- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (244 opinie)
- 2 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (83 opinie)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (336 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (360 opinii)
- 5 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (55 opinii)
- 6 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (123 opinie)
Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców
Skrzyżowania równorzędne w Gdyni miały uspokoić ruch w centrum. - Póki co, jest spory bałagan, bo znaki pionowe są inne niż poziome - informują czytelnicy. - Dlatego niektóre obróciliśmy o 90 stopni, bo wykonawca spóźnia się z prawidłowym wymalowaniem linii - odpowiadają urzędnicy.
Jedne znaki zaprzeczają innym
Problem w tym, że oficjalnej daty zakończenia wprowadzania nowego oznakowania nie ma, a zmiany można już zaobserwować na wielu odcinkach. Kierowcy twierdzą, że oznakowanie zmienia się co kilka dni, więc jak prawidłowo jeździć - wie mało kto.
- Jechałem we wtorek ulicą Abrahama prosto. Najpierw spotkałem znak "ustąp pierwszeństwa" mimo że na prostopadłej Armii Krajowej jeszcze niedawno były znaki "skrzyżowanie równorzędne". Tyle tylko, że ktoś je przekręcił o 90 stopni. Pasy zatrzymania na jezdni Armii Krajowej wymalowane jednak pozostają, a na Abrahama cały czas są natomiast namalowane trójkąty oznaczające "ustąp pierwszeństwa" - relacjonuje pan Szymon, na dowód przysyłając zdjęcia.
Z urzędnikami rozmawialiśmy w tej sprawie w czwartek. Dzień później znaki na Armii Krajowej oraz Abrahama zostały skierowane w kierunku kierowców, ale nie wszystkie. Przechodząc ul. Abrahama w innym miejscu, łatwo dostrzec jednak, że przez skrzyżowaniem z Batorego znak w piątkowe przedpołudnie nadal był odwrócony.
Kiedy więc będzie można powiedzieć o tym, że strefa Tempo 30 wsparta skrzyżowaniami równorzędnymi oficjalnie obowiązuje? I jak mają jeździć kierowcy, skoro część znaków wyklucza inne?
Urzędnicy: wykonawca się spóźnia
- Czekamy aż wykonawca w pełni zrealizuje zadanie. Są opóźnienia, ale staramy się pospieszać. O jego zakończeniu będzie można mówić, gdy znaki poziome i pionowe będą wskazywały to samo. Póki co trzeba stosować się do znaków pionowych - przyznaje Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni.
Część zmotoryzowanych zauważa, że taka przejściowa sytuacja nie jest najgorsza, bo... zdążyła uspokoić ruch w centrum Gdyni.
- Kierowcy nie wiedzą, jak jeździć, więc przed każdym skrzyżowaniem następuje zatrzymanie. Może dla przepustowości nie jest to dobre, ale dla bezpieczeństwa na pewno - zauważa pan Jarek.
Przypomnijmy przy okazji, że skrzyżowania równorzędne nie będą obowiązywały na ul. Świętojańskiej oraz o tym, że po wprowadzeniu strefy Tempo 30 zaplanowano też rozwiązania dla rowerzystów. Zaczną obowiązywać dopiero wiosną. Wśród nich m.in. kontraruch na Starowiejskiej i okolicznych ulicach.
Miejsca
Opinie (245) 9 zablokowanych
-
2016-10-14 16:38
Zmiany w ruchu w centrum Gdyni dezorientują kierowców (3)
dajcie wielomilionowe bezwarunkowe kary za spuznienia to przestana sie spuzniac
- 10 0
-
2016-10-14 16:42
spUźniać... (1)
nie ma takiego słowa
- 4 0
-
2016-10-14 16:49
na j.polski się spóźnił ...
- 3 0
-
2016-10-14 18:41
spuzniłeś się za to na lekcje polskiego do podstawówki!
wstyd, żeby nie znać własnego języka!
- 3 0
-
2016-10-14 16:39
(4)
Gdynia chciała wydać na lotnisko 165 mln zł, ale Komisja Europejska zastopowała władze miasta po wydaniu 91,7 mln zł. Ponad 1,9 mln zł z tej sumy pochłonęły gaże prawników i doradców.
- 23 0
-
2016-10-14 17:48
czy wlicz się w to koszty administracyjne m.in pensje zarządu, czy to tylko same "twarde koszty"?
- 3 0
-
2016-10-16 08:32
159 mln na TriStar (2)
Natomiast na TriStar poszło 159 mln. System, który działa doprowadza do pasji. Ostatnio zaliczyłem wszystkie możliwe czerwone światła. W USA dzieci w szkole średniej piszą programy na "zieloną falę" i u nich jakoś to działa.
Za te pieniądze można wybudować drogę. Nie trzeba dużego rozumu, żeby skojarzyć - więcej dróg - mniejsze korki. Tutaj przypomina mi się dowcip o zarządzaniu załogą kajakarską.- 2 1
-
2016-10-16 08:56
Opowiedz ten dowcip....nie znam
- 0 0
-
2016-10-16 11:30
akurat jest zupełnie na odwrót
Więcej dróg - więcej samochodów - większy ruch. Dzieci w podstawówce w USA to wiedzą projektując zieloną falę.
- 2 1
-
2016-10-14 16:40
wykonawca winny...
Nie czepiajcie się urzędników. Wzięli łapówkę za kontrakt, a nie za dobrze wykonany kontrakt. łapówka musiałaby być wyższa.
- 18 4
-
2016-10-14 16:41
Zalamana.... (2)
Jest jedna wielka masakra. Ludzie nie znaja przepisow i zapie***** jak na drodze z pierwszenstwem. Jezdza na pamiec. Tylko sie wystawic i niech placa;)
- 7 12
-
2016-10-14 18:41
chyba, ze ci leb odpadnie, jak ktos konkretnie huknie
ale jak widze po twoim wpisie- nie dociera to do ciebie...zal
- 3 1
-
2016-10-14 20:26
odezwalas się
Mierna istota której się wydaje ze wie co się dzieje na drodze
- 0 0
-
2016-10-14 16:42
rety, bez przesady..... teraz jest spoko (1)
nie wiem jak można mieć z tym problem ludzie... narzekanie na siłę
- 2 18
-
2016-10-16 23:40
pewnie pracujesz w skichanym Urzędzie Miasta
- 0 0
-
2016-10-14 16:48
Gdynia jak zawsze nowatorska. (1)
Teraz niech zdejmą wszystkie znaki w całym mieście i zetrą linie z jezdni. Wtedy dopiero ruch się uspokoi! Dynamo będzie zachwycone.
- 33 0
-
2016-10-15 07:57
zwijać i zabierać
Aswalt też, a światła niech przy biurkach sobie postawią może wtedy oświeci ich na co wydają nasze pieniądze.
- 3 0
-
2016-10-14 16:49
W Gdyni to nawet słońce mniej świeci niż w Gdańsku
Jak widać na załączonym zdjęciu
- 18 2
-
2016-10-14 16:50
Kiedy Dynamo przerobi Morską na deptak, a Zwycięstwa na bulwar? (1)
- 32 1
-
2016-10-14 18:40
kto to to Dynamo?
- 0 0
-
2016-10-14 16:58
Szczurek wez juz odejdz
Czy w Gdyni kiedys cos zrobia dobrze?
- 29 2
-
2016-10-14 17:05
drogi
Głupota Panie Prezydencie
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.