawdź zmiany w organizacji ruchu
Piesi z kolei muszą pamiętać, że chodnik przebiegający po stronie al. 17 Grudnia pozostanie zamknięty, a rowerzyści, że nadal będzie zamknięty kontrapas na ul. 3 Maja za skrzyżowaniem z ul. 10 Lutego. Rowerzyści będą nadal musieli korzystać tam z chodnika.
Przypomnijmy, że po zakończeniu prac na skrzyżowaniu zmieni się jego geometria. Skręty będą bardziej czytelne, pojawią się też dodatkowe pasy przeznaczone do zjazdów oraz sygnalizacja świetlna. Wzdłuż ulicy Podjazd powstanie chodnik i przejazd dla rowerzystów do ulicy Morskiej oraz rondo dla rowerzystów przy budynku dworcowym. Piesi i rowerzyści będą mogli także skorzystać z kładki łączącej al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów).
Do przyszłorocznego lata koniec
Wymieniona zostanie nawierzchnia, by nie było wątpliwości, którą stroną poruszać się rowerem, a którą pieszo. Planowana jest także budowa zatok taxi i wjazdów na posesje w ul. Morskiej.
Przebudowana zostanie także sieć wodociągowa, gazowa, kanalizacja deszczowa i sanitarna, a także sieci telefoniczne kablowe i kanalizacji teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz sieć trakcyjna trolejbusowa.
Prace w całości mają potrwać 45 tygodni i zakończyć się przed następnym sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.
Miejsca
Opinie (112) 2 zablokowane
-
2017-08-24 20:43
A co z miejscami postojowymi w pobliżu dworca głównego w Gdyni? Bo jak na razie to jesteśmy mistrzami świata w małej ilości miejsc postojowych w obrębie dworca kolejowego i autobusowego w Gdyni Głównej. Średnia Europejska dla miasta wielkości 10 tysięcy mieszkańców to 200 do 300 miejsc postojowych. Gdynia ma 250 tys. mieszkańców i 30 miejsc postojowych + taxi!
- 3 0
-
2017-08-24 07:24
(1)
Za krótki lewoskręt z Podjazd w kierunku dworca ( przed pierwszymi światłami). Samochody nie będą się mieścić i będą blokować auta na lewym pasie jadące w kierunku 10 lutego.
- 15 1
-
2017-08-24 16:48
przecież tam jest zakaz skrętu w lewo
- 0 2
-
2017-08-24 15:44
Szczere, niezłośliwe pytanie do władz Gdyni: (1)
- 500 metrów wąskiego pasemka asfaltu nazwanego "ścieżką pieszo-rowerową" w Gdyni Wiczlinie kosztowało prawie milion złotych.
- W Białogórze nad morzem w podobnym czasie też za niecały milion wykonano 1,5 km promenadę pieszo-rowerową z kostki (6 metrów szerokości - jeden pas) oraz asfaltu (6 metrów szerokości - drugi pas). Przed promenadą stoi tablica z wyszczególnieniem kosztów.
Czy w Białogórze ktoś w czarodziejski sposób dołożył kilka milionów zł do tego interesu czy w Gdyni jednak ktoś inny powinien stawić się w prokuraturze z zarzutem niegospodarności?- 11 0
-
2017-08-24 15:47
Sza. Nie wolna pytać. Sza
- 7 0
-
2017-08-24 09:25
(1)
Miała być ścieżka rowerowa, a coś nie widać...
- 8 7
-
2017-08-24 15:05
Rowerzyści i tak nie korzystają ze ścieżek ...
Na Morskiej non stop jeżdżą rowerzyści jezdnią mimo, że obok mają ścieżkę rowerową. Podobnie na al. Zwycięstwa. W ten sposób sami dają dowód, że budowanie ścieżek to wywalanie pieniędzy.
- 3 3
-
2017-08-24 07:23
(3)
W Ankiecie warunkiem kliknięcia na ostatnią opcję, powinna być konieczność zaproponowania innego kompleksowego rozwiązania! Odsiałoby to zrzędzących pseudoznawców.
- 22 5
-
2017-08-24 14:57
Chciałbyś dostać projekt za free? Ciekawa polityka zakupowa w UM Gdynia panuje...
- 0 1
-
2017-08-24 07:47
Na szczęście mało takich 'geniuszy' jest (1)
- 1 0
-
2017-08-24 08:11
W internetach każdy jest ekspertem.
- 4 1
-
2017-08-24 12:58
Szczurek - odejdź!
- 5 4
-
2017-08-24 12:30
bzdurne rozwiązanie
wprowadzili światła równie dobrze mogli nic nie remontować i wprowadzić światła na to samo by wyszło. Na skręcie w dworcową są światła podwójne! nie wiem kto to wymyślił ale ja przewiduję same korki
- 5 1
-
2017-08-24 11:34
szczur widziałeś technologie budowy????
- 6 1
-
2017-08-24 09:25
Przechodzę tamtędy codziennie (2)
nie jestem specjalistą od budowy dróg i może błędnie to postrzegam, ale jak widzę 3 warstwy asfaltu na ubitej ziemi/piachu to mam wrażenie że ta droga i osadzone w niej studzienki szybko wrócą do stanu poprzedniego
- 9 2
-
2017-08-24 10:06
no daja jeszcze podkład z czegos co przypomina mieszanke betonu
ale takie coś to powinni dawac pod chodnikami (a kładą na piasku), w miejscach dużego ruchu na zachodzie leje się beton (czyli warstwa jest twarda) a potem asfaltuje
nteraz sobie przypomniałem, ze chyba za PRL niektóre ulice przynajmniej tak budowano- 4 1
-
2017-08-24 09:30
Jakość asfaltów w Gdyni to dramat. Pofalowane, popękane, dziury. Nikt nie bada jakości materiałów. Jaka firma, taka jakość dróg w mieście ;/
- 5 2
-
2017-08-24 09:28
Debilizm
jedna niestety wiekszosc z nas to debile, lenie i ludzie bez ambicji.
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.