- 1 Wypadek i blokada obwodnicy. W akcji LPR (70 opinii)
- 2 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (126 opinii)
- 3 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (794 opinie)
- 4 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (58 opinii)
- 5 Majówkowe świętowanie, ale bez parady (74 opinie)
- 6 Drogie oferty na remont Zielonej w Gdyni (46 opinii)
Żołnierz Formozy zabił córkę i siebie
Nie milkną echa sobotniego zabójstwa 6-letniej dziewczynki w Redzie. Okazuje się, że sprawcą jest 32-letni żołnierz jednostki specjalnej Formoza, mającej siedzibę w Gdyni. Mężczyzna miał najpierw zabić nożem psa, potem córkę, a następnie popełnić samobójstwo.
Do zabójstwa doszło w sobotę, 29 lipca 2023 r.
Matka 32-letniego mężczyzny dostała od niego SMS-a, w którym napisał, że "zrobił coś strasznego". Od razu udała się do jego mieszkania, by sprawdzić, co się stało. Odkryła tam zwłoki 6-letniej dziewczynki, zabitego psa rasy doberman i mężczyznę, który jeszcze dawał oznaki życia. Mimo reanimacji nie udało się go uratować. Wszyscy mieli rozległe rany od noży, których kolekcję znaleziono potem w domu.
Wezwani na miejsce policjanci i technicy przeprowadzili oględziny. Wstępnie ustalono, że mężczyzna najpierw zabił psa, potem podciął nożem szyję córce. Następnie miał wejść do łazienki i samemu śmiertelnie się pociąć.
Nie wiadomo jeszcze, jaki był motyw działań 32-latka. Rzekomo nie miał problemów psychicznych, a także kłopotów z prawem.
Gdzie szukać pomocy?
Jeśli dzieje się coś złego i wiesz, że życie i zdrowie tej osoby jest zagrożone, zadzwoń pod numer alarmowy 112 i postaraj się przekazać służbom lokalizację miejsca, w którym znajduje się ktoś potrzebujący pomocy. Pamiętaj: w takich sytuacjach ogromne znaczenie ma czas.
Korzystaj z bezpłatnych telefonów pomocowych, takich jak m.in.:
- 116 123 - bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dorosłych, czynny 7 dni w tygodniu od 14:00 do 22:00,
- 800 70 2222 - całodobowe centrum wsparcia dla osób dorosłych w kryzysie psychicznym,
- 116 111 - bezpłatny kryzysowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę,
- 800 12 12 12 - Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-07-31 15:52
No to fajna selekcja i opieka jest w tej Formozie (65)
Taki elitarny oddział, że nie zauważyli, że z kolegą cos się dzieje. Przecież to nie było tak, że zawsze był wesoły i zadowolony, a nagle przyszedł do domu i zabił. Musiał miesiącami dawać znać, że coś nie halo.
- 549 111
-
2023-08-01 19:13
Szkoda wielka (1)
Nie mam nic wspólnego z wojskiem, ale mam sąsiada, który służył w Formozie. Mam też kolegę, który odbył służbę w australijskim SAS. Wielokrotnie z nimi rozmawiałem o tym jak ciężka jest to służba. Przykre, że ludzie poddani tak ciężkim obciążeniom psychicznym nie mają wsparcia i nikt się nimi nie interesuje. Dla kogoś takiego zabicie psa czy
Nie mam nic wspólnego z wojskiem, ale mam sąsiada, który służył w Formozie. Mam też kolegę, który odbył służbę w australijskim SAS. Wielokrotnie z nimi rozmawiałem o tym jak ciężka jest to służba. Przykre, że ludzie poddani tak ciężkim obciążeniom psychicznym nie mają wsparcia i nikt się nimi nie interesuje. Dla kogoś takiego zabicie psa czy człowieka nie stanowi różnicy. Nie potrzebuje do tego broni. Do tego został wyszkolony. Ewidentnie zawaliła tutaj armia i brak zainteresowania swoim pracownikiem.
- 4 0
-
2023-08-02 19:12
Jak byłem w armii, to takie sprawy załatwiał kapral on wspierał i mobilizował. Zaś szef zawsze wykładał swoje credo, " a z
Ja z wami pier**lić się nie będę.
- 0 0
-
2023-08-01 13:29
Nie znam sie to sie wypowiem.
- 1 0
-
2023-08-01 13:07
jako ktoś kto miał do czynienia ze schizofrenikiem mogę ci powiedzieć, że to nie jest łatwe
osoba około 30 lat, w życiu byś nie pomyślał o chorobie psychicznej, ta osoba była skałą dla swojej rodziny
wiadomo, miała lepsze i gorsze momenty - ale kto nie ma, nikt nic nie przypuszczał, ja też nie. Z perspektywy czasu każdy mądry i się doszukuje sygnałów, których nie zauważył - że np. się tego dnia jakoś tak zamyśliła (nam sięosoba około 30 lat, w życiu byś nie pomyślał o chorobie psychicznej, ta osoba była skałą dla swojej rodziny
wiadomo, miała lepsze i gorsze momenty - ale kto nie ma, nikt nic nie przypuszczał, ja też nie. Z perspektywy czasu każdy mądry i się doszukuje sygnałów, których nie zauważył - że np. się tego dnia jakoś tak zamyśliła (nam się nie zdarza?).
aż w sumie w przeciągu paru dni kompletnie straciła kontakt z rzeczywistością i wylądowała w psychiatryku na ponad miesiąc
dlatego bym był ostrożny w takich ocenach - naprawdę czasami może być bardzo ciężko to zobaczyć- 2 0
-
2023-08-01 09:37
oho, mamy eksperta
w dziedzinie psychologii i nie tylko
- 3 1
-
2023-08-01 09:22
masz małe pojęcie o tym co się dzieje w ludzkiej głowie i o odchyłach po pobycie np. w strefie walki więc się nie wypowiadaj
- 2 2
-
2023-08-01 07:28
Dlaczego ukrywacie że byl sprawca przemocy domowej (3)
A na matce dziewczynki sąd pseudorodzinny wymusił opiekę naprzemienną? Ile dzieci jeszcze musi zostać zamordowanych przez biologicznych ojcow by sądy zaczely sluchac matek i dzieci, przyjmowac dowody przemocy domowej i poseparacyjnej oraz nakladac na zaburzonych walczących pseudotatusiow, zakaz kontaktu z matka i dzieckiem ? Co wy wyprawiacie. Macie krew wielu dzieci na rekach. Obudzcie się z tego gardnerowskiego amoku !
- 7 10
-
2023-08-01 07:53
(2)
Znacznie więcej kobiet bezpodstawnie dostaje wyłączną opiekę nad dzieckiem i stosuje to jako formę zemsty. Każdy przypadek trzeba rozpatrywać indywidualnie, ale patrząc na to jak wiele kobiet po 30 ma zaburzenia psychiczne to ojcowie powinni dostawać wyłączną opieke. Kobiety nie potrafią wychowywać dzieci w prawidłowy sposób w pojedynkę, nie znam ani jednego przypadku, gdzie kobieta wychowała dziecko, które potem nie miało problemów.
- 7 11
-
2023-08-01 11:59
(1)
Mężczyzna też zazwyczaj nie potrafi wychować dziecka w pojedynkę. A Ty piszesz tu teraz ogólniki, a mowa jest o konkretnej sytuacji. Jeśli rzeczywiście chodziło tu o przemoc domową, a sąd jednak przyznał opiekę naprzemienną, to był to bardzo poważny błąd, którego konsekwencje są tragiczne.
- 5 0
-
2023-08-01 12:52
Tak było. Takich spraw jest dużo więcej. Media zawsze ukrywaja fakt ze to sad rodzinny dopuścił do morderstwa. Obecnie w zadnej sytuacji nie stosuja zakazu kontaktu z niebezpiecznym ojcem, co gorsza im bardziej przemocowy i im matka sklada wiecej dowodow na przemoc tym wieksze przywileje dostaje pseudotatus. Wystarczy przypomniec Arturka z Bemowa,
Tak było. Takich spraw jest dużo więcej. Media zawsze ukrywaja fakt ze to sad rodzinny dopuścił do morderstwa. Obecnie w zadnej sytuacji nie stosuja zakazu kontaktu z niebezpiecznym ojcem, co gorsza im bardziej przemocowy i im matka sklada wiecej dowodow na przemoc tym wieksze przywileje dostaje pseudotatus. Wystarczy przypomniec Arturka z Bemowa, Dawidka Żukowskiego, Emilke z Opoczna i Milenke z Brzeźna i wiele wiele innych. Te wszystkie dzieci zostaly zamordowane podczas wymuszonych przez pseudosady na matkach chroniących, kontaktow z niebezpiecznym ojcem. To jest łamanie praw człowieka. Media ukrywaja ten temat bo opinia publiczna nie moze sie dowiedziec....STOP. Zaczynamy o tym mówić!
- 2 1
-
2023-07-31 23:38
Nigdy nie wiesz co się kryje w czlowoeku (1)
Miałem kolego. Bo już nie żyje. Zawsze uśmiechnięty, najlepsze imprezy. I w dniu w którym popełnił samobójstwo. Żartował z kumplami na siłowni jak zawsze. Wypili po piwku. Zrobili cwoczebia,ziomek się zebrał i zamiast do domu to pojechał popełnić samobójstwo .
- 10 0
-
2023-08-01 08:21
Bo czasami to jest taki impuls. Stoisz przy torach i myślisz a może skocze
- 1 1
-
2023-07-31 23:28
Takie jednostki nie powinny powstawać w bastionach PO (1)
Wyborcy tuska są zbyt słabi psychicznie
- 6 7
-
2023-08-01 00:43
Może i słabi, ale inteligentni
W przeciwieństwie do ciebie
- 4 6
-
2023-07-31 22:07
Kazdy może się zlamac
Za mało wiesz, a jeszcze mniej widziałeś
- 5 0
-
2023-07-31 20:37
Lekarz zabil dziecko, psycholog zabil dziecko
Kierowca zabil dziecko, policjant kasjerka bezrobotny blablabla i jeszcze tyle łapek dostajesz tfuuuu na ciebie
- 7 0
-
2023-07-31 17:49
ten co dostal pozwolenie na bron i zabil chlopaka swojej ex tez byl przebadany (3)
wincej broni dla obywwateli! ;P
- 22 4
-
2023-08-01 08:19
Kurcze zagłębiłam się w to trochę. Obaj byli z konfederacji i podejrzewam że dziewczyna też. Ten co zabił wyglądał jak zwykły nastolatek
- 1 1
-
2023-07-31 18:30
(1)
Czego to dowodzi? Ex nie miał możliwości się obronić. Bez sarkazmu więcej broni dla ludzi
- 5 12
-
2023-08-01 11:56
No tak, bo jakby obaj mieli broń i urządzili sobie strzelaninę w miejscu publicznym, to ofiar byłoby mniej. Logiczne.
- 4 0
-
2023-07-31 17:19
Skąd możesz wiedzieć jak zachowywał się ten człowiek? (1)
Swoim gdybaniem stawiasz w czarnym świetle całą jednostkę.
- 25 5
-
2023-07-31 20:34
Bredzisz i nic więcej.
- 1 2
-
2023-07-31 17:11
Tak ci się tylko zdaje, że to zawsze łatwo zauważyć.
- 17 0
-
2023-07-31 16:42
Czy wy naprawde myslicie,ze jest jakies obiektywne narzedzie oceny psychiatrycznej? (9)
Smieszy mnie ta wiara w jakies nadprzyrodzone zdolnosci psychologow czy psychiatrow do oceny mozliwych przewidywanych zachowan czlowieka.Nie ma takiej mozliwosci,to wszystko sciema te oceny i profile psychologiczne.Owszem,jest niewielka grupa swirow,ktorzy sa niebezpieczni,ale ich to zwykly czlowiek oceni i nie potrzeba tu psychologa.Natomiast te wszystkie przypadki zalaman nerwowych z tragicznym skutkiem .sa moim zdaniem nie do przewidzenia.
- 68 8
-
2023-07-31 18:28
(2)
Jeżeli mieliby osobę w jednostce z którą można porozmawiać otwarcie to z pewnością tam by się wygadał widocznie nie do końca tak było. Nie dowiemy się. Gdzie jak gdzie ale w jednostce specjalnych muszą być ludzie którzy są godni zaufania i nie pękną w trakcie zadania, ćwiczenia albo w domu. Nie znam się ale takich rzeczy nie robi się raczej pod wpływem impulsu.
- 12 3
-
2023-07-31 19:16
(1)
Właśnie nie znasz, to się nie wypowiadaj
- 6 5
-
2023-07-31 20:33
Napisał nasz ulubiony wujek dobra rada:)
- 5 1
-
2023-07-31 17:07
(5)
dokładnie... czytając wiele opinii mam wrażenie że ludzie sądzą że psychiatra pobiera krew i z morfologii wychodzi czy gość poczytalny, czy stabilny, czy depresja, border czy inne schizofrenie.
- 36 4
-
2023-07-31 18:39
Zgadzam się z wami ale czy na pewno w Polsce mamy odpowiedni system opieki i nadzoru nad specjalsami? (4)
Jestem pewien, że nie. Czy gdyby był taki system doszło by do tej tragedii? Trudno powiedzieć ale skoro nie istnieje... . Pora wyciągnąć wnioski.
- 11 3
-
2023-08-02 08:19
Pojedynczy lekarz potrafi wystawić ponad sto tysięcy e-recept rocznie i jest wszystko dobrze - ten system sam siebie kryje.
- 0 0
-
2023-07-31 21:25
(2)
Jeśli chory chce ukryć chorobę psychiczną, jest w stanie to bez problemu zrobić.
- 14 2
-
2023-08-01 08:18
Do straży granicznej masz wario gdzie pytają cie o choroby zaburzenia leczenie
- 3 0
-
2023-08-01 07:23
Nie każdy
- 5 0
-
2023-07-31 16:24
(14)
Wojsko policja i inne służby w naszym kraju to śmiech na sali. Niestety ludzie inteligentni się tam nie pchają bo wiedza ze wojny tworzą pseudoelita tego świata i nie będą za nich walczyć. A ta reszta to myślą ze są cfani bo szybko emerytura a głowę im zdążą zryc tam .naprawdę nie wiedziałem ze ten świat jest taki chory za dzieciaka. A najgorsi są
Wojsko policja i inne służby w naszym kraju to śmiech na sali. Niestety ludzie inteligentni się tam nie pchają bo wiedza ze wojny tworzą pseudoelita tego świata i nie będą za nich walczyć. A ta reszta to myślą ze są cfani bo szybko emerytura a głowę im zdążą zryc tam .naprawdę nie wiedziałem ze ten świat jest taki chory za dzieciaka. A najgorsi są bogaci pamiętajcie to jest największe zło świata liczy się tylko ich majątek o wszystko do siebie wszystkie biznesy itd l. Nie politycy tylko bogaci pamiętajcie !!!
- 54 48
-
2023-08-01 09:59
Nie pluj na nasze służby. nastawiają karku za nas za niezbyt fajne pieniądze.
Pewnie, że są tam różni ludzie, ale nie zakładajmy, że doły społeczne. Część idzie dlatego, że nie ma innej pracy, inni dlatego, by słuzyć Polsce.
Odsiew chętnych jest już na początku, w momencie przyjmowania do służby. Potem za żołnierzy są odpowiedzialni ich przełożeni i oni powinni reagować w trudnych sytuacjach. Ta sytuacja jestPewnie, że są tam różni ludzie, ale nie zakładajmy, że doły społeczne. Część idzie dlatego, że nie ma innej pracy, inni dlatego, by słuzyć Polsce.
Odsiew chętnych jest już na początku, w momencie przyjmowania do służby. Potem za żołnierzy są odpowiedzialni ich przełożeni i oni powinni reagować w trudnych sytuacjach. Ta sytuacja jest niejednoznaczna. Nie jest tak, że człowiek musi okazywać swoje uczucia światu. Są ludzie zamknięci, albo tacy, którzy wstydzą się danej sytuacji. W tym przypadku może (to tylko przypuszczenie) wina w tragedii leży także po stronie żony / konkubiny żołnierza. Być może sytuacja była dla żolnierza tak beznadziejna, że nie widział dla siebie żadnej nadziei. Ale czy tak było, być może się dowiemy wkrótce- 4 1
-
2023-07-31 19:01
Nasze jednostki specjalne są jedne z najlepszych na świecie
- 17 6
-
2023-07-31 17:41
Piszesz jak potluczony (11)
Który naokraglo oglada tylko tvn24. Ta stacja wciąż tylko wmawia ludziom jak to w Polsce jest zle. Wszystkie wartości,tradycje i kultura wg nich to zlo. Chwalą tylko lewactwo i to co wymysla i nakazuje unia. Brzydzę się ludźmi którzy plują na nasz kraj. Nasi dziadkowie wylali za niego krew żeby jeden z drugim mógł mówić po Polsku a teraz nikt tego nie docenia. Smutne
- 57 81
-
2023-07-31 21:31
Polska jest w Unii (2)
I o to walczyli nasi przodkowie. I o to żeby można było wypowiadać się krytycznie również o tym Kraju. Krytyka jest potrzebna. Dla prawaków to "plucie na Polskę"...Buźka w ciup i chwalić wodza???
- 25 8
-
2023-07-31 23:25
Dziadkowie walczyli zeby PL bula w UE???? (1)
- 6 5
-
2023-08-01 12:58
Dziadek walczył żeby jego prawnuczek mógł wyjść za mąż
I z mężem adoptować dziecko
- 0 0
-
2023-07-31 17:50
(3)
Czyli też ciągle oglądasz TVN, skoro tak dobrze się orientujesz co "wciąż wmawiają ludziom"? Nie musisz odpowiadać, wiem że nie. Tylko powtarzasz bezmyślnie to co usłyszałeś gdzie indziej, bo ci to pasuje do zaściankowego światopoglądu.
- 32 25
-
2023-07-31 21:45
Ale wy od TVN i TVP jesteście tacy sami (1)
Tak samo poryci tyle ze daliście się zmanipulować innym .
- 16 4
-
2023-08-01 01:29
Prawdziwy patriota
Glosuje na biedronia
- 3 8
-
2023-07-31 20:32
Nie dziękuj
Napisałeś bardzo ogólnikowy i płytki tekst. Teraz ja napiszę to samo, tylko w drugą stronę. Jeśli zauważysz swój błąd, to chwała ci za to. Jeśli nie... to trudno. "Czyli też ciągle oglądasz TVPis, skoro tak dobrze się orientujesz co "wciąż wmawiają ludziom"? Nie musisz odpowiadać, wiem że nie. Tylko powtarzasz bezmyślnie to co usłyszałeś gdzie indziej, bo ci to pasuje do zaściankowego światopoglądu."
- 12 12
-
2023-07-31 17:46
(3)
A widzisz, ale po polsku pisać nie umiesz.
- 44 23
-
2023-08-01 07:52
chyba ty nie umiesz i nie masz odwagi się podpisać
- 3 1
-
2023-07-31 18:11
(1)
Wielu bohaterów nie umiejących pisać po polsku, oddało życie za Polskę. Czy ten fakt pomniejsza Ich bohaterstwo?
Chwała bohaterom!- 41 14
-
2023-08-01 09:31
lepszy zdrowy obywatel, niż martwy bohater!
- 8 1
-
2023-07-31 16:09
Dookoła mam więcej ludzi, z którymi "coś nie halo" niż takich w miarę stabilnych. (16)
Mam może o każdym meldować, zwłaszcza gdy ma psa i dzieci? Musiałabym od swojej rodziny zacząć, w tym od siebie i męża.
- 62 19
-
2023-07-31 16:34
Wszyscy (15)
Czy wszyscy ci ludzie których masz wokół mają też dostęp do broni i są szkoleni w zabijaniu?
- 60 21
-
2023-08-01 06:28
Trzeba zakazać
Posiadania noży
- 5 2
-
2023-07-31 20:55
Więcej jest tzw samobójstw rozszerzonych u cywili a nie mundurowych.
Nie musisz być przeszkolony aby zabić, w każdym też domu znajdzie się nóż kuchenny, tłuczek do mięsa czy zwykły kawałek metalowej rurki.......- 9 2
-
2023-07-31 20:49
Tak, wszyscy mają w domu noże. Nie znam domu, w którym nie byłoby noża w kuchni.
- 9 0
-
2023-07-31 17:56
Nie (11)
Dlatego homoseksualiści nie będą bronic granic a twoje homoseksualne teksty też nikomu nie pomogą.
Stała się tragedia, przyczyn nie znamy. Natomiast prawda jest taka ,że człowiek który potrafi czynić zło będzie w stanie zatrzymać je.- 16 74
-
2023-08-01 11:44
Co wpis Barta ma wspólnego z orientacją,
najbardziej chciałabym wiedzieć...
- 4 0
-
2023-08-01 09:28
twoje obsesje seksualne nikogo tu nie obchodzą.
- 7 0
-
2023-08-01 08:22
Czytam wpis Barta juz trzeci raz i nie widze tam nic homoseksualnego... noz ci sie z fallusem kojarzy?
- 20 2
-
2023-07-31 20:52
WTF
- 1 0
-
2023-07-31 17:59
P.S. A co ma dostęp do broni wspólnego? (6)
Zabił nożem, nie masz dostępu do noży ?
- 49 8
-
2023-07-31 23:02
Ma same widelce w kuchni, hahaha,
- 2 2
-
2023-07-31 20:49
To (1)
Na przykład to, że przy jej użyciu ktoś taki może zabić dużo więcej ludzi niż nożem.
- 8 2
-
2023-07-31 23:04
a widelcem ile da rade?
- 10 1
-
2023-07-31 18:31
Tak tu masz rację. (2)
Mimo to specjalsi powinni być pod specjalną opieką i nadzorem. Tu coś nie zadziałało a może wogóle nie działa. Miałem okazję poznać żołnierza jednostki specjalnej w czynnej służbie biorącego narkotyki. Słabo.
- 46 3
-
2023-08-01 02:35
ale bredzisz
- 1 1
-
2023-07-31 19:00
Tak i w tam były smoki
- 4 14
-
2023-07-31 15:45
choć by Wszyscy chcieli tego nie ogarniesz (11)
takie sytuacje wzrastają tygodniami miesiącami latami i nagle bum straszne ....zapewniam Was ,że nie ma na to lekarstwa. Nawet najbliższej osoby nie prześwietlisz . Według mnie to jakieś zaszłości z partnerką kóre nie zostały wyjaśnione ...... i chłop chciał udowodnić , nie podaruję .... Najgorsze że zabrał córkę i psa jak by zabrał siebie wtedy by nie odczuła i zapomniała a tak ...tragedia a trzeba rozmawiać krzyczeć i mieć osoby którym powiesz na ucho co Cię boli .....
- 159 23
-
2023-08-01 07:29
Efekty opieki naprzemiennej
I działalności walczących ojców. Nazwisko sedziego prosimy. TERAZ !
- 3 6
-
2023-08-01 01:16
(1)
miał żonę, nie jakąs "partnerkę"
- 4 3
-
2023-08-01 10:11
nie trzeba być w formalnym związku
żeby żyć w miłości i szczęściu
- 3 1
-
2023-07-31 21:17
(1)
Mężczyźni cierpią w milczeniu, w samotności. Boją się przyznać że mają problem osobisty lub rodzinny. A szczególnie elitarny komandos służby mundurowej nie przyzna się że cierpi psychicznie,bo byłby posądzony o słabość psychologiczną albo o zgrozo o jakieś zaburzenia psychiczne. Dlatego niechętnie idą do psychologa czy psychiatry, bo boją się, że
Mężczyźni cierpią w milczeniu, w samotności. Boją się przyznać że mają problem osobisty lub rodzinny. A szczególnie elitarny komandos służby mundurowej nie przyzna się że cierpi psychicznie,bo byłby posądzony o słabość psychologiczną albo o zgrozo o jakieś zaburzenia psychiczne. Dlatego niechętnie idą do psychologa czy psychiatry, bo boją się, że zostanie im np.odebrane pozwolenie na broń albo będę wysłani na przymusowe badania psychologiczne i psychiatryczne. Tylko jego żona wie dlaczego to zrobił i tylko ona mogła by Go powstrzymać od tego czynu
- 22 7
-
2023-07-31 23:10
No tak, zwalanie odpowiedzialności na żonę. Jedyną osobą, która mogła go powstrzymać, był on sam. Dorosły człowiek odpowiada za siebie - nie dajesz rady idziesz do psychiatry lub psychoterapeuty. Ps. W wojsku jest dostęp do psychologów.
- 20 6
-
2023-07-31 17:53
Od tego jest psychoterapia. Nie wstydźmy się jej.
- 21 0
-
2023-07-31 17:52
Pan ekspert się wypowiedział. Twoje problemy są twoje, człowieku, nie rób projekcji na innych.
- 14 6
-
2023-07-31 17:40
(1)
Jak by zabrał siebie to by nie odczuła? Pewnie... chłopa nie szkoda, co tam taki chłop... drugiego sobie znajdzie.
- 11 5
-
2023-08-01 10:43
Zabrał życie małej córeczce, ona by go prawie nie pamiętała, ale miałaby swoje życie
- 7 0
-
2023-07-31 16:25
(1)
Jeszcze musza cię te osoby zrozumieć a większość nie zrozumie bo za mało przeżyła
- 18 1
-
2023-08-01 10:43
Sluchac z uwagą bez komentarzy i ,,dobrych" rad
Zrozumie tylko ten, kto ma podobną sytuację
- 3 0
-
2023-07-31 15:19
Opieka psychologów i psychiatrów w wojsku (31)
Jest jaka jest, kto był ten wie. Kiepsko się czyta takie historie, ale większość ludzi, którzy służą w służbach specjalnych, wojskowych czy innych, nie raz myśli o tym czy nie zwariuje...
- 256 18
-
2023-08-01 13:10
Można sprawdzić w Google jakie wynagrodzenie wojsko oferuje psychologom. Jest to kwota 3.800 zł brutto, czyli netto (na rękę) 2.921 zł. Wynagrodzenie to jest jedynie o 200 zł wyższe od obowiązującego wynagrodzenia minimalnego! Jeżeli ktoś sądzi, że za taka kwotę może pozyskać dobrego specjalistę, to upadł na głowę. Studia stanowią jedynie
Można sprawdzić w Google jakie wynagrodzenie wojsko oferuje psychologom. Jest to kwota 3.800 zł brutto, czyli netto (na rękę) 2.921 zł. Wynagrodzenie to jest jedynie o 200 zł wyższe od obowiązującego wynagrodzenia minimalnego! Jeżeli ktoś sądzi, że za taka kwotę może pozyskać dobrego specjalistę, to upadł na głowę. Studia stanowią jedynie podstawową bazę wiedzy, którą jeżeli ktoś chce być dobry w tym zawodzie, musi uzupełnić różnego typu studiami podyplomowymi i specjalistycznymi szkoleniami, które uwaga psycholog ponosi na własny koszt. Koszt np. certyfikowanego 4-letniego szkolenia psychoterapeutycznego wynosi ok. 50.000 zł, studia podyplomowe z psychologii klinicznej to ok. 25.000 zł, studia podyplomowe np. z psychotraumatologii to koszt od 7.000 do 14.500 zł, specjalistyczne kursy i szkolenia psychologiczne wahają się w przedziałach 500 - 5.000 zł. Przykro mi bardzo, ale jeżeli ktoś po studiach zainwestował w dalsze nabywanie wiedzy czas oraz własne środki w wysokości od 50.000 do 100.000 zł, to nie przyjdzie do pracy za wynagrodzenie zbliżone do najniższej krajowej. Proste i przykre za razem.
- 9 0
-
2023-08-01 07:33
Nazwisko sedziego !
Powinien wyplacic mamie odszkodowanie do konca zycia za chory wyrok opieki naprzemiennej z niebezpiecznym sprawcą przemocy domowej ! Dość smierci dzieci! Przemoc to NIE konflikt pseudosedziowie !
- 6 4
-
2023-07-31 19:19
(6)
Akurat przereklamowana jest rola psychologa / psychiatry . Ty myślisz , że osoba chora pogada z nimi i nagle będzie ok po niby leczeniu ? To jest bardzo mały odsetek w ciężkich przypadkach
- 7 4
-
2023-08-01 19:01
Skąd taka wiedza, że mało wyleczonych? Gdyby zatrudniali wykształcone osoby a nie księży to byłoby znacznie lepiej.
- 4 0
-
2023-07-31 19:29
(4)
Od tego jest psychoterapia, czasem trzeba na nią poświecić kilkanaście tygodni, czasem kilka lat. To proces. Problemu na pewno nie rozwiąże się ba jednej czy dwóch wizytach.
- 12 1
-
2023-08-01 12:29
Robiłem długoterminowa terapię PTSD
Dziś jako psycholog mam emeryturę - 2200 zł a kolega psychiatra ma 5 500 zł. Ten sam oddział, ci sami pacjenci. Od 40 lat bez zmian.
- 4 0
-
2023-07-31 20:57
(2)
Dlatego napisałem, nawet po tym niby leczeniu jest bardzo mały odsetek ,,wyleczonych
- 4 4
-
2023-07-31 23:08
Co to znaczy wg ciebie niby wyleczenie. Podaj rzekome dane o małym odsetku skutecznej pomocy w długoterminowej terapii.
- 6 0
-
2023-07-31 21:43
PTSD trwa albo miesiąc albo
nie mniej niż 3 lata i jest bardzo trudne dla obu stron. Pracowałem kiedyś z KAT (kompania ant.) Wrocław. I byli bardzo zdziwieni, że można tak ,,normalnie" pogadać z psychologiem. Wg nich do psychologa szło się tylko wtedy gdy chciało się zwolnić z wojska.
- 6 2
-
2023-07-31 18:00
Taka praca po prostu nie dla ludzi. Obojętnie czy jest opieka czy też nie. W 21. w wojny jak w średniowieczu? W ogóle wojny. Gd
- 9 2
-
2023-07-31 16:51
Sęk w tym (5)
Że ten żołnierz to nie był byle szwej tylko specjals. Żeby dostać się do takiej formacji trzeba przejść rygorystyczne testy oraz mordercze szkolenie, które ma na celu wyeliminowanie jednostek o dużej wytrzymałości fizycznej, ale słabej psychice. Formoza to odpowiednik GROM-u. Tam naprawdę nie trafiają przypadkowi ludzie, więc zachodzę w głowę, co się takiego musiało zadziać, że temu żołnierzowi tak siadło na głowę, że zabił własne dziecko. Przerażające.
- 40 0
-
2023-08-01 10:40
Wygląda jakby na złość kobiecie-matki dziecka, takie emocje to pułapka nawet dla żołnierza Formozy (1)
- 3 1
-
2023-08-28 08:09
Taaaa pokłocił sie z kobietą i zabił swoje dziecko.....co Ty piszesz.....
- 0 1
-
2023-07-31 18:29
Po przyjęciu też trzeba dbać o ich psychikę.
- 19 1
-
2023-07-31 18:06
Wystarczy być człowiekiem, by "siadło na głowę".
- 11 2
-
2023-07-31 16:55
ptsd
- 15 0
-
2023-07-31 15:31
(4)
Opieki psychiatrycznej nie ma niestety nigdzie.
- 31 2
-
2023-07-31 16:07
A jak ma być, skoro sam prezes uważa, że to niepoważne fiu wbździu?
- 11 4
-
2023-07-31 15:55
(2)
Na nfz to prawda. Jak się wpisze w google, psychiatra, psycholog itd to jest tych punktów niewiele mniej niż żabek. Zrobili z tego biznes i płać i płacz.
- 16 3
-
2023-07-31 21:19
Właśnie dziś szukałem. Konsultacja średnio 300 zł, jprdl...
- 10 0
-
2023-07-31 18:04
Cała medycyna to biznes. Usługi medyczne są towarem. Pandemia ze szczepionkami dowodem.
- 11 4
-
2023-07-31 15:27
Fali nie ma (9)
Wyselekcjonowani ludzie o mocnej psychice a jednak życie napisało tragiczny scenariusz.
- 19 9
-
2023-07-31 18:47
Co oznacza selekcja? (1)
Nic nie oznacza. Spełniasz wymogi wojska, fizyczne i psychiczne które tak naprawdę w niewielki sposób mają wpływ na codzienne życie. Mogą w niektórych sytuacjach ułatwić ale też utrudnić w przypadku niektórych osób. Ps. dowódca Gromu też strzelił sobie w łeb. Taka to selekcja. Każdy może pęknąć. Każdy.
- 16 3
-
2023-08-01 02:31
w punkt
- 5 1
-
2023-07-31 16:45
Wyselekcjonowani? (3)
Przecież ta selekcja to żart. Standardy obniżono nie tylko w SSP by móc zatrudniać swoich ludzi bez kompetencji. Podobnie w MSZ gdzie zniesiono nawet wymóg znajomości języków obcych dla ludzi na kierowniczych stanowiskach.
Najlepszym przykładem był Misiewicz, który będąc pomocnikiem aptekarza ze średnim wykształceniem dostał posadę w zarządzie PGZ. W naborze do służb, w tym wojska i policji, również obniżono standardy. Wszak mamy mieć najpotężniejszą armię w Europie..- 26 7
-
2023-07-31 18:58
To dlaczego tylu chętnych odpada?
- 7 1
-
2023-07-31 16:54
(1)
Wszystko prawda, ale ten żołnierz nie służył od wczoraj, a dostać się do Formozy to ho, ho. Tam nie ma ludzi z przypadku.
- 19 3
-
2023-07-31 18:52
Nie ma z przypadku ale nie ma też najlepszych
Spełniasz wymogi i masz znajomości trafisz do jednostki. Spełniasz wymogi, przejdziesz selekcję - nie masz kolegów. Nie trafiasz do jednostki. No chyba, że masz dużo szczęścia.
- 10 7
-
2023-07-31 15:44
(2)
Przecież do wojska teraz biorą wszystkich którzy mają dwie ręce i dwie nogi. Mamy mieć duża armię to będzie, ale nie idzie to w parze z jakością skoro werbują na hura.
- 37 11
-
2023-07-31 17:43
Ale nie do takiego (1)
Oddziału jak Formoza. Tam trafiają na prawdę tylko najlepsi.
- 33 5
-
2023-07-31 20:21
tak, na testach fizycznych... psychiatria to inna bajka.
- 20 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.