• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • i jeszcze jedno (1)

    rzeczywiście uważacie tak jak urzędnicy, że we wskazanych lokalizacjach jest tak duży ruch pieszych, że należy poszerzyć im chodniki kosztem ulic i kierowców???

    • 42 4

    • chodzi także o poprawę komfortu i bezpieczeństwa rowerzystów

      a także pokazanie, że to nadmiar samochodów powoduje korki na skrzyżowaniach. Między skrzyżowaniami mamy do czynienia z nieproduktywnie zajmowaną przestrzenią

      • 3 7

  • Super

    Powinien być tylko 1 pas otwarty

    • 16 3

  • odpowiedzialność (1)

    Myślałem, że drogowcy, urzędnicy i policja są od tego aby nie było korków, a w razie czego szybko interweniować by je zniwelować. Ktoś wymyślił, że zwężenie zniweluje korki, być może ma rację, ale jeśli nie i tysiące kierowców spóźni się do pracy, karetka nie zdąży na czas, towar punktualnie nie dojedzie do sklepu itp. Samochody w korku wydzielają więcej spalin. kto za to poniesie odpowiedzialność ? czy stać nas na takie eksperymenty ?

    • 40 6

    • Proszę Cię...

      Drogowcy i policja są narzędziem urzędasów i rządu. Jaka władza, tak działają drogowcy i policja. A że to Polska to nie działają

      • 1 0

  • (2)

    Moi drodzy, a może zorganizujemy przejazd w czwartek rano od Intermarche (granica Gd - Sopot) aż do miszewskiego i z powrotem i pokażemy tym urzędasom jak wygląda ich pomysł w praktyce.

    • 28 7

    • a nie robicie tak tego każdego dnia?

      • 1 1

    • W czwartek

      to możesz na procesję pójść kwiatki sypać. Kup sobie kalendarz.

      • 1 1

  • Kiedy Pani Prezydent wywali samochody ze Starego Miasta...

    Precz z samochodami ze Starego Miasta.!!!

    Koniecznie i w trybie natychmiastowym podwyzszyc oplaty za parkowanie a z mandatow kupic lawety i wywozic tych co parkuja po trawnikach i bez oplat.

    • 13 30

  • głupota

    Z pewnością wszyscy mieszkańcy będą dozgonnie wdzięczni, nic głupszego nie dało się wymyślić. Mam wrażenie że pandemia to się zalęgła ale w głowach urzędasów.

    • 45 6

  • Gdzie można podpisać sprzeciw przeciwko zwężeniu Grunwaldzkiej? (2)

    • 60 8

    • Pewnie w jakimś warzywniaku :) (1)

      • 3 3

      • Konopka do dzieła!

        • 2 0

  • 40 lat czekałem na taką decyzję (5)

    Mieszkam przy Grunwaldzkiej i mam dosyć hałasu i spalin. Mam nadzieję że z biegiem czasu zlikwidują Grunwaldzką załatwia ciche tramwaje i deptak.

    • 13 82

    • Współczuję Ci ale bądź dobrej myśli

      Nadchodzą oczekiwane zmiany

      • 4 14

    • To po jaką ch...kupowałeś tam mieszkanie?

      • 15 8

    • Zmartwię Cię- ta decyzja nie poprawi sytuacji

      Hałasu i spalin będzie znacznie więcej. Do tej pory samochody przemieszczały się w miarę sprawnie. Teraz będziesz miał pod oknami ledwo przemieszczający się i ziejący spalinami korek. Więc i hałasu i spalin więcej. Taka to promocja !

      • 21 4

    • Ciche tramwaje czy masz cos wiecej niz pustkew welbie

      • 4 1

    • 50 ton na stalowych kołach nigdy nie będzie ciche. Nawet krowa wydaje dźwięki .

      • 2 1

  • Sen o potędze........

    Śniło mi się że napisałem iż zwężenie Grunwaldzkiej to zły pomysł , jakiś urzędnik to przeczytał i zmienił decyzję.Ach,jaki to był piękny sen !!!!!!!!!

    • 19 4

  • Zlikwidować..

    Najlepiej zdjąć asfalt z całej Grunwaldzkiej i Zwycięstwa, przynajmniej na odcinku od Białegostoku do Szczecina
    Będzie wspaniała droga dla pieszych i cyklistów. Mniej wypadków, płynny ruch turystów.. Boczne ulice można obsiać lebiodą i szczawiem. Wzdłuż piaszczystych ekstraktów zasadzić mirabelki. bądżmy eko

    • 51 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane