• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy celowo zwężą Grunwaldzką do końca wakacji

rb
9 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Dwoma pasami al. Grunwaldzkiej w Oliwie kierowcy pojadą od czwartkowego poranka.

Już od długiego weekendu kierowcy pojadą zwężoną al. GrunwaldzkąMapka w Oliwie i we Wrzeszczu. Jezdnia w kierunku centrum na dwóch odcinkach zostanie zwężona z trzech do dwóch pasów. Taka organizacja ruchu utrzyma się do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, drogowcy będą chcieli zwęzić główną arterię do Oliwy już od granicy z Sopotem.



Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie i Wrzeszczu to:

Pomysł zwężenia al. Grunwaldzkiej jest jednym z elementów ograniczania ruchu samochodowego i przekazania odzyskanej przestrzeni na chodnikach pieszym i rowerzystom. Zmiany w organizacji ruchu władze Gdańska ogłosiły przed miesiącem i - jak tłumaczyły - wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu społecznego.

W pierwszej kolejności drogowcy chcą odzyskać dla pieszych ciągi piesze w Oliwie i we Wrzeszczu. Od czwartku szerszym chodnikiem będzie można przejść między KaprówMapkaDerdowskiegoMapka w Oliwie oraz we Wrzeszczu - na odcinku KlonowaMapka - PartyzantówMapka.

  • Obecnie parkujące auta z chodnika przeniosą się na prawy skrajny pas jezdni. Do dyspozycji kierowców będą dwa z trzech pasów ruchu.

- W tych miejscach pojawiły się już znaki informujące kierowców o planowanej zmianie organizacji ruchu. W środę wieczorem zostanie zmienione oznakowanie poziomie, staną też barierki i wygrodzenia uniemożliwiające wjazd na chodnik. Po nowemu kierowcy pojadą od czwartkowego poranka - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, wicedyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak dodaje, kierowcy z dwupasmowej al. Grunwaldzkiej będą korzystać do końca wakacji. Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, tzn. płynność ruchu zostanie utrzymana, a korki nie wzrosną, wówczas drogowcy będą chcieli wykorzystać trzeci pas do budowy prawoskrętów na dłuższym odcinku - bo już od granicy z Sopotem, a resztę przestrzeni wykorzystać na potrzeby pieszych i rowerzystów. Ale tylko pod warunkiem, że sytuacja radykalnie się nie pogorszy.

  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej w Oliwie.
  • Zwężenie al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

- Robiliśmy analizy i porównywaliśmy natężenia ruchu z czerwca do danych sprzed i w trakcie pandemii. Wychodzi na to, że ruch powoli wraca do sytuacji sprzed marca i wprowadzonych obostrzeń, np. zamknięcia szkół. W maju, gdy projektowaliśmy zmiany, ruch był o 18 proc. mniejszy, a dziś to już tylko 5-7 proc. Zobaczymy, jak ruch będzie wyglądał w wakacje, czy ze względu na koronawirusa przyjedzie do nas mniej, czy może więcej turystów, bo są zamknięte granice. Tego dziś nie wiemy. Decyzje będziemy podejmować za kilka tygodni.
Warto dodać, że od poniedziałku z trzech do dwóch pasów zwężono odcinek al. Grunwaldzkiej w kierunku Sopotu między wiaduktem PKM a nowym biurowcem Wave. W tym przypadku jednak zmiany wynikają z początku przebudowy i wymiany nawierzchni.

Weekendowy test na Wajdeloty



Nadchodzący długi weekend będzie także czasem testów na ul. Wajdeloty. Część ulicy ma stać się deptakiem, co z jednej strony ma wspomóc tamtejszych przedsiębiorców, a z drugiej - spotyka się z głosami niezadowolenia części mieszkańców.

Nie chcą deptaka na Wajdeloty. Zbierają podpisy pod sprzeciwem



- Ostateczny głos będą mieli jedni i drudzy. Po długim weekendzie ruszy ankieta. Każdy lokal czy mieszkanie otrzyma jeden głos, którego właściciel lub zarządca będzie mógł opowiedzieć się za jedną ze stron. Ostateczna decyzja zapadnie większością głosów - tłumaczy Wawrzonek.
Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje. Deptak na Wajdeloty ma dopiero powstać, a już wzbudza kontrowersje.

Zniknie popularny skrót



Poza zwężeniem Grunwaldzkiej i tymczasowym deptakiem na Wajdeloty do końca czerwca zmiany mają zajść także na ul. PiramowiczaMapka, znanym skrócie z al. Hallera do al. Grunwaldzkiej, pozwalającego uniknąć korka i oczekiwania na światłach na skrzyżowaniu przy Operze Bałtyckiej. Niestety to też jeden z najbardziej kolizyjnych punktów na mapie Gdańska, bo ze względu na ograniczoną widoczność dochodzi tam do wielu niebezpiecznych zdarzeń z udziałem włączających się do ruchu aut i jadących drogą rowerową rowerzystów (sytuacji radykalnie nie poprawiło wyniesienie skrzyżowania).

Trwają też konsultacje z Radą Dzielnicy Brzeźno dotyczące wyznaczenia drogi dla rowerów na jednym z dwóch pasów al. HalleraMapka między pętlą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Dworską. Przygotowano i przedstawiono radnym dwa warianty nowej drogi - ostateczne decyzje mają zapaść jeszcze w tym miesiącu.

  • Jeden z wariantów wyznaczenia drogi rowerowej na jezdni al. Hallera od ul. Wczasy do skrzyżowania z Dworską.
  • Drugi wariant drogi rowerowej na Hallera.

Drogowcy nie ustają w pracach projektowych nad likwidacją przycisków na sygnalizatorach przy przejściach dla pieszych. Aby zminimalizować sytuacje, w których kierowcy zatrzymują się przed przejściem, z którego nie korzysta ani jeden pieszy, w wielu miejscach rozważane są rozwiązania stosowane np. na ul. Wyzwolenia, gdzie w pierwszej kolejności zielone światło zapala się pieszym, a dopiero potem kierowcom (po wzbudzeniu przez nadjeżdżający pojazd pętli indukcyjnej). Rozważany jest też montaż nowych progów zwalniających i włączenie sygnalizacji w trybie pulsacyjnym.
09:20 10 CZERWCA 20

W Oliwie zwężana jest al. Grunwaldzka (19 opinii)

Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
Sąjuz nowe pasy! Chodnik pusty o 9 rano po co?

Spodziewany paraliż aglomeracji dzięki Panu Grzelakowi. Niech włodarze innych gmin pamiętają o tym gdy Pan Grzelak będzie chciał następnym razem reprezentować region.
rb

Opinie (977) ponad 50 zablokowanych

  • Jak Bóg chce kogoś ukarać, to mu rozum odbiera (21)

    Tylko dlaczego przez to mają cierpieć niewinni mieszkańcy Gdańska!?
    Tłumaczenie "o konieczności zachowania dystansu społecznego" obraża inteligencję Gdańszczan

    • 553 36

    • Ciekaw jestem, jak uzasadnią tą d**ilną decyzję

      w ramach zwiększenia ekologii. Pewnie wg. nich stojące samochody i ruszające małymi skokami naprzód zdecydowanie zwiększają ekologię. Skąd nabrali takich fachowców ? Pewnie jeszcze z nadania PA , a teraz to tylko testament.

      • 0 0

    • Są winni bo tak wybrali

      • 0 0

    • Dystans spoleczny

      Pani Prezydent chce, żeby ludzie przesiedli się na komunikację miejską, w której zachowanie dystansu społecznego jest przecież dziecinie proste...
      Ja od kiedy jeżdżę po Gdańsku autem, czyli jakieś 6 lat, rzadziej choruje. Nie tylko pandemia jest groźna. Zwykła grypa od kaszlacych ludzi!

      • 2 0

    • (6)

      Bo tacy ludzie w Gdańsku rządzą. A Wy ich sobie wybraliście.

      • 20 2

      • i bardzo dobrze. (5)

        W czasie 2 lat konsultowania Planu zrównoważonej mobilności miejskiej z mieszkańcami ustalono, że przy ustalaniu kształtu infrastruktury drogowej i przestrzeni drogowej miasta najważniejsze jest priorytetowe traktowanie potrzeb pieszych, następnie innych niezmotoryzowanych. Inaczej mówiąc, liczy się nie tylko głosy w czasie wyborów, ale także głosy mieszkańców i ekspertów w czasie rozważania konkretnych problemów w mieście. Polecam aktywność nie tylko w godzinach pracy i nie tylko w internecie.

        • 2 22

        • (4)

          Szkoda że podczas tych 2 lat konsultacji nikt nie wpadł na pomysł zamknięcia wjazdu do miasta osób mieszkających poza Gdańskiem. Tym sposobem nie byłoby korków w mieście a natężenie ruchu podobne do tego panującego w weekendy. Na drodze np. z Żukowa powinien powstać węzeł przesiadkowy i do wyboru komunikacja zbiorowa lub tokiem myślenia ped**arzy - rower czy hulajnoga. I co wtedy powiedzieliby mieszkańcy Kaszub, Pruszczanie czy Tczewiacy? Przecież to co robicie to czysta utopia, czy ktokolwiek rozsądny uważa że uniemożliwiając dogodny dojazd do pracy zmusi ludzi do dojazdu do pracy rowerem? Czy ci obecni geniusze transportu mający lat 25-40 będą korzystać z rowerów również w wieku 50-70 lat? zapewniam że nie, ale wtedy będą krzyczeć że za wąskie drogi i trzeba zlikwidować drogi dla rowerów.

          • 17 3

          • takie propozycje padały, ale nie znalazły poparcia (3)

            Nikt do nikogo nie zmuszał, ani też nie proponował zmuszania kogokolwiek do czegokolwiek; w ramach spokojnie prowadzonych rozmów rozważano różne opcje. Mam wrażenie, że nie jesteś w pełni świadom swoich ograniczeń. Wystarczy że rozważysz jedną prostą kwestię: czy samochód jest jedynym sposobem poruszania się po mieście? Jeśli odpowiesz tak, to znaczy, że dalsza rozmowa nie ma sensu. Jak zauważysz alternatywy, przemyśl swój wpis jeszcze raz i kontynuujmy dyskusję.

            • 0 4

            • Misiu słodki (2)

              Czy ktoś kwestionuje fakt, że samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście?

              • 4 0

              • wielu uczestników dyskusji przyjmuje to jako oczywiste założenie

                a ja właśnie je kwestionuję i skłaniam innych do refleksji po jego zakwestionowaniu,

                • 0 1

              • Niestety tak.

                Mało tu takich, co z "żulami do komunikacji nie wsiądą", a rower dla nich to "zabawka dla dzieci"?

                • 1 5

    • Tu nie chodzi o obrażanie inteligencji. (7)

      Po prostu miejscy "aktywiści" (jak Miasto Wspólne w Gdyni) i ped**arze (których łączy fanatyczna wręcz nienawiść do zmotoryzowanych) bardzo boleśnie przeżywali covidowe zmiany organizacji ruchu (najbardziej ich zabolało ogłoszenie słusznego wniosku,że w czasie epidemii najbezpieczniejsze jest własne auto),ale jak tylko się otrząsnęli z pierwszego szoku, to postanowili upiec na Covidzie własną pieczeń. Akurat władze miasta same z siebie by tego pewnie nie zrobiły, po prostu aktywiści zrobili akcję pod publiczkę i postawili miasto pod ścianą (w razie sprzeciwu polecieliby do gazet,a może i do organów ścigania z donosem,że miasto nie chce przestrzegać dystansu społecznego i naraża mieszkańców na zakażenie).. Dlatego mam nadzieję,że zostaną podane tu nazwiska pomysłodawców i osób akceptujących ten ruch żeby zmotoryzowani mieszkańcy mogli im "podziękować".

      • 35 6

      • Można podziwiać pracowitość trolla, ale chyba nie warto go karmić (4)

        Miasto nie zostało postawione pod ścianą przez kogokolwiek. Jeśli ktoś ogłosił, że w czasie epidemii auto jest najbezpieczniejszym środkiem lokomocji w mieście, obraził inteligencję. Najbezpieczniejszym sposobem poruszania się po mieście pozostaje (niestety tylko na krótkie odległości) pozostaje chodzenie piechotą, przy zachowaniu odpowiednich odstępów. Samochód pozostaje najbardziej terenochłonnym sposobem poruszania się i warto zastanowić się, co z tym fantem zrobić. Tak czy inaczej myślenie ma przyszłość, pomstowanie i generowanie insynuacji nie przyczyni się do poprawy sytuacji.

        • 1 24

        • daj spokój, 3miasto to straszna samochodoza, nie przetłumaczysz (3)

          warszawa, kraków, wrocław juz zrozumiały, trójmiasto to nadal zaścianek

          • 2 18

          • Kiszka

            z tych miast to trójmiasto wygląda jak długa kiszka.

            • 0 1

          • Na ludziach ze wsi zawsze największe wrażenie robił samochód. Tego się szybko nie zmieni.

            • 1 3

          • Kraków (gdzie kierowcy zazwyczaj byli niesamowicie uprzejmi), czy Wrocław, OK

            Ale Warszawa, gdzie dotknięcie kołem asfaltu to pewna śmierć?

            • 1 4

      • (1)

        Odpowiedzialni? Proszę bardzo:
        Z-ca Prezydenta ds. zrównoważonego rozwoju oraz Kierownik referatu mobilności aktywnej

        • 12 0

        • Jak czytam "zrównoważony rozwój" to od razu wiem, że jakis niezrównoważony to wyprodukował.

          • 10 0

    • ? (1)

      A byłeś/aś głosować w ostatnich wyborach...? Jeżeli na Panią D, no to masz.

      • 13 3

      • Przecież tą panią PiS namaścił, a wyborcy PO zatwierdzili w "demokratycznych" wyborach, w których nie było wyboru, bo PO nie wystawiła kontrkandydata do kandydatki wskazanej przez PiS.

        • 0 1

    • Niewinni mieszkancy ? To zwieksz se ruch pod wlasnym blokiem frajerze

      • 1 2

  • Dulkiewicz dziękuje wyborcom

    • 2 1

  • Gdzie jest przystanek przy Leroy? (1)

    Dlaczego inny oddział UM planuje jednoczesne powiększenie już mega ciasnego centrum biurowego aż po Leroy we Wrzeszczu.

    • 4 0

    • Oimw leroy...

      ... Będzie zmielony.

      • 0 0

  • Brawo magistrat (1)

    Wielkie brawa dla Pani Prezydent Dulkiewicz i spółki. Może w końcu mieszkańcy Gdańska się obudzą i dadzą czerwoną kartkę tym nieudacznym urzędasom.

    • 4 2

    • No spoko, trzeba będzie.

      • 1 0

  • rowerzyści nie płaca na budowę dróg (1)

    nic nie płacą, nawet OC, tylko żądają, świat staje na głowie

    • 10 1

    • Kiedy wreszcie OC dla rowerzystów?

      • 2 0

  • Chodzi o zabranie części jezdni

    pod niby chodniki a tak naprawdę na ścieżki rowerowe. Rowerowi terroryści zablokują niedługo całe miasto!

    • 5 0

  • To szalone (1)

    Dobudowywac wiezowcow i zwezac drogi, to tylko w polsce mogli wymyslec, naprawde niewiele mnie juz zdziwi..

    • 10 0

    • Robią jak mają u siebie czyli z miasta zrobią wiochę.

      • 0 0

  • Wynikają one z pandemii koronawirusa i konieczności zachowania przez mieszkańców i użytkowników dróg i chodników dystansu

    Takiego steku bzdur mieszkańcy już dawno nie widzieli i nie słyszeli! Na szczęście nic nie trwa wiecznie. Niedługo wybory również do władz miejskich...

    • 5 0

  • Chcieliście dulcynee to macie !

    • 4 1

  • Ile

    Ciekawe ile kosztował ten projekt, pewnie miasto zapłaciło za to z milion zł za sam pomysł

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane