• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • (2)

    Już chyba wszyscy wiedzą na kogo nie głosować w wyborach. Jeżeli nie, to będzie duuuuuużo czasu na zastanowienie się nad tym - w KORKU!!!

    • 104 14

    • Na pewno nie na pisiorów! (1)

      • 8 6

      • Dulkiewicz, chciałeś napisać? Słownik Ci zmienił jakoś tak z automatu? Wybaczamy.

        • 4 3

  • Idźmy dalej (5)

    zróbmy z Grunwaldzkiej strefę spacerową.

    • 134 6

    • Czemu nie (1)

      skoro drogi pieszo-rowerowe są takie wspaniałe tak promowane przez naszych włodarzy to czemu nie robić dróg pieszo-jezdnych.

      • 7 2

      • po co jezdnych? w ogóle spacerowych!

        • 8 2

    • przypuszczalnie suchar (1)

      Warto Grunwaldzką zamykać dla ruchu w 2-3 niedziele roku, ale zanim to się zrobi, warto powalczyć o wzrost częstotliwości SKM do 5 minut w godzinach szczytu.

      • 7 5

      • Warto powalczyć o refundację psychotropów dla aktywistów miejskich.

        • 7 5

    • Będzie można w końcu nieskrępowanie maszerować tłumnie w marszach LGBT i KOD.

      • 7 1

  • (3)

    Dlaczego testy prowadzone będą w wakacje kiedy ruch i tak jest mniejszy? Niech zostaną przeprowadzone od września do listopada kiedy wróci szkoła i studenci. Wtedy będzie można stwierdzić czy takie rozwiązanie ma sens. Trochę zniszczę niespodziankę ale już wiem, że nie ma :)

    • 110 7

    • (1)

      Bo maja udowodnic z gory zalozona teze. W swej glupocie jednak przegapili kwiecien. Wtedy to by wyszlo, ze nawet jeden pas wystarczy.

      • 14 1

      • a jak po tygodniu testowania okaże się że teza okaże się prawdziwa?

        przyznasz się do błędu w przewidywaniach?

        • 1 6

    • I w czasie gdy większość pracowników biur Oliwy pracuje z domu

      • 1 0

  • Szok i niedowierzanie !

    Kto o zdrowych zmysłach na takie coś pozwala ?! Pomysł Ala żółte słupki przed dworcem . Może to ten sam człowiek ?

    • 132 13

  • (2)

    2 pasy, ale w tym jeden musi być buspasem. To ostatnio w modzie. Można od Gdyni troche farby pożyczyć [;

    • 62 8

    • Jeden pas zabiorą

      Dla pieszych, za rok zabiorą następny na buspas i zostanie 1 pas ruchu. Proponuję zrobić 1 pas ruchu na spacerowej a drugi dla pieszych i rowerzystów!

      • 7 0

    • Przecież tam tylko jedna linia jezdzi.... raz na godzine.

      • 2 0

  • Jak to jest że na Grunwaldzkiej jest ograniczenie do 50kmh, a wszyscy jadą tam 70-90kmh (10)

    Dlaczego jest przyzwolenie służb na tego typu patologię drogową?

    • 35 98

    • A jaki jest powód tych 50km/h? Dzieci grają w piłkę na środku jezdni?

      • 23 9

    • (1)

      Naucz się patrzeć na znaki. Na kilku całkiem długich odcinkach dopuszczone jest tam 70 km/h.

      • 23 6

      • w Oliwie jest 50kmh

        • 5 1

    • (2)

      Muszę cię rozczarować hejterze. Na większym odcinku grunwaldzkiej jest ograniczenie do 70 km/h, ale i tak wszystko jadą max 60. Ulica od obc do bałtyckiej jest tak dziurawa, że szybciej po prostu się nie da

      • 19 7

      • to nie jest kwestia wyłącznie dziur

        to jest kwestia gęstości ruchu - nadmiar samochodów przez większą część dnia powoduje miarkowanie prędkości

        • 6 2

      • o odcinku o którym mowa jest 50kmh

        • 1 0

    • A co , masz radar w oczach ?

      • 3 1

    • (1)

      Nie prędkość jest problemem tylko brak doświadczenia, głupot i brawura "kierowców " . Widać, że nie masz samochodu.

      • 4 2

      • tak znam to. "szybko i bezpiecznie " :D codziennie to podziwiam.

        • 1 0

    • bo od 100kmh zabierają prawko. :D

      • 1 1

  • Czy oby wszystko dobrze z intelektem?

    Może od razu 1 pas lub całkowicie zamkniecie. Od pana ł. Chorobę złapaliście?

    • 88 8

  • Ja pier.... Co za ludzie rządzą tym miastem?! (2)

    Alternatywy żadnej, a tyle mówiło się np. o D.Cz. A teraz zwężanie... Najlepiej ruch wahadłowy jednym pasem. Jako rozwiązanie docelowe. Nagroda im. Monty Pythona murowana!

    • 150 11

    • A do tego skm jeżdżąca rozkładem niczym kolej regionalna, bo miejska raczej nie powinna jeździć co 15-20 minut. Ja czytam ten artykuł i nie wierzę. Po prostu nie wierzę.

      • 10 2

    • Alternatywy są cztery

      chodzenie pieszo, jazda rowerem, tramwajem lub SKM. Są także kombinacje tych sposobów poruszania się po mieście.

      • 2 7

  • Niezły ruch (2)

    Robić testy jak się zaczną wakacje i ludzie nie wożą dzieci do szkół. Po wakacjach powiedzą, że korków nie było i tak zostawiamy. wróci podwożenie dzieci zrobią się korki ale to już będzie po wszystkim. Ciekawi mnie jak drogowcy dojeżdżają do pracy, że wszyscy na około wiedzą skąd, jak i kiedy biorą się korki tylko oni tego nie widzą.

    • 93 6

    • To nie wina drogowców, tylko polityków. Przyszedł przykaz z góry że tak ma być bo Pan Prezydent Grzelak tak chcę, a że to on jest pracodawcą to niestety specjaliści muszą mówić tak jak im każą a nie tak jak uważają...

      • 7 1

    • Po wakacjach dzieci rok starsze zauważą, że można po mieście jeździć bezpiecznie do szkoły rowerem

      wielu rodziców zauważy, że to dobry pomysł. Studenci także zrezygnują z aut i okaże się, że zdjęcie 12% ruchu z godzin szczytu likwiduje korki bardziej niż poszerzanie ulic.

      • 0 6

  • Chory pomysł, i to na wakacje, kiedy jest wzmożony ruch samochodów!

    • 62 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane