• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • (7)

    Kraków już przerabia taką fantasmagorię. Zabiera drogi (za które kierowcy płacą podatek w paliwie) i oddaje rowerzystom. Robi to od kilku lat, więc można wyciągnąć już sporo wniosków. Generalnie komunikacja miejska pozostaje niewydolna, na drogach dla rowerów nie ma tłoku, a miasto stoi w coraz większych korkach. Włodarze doskonale zdają sobie sprawę z klapy takiego pomysłu ale w imię politycznej poprawności nikt do tego się nie przyznaje.

    • 121 13

    • (4)

      Kierowcy w paliwie płacą na drogi ekspresowe i autostrady, więc wypad na obwodnicę i tam sobie jeździj do woli.

      • 5 22

      • (2)

        Co to? Cytat z podręcznika zajadłego aktywisty? Podatek zawarty w paliwie miał być w założeniu przeznaczany na budowę dróg przez gminy. Tak naprawdę zasila budżet Państwa czyli nikt do końca nie wie, na co jest przeznaczany. Może nawet na dotacje do druku podręczników dla zajadłych aktywistów miejskich nie widzących dalej niż czubek własnego nosa.

        • 18 3

        • Spokojnie (1)

          Kalesoniarze nie wiedzą o subwencji wyrównawczej. Ale oni w ogóle niewiele wiedzą.

          • 9 3

          • nie zmyslaj. nie ma czegoś takiego

            • 0 0

      • Nie płacą za nic. Te podatki w paliwie nie starczają nawet na pokrycie kosztów wypadków które powodują

        • 1 5

    • (1)

      Znam kilkanascie osob, ktore przeniosly sie do Trojmiasta z Krakowa. Niekiedy z rodzinami. Za to nie znam nikogo kto przeniosl sie do Krakowa. Moze takimi drobnymi zlosliwosciami wladze chca sie pozbyc ludzi z miasta? Moze ulegli buraczanej modzie internetowych dolow spolecznych na wysmiewanie tzw sloikow?

      • 9 1

      • Osoba przeprowadzająca się z Krakowa nie jest słoikiem

        Być może w Krakowie narzekali na nadmiar korków i smogu? W Krakowie nie ma SKM, stąd nieprzytomne zakorkowanie miasta od kilkudziesięciu lat.

        • 1 3

  • d**ilizm! (1)

    I tyle w temacie

    • 91 3

    • nieźle się przedstawiłeś

      pomyśl nad argumentami

      • 0 4

  • 30 lat grzebią całe miasto ciagle nieskończone remonty żeby firemki znajomych zarabialy

    • 51 2

  • Super

    Wybraliscie-macie i tyle w temacie

    • 65 5

  • Brawo ! Gdańsk Europejski ! (10)

    Rozwiązania jak w Berlinie czy Amsterdamie. Tam radykalnie zwęża się ulice. W Gdańsku i całym 3mieście mamy rozwinięty transport miejski. Na to trzeba stawiać. Ruszcie ..... dojedziecie szybciej i zdrowiej. Brawo.

    • 20 127

    • Transport miejski? (6)

      Transport miejski w Gdańsku to marna karykatura prawdziwej komunikacji publicznej. Mało kursów, konieczność częstych przesiadek, awarie. Centralizacja ruchu tramwajowego przez śródmieście powoduje że dowolna awaria paraliżuje pół miasta. Plany tramwaju z moreny do Wrzeszcza istnieją od dziesięcioleci, realizacji brak. PKM to pomyłka, miała jeździć co 15 minut a jest jak jest. Autobusy w takim stanie, że jak policja zrobiła akcję to w jeden dzień zabrała chyba około 20 dowodów rejestracyjnych. Praktycznie w każdym kierunku jadąc komunikacja miejska jest wolniejsza niż transport indywidualny. No i na koniec, skoro tak stawiasz za wzór Berlin i Amsterdam: pokaż mi, proszę, mapę połączeń metra w Gdańsku. No? Czekam....

      • 30 2

      • Bajki. (2)

        tramwaje, autobusy, centralna skm, pkm, ścieżki rowerowe, hulajnogi, car sharing, wróci mevo. Dojazd samochodem szybszy bo wszystkie drogo zablokowane przez graty niemiec płakał jak sprzedawał. lol Metro w Gdańsku, co za brednie a parkowanie za pół darmo.. Widać kto pisze jechał w godzinach szczytu był w Amsterdamie . Na google maps. , lol

        • 2 16

        • Nie wiem co bierzesz

          Ale lepiej odstaw bo ci szkodzi.

          • 11 1

        • Dlaczego tak szokuje Cię metro w Gdańsku?

          W Tel-Avivie mniejszym od Gdańska metro jest w trakcie budowy. Linia będzie biegła praktycznie przy samym nadmorskim bulwarze. Można?

          • 7 1

      • A kiedy ostatni raz jechałeś komunikacją (2)

        Wydaje mi się, że dawno ;) bo argumenty standardowe dla przyspawanego od 20 lat do fotela teoretyka z Banina

        • 1 8

        • Co tam u Pana Osła ?

          Będzie miał kolejny procesik za pomówienia ? Pozdrowionka dla Centrali nowogrodzkiej. Bije "zapach" po nosach na 100 km. "gdańszczanie" LOL

          • 1 2

        • Dziś.

          Dziś. Dwa razy. Mercedes z zakupów sprzed ok. 2 lat. Wytłuczone zawieszenie. Kilkunastoletni Man. Korozja na aluminiowych elementach przy oknach, szarpie skrzynia biegów, zawieszenie wytłuczone. Mieszkam w Gdańsku od kilkudziesięciu lat, jeżdżę komunikacją miejską i chodzę piechotą. A więc nie trafiłeś. Teraz wysil się i podaj jakikolwiek argument merytoryczny zamiast ataków personalnych.

          • 2 1

    • Chcialem w kiosku kupic bilet miesieczny na tramwaj - nie mieli. Wiec gdzie ten rozbudowany transport? Jakis tam jest ale raczej dla desperatow, ktorzy sa zmuszeni z niego korzystac. Zreszta nawet miasto i inne instytucje go nie wykorzystuja, bo jeden z wiekszych urzedow na Partyzantow jest bardzo daleko od SKM. Szpitale UCK podobnie. Nawet NFZ w centrum tez jest na uboczu. Postulowalbym raczej stopniowa likwidacje SKM, tramwajow, buspasow i przystankow bo i tak niewiele wnosza. Odzyskana przestrzen przeznaczyc na drogi samochodowe i rowerowe. Parkingi i chodniki. Jesli ktos bedzie chcial wozic po miescie pasazerow to niech sobie najpierw kupi ziemie pod tory i przystanki. Komunikacja miejska w forrmie jaka widzimy w Trojmiescie to droga i niewydolna fanaberia.

      • 11 2

    • Jesli dojade metrem z Zabianki do Gdanska to wtedy moge porownywac sie z Berlinem.

      • 1 0

    • W pandemi ktora juz nas nie opusci tak szybko faktycznie jezdzenie w tloku komunikacji miejskiej to swietny pomysl. Ja juz stawiam tylko na samochod nawet jesli bede stac w korkach to jade hybryda I w nosie mam to cale towarzystwo

      • 1 0

  • Naprawdę bardzo dobra decyzja (5)

    Ale powinni wprowadzić wszędzie wyższe opłaty za parkowanie to realnie zmniejszy korki w Wrzeszczu i Oliwie.

    • 21 91

    • Chyba sufit na leb ci sie czlowieku oberwal (3)

      Nic nie zmniejszy realnie korków,. Ani oplaty za parkowanie, ani zwezanie ulic. Ci co jeżdżą autami i tak z nich nie zrezygnują bo to jest wygoda. Trzeba sie z yym pogodzic i koniec a nie uprzykrzać zycie. Rozstrzelac was wszystkich z takimi pomysłami

      • 15 4

      • Jak nie będzie gdzie parkować to zrezygnują.

        • 1 8

      • Kubusiu kochany (1)

        muzyka łagodzi obyczaje. Wybierz dobrą pogodę, wyjdź na spacer, posłuchaj śpiewu ptaków i sam spróbuj przezwyciężyć skutki nadmiaru samochodów przez sprawdzenie, ile czasu zajmie ci przejazd rowerem na odległość codziennie pokonywaną samochodem. Znam wielu, którzy wybrali taką indywidualną formę walki z korkami i są zadowoleni. Świata nie uratujesz, ale poprawisz swoje zdrowie i relacje z innymi ludźmi. Nie będziesz musiał nawet kupować positivum.

        • 1 4

        • Yhm

          Zwłaszcza gdy ukradną Ci rower Kłapouchy

          • 1 1

    • człowieku, nawet żużlowcy co 4 okrążenia zjeżdżają na parking

      • 0 0

  • popieram i czekam na dalsze dzialania.

    • 7 71

  • A może tak zrobimy protest. (4)

    Na chodniku, gdzie jest wjazd do UM. W dodzinach rozpoczęcia pracy urzędu? Jak się sprawdzi, będziemy do robić codziennie. Można namiot tam ustawić, na przykład. Kto jest za?

    • 104 9

    • Poszedlbym o krok dalej, zrobic protest zajmujac 1 pas przy kazdym urzedzie. Zobacza na wlasnym przykladzie jak to sie odbije na ruchu. A moze ta cala inicjatywa podyktowana jest tym, by wszedzie w Gdansku jezdzilo sie rownie do d*py?! Na poludniu nie radza sobie z udroznieniem ruchu, wiec by glupio nie wygladalo to w oliwie roz****doli... my uklad drogowy, aby wszedzie bylo jednakowo zle...

      • 12 2

    • (2)

      Protesty powinno sie robic pod domami decydentow. W urzedzie pracuje wielu ludzi, ktorzy w wiekszosci o niczym nie decyduja.

      • 1 7

      • Nie. (1)

        Paraliż urzędu byłby bardziej spektakularny.

        • 10 1

        • dokładnie tak, jak strajkują na kolejach to kto dostaje po tyłku? niewinni pasażerowie! to tym bardziej sparaliżować urząd, pozastawiać im miejsca do parkowania - niech sobie drałują metry od swoich "tanich" miejsc postojowych w tym mieście.

          • 6 0

  • Osowa czeka na drogę rowerową do Oliwy. Najlepiej wzdłuż Spacerowej. (2)

    • 41 3

    • I na buspas.

      Żeby można było te rowery wozić.

      • 13 1

    • Jest bardzo blisko.dfoga przecież ?

      • 0 0

  • Trzeba miec zblazowany mózg

    Zeby wymyslec taki kretynizm. Jako rowerzysta nie mam najmnueiszej ochoty jeździć wzdluz takich ruchliwych ulic a jeszcze na jezdni, zeby ktoś mnie potrącił? i**otow nie brakuje widac w tych urzędach... Bez komentarza

    • 114 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane