• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znowu problemy z szynami na nowej trasie z Chełmu na Łostowice

Krzysztof Koprowski
22 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Tak wyglądają tory na linii tramwajowej, którą oddano do użytku 10 dni wcześniej. Tak wyglądają tory na linii tramwajowej, którą oddano do użytku 10 dni wcześniej.

Nową trasę wzdłuż al. Havla czeka już kolejny nocny remont torów. Obejmuje on ten sam fragment, na którym zaraz po otwarciu linii wprowadzono ograniczenie prędkości. Od wtorku tramwaje również jadą wolniej - nie szybciej, niż 15km/h. Wszystko przez to, że wykonawca nie wykonał tzw. rozprężania torów.



Jak oceniasz prędkość jazdy tramwajów w Gdańsku?

Pod wpływem panujących od kilku dni wyższych temperatur, rozciągają się szyny tramwajowe. Te na nowym odcinku, między pętlą na Chełmie zobacz na mapie Gdańska a pętlą przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska, były układane zimą, gdy temperatura oscylowała wokół 0 stopni Celsjusza. Na łukach w rejonach ul. Warszawskiej scalano je poprzez spawanie, dlatego teraz szyny nie mają się jak rozprężyć. By im na to pozwolić, trzeba będzie je naciąć w kilku, prawdopodobnie czterech, miejscach.

To nie pierwszy problem z otwartą 10 dni temu trasą. Pierwsze usterki w nowym torowisku ujawniły się już dzień po otwarciu linii - 12 maja br. Wówczas przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych (odpowiedzialnych za realizację tego projektu) twierdzili, że prace zostały wykonane prawidłowo, a usterka wystąpiła wraz z uruchomieniem trasy i wpuszczeniem na trasę tramwajów w ruchu liniowym.

Prace naprawcze na łukach między przystankami Wilanowska - Przemyska oraz Przemyska - Płocka (czyli w rejonie skrzyżowania z tzw. ul. Nową Warszawską zobacz na mapie Gdańska) zostały wykonane w ostatni weekend.

Okazało się jednak, że ich zakres był niewystarczający i we wtorek ponownie wróciły ograniczenia prędkości - oficjalnie do 15km/h, choć motorniczym zaleca się jeszcze niższą prędkość.

- Dla zapewnienia bezpieczeństwa, staramy się również nie wjeżdżać na dwa felerne odcinki jednocześnie. Tramwajem buja we wszystkie strony, a nie chcemy wzajemnie w siebie uderzyć. Kontaktujemy się przez wewnętrzne radio, co przypomina właściwie organizację ruchu na torowiskach z mijankami - dodaje motorniczy, który we wtorek rano kierował jednym z tramwajów na trasie.

- W poprzedni weekend torowisko zostało wyłącznie wyregulowane. Wykonawca trasy tramwajowej tj. konsorcjum MTM - Trakcja Polska nie wykonał tzw. "rozprężania". Przez najbliższe cztery noce (do soboty) tory zostaną nacięte łącznie w czterech miejscach. Jeżeli to również nie pomoże, wykonawca wymieni szyny na odcinku około 22 metrów - tłumaczy Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Wszystkie prace są wykonywane na koszt konsorcjum MTM - Trakcja Polska i nie będą wpływać na kursowanie tramwajów (poza ograniczeniami prędkości). Okres gwarancji na torowiska wynosi trzy lata.

Opinie (288) 10 zablokowanych

  • nowa trasa tramwajowa

    Na pętli przy Witosa motornicza jadąc nowoczesną Pessą zmieniała kierunek jazdy - żeby nie wjechać na pętlę Chełm i jechać w kierunku pętla Świętokrzyska - wajchą. Czy to najnowszy szczyt techniki?

    • 7 1

  • KTÓRY

    PAJAC TO ODEBRAŁ!!??

    • 9 0

  • troche teorii (2)

    szyna jak wiadomo odkształca się pod wpływem temperatury i wydłuża się wraz z jej wzrostem. Jesli wykonawca montował tor przy temperaturach niższych niż neutralna dla kładzenia toru, to wtedy i tak rozprężenie (od którego nagle wszyscy są fachowcami) trzeba wykonać wiosną bądź latem, kiedy temperatura jest wyższa. Wykonawca zapewne nie miał czasu na tego typu zabiegi no wiosne , gdyz linię trzeba było oddać w maju, wiec zrobi to teraz.

    • 7 7

    • a jaka (1)

      jest temperatura neutralna? Trochę poczytaj o torach bezstykowych.

      • 6 2

      • 15-30 stopni C, a czego sie tyczy twoja wypowiedz...?

        • 0 0

  • Kłaniają się podstawy fizyki ze szkoły PODSTAWOWEJ o rozszerzalności cieplnej.

    Kolejnictwo już dawno opanowało układanie torowisk tzw.bezstykowych, a przez to bardzo cichych,podnoszących komfort podróży,jak i zmniejszenie zużycia łożysk kół jezdnych wynikających z pokonywania uskoków szyn torowiska/stukot kół/. W Gdańsku na torowiskach tzw.przedchełmińskimi,takich problemów nie było.Pętla w Oliwie,linia Ceglana-Nowowiejskiego, Chłopska - Pomorska to bardzo ciche linie.Mankamentem jest pisk obrzeży kół tramwajowych o główkę szyny od skrzyżowania ul.Chopina w Al.Woj.Polskiego.Ale nie przesadzajmy.Mieszkam w pobliżu.I stąd moje malkontenctwo.Pozdrowienia dla zainteresowanych i winnych.

    • 5 1

  • Gdanskie, morskie fale na torach

    Widac, pan inz. sciagal na WydyMalach :)

    • 2 0

  • to napis Historyczny... (3)

    Czy napis na bramie obozu koncentracyjnego "Arbeit macht frei " też powinien zniknąc ??? proste pytanie młody...Rejtanie??? a wiesz KTO TO BYŁ???

    • 2 5

    • hi

      dziś ul. Hallera, niegdyś Marksa... Też przywrócić?
      A ul. Hitlera, też przywrócić?

      • 1 1

    • Co do historycznych napisów...

      • 0 0

    • :)

      Gest Rejtana był jedynie aktorskim gestem.
      W rzeczywistości Rejtan był zwykłym draniem i sprzedawczykiem.
      Tak samo jak Król, którego "kościuszkowcy" musieli pilnować aby nie nawiał do swojej kochanki Carycy Katarzyny :P

      • 0 2

  • tory

    czy przynajmniej z-ca prezydenta miasta Gdańska, który z taka pompą robił przejażdżkę nową linią złożył już dymisję, za możliwość doprowadzenia do katastrofy?
    I ciekawe dlaczego Panorama TVG tak pokazywała otwieranie ze 20 razy a tego ostrzeżenia nie pokazała?

    • 7 0

  • socjalizm byl nazywany systemem (2)

    który dzielnie walczy z problemami, ktore sam stwarza.
    Gdanskie inwestycje posuwają sie natomisat do przodu walcząc z błedami i usterekami, które tworzy sie budujac te inwestycje

    • 12 3

    • To wasze marudzenie jest żałosne (1)

      tym niemniej mam świadomość, że gdyby władze nic nie robiły (a zatem i nie popełniały błędów) to jęczelibyście tak samo, tym razem, że nic się nie robi w tym mieście

      • 1 6

      • to są szkolne błedy, niedopuszczalne

        • 5 0

  • Samowystarczalna inwestycja,

    zapewniająca pracę wielu pokoleniom. Ledwo zeszli z niej wykonawcy, już wchodzą ekipy remontujące i tak w kółeczko.

    • 9 0

  • Jaki budyń, taka jakość inwestycji.

    :-/

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane