- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (208 opinii)
- 2 "Zakaz dla rowerzystów na Sopockiej" (616 opinii)
- 3 Kamienica piękna, ale prace uciążliwe (38 opinii)
- 4 Bruk nie zniknie, ale będzie remont (90 opinii)
- 5 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (252 opinie)
- 6 Schody samoróbki zastąpi chodnik (47 opinii)
Żywność z Pomorza w Berlinie
Które firmy wybierają się do Berlina? Zakłady mięsne Nowak, spółdzielnia mleczarska Maćkowy, Piekarnia Mielnik, producent wody mineralnej Nata, browar Amber, GS Żukowo, Piekarnia Szydłowski, kartuski przetwórca warzyw i owoców Eurofoods. Wsparcie gastronomiczne zapewni pomorski oddział Polskiego Stowarzyszenia Kucharzy.
30 tys. zł jakimi Urząd Marszałkowski wsparł ekspozycję pomorskich firm w Berlinie, to połowa kwoty, jaką wyłożono na prawie 60 metrowe stoisko, znajdujące się tuż przy narodowej ekspozycji Polski.
- Liczę na to, że ta wyprawa zaowocuje nowymi kontraktami dla naszych firm, a co za tym idzie wzrostem zatrudnienia w i w konsekwencji spadkiem bezrobocia w regionie - uważa marszałek Jan Kozłowski.
Przedstawiciele Pomorskiego Klubu Dobrej Marki, gromadzącego pomorskich producentów, którzy zdominowali berlińską wyprawę wskazują na inne cele wyjazdu.
- Na berlińskich targach wystawcy prezentują się konsumentom, a nie kooperantom. Nie jedziemy tam więc z nadzieją na kontrakty, lecz na zainteresowanie niemieckich konsumentów naszymi produktami i regionem - tłumaczy Sławomir Pahlke, dyrektor marketingu Browaru Amber i zarazem przewodniczący PKDM.
Choć marszałek sfinansował połowę kosztów pomorskiego stoiska w Berlinie pozwolił sobie na zawoalowaną krytykę środowiska związanego z Pomorskim Klubem Dobrej Marki. - Panowie reprezentujecie dziewięć firm, a przecież w województwie działa kilkaset przedsiębiorstw branży spożywczej. Powinniście stać się szerszym gremium i otworzyć także na innych.
- Jesteśmy otwarci na wszystkich - ripostowali członkowie PKDM.
Opinie (24)
-
2006-01-12 13:09
Lans
Pomorski klub dobrej marki - nieźle brzmi, ale kasy nie ma. 50% dofinansowania z budzetu czyichś biznesów to przesada.Klub lansuje przede wszystkim swoje produkty a nie Kaszuby.No cóż, stało sie - niech lansują.
- 0 0
-
2006-01-13 23:49
SANI
ŻYWE I KOŹLAK BARDZO DOBRE PIWA, NASZA ŻYWNOŚĆ JEST NAJLEPSZA W EUROPIE, A MOŻE I NA ŚWIECIE. DAJCIE IM SZANSE I NIE PISZCIE O TYM ŹLE - PROŚBA.
CZAS DZIAŁA NA NASZĄ KORZYŚĆ. JAK POZNAJĄ TO POKOCHAJĄ
SANI- 0 0
-
2006-01-15 06:20
OOOOOOOO
najlepsza zywnosc jest w izraelu wedlug tysiacletnich receptur. koszerna organic zatwierdzona przez rabina dla zydow nie dla gojow.a polska to ma dobra marke bo z biedy rosla na naturanej glebie, ale to juz historia teraz juz wala magiczne chemikalia
- 0 0
-
2006-01-17 13:24
Kilka słów z Berlina:
Dziękuję za przychylne ale i te krytyczne głosy.
Pomorski Klub Dobrej Marki nie jest jakąś kanapową organizacją , ale inicjatywą ( otwartą !!! ) producentów żywności regionu pomorskiego zainteresowanych wspólną promocją poprzez region i regionu poprzez produkty. To nie nasz pomysł, tak działają regionalne firmy na całym świecie ( Włochy, Niemcy, Wlk Brytania, USA ... ). I też współpracują z rządami i samorządami regionalnymi. Tylko, że tam jest większa świadmość faktu, że żywność jest częścią dziedzictwa kulturowego i elementem promocji regionu. W czasie Gruene Woche można przekonać się, jak ważną częścią promocji jest żywność. Pomijam ogromne nakłady landów niemieckich, ale nawet mniejsze państwa, jak choćby Czechy, Litwa, Węgry mają rządowe organizacje zajmujące się promowaniem własnych produktów i producentów. I z zazdrością przyglądaliśmy się w tym roku ich stoiskom.
Co do kosztów wyjazdu pomorskiej ekipy, to producenci zapłacili za więszość zajmowanej przez siebie powierzchni, pojechali z własnymi elementami reklamowymi i zabudowy, opłacili 100% kosztów pobytu pracowników, transport materiałów, sprzętu. Najważniejszy jest jednak aspekt wspólnej promocji Pomorza i jego produktów i za tę inicjatywę należą się podziękowania dla naszego Urzędu Marszałkowskiego.
W kwestii oceny produktów Browaru Amber: dziękuję za pozytywne opinie, są potwierdzeniem słuszności przyjętej strategii: mały browar może rywalizować tylko unikalnością :)
Pozdrawiam,
Marketing Browaru- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.