• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w ruchu na północy Gdyni

Michał Sielski
12 kwietnia 2024, godz. 18:00 
Opinie (70)
Przebudowę ul. Unruga wykonuje Strabag. Przebudowę ul. Unruga wykonuje Strabag.

W sobotę, 13 kwietnia 2024 r., ok. godz. 5 rano wprowadzone zostaną zmiany w ruchu na rozbudowywanej ul. UnurgaMapka. Powstanie tymczasowe rondo, wyłączona będzie sygnalizacja świetlna. Prace warte niemal 31 mln zł mają zakończyć się jesienią.



Uważasz, że ronda upłynniają ruch bardziej niż skrzyżowania ze światłami?

Zmiany wprowadzone zostaną na odcinku od estakady KwiatkowskiegoMapka do ul. NasypowejMapka.

Zamknięta zostanie jezdnia ul. Unruga przy skrzyżowaniu z ul. Kwiatkowskiego, przy jednoczesnym udostępnieniu dla ruchu dwukierunkowego jezdni północnej na tym odcinku.

Będzie się to wiązało z wyłączeniem sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego, a istniejące skrzyżowanie będzie działało na zasadzie ronda.



- Manewr skrętu w prawo, z planowanego ronda na ul. Unruga, będzie możliwy dzięki wykonaniu tymczasowego poszerzenia jezdni. Ruch pieszych wzdłuż ul. Unruga zostanie skierowany na chodnik przy jezdni północnej. Dla pieszych udostępnione zostanie także dojście do obiektów handlowych w rejonie istniejących przystanków autobusowych, jednocześnie służące jako objazd dla rowerzystów - dalej wzdłuż ul. Traczy do ul. Flisaków - informują gdyńscy urzędnicy.
Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie Tak będzie wyglądała Unruga po remoncie

Wyłączona zostanie też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Unruga i Szlifierzy. Nie będzie również możliwości skrętu w lewo z ul. Unruga w ul. Cechową. Jezdnia ul. Szlifierzy w rejonie skrzyżowania z ul. Unruga zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku (brak dodatkowego pasa do skrętu w lewo), jezdnia ul. Unruga z obu stron skrzyżowania również zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku.

Co da przebudowa ul. Unruga w Gdyni?



Lokalizacja przebudowy Lokalizacja przebudowy
  • Wzdłuż całego odcinka po stronie południowej zaprojektowano chodnik z kostki betonowej oraz ścieżkę rowerową o nawierzchni bitumicznej.
  • Po stronie północnej, na odcinku Kwiatkowskiego - CechowaMapka, powstanie chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerowego o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych, miejscami ze ścieżką rowerową oraz miejscami postojowymi równoległymi (łącznie 13 miejsc postojowych, w tym 3 dla osób z niepełnosprawnościami).
  • Na odcinku od ul. Cechowej do ul. BosmańskiejMapka, po stronie północnej, powstanie chodnik o zmiennej szerokości dowiązany do istniejącego zagospodarowania terenów przyległych oraz ścieżka rowerowa i miejsca postojowe równoległe.
  • Na północnych wlotach podporządkowanych (za wyjątkiem ul. Cechowej) w celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów pojawią się wyniesione przejścia i przejazdy rowerowe.
  • Na skrzyżowaniu ul. Kwiatkowskiego i UnrugaMapka, na wlotach północnym i wschodnim, pojawią się chodniki i ścieżki rowerowe wraz z przejściami i przejazdami w dowiązaniu do istniejących oraz projektowanych.
  • Zatokę autobusową wyznaczono na wlocie południowym w celu wyeliminowania konieczności wjazdu autobusów jadących z ul. Kwiatkowskiego z kierunku południowego w kierunku zachodnim i północnym, w ul. Unruga, a następnie wykonania manewru zawracania.

Dodatkowo w rejonie skrzyżowania ul. Unruga i FlisakówMapka nie będzie skrętu w lewo z ul. Unruga z kierunku wschodniego. Dopuszczony zostanie skręt pojazdów z ul. Flisaków w kierunku ul. Kwiatkowskiego oraz wyznaczono dodatkowy pas dla tych pojazdów.

W obrębie skrzyżowania wyznaczono wyniesione przejście i przejazd rowerowy przez ul. Unruga.



Skrzyżowanie Unruga z CechowąMapka będzie czterowlotowe



Kolejne skrzyżowanie ul. Unruga z ul. Cechową/Szlifierzy zaprojektowano jako czterowlotowe z sygnalizacją świetlną.

- Na wlotach wschodnim i zachodnim wyznaczono po trzy pasy (jeden dla pojazdów skręcających w prawo i do jazdy na wprost dla autobusów, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo). Za skrzyżowaniem w obu kierunkach zaprojektowano przystanki autobusowe. Wokół całego skrzyżowania zaprojektowano przejazdy dla rowerzystów i przejścia dla pieszych. Natomiast skrzyżowanie ul. Unruga z RobotnicząMapka także będzie czterowlotowe - bez możliwości skrętu w lewo - ze względu na znikomy udział relacji. W obrębie skrzyżowania wyznaczono przejście dla pieszych przez ul. Unruga w formie wyniesionej - informują urzędnicy.
Z kolei skrzyżowanie ul. Unruga z BosmańskąMapka będzie miało postać małego ronda z jednym pasem ruchu oraz z dodatkowymi pasami poza tarczą ronda dla najbardziej obciążonych relacji (Bosmańska - Unruga Zach. i Unruga Zach. - Unruga Wsch.). W celu zwiększenia bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów na każdym wlocie i wylocie zaprojektowano wyniesione przejścia i przejazdy dla rowerzystów.
12:06 13 KWIETNIA

Rozbudowa ulicy adm. J. Unruga w Gdyni - zmiany w organizacji ruchu (17 opinii)

Od soboty 13 kwietnia, od ok. 05:00 rano, wprowadzony zostanie kolejny etap zmiany organizacji ruchu na rozbudowywanym obszarze ul. admirała J. Unurga, na odcinku od Estakady Kwiatkowskiego do ul. Nasypowej.

Zmiana będzie polegać na zamknięciu dla ruchu południowej jezdni ul. Unruga przy skrzyżowaniu z ul. Kwiatkowskiego, przy jednoczesnym udostępnieniu dla ruchu dwukierunkowego jezdni północnej na tym odcinku.

W związku z powyższymi zmianami wyłączona zostanie całkowicie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego, a istniejące skrzyżowanie będzie działało na zasadzie ronda. Manewr skrętu w prawo, z planowanego ronda na ul. Unruga będzie możliwy dzięki wykonaniu tymczasowego poszerzenia jezdni. Ruch pieszych wzdłuż ul. Unruga, zostanie skierowany na chodnik przy jezdni północnej. Dla pieszych udostępnione zostanie także dojście do obiektów handlowych w rejonie istniejących przystanków autobusowych, jednocześnie służące jako objazd dla rowerzystów - dalej wzdłuż ul. Traczy do ul. Flisaków.

Zmiana jest podyktowana utrzymaniem możliwie jak najwyższej płynności ruchu, prosimy kierujących o baczną uwagę na tymczasowe oznakowanie i ostrożną jazdę.

Przystanki autobusowe z zamkniętego odcinka zostaną przeniesione przed skrzyżowanie z ul. Unruga - na istniejącą łącznicę zjazdową z Estakady Kwiatkowskiego.

Dodatkową zmianą wpływającą na ruch jest wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Unruga i Szlifierzy oraz wyłączenie możliwości skrętu w lewo z ul. Unruga w ul. Cechową. Jezdnia ul. Szlifierzy w rejonie skrzyżowania z ul. Unruga zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku (brak dodatkowego pasa do skrętu w lewo), jezdnia ul. Unruga z obu stron skrzyżowania również zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku
Zobacz więcej
Od soboty 13 kwietnia, od ok. 05:00 rano, wprowadzony zostanie kolejny etap zmiany organizacji ruchu na rozbudowywanym obszarze ul. admirała J. Unurga, na odcinku od Estakady Kwiatkowskiego do ul. Nasypowej.

Zmiana będzie polegać na zamknięciu dla ruchu południowej jezdni ul. Unruga przy skrzyżowaniu z ul. Kwiatkowskiego, przy jednoczesnym udostępnieniu dla ruchu dwukierunkowego jezdni północnej na tym odcinku.

W związku z powyższymi zmianami wyłączona zostanie całkowicie sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ul. Unruga i Kwiatkowskiego, a istniejące skrzyżowanie będzie działało na zasadzie ronda. Manewr skrętu w prawo, z planowanego ronda na ul. Unruga będzie możliwy dzięki wykonaniu tymczasowego poszerzenia jezdni. Ruch pieszych wzdłuż ul. Unruga, zostanie skierowany na chodnik przy jezdni północnej. Dla pieszych udostępnione zostanie także dojście do obiektów handlowych w rejonie istniejących przystanków autobusowych, jednocześnie służące jako objazd dla rowerzystów - dalej wzdłuż ul. Traczy do ul. Flisaków.

Zmiana jest podyktowana utrzymaniem możliwie jak najwyższej płynności ruchu, prosimy kierujących o baczną uwagę na tymczasowe oznakowanie i ostrożną jazdę.

Przystanki autobusowe z zamkniętego odcinka zostaną przeniesione przed skrzyżowanie z ul. Unruga - na istniejącą łącznicę zjazdową z Estakady Kwiatkowskiego.

Dodatkową zmianą wpływającą na ruch jest wyłączenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic Unruga i Szlifierzy oraz wyłączenie możliwości skrętu w lewo z ul. Unruga w ul. Cechową. Jezdnia ul. Szlifierzy w rejonie skrzyżowania z ul. Unruga zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku (brak dodatkowego pasa do skrętu w lewo), jezdnia ul. Unruga z obu stron skrzyżowania również zostanie zawężona do jednego pasa ruchu w każdym kierunku
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (70)

Wszystkie opinie

  • (2)

    Ale co to zmieni?Zbudować kolej na Obłuże i do Kosakowa.Zwiekszyc liczbę kursów komunikacji.Poszerzyc estakadę,8 pasów w jedną i drugą.Zbudowac co najmniej 30 rond turbinowych.I wtedy może coś z tego będzie,tyle że za 30 lat i tak już aut na drogach nie będzie przez "ekologie".

    • 16 9

    • Kolej, dla kogo?

      Po raz n-ty powtarzam, że kolej będzie wozić powietrze, chyba, że nastąpi jakiś kataklizm... A dlaczego? Dlatego, że wzdłuż niej mieszka mało osób, większość mieszka na górnym tarasie. I nikt normalny nie będzie szedł kilkuset metrów na i z perony pod górę, tylko podjedzie. Podjedzie albo autem albo autobusem, który i tak zmierza do centrum. Więc po co się przesiadać? Po to aby do tego samego centrum dotrzeć później, bo przecież pociąg musi zrobić kółko i jechać przez Chylonię.
      Z chęcią poznam merytoryczne argumenty, które mnie wyprowadzą z mojego zdania. O od razu odrzucam argument, że w Gdyni Gł trzeba i tak się przesiąść, jak się chce jechać do Gdańska, bo jadąc pociągiem z Obłuża, będzie ta sama podróż trwać dłużej

      • 7 5

    • pan Łucyk już nie wyjaśnia to ja nie wierzę

      • 3 0

  • (2)

    "informują gdyńscy urzędnicy"? Co się stało z naszym złotoustym Markiem?

    • 31 0

    • Pakuje farby i dokumenty)

      • 18 0

    • W pracy porządkuje biurko, a po pracy w domu pisze CV ze swoimi osiągnięciami

      • 12 0

  • Ci co wygrali wybory, to dołożą po jeszcze jednej ścieżce rowerowej

    • 24 5

  • (4)

    Prace mają być zakończone jesienią, ale nie podali którego roku ?

    • 42 1

    • Teraz PO przejmuje budowę

      To może być nawet Hołownia 2050

      • 5 8

    • Michał ¥¥¥ (1)

      Prace się posuwają i to w bardzo szybkim tempie.Na wielu frontach robót.
      XD.Ach te budowyXD

      • 1 1

      • Nieprawda

        Postępów nie widać.

        • 2 2

    • Ciekawe czy w umowie będą aneksy do aneksów

      • 4 1

  • Kierowcy nie mają łatwo (2)

    Pasażerowie komunikacji też. Zafundowali im bubel w postaci Fali . Jedyny cel tego projektu to było zapewnienie swoim roboty w innobaltica. A że Fala to porażka ....kogo to obchodzi . Polska

    • 27 4

    • A tak w temacie artykułu może coś napisz? (1)

      • 2 6

      • Niestety Fala jest czyms nietrafionym

        Delikatnie mówiąc.

        • 5 2

  • Bedzie. (1)

    Bedzie "zabawa".

    • 15 1

    • Pół nocy w korku to jest mało...

      • 2 0

  • Kiedyś musiało to nastąpić. (7)

    Pomęczymy się kilka miesięcy, oby, i będzie koniec roboty. A pracę się posuwają.... Aczkolwiek miło nie będzie. Byłoby fajnie, gdyby jednak część kierowców przesiadła się do zbiorkomu, jak cierpieć to ze wszystkimi hahaha

    • 23 31

    • NIe ciesz się. Jak wiesz niejaki S zczurek zaplanował tam drugi pas - buspas. Dla ruchu samochodowego żadna zmiana. (2)

      Ciekawe, czy te id ot pomyszły duetu szczyr-ucyk można jakoś cofnąć.

      • 15 7

      • Tak!

        Skandal

        • 3 2

      • Buspas musi być, nie ma innej możliwości

        Bez buspasa nie byłoby remontu w ogóle, bo nie byłoby kasy z Unii. Więc nie narzekaj, albo się zorientuj zanim skrytykujesz

        • 1 2

    • "Pomęczymy się kilka miesięcy, oby, i będzie koniec roboty" (2)

      jesteś naiwny czy dopiero przyjechałeś do Gdyni ? . Głupie skrzyżowanie Płk. Dąbka - Kwiatkowskiego robili 2 lata , bo zawsze było "coś" , tu przewiduję min 3 lata

      • 6 1

      • Tam się przedłużyło, bo...

        Znaleźli cuda pod ziemią, których nie było w planach. Oczywiście, że tu też się może to zdarzyć. Co nie oznacza, że nie trzeba organizacji ruchu zmienić, a chyba to o tym rozmawiamy?

        • 1 0

      • Idioci to robią

        Zamiast wybudować drogę tą nową i dać do ruch a następnie zamknąć aktualną i wtedy to ma sens a teraz to będzie masakra jakaś.

        • 1 0

    • Ok. ,ale niech nie zapominają o innych miejscach . Dziur w mieście wciąż ilość przyprawiająca kierowców do pasji!

      • 1 0

  • Czy nie bedzie tak jak na Wielkopolskiej? (4)

    Oby nie.
    Patrząc na zamknięcie ulic...chyba czas puścić górą autobus 194 beż zajeżdżania na Obłuże centrum.

    To będzie armagedon od poniedziałku...bo kierowcy będą już w korku stali od Oksywia...rano
    A po południu...chyba na pieszo będziemy wracać...bo wszystko będzie stało

    • 43 3

    • Szemiot z Piesiewiczem zrobią to w dwa tygodnie (2)

      • 4 2

      • Ta (1)

        Zes***ą sie na rzadko, północy będzie stala wiecznie przez estakadę i jej ciągłe przeciążenie, niezbędna jest alternatywa dla tej drogi i udrożnienie całego węzła i dojazdu do portu. Ale ja sie pewnie nie znam, rondo też brzmi spoko

        • 3 0

        • Wystarczy

          Tiry puścić przez elektrownie i odciąży estakadę.

          • 0 0

    • To może się przesiądź na autobus.

      Jeżeli tak zrobi cześć kierowców, korki będą na pewno mniejsze. Tyle, że każdy o tym wie, ale woli, żeby to inny kierowca się przesiadł a nie on sam. No to korki będą, na własne życzenie.

      • 1 0

  • Teraz to tylko busem (8)

    A najlepiej z ominięciem centrum

    • 26 8

    • Autobusy stoją w korkach. (1)

      • 7 2

      • W korkach, które tworzą auta

        • 4 3

    • Pod warunkiem, że prawie wszyscy tak zrobią (3)

      • 2 4

      • (2)

        Ale czym tym taborem? Jesteś przezabawny, chcesz tu Indie robić?

        • 3 6

        • Na Opener Festival mogli ściągać autobusy z kraju, to i na taką "okazję" mogą (1)

          Podkreśliłem tylko kluczowy warunek, żeby przejazd odbywał się a akceptowalnym czasie.

          • 3 4

          • Nie róbmy drugiej Bydgoszczy

            Tamtejsze zabytki tez swoim stanem stwarzają momentami zagrożenie.

            • 2 1

    • chyba elektro hulajnogą będzie szybciej

      • 3 0

    • Dotąd kiedy będziemy jeździć jednym poziomem, to szkoda czasu i atlasu.

      • 1 1

  • Marek (1)

    Dziękujemy

    • 12 0

    • Łucyk

      Z twarzy przypominający Nysę 522. Przepraszam że obrażam ten samochod.

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane