• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wraca siedemdziesiątka w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
22 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (176)
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Ograniczenie do 50 km/h wprowadzono w tunelu ze względu na duży ruch ciężarówek z węglem. Teraz - gdy jest ich mniej - znów będzie można tam jechać o 20 km/h szybciej. Ograniczenie do 50 km/h wprowadzono w tunelu ze względu na duży ruch ciężarówek z węglem. Teraz - gdy jest ich mniej - znów będzie można tam jechać o 20 km/h szybciej.

Od czwartku, 23 marca, kierowcy znów pojadą w tunelu pod Martwą WisłąMapka z wyższą prędkością. Urzędnicy widząc, że ruch ciężarówek z węglem wyraźnie zmalał, przywrócą maksymalną dopuszczalną prędkość wynoszącą 70 km/h.



Tunel pod Martwą Wisłą - znowu ograniczenie prędkości do 70 km/h



Z jaką prędkością poruszasz się w tunelu pod Martwą Wisłą?

W optymalnych warunkach w tunelu pod Martwą Wisłą obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km/h.

Zimą, gdy wokół portu radykalnie zwiększył się ruch ciężarówek z węglem, podjęto decyzję o jej zmniejszeniu o 20 km/h do 50 km/h. Ograniczenie wprowadzono "do odwołania" w godz. 5-22.

Niższa prędkość miała na celu ograniczyć rozprzestrzenianie się pyłu węglowego, zagrażającego instalacjom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo w podwodnej przeprawie.

Tunel tonie w pyle węglowym Tunel tonie w pyle węglowym

Zarządca tunelu już w styczniu alarmował, że jeśli sytuacja się nie poprawi, zanieczyszczenie może uszkodzić system wentylacyjny, co sprawi, że cały tunel trzeba będzie zamknąć.



- Chodzi głównie o wentylatory i o system przeciwpożarowy - wskazywał w styczniu Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor GZDiZ. - Jeśli pył pochodzący z ciężarówek transportujących węgiel uszkodzi choćby jeden z elementów odpowiedzialnych za wentylację, systemy bezpieczeństwa nie pozwolą na dalsze funkcjonowanie tunelu. Innymi słowy - tunel trzeba będzie całkowicie zamknąć dla ruchu do momentu usunięcia usterki.

Moment niedawnej kolizji na wjeździe do tunelu

Tunel pod Martwą Wisłą: korków brak, a ograniczenie pozostało



Początek wiosny i koniec sezonu grzewczego sprawiły, że w ostatnich dniach ruch ciężarówek z węglem wyraźnie zmalał. Ograniczenie prędkości jednak pozostało, na co uwagę zwrócili nasi czytelnicy w Raporcie.

- Nie ma korków ani sznurów tirów, a ograniczenie ciągle jest? Do tego w dwie strony, choć w drugą nie było problemów z przejazdem. Ktoś bardzo chce mandatów dla mieszkańców Gdańska? - napisał nasz czytelnik.
11:43 20 MARCA 23

Ograniczenie w tunelu - po co? (24 opinie)

Nie ma korków ani sznurów tirów, a ograniczenie ciągle jest? Do tego w dwie strony choć w drugą nie było problemów z przejazdem.

Ktoś bardzo chce mandatów dla mieszkańców Gdańska?
Nie ma korków ani sznurów tirów, a ograniczenie ciągle jest? Do tego w dwie strony choć w drugą nie było problemów z przejazdem.

Ktoś bardzo chce mandatów dla mieszkańców Gdańska?


Od czwartku, 23 marca, wraca 70 km/h w tunelu pod Martwą Wisłą



Jak się okazało, z poprawy sytuacji zdają sobie sprawę także urzędnicy i zapowiadają, że od czwartku, 23 marca, w tunelu zostanie przywrócona pierwotna organizacja ruchu.

- Obserwujemy, że rzeczywiście stopniowo zmniejsza się natężenie ruchu pojazdów transportujących węgiel - przyznaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Drógi i Zieleni. - Jeszcze w ubiegłym tygodniu bywały dni, że jeździło ich sporo, stąd utrzymywanie ograniczenia prędkości w tunelu do 50 km/h. Ciężarówki z węglem nadal jeżdżą, ale jest ich zdecydowanie mniej, dlatego stałą organizację ruchu, czyli 70 km/h, przywrócimy 23 marca.
Jednocześnie urzędnicy zastrzegli, że jeśli ponownie zwiększy się natężenie ruchu ciężarówek z węglem, ograniczenie prędkości do 50 km/h może zostać przywrócone.


Miejsca

Opinie (176) 8 zablokowanych

  • (1)

    Przywróćcie 70 na Grunwaldzkiej, bo to ograniczenie to mit.

    • 11 4

    • Dla dresiarzy każdy limit to mit. Limit głupoty również.

      • 3 5

  • Opinia wyróżniona

    i bardzo dobrze (23)

    Moim zdaniem spokojnie mogłoby być i 90, ale wymaga to najpierw nauki jazdy w takich obiektach, utrzymywania odległości i co najważniejsze, skupienia na prowadzeiu samochodu i tym co się dzieje na drodze. W Warszawie w tunelu pod Wilanowem jest 80 i jeździ się bez problemu, myślę że na początek w Gdańsku do 80 też możnaby podnieść. Pilnujmy się jako kierowcy na drogach, jeżeli spadnie liczba wypadków to i będą możliwości na podniesienie limitów prędkości.

    • 125 32

    • Tunel pod Wilanowem ma status drogi ekspresowej. Dodatkowo nie jest tak obciążony tranzytem z portu. Dostrzegasz różnice? (2)

      • 15 22

      • tylko w kwalifikacji . natomiast konstrukcyjnie oba obiekty sa ze sobą porównywalne.

        • 9 3

      • Z jakiej PA ki?

        • 3 0

    • To jest niemożliwe (2)

      Mam w samochodzie taki układ - distronic, czyly po polsku tempomat aktywny. Przez 3 miesiące próbowalem tego używać, potem się poddałem. W Polsce trzeba jechać 150% limitu i nie dalej niż 15m za pojazdem poprzedzającym, inaczej jest się frjerem i ląduje się między tirami.

      • 11 7

      • jak tam masz limit 70 km/h (1)

        to gdzie inaczej chcesz wylądować z tym swoim tęmpomamtem?

        • 2 6

        • Tam gdzie mam ochotę, kolego szybki i bezpieczny.

          • 5 1

    • Nie ma tunelu pod Wilanowem tylko pod Ursynowem (1)

      A na końcu tunelu nie ma ronda tak jak jest w Gdańsku. Tunel jest 3 pasmowy.
      W związku z tym, nad resztą wywodu nie ma co się zastanawiać.

      • 10 6

      • no ja chyba zyje w innym mieści. Powiedz mi, gdzie na końcu tunelu w Gdańsku jest rondo, tylko nie mów o tym na Marynarki Polskiej, bo ono jest na innym poziomie i przejazd na wprost z tunelu jest bezkolizyjny , zas na rondo rpowazda łacznice jak na drodze ekpresowej.

        • 15 3

    • realnie w tunelu osobówki mają średnio 80-90 (2)

      jak dasz ograniczenie do 90 to będą latać 100-110.

      • 11 8

      • Dać pomiar odcinkowy i walić podatek od pośpiechu (1)

        • 12 6

        • Proponuję progi spowalniające na początku , końcu i tak jeszcze w połowie tunelu.

          • 3 0

    • (5)

      A w Tulonie (FR) w tunelu autostradowym pod miastem wolno jechać 60 km/h i stoją dwa fotoradary. U nas wystarczą żółte kamery i odcinkowy pomiar prędkości, a wtedy ilość wypadków spadnie.

      • 6 14

      • Nie spadnie (4)

        Te wypadki związane są nie z prędkością a niezachowaniem należytej uwagi.

        • 11 4

        • napisał mistrz kierownicy negujący proste zależności przyczynowo-skutkowe (2)

          większość wypadków na drogach wywołana jest lekceważeniem limitów prędkości przez kierowców, nie tylko w Polsce, ale na całym świecie.

          • 4 8

          • Nieprawda

            Jako przykład obejrzyj film załączony do tego artykułu. Samochody poruszały się tam bardzo wolno i z dozwoloną prędkością a jednak kierowca z tyłu przez swoje gapiostwo spowodował kolizję.

            • 7 0

          • Najlepszymi kierowcami są kobiety.

            • 0 1

        • Twojej ?

          • 0 0

    • Wystarczy

      Faktycznie wystarczy 80 tak jak w Warszawie i odcinkowy pomiar prędkości inaczej to bez sensu. Ktoś zwrócił uwagę na to, że tutaj jest wyjazd na rondo, ale na osobnej nitce gdzie spokojnie można zmniejszyć prędkość , więc nie ma żadnego problemu.

      • 4 7

    • tak może pisać jedynie człowiek, który nie ma świadomości, że maksymalną przepustowość korytarza ruchu drogowego (2)

      osiąga się przy zastosowaniu limitu prędkości na poziomie 30 km/h. Taki limit nie tylko poprawia bezpieczeństwo, ale pozwala na bezpieczną jazdę z niewielkimi odległościami między pojazdami, co zwiększa płynność ruchu i redukuje zjawisko zatorów drogowych, popularnie zwanych korkami. Nie jest to wiedza intuicyjna, ale sprawdzona w praktyce na wielu elementach sieci ulicznej wielu krajów świata cywilizowanego.

      • 1 23

      • Takich bzdur dawno nie czytałem.

        Jak u mnie w okolicy ktoś pojedzie 30 zamiast 40, to w chwilę robi się długi sznur. Sprawdzona to jest optymalność ruchu przy okolicach niewiele ponad 40 km/h, więc nie siej dezinformacji. W Paryżu niby miało się zrobić płynniej, a całe miasto stanęło w korku. W Brukseli też wydłużył się czas przejazdu, na co uwagę zwrócili tamtejsi strażacy.

        • 16 1

      • Tak poprawia, że w Monachium ludzie zamiast po głównych drogach, to zaczęli coraz częściej jeździć osiedlowymi drogami. Tam, gdzie napakowali 30 na prawie całe miasto, korki i czas przejazdu się zwiększyły.

        • 14 1

    • Ojej już zimy nie ma, węgla nie POtrzeba... Jak wy szwaby chcecie wybory wygrać...?

      • 0 8

    • Tunele nie są dla Wolaków

      Zaraz będą dzwony

      • 1 0

  • Pierwsze słyszę, że w tunelu było zwolnienie. (2)

    Cały czas jeżdżę tam pomiędzy 80 a 100 km/h

    • 9 6

    • Chwalisz się swoją ignorancją? Kolega pewnie z dojnej zmiany.

      • 4 3

    • Nie potrzeba słyszeć, wystarczy widzieć duże podświetlane znaki powtarzane co jakiś czas

      • 1 0

  • . i tak nigdy nie jechałem tam wolniej niż 70km h, poprostu nie da się jechać droga dwupasmową tak wolno (4)

    • 7 5

    • w ubikacji pewnie też sikać się nie da? (2)

      • 2 2

      • On zaaawsze przez zapięty rozporek

        Tak jak Pan Wąski i jego mafia

        • 0 0

      • u ciebie tak

        bo masz dziurę zamiast muszli

        • 2 0

    • to jeździć nie potrafisz albo masz sparaliżowane ....no właśnie czy aby na pewno nogi

      • 1 1

  • Ja tyle jade ile chce a nie ze ktos mi nakazuje (2)

    • 2 7

    • Sobiepanów do Somalii!

      • 2 1

    • To jesteś burak

      • 0 0

  • A to tam bylo jakies ograniczenie? (1)

    • 8 3

    • A to ty pisać umiesz?

      • 1 1

  • Podobno ktoś nawet przejechał tunel z dozwoloną prędkością

    Ale i tak go złapali, bo jechał rowerem ;)

    • 7 1

  • wczoraj o 14:02 (2)

    ciężarówka (ciągnik, naczepa i 2 kontenery) wyprzedzała z prędkościąok 100 km/h auta jadące przwym pasem z prędkością minimum 80-90 km. W ciągu ostatnich 2 tygodni jadąc 60-70 zostawałem w tyle. Średnia prędkość 80-90 w tym tunelu i przed tunelem

    • 6 0

    • (1)

      Ale poczytaj komentarze tutaj. Większości piszących kurczą się penisy, gdy muszą pojechać wolniej niż 70. To przecież takie niemęskie.

      • 4 2

      • Tobie już nie ma co się kurczyć. Zazdrośniku.

        • 1 0

  • Super ale kiedy sprzątanie? (1)

    Wszystko super ale kiedy w końcu posprzątają ten cały syf co zalega przy krawężnikach od ronada w letnicy po most wantowy? Ostatnio jak było sucho na drodze to ewidentnie widać było jak tiry wzburzały pędem powietrza te wszystkie piachy i syfy i w tunelu jedna wielka mgła się robiła! Czas się zabrać za sprzątanie a nie kombinowanie z prędkościami!

    • 12 0

    • Jedno nie wyklucza drugiego.

      • 1 0

  • a kiedy umyją (3)

    na koszt portu?

    • 8 0

    • Gdańsk Nowy Port (2)

      Cała dzielnica NP zasyfiona miałem węglowym,kamienice były odrestaurowane ,bloki pomalowane,a ten czarny pył zagraniczny wszystko zabrudził!!!!Port gdański niech wyczyści dzielnicę i koszty poniesie.!!1

      • 0 0

      • Co za niespodzianka (1)

        Jak ktoś mieszka w Nowym porcie, to niech się liczy z jego mankamentami. Jeśli ktoś zamieszkał na szadułkowym wzgórzu, niech się liczy z zapachami.

        • 0 1

        • A może do tej pory nie było problemu ze składowaniem węgla?Obecnie zagraniczny miał jest składowany w nieodpowiednich miejscach i za blisko siedzib ludzkich i pyli niemiłosiernie!!!!!

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane