- 1 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (202 opinie)
- 2 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (110 opinii)
- 3 Pościg między autami na trzypasmówce (64 opinie)
- 4 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (19 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (315 opinii)
- 6 108. urodziny najstarszej gdańszczanki (141 opinii)
Znamy przyczynę pożaru w zajezdni w Nowym Porcie. "Dortmundy" pod lupą
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Dlaczego tramwaje w zajezdni nie są wyłączane na noc? Wyjaśniamy
Tak wyglądał pożar z 14 grudnia 2021 r.
Awaria nagrzewnicy tramwaju doprowadziła do pożaru w zajezdni w Nowym Porcie, do którego doszło 13 grudnia 2021 r. To jeden z wniosków postępowania wyjaśniającego. Gdańskie Autobusy i Tramwaje przeprowadziły kontrolę systemów grzewczych we wszystkich tramwajach N8C, tzw. dortmundach.
Ze wstępnych oględzin szkód wynikało, że spłonęły dwa tramwaje N8C, tzw. dortmundy, a więc używane tramwaje kupione z Niemiec, które po sprowadzeniu do Gdańska przechodziły gruntowną modernizację (jeden z nich był jeszcze przed remontem). Z kolei jednym z dwóch uszkodzonych składów była nowa Pesa Jazz.
W sprawie pożaru przeprowadzono postępowanie wyjaśniające. Z informacji, które otrzymaliśmy z Gdańskich Autobusów i Tramwajów, wynika, że przyczyną zapalenia się pojazdu była awaria nagrzewnicy. Prawdopodobnie doszło do zablokowania wentylatora rozprowadzającego ciepło.
- Nigdy wcześniej usterka tego typu nie miała miejsca - zastrzega Anna Dobrowolska, rzeczniczka GAiT.
W związku ze zdarzeniem przeprowadzono kontrolę systemów grzewczych we wszystkich tramwajach typu N8C. Wykazała ona, że systemy działają prawidłowo.
Hałasująca nagrzewnica w Pesie. Film czytelnika.
Będzie rozbudowa systemów monitorujących pracę komunikacji
- Prewencyjnie, w celu wyeliminowania ryzyka wystąpienia podobnej sytuacji, podjęta została decyzja o rozbudowie systemu monitorującego pracę pojazdu o funkcję przeznaczoną do diagnostyki systemu grzewczego - mówi rzeczniczka GAiT.
Jak usłyszeliśmy w spółce, dodatkowym elementem zabezpieczającym będzie także system automatycznego wyłączania zasilania urządzeń grzewczych bezpośrednio po zakończeniu codziennych prac serwisowych pojazdu.
GAiT posiada dwa dodatkowe tramwaje N8C, niewykorzystywane dotychczas w obsłudze ruchu pasażerskiego. Planowana jest ich modernizacja i włączenie do ruchu w miejsce tramwajów, które spłonęły- Do czasu wprowadzenia tego docelowego rozwiązania, w ramach działań prewencyjnych, pracownicy serwisujący pojazdy zobowiązani zostali do wyłączania zasilania systemu grzewczego. Prace nad modyfikacjami wspomnianych systemów prewencyjnych już trwają - mówi Anna Dobrowolska.
Straty na co najmniej 3,2 mln zł. Trzeba też uruchomić nowe tramwaje
Gdański przewoźnik oficjalnie podsumowuje także straty powstałe wskutek pożaru:
- Jeden tramwaj typu N8C, który uległ niewielkiemu uszkodzeniu, wrócił już na trasy.
- Pesa Jazz Duo skierowana zostanie do naprawy.
- Remont dwóch tramwajów N8C, które zostały najbardziej uszkodzone, jest nieopłacalny.
- Spółka posiada dwa dodatkowe tramwaje typu N8C niewykorzystywane dotychczas w obsłudze ruchu pasażerskiego. W związku ze zdarzeniem planowana jest ich modernizacja i włączenie do ruchu w miejsce dwóch tramwajów N8C, które uległy zniszczeniu - mówi Anna Dobrowolska.
Łączna wartość dwóch tramwajów N8C, które uległy zniszczeniu, to ok. 3,2 mln zł. Natomiast koszt naprawy Pesy Jazz Duo znany będzie po zakończeniu prac remontowych. Wszystkie pojazdy GAiT są ubezpieczone.
Tak wyglądała zajezdnia w Nowym Porcie po pożarze.
Pożary w Trójmieście. Nagrania reporterów i czytelników
Miejsca
Opinie (137) ponad 10 zablokowanych
-
2022-01-18 07:34
Ciekaw jestem, jak ubezpieczyciel podejdzie do kwestii podniesionych pantofrafów
Jak znam życie i przepisy odszkodowania nie będzie.
- 13 0
-
2022-01-18 07:26
Dobrze, że nikomu nic się nie stało.
- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.