• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znikną atrapy fotoradarów, będzie bezpieczniej?

neo
17 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Już w przyszłym roku we wszystkich masztach z fotoradarami mają być urządzenia rejestrujące. Już w przyszłym roku we wszystkich masztach z fotoradarami mają być urządzenia rejestrujące.

Nowelizacja przepisów o ruchu drogowym nakazuje likwidację wszystkich atrap fotoradarów z polskich dróg. Dzięki temu ma być... bezpieczniej.



Co robisz widząc fotoradar?

Argumenty za likwidacją atrap od lat podnosiło wielu kierowców. - Schemat zawsze jest taki sam. Jeśli fotoradar nie jest oznaczony, praktycznie wszyscy kierowcy jadą trochę szybciej. Gdy go dostrzegą, ostro hamują, powodując zagrożenie, bo jadący za nimi mogą nie zdążyć zwolnić - mówi gdańszczanin Adam Małofiej, kierowca od 12 lat.

Podobny tok myślenia podzielają nie tylko inni kierowcy, ale również ustawodawca. Zaakceptowane już przez senacką Komisją Gospodarki Narodowej zmiany w przepisach o ruchu drogowym zakładają, że wszystkie atrapy znikną z dróg.

Fotoradary i maszty na drogach krajowych przejmie od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Inspekcja Transportu Drogowego, która zajmie się bezpieczeństwem na drogach.

- My zawsze stawialiśmy maszty w miejscach, które policja wskazała jako niebezpieczne. Potem policjanci według uznania ustawiali w nich rejestratory. Nie chodziło bowiem o to, by kogoś zaskoczyć, a wymóc na nim bezpieczną prędkość. Dlatego wszystkie maszty były dokładnie oznakowane - zaznacza Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

W ustawianiu "dochodowych" fotoradarów prześcigały się straże miejskie i gminne. W ostatnich miesiącach głośno było bowiem o przypadkach, gdy urządzenia rejestrujące były ustawiane w tych miejscach, w których mogły najwięcej "zarobić", a nie tam, gdzie zdarzało się najwięcej wypadków. W efekcie prawdziwe fotoradary ratowały gminne budżety, a atrapy straszyły - coraz częściej nieskutecznie - kierowców tam, gdzie trzeba było zwolnić. Po nowelizacji strażnicy nie będą już mogli używać atrap fotoradarów i pustych masztów.

Teraz priorytetem ma być prewencyjne ustawianie fotoradarów tak, by zapewniły jak największe bezpieczeństwo. Dlatego będą odpowiednio oznaczone, a także ustawione z tolerancją przekroczenia dozwolonej prędkości nie mniejszą niż 5 km/h.

To wszystko ma sprawić, że na polskich drogach będzie bezpieczniej. - Rok 2009 był pierwszym, kiedy zanotowaliśmy wyraźny spadek ofiar śmiertelnych na drogach - z 5,4 tys. w 2008 r. do 4,5 tys. w roku ubiegłym. Trzeba zrobić wszystko, by tę tendencję podtrzymać - mówi "Gazecie Prawnej" wiceminister infrastruktury Tadeusz Jarmuziewicz.
neo

Opinie (206) 8 zablokowanych

  • myślę ,że jest w Polsce jeden producent tych masztów do instalowania fotoradarów , można by się {Dziennikarze} do niego zwrócić z pytaniem ile tych "wynalazków" wyprodukowano ? i jaki jest koszt jednego takiego masztu?..JESTEŚMY MISTRZAMI ŚWIATA W TRWONIENIU KASY !!!

    • 3 1

  • Gdy go dostrzegą, ostro hamują, powodując zagrożenie, bo jadący za nimi mogą nie zdążyć zwolnić

    jak się siedzi na zderzaku drugiemu no to ciężko wyhamować

    • 10 1

  • trasa Szczecin-Gdynia, przez Koszalin, 363km - 36 fotoradarów (2)

    średnio wychodzi po radarze, co 11km. Gdyby to były faktycznie radary, to przy tych idiotycznych ograniczeniach prędkości jechałbym 10h - na szczęście większość to atrapy. 10h - tyle czasu zajęło mi przejechanie trasy od Kołbaskowa do Kolonii, czyli bez mała 1000km. Debile drogowcy..

    • 17 9

    • Halewicz debilem to raczej jesteś ty. Jedź przepisowo i nie zwracaj uwagi na fotoradary a jeśli nie umiesz to w ogóle nie siadaj za kierownicą. Mam nadzieje, że będziesz miał czołówkę z innym takim jak ty i będzie o dwóch wariatów mniej.

      • 2 8

    • 36 powiadasz

      jeżdżę tą trasą - gdzie trzeba to zwolnię - nigdy nie zajęło mi to 10h
      NIEUDACZNIKU

      • 0 4

  • To ja mam taką propozycję (2)

    Jeśli policja zamierza kogoś zatrzymać do kontroli żeby na przykład sprawdzić trzeźwość, to musi mu 14 dni wcześniej wysłać poleconym ostrzeżenie. Kontrola stanu technicznego tylko za zgodną kierowcy udzieloną z wyprzedzeniem trzech miesięcy. To samo przeładowane ciężarówki: zawiadomienie gdzie i kiedy będzie kontrola dopuszczalnej masy. Policja nie będzie też miała prawa karać za przejazd na czerwonym świetle, o ile nie będzie specjalnych znaków ostrzegających o kontroli 100, 200 i 300 metrów przed skrzyżowaniem.

    Oczywiście dzięki temu będzie bezpieczniej.

    • 10 2

    • KUP SE ROWER

      • 0 0

    • Pierniczysz jak potłuczony.

      • 0 0

  • Nie atrapy fotoradarów są przyczyną kolizji tylko pedałki co nie potrafią jechać z dozwoloną prędkością.

    • 9 5

  • Dlaczego (6)

    w Polsce wszyscy przekraczają prędkość? Po co? Dla oszczędności kilku minut? I tak się postoi na następnych światłach. Adrenalinka? Szpan? Fura rozpędzi się w kilka sekund do setki? Ludzie, zastanówcie się co robicie.

    • 17 7

    • (2)

      chcesz spowodowac korek - jedź zgodnie z ograniczeniem prędkości z Luzina do Gościcina - efekt murowany

      • 5 4

      • zły przykład

        chodzi o jechanie na przykład wieczorem/ w nocy na Grunwaldzkiej z Gdyni do Gdańska. Można cały czas jechać na zielonym jadąc w zależności od miejsca 50-60 na godzinę. A niektórzy i tak cisną 80-100 żeby postać chwilę na czerwonym..może lubią :) Są miejsca gdzie ustawiono czujniki prędkości!! :) (na przykład w Pruszczu) gdzie przekraczając prędkość włączasz czewone światło, które wyłączy się dopiero jak paredziesiąt metrów dalej zwolnisz lub się zatrzymasz. Czasem nawet małpki łatwej nauczyć jakiegoś zachowania i myślenia niż ludzi. Nie chodzi tylko o łysych masowców, którzy przesiedli się z BMW do Audi, ale nawe to ludzi, którzy mają prawojazdy po parenaście lat !!

        • 6 0

      • jazda szybsza nie oznacza wzrostu przepustowości drogi

        lepiej jeździć wolniej ale płynniej

        • 4 0

    • jeżdże szybko bo lubię a mandaty traktuję jak podatek od przyjemności - nie siedzę nikomu na zderzakach, nie wklejam się w luki dłuższe o 5 cm od mojej bryczki, gdzie trzeba zwalniam, nie jestem karkiem ani nawet kibolem i mogę wymienic wiele debilnie wymyslonych ograniczen do np 40 km/h, których przestrzeganie jest jeszcze bardziej debilne

      i tyle na temat

      buzi pa

      • 6 6

    • bo jak przyciśniesz to nie będziesz stał na każdych światłach. Przykre ale prawdziwe.

      • 3 1

    • Chcesz to sobie jeździj 50km/h. Ja nie po to mam ponad 300KM pod maską, żeby zamulać jak rower.

      • 1 1

  • jak się do mnie odzywasz, to się podpisz fajo

    a jak nie potrafisz, to postaw ze trzy x

    • 2 6

  • Jechałem dzisiaj grunwaldzką z Gdańska do Sopot normalnie nie spiesząc sie bo w końcu niedziela i coś mnie zaswedziało chciałem (3)

    podrapać się po dupie Rozpiąłem pasy bo rzecz jasna trzeba sie troche podnieść a w pasach sie nie da.
    Obok na drugim pasie nagle podjechał radiowoz i mi na pobocze kazal zjechać. 50 dostałem za brak pasa.
    W tym samym czasie dwóch typków przejechało koło nas chyba ze 140km/h zmieniajac pasy pomiedzy innymi samochodami. 2 Mendów co mnie kontrolowali to obserwowało i ani jeden sie nie wzruszyl nawet. W koncu mieli jelenia za 50PLN, ktorego gonic nie trzeba było i statystyke i tak podniesioną.

    I teraz do gościa, ktory pisał że obcokrajowcy mówią, ze u nas jest pobłażliwie.
    Jak podniesie się mandaty to g..wno za przeproszeniem to da bo i tak dostają je ci , ktorych łatwo złapać, tudzież przypadkowo się nawinęli z błachym wykroczeniem nie stanowiącym żadnego zagrożenia. A idioci drogowi nadal pozostają bezkarni.
    Kilka razy miałem ostatnimi czasy podobne przypadki. Naprzyklad na ul (chyba gospody) przemalowali pasy i nie w pore to zauważylem trzymając sie z reguły prawego pasa pojechałem prosto a był on przmalowany swiezo do skrętu w prawo (było tak od 10 lat). Z za krzaka wyskoczył pies i 200 zł mandatu mi wręczył.
    Wg mnie to chory kraj i chorzy ludzie w nim mieszkaja.

    • 16 7

    • wnioski: nie drap się po Ya...ch, zmień okulary, albo przesiądź się na ZKM

      • 4 1

    • Adrian lepiej się nie chwal

      Swędzi tyłek czy nie, pasy trzeba mieć zapięte. A co do jazdy na pamięć na Pomorskiej to jak najbardziej ci się należało. Sam już tam kilka razy nie zderzyłem się z jadącymi na wprost z prawego pasa i wiem, że tłumaczyliby się dokładnie tak jak ty. Zamiast martwić się o regułę prawego pasa martw się o regułę zachowania zdrowego rozsądku i patrz na znaki. Chorzy ludzie to tacy, którzy zamiast wyciągnąć wnioski ze swoich błędów obwiniają za nie wszystkich dookoła.

      • 4 0

    • Ojej, urzekła mnie twoja historia. Zamiast drapać się po jajcach i zamulać 50km/h jak jakiś niedowidzący emeryt jedź normalnie setką albo i więcej i też nie będziesz goniony przez policjantów w zdezelowanej Kii.

      • 1 0

  • Idiotyczna ankieta! (znowu!)

    Brakuje opcji:
    - nic, jadę jak dotąd, bo jadę ZGODNIE Z PRZEPISAMI!

    • 4 3

  • jak chciałeś drapać się po du-ie to trzeba było zjechać na pobocze, a co do szybkich panów przyjdzie kryska na matyska.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane