• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • i**oto-drogowcy

    Trend rugowania kierowców . utrudnienia, zwężania osiągnął niesłychany poziom . Szczytem był kontrapas na 3 Maja w Gdyni . Trójmiasto ,to komunikacyjnie wioska oparta na jednej osi -Gdańsk -Gdynia . I teraz się ja zak. orkuje . Czy ktoś korzysta z systemu tristar wyswitalający kretyńskie komunikaty

    • 2 0

  • jak czytam o budowie i rozbudowie ścieżek rowerowych przy lub wzdłuż arterii drogowych

    po których porusza się niebywała liczba trujących "kopciuchów" a obok posuwa rowerzysta to nie wiem czy się śmiać czy płakać z podejmowanych decyzji przez miejskich decydentów .

    • 2 0

  • Poroniony pomysł!

    Co za dureń to wymyślił...

    • 3 0

  • (46)

    Pięknie zapowiadają sie wakacje w Gdańsku...a od marca do maja drogi byly puste i wtedy był najlepszy czas na remonty...A tak idzie lato i miasto rozkopane...dziwne.To zwężenie spowoduje dodatkowy koreczek na już zatkanych i ledwo zipiących arterjach Gdańska. Nie tędy droga moi drodzy i kochani.Nie tędy.Ahoy!

    • 559 78

    • Drrama (18)

      Masakra, ja codziennie wracam z pracy przez Oliwę i Wrzeszcz na tych odcinkach jest "Sajgon', czy koś się szaleju napił???

      • 35 5

      • a jaki środek lokomocji wybierasz? (16)

        rozważ alternatywy

        • 3 16

        • wybieram lokomotywę :)

          • 0 0

        • (14)

          Nie mam alternatywy. Albo 35-40 min z Redłowa na Chelm samochodem. Albo 1,5 h komunikacją. Wybór jest prosty.

          • 24 6

          • Oj kłamstewka, kłamstewka (4)

            Czas nieosiągalny w godzinach szczytu dla samochodu i grubo przeszacowany dla KM.

            • 3 14

            • (3)

              Zadnych klamstewek. Jade rano 30 - 35 min. Wracam 35-40 min. Powrot z Redlowa najpierw but, potem autobus, potem skm, potem tramwaj, potem but. Wychodzi 1.5 h. Oczywiscie po drodze już nic nie załatwię.

              • 11 3

              • Jeszcze warto doliczyć dodatkowe minuty, które spędzisz na przystankach czekając na spóźnione autobusy/SKM. Czasem to będzie dodatkowe 10 min a jak się źle wstrzelisz to i 30 zmarnujesz. Przyznajmy w końcu - w trójmieście poruszanie się komunikacją miejską jest tragedią.

                • 3 0

              • (1)

                Aktywiści zawsze wykazują się znakomitą znajomością czasów dojazdu komunikacją miejską wg jakdojade. Szkoda tylko, że nie mają wiedzy praktycznej, bo co mi z tego, że teoretycznie komunikacją miejską mam 60 minut, jeśli w praktyce to jest 70-75. Dla porównania samochodem 40 minut jak są korki, podczas pandemii spokojnie 30 minut bez piractwa drogowego.

                • 5 1

              • To i tak masz super skomunikowaną relację

                U mnie samochód wychodzi czterokrotnie szybciej, a mieszkam we Wrzeszczu i dojeżdżam do innej teoretycznie dobrze skomunikowanej dzielnicy Gdańska

                • 4 0

          • A nie myślałeś o zmianie pracy albo mieszkania? (3)

            Ja bym się zachlastał, gdybym miał codziennie marnować tyle czasu na dojazdy...

            • 8 22

            • (1)

              Zmienie mieszkanie to zona bedzie dojezdzala 2 godziny do pracy. A prace właśnie zmienilem na 100 procent lepiej platna kosztem 10-15 min dluzszych dojazdow. Tak wiem, zmień żonę i dzieci i zamieszkaj w pracy.

              • 17 3

              • Spokojnie

                Gimby nie zrozumio

                • 9 2

            • Dobrze, że chociaż ma pracę.

              • 14 2

          • masz obwodnice i smrodzisz miastem? (4)

            właśnie dlatego te zwężanie jest słuszne

            • 6 19

            • Obwodnica 30 minut dluzej. Prosty rachunek. Nie trzwba byc po matematyce na PG

              • 6 3

            • Obwodnicą strach jeździć. (2)

              Tam się codziennie stoi w korku z powodu wypadku. Nie dość, że przeładowana, to jeszcze pełno na niej wariatów. Czy muszę ponosić odpowiedzialność tzw. zbiorową za ich ekscesy? Poza tym na mieście załatwia się po drodze różne sprawy.

              • 15 3

              • Nie gadaj. To nie przejścia generują korki?

                • 2 7

              • Ale kto te wypadki powoduje, kosmici?

                • 3 11

      • To jest okazja uspokoić to miejsce

        • 2 3

    • (5)

      ale to nie chodzi o remonty tylko o redukcję ruchu samochodowego na rzecz pieszych i rowerzystów. Co do zasady bardzo dobry pomysł. Jeśli się zatka na amen to ludzie przesiądą się (będzie to wybór między np: rower - 30min a samochód 50min).

      • 16 28

      • Hahaha serio. W takiej sytuacji i tak większość wybierze samochód.

        Zrozum człowieku, że rowerem to możesz jeździć do pracy jak mieszkasz w odległości 5km od niej. No i z tej grupy osób, to większość i tak robiłaby to tylko latem. Dla większości ludzi dojeżdżających samochodami do pracy, rower nie jest i nie będzie żadną alternatywą, bo mieszkają 15, 20 czy nawet 30km od miejsca pracy, a do tego mają jeszcze obowiązki rodzicielskie i pewnie dzieci rano muszą odwieść a po pracy odebrać ze szkoły.

        • 3 0

      • (1)

        Nie każdy ma możliwość zamiany na rower, niektórzy potrzebują samochodów do pracy lub dojeżdżają dalej do pracy niż sięgają tramwaje/SKM, a autobus stoi w tym samym korku. Uważam, że zwężenie głównej ulicy Gdańska i Sopotu nie jest rozwiązaniem. Lepsze i częstsze połączenia komunikacji miejskiej mają większą szansę powodzenia.
        Sama korzystałam długo z komunikacji miejskiej, ale do pracy miałam dużo bliżej niż obecnie. W tym momencie nie wyobrażam sobie dojeżdżać ponad godzinę autobusami z przesiadkami. Wolę wsiąść w samochód i dotrzeć w 30 min na miejsce. gdyby było bezpośrednie połączenie częściej niż 2 razy na godzinę można by było uznać to za opcję.

        • 7 0

        • W sedno.

          Sam nie korzystam z komunikacji miejskiej wcale nie dlatego, że takie mam "widzi mi się" tylko dlatego, że mi się tego nie umożliwia. Z chęcią wybrałbym autobus lub tramwaj pod warunkiem istnienia takowego w relacji, w której się przemieszczam. Niestety, aktualnie nawet nie łudzę się, że kiedykolwiek doczekam sprawnej komunikacji miejskiej w tym mieście.

          • 3 0

      • (1)

        Ja już się przesiadłem na rower. Jeśli jest pogoda, jeżdżę do pracy rowerem 3 razy w tygodniu. Pozostałe 2 razy jeżdżę zawsze samochodem. Zatkanie drogi na amen nic tu nie zmieni. Będę stał w korku i myślał o kolejnych wyborach samorządowych.

        • 18 3

        • dziwne masz hobby. no ale kto co lubi

          • 1 6

    • Kazde uklony dla rowerow, powinny byc (10)

      Poprzedzone haslem: Obowiazkowe OC! Nr rej. Na koszulce! Rowerow przybywa, zdarzeń i poszkodowanych też. Sprawca bezkarny!

      • 32 9

      • uszczelnić wykupywanie OC przez właścicieli i użytkowników samochodów (3)

        bodajże 30% kierowców jeździ bez wykupionego OC

        • 3 18

        • i 100% rowerzystów

          • 2 0

        • i wprowadzić wkład własny w szkodzie np. do 5tys (1)

          niech płaci za swoją głupotę. czemu inni mają się składać na takiego

          • 5 10

          • Prędzej wprowadzą trackery i uzależnienie wysokości OC od przestrzegania przepisów

            W sumie, nie mogę się doczekać, w końcu kopnie tych, przez których płacimy więcej.

            • 6 4

      • Ilu rowerzystów uciekło z miejsca wypadku w zeszłym roku? (5)

        • 13 12

        • wszyscy

          • 1 0

        • Ucieczka rowerzysty

          Pełno
          W niedzielę, moja 77 letnia mama, została potrącona przez rowerzystę w lesie. Przewrociła się, a ten rowerzysta, zamiast pomóc i się zainteresować starszą poszkodowaną, miał do niej pretensje, że po lesie chodzi i odjechał. Miała problem wstać.

          • 7 0

        • Ilu nie uciekło?

          Takie pytanie jest bardziej zasadne.

          • 3 0

        • ile wypadków kończących się śmiercią lub ciężkimi obrażeniami spowodowali rowerzyści (1)

          w ubiegłym roku? przypuszczalnie mniej niż kierowcy nie mieszczący się w jezdni i koszący pieszych na chodnikach i przystankach komunikacji miejskiej.

          • 4 22

          • zaklinanie rzeczywistości przy pomocy dislajków nie ma sensu

            miasta przyjazne dla rowerów i z dużą liczbą mieszkańców korzystających z nich są najbardziej bezpieczne dla wszystkich uczestników ruchu. Budowa arterii pseudoszybkiego ruchu szerokich jak rzeka stwarza więcej sytuacji kolizyjnych i jest przyczyną wielu wypadków kończących się śmiercią lub ciężkimi obrażeniami, często ponoszonymi przez osoby będące jednocześnie sprawcami jak i ofiarami wypadków. Na terenie miejskim takich arterii nie powinno się tworzyć.

            • 0 6

    • Pewex, że mogli wcześniej zrobić.. (7)

      zakontraktowanie remontu zajmuje przecież max. tydzień, a już w listopadzie prezydenci wszystkich miast w Polsce północnej wiedzieli, że wybuchnie koronka i będzie można sobie na eleganckości remontować w marcu na pustych drogach. Wszyscy oprócz Gdańska. Serio, jeszcze jeden taki numer i przeprowadzam się do Bydgoszczy...

      • 34 5

      • (6)

        Więcej korków więcej spalin

        • 18 5

        • Mam nadzieje ze dołożą bus pas

          • 0 1

        • Początkowo tylko. Z czasem będzie ich mniej

          • 2 3

        • Więcej korków to więcej ludzi wybierających inny środek transportu (3)

          Czyli mniej spalin.

          • 8 40

          • Więcej korków to więcej ludzi wybierających inny środek transportu

            Jaki inny środek? Chyba na miotle zaczną latać bo nie przypuszczam, że przybędzie autobusów albo że tramwaje przestaną się psuć. A to po co np. Jana Pawła jest dwupasmowa, po co remontują ścieżkę wzdłuż grunwaldzkiej? To chyba czuć na kilometr że chodzi o kolejne miejsca parkingowe a nie mieszkańców.

            • 16 5

          • Nie, nie przesiądę się na nic innego, chyba że na motocykl. (1)

            Będę ci robić głośne ziuuuuu pod domem. Jeszcze zatęsknisz za samochodami!

            • 25 7

            • A wielka mi różnica, czy motocykl, czy BMW bez wydechu.

              Za to więcej miejsca do parkowania, więc zachęcam.

              • 7 18

    • Słychać wycie? Znakomicie!

      • 3 5

    • ...

      Svencjusz, ty przypadkiem nie jestes tym oszolomem z Daru Mlodzieny, z ktorym mialem przyjemnosc plywac?

      • 1 6

  • Napisze tak, nie wiem kto to wymyślił, ale zdrowy na umyśle to nie był.

    • 4 0

  • Zawiadomienie do prokuratury o celowym niszczeniu miasta i działaniu na niekorzyść mieszkańców.
    A napisano, że ostatnio nie było zakażeń Koronawirusem

    • 2 0

  • Oby te cymbaly mogly doświadczyć korkow !

    Tylko u nas to możliwe, cały świat poszerza , usprawnia ruch . A w Polsce wystarczyć złoty pomysł jakiś cymbalow którzy nie jeżdżą codziennie autem w centrum i jakimś cudem ich decyzja takie stolec przechodzi. Faktycznie na tych odcinkach jest tak wąsko że piesi i rowerzyści stoją w korkach na chodniku.
    Ps Widzę ten odcinek z okna i ... nadal zastanawiam się po ki h.... ???

    • 7 0

  • Że co takiego??

    "wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego."

    No J**DL szopki ciąg dalszy :/

    • 3 0

  • observer

    "zwężanie dróg zmniejszy korki" - no, to na co czekamy???? Zwęzić do zera i nie będzie żadnych korków!

    • 2 0

  • Pandemia

    Zamknąć parki i lasy, utrudnić podróż w osobistym filtrowanym szczelnym środku transportu, zachęcić do chodzenia w tłumie i jazdy na rowerze. Bo zdrowiej jest umrzeć teraz.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane