- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (36 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (258 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 4 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (739 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (86 opinii)
Kampania promocyjna jak z Hollywood
Efektowne plakaty przywodzące na myśl reklamę filmu katastroficznego zobaczyć można na wiatach przystankowych w różnych punktach Gdańska. Nie promują jednak amerykańskiej superprodukcji, lecz gdański obraz "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga.
Dla jednych: niczym statek kosmiczny albo wielki meteor, który lada chwila uderzy w Ziemię.
Dla innych: niczym złota kula znajdująca się pod stopami Jezusa Chrystusa na najsłynniejszym obrazie Hansa Memlinga. Złoto było przecież symbolem niebiańskości i duchowego oświecenia, a kula w filozofii neoplatońskiej symbolizuje wszechświat geometrycznie dokonały. Jest to więc symbol duchowości, harmonii i doskonałości. Formuła plakatów z założenia miała intrygować i przyciągać uwagę. I to się udało.
- Kampania składa się z dwóch podstawowych etapów. Najpierw wprowadziliśmy kampanię "teaserową" - wtedy pojawiły się w przestrzeni miasta czerwone plakaty ze złotą kulą bez jakiegokolwiek komentarza. Chodziło o zaciekawienie mieszkańców i to się udało. Otrzymaliśmy mnóstwo sygnałów ze strony osób, które widziały plakat. Potem wprowadziliśmy przygotowane wcześniej wizualizacje, których podstawowym założeniem było umieszczenie symbolu kuli w miejscach ważnych i rozpoznawalnych dla Gdańska. Podkreślamy w ten sposób, jak ważny jest dla nas obraz Hansa Memlinga - mówi Małgorzata Posadzka z Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Twórcą projektów jest gdańskie Tofu Studio. "Złota" kampania jest jednym z elementów dużego projektu promocji "Sądu Ostatecznego" w ramach całorocznej akcji "Jeden ze Stu". Wraz z "teaserowym", czerwonym plakatem, po Gdańsku zaczął jeździć oklejony specjalną folią "złoty tramwaj", którego identyfikację również przygotowało Tofu Studio. Tramwaj wpisano w kampanię teaserową początkowo bez logotypów projektu i Muzeum Narodowego w Gdańsku.
Plakaty prezentowane są na nośnikach udostępnionych przez miasto Gdańsk.
- Kampania plakatowa możliwa jest dzięki finansowej pomocy miasta. Początkowo było to 50 nośników, głównie w wiatach przystankowych, obecnie trzy wizualizacje prezentowane są na 100 nośnikach. By obejrzeć plakaty trzeba się jednak pośpieszyć, bo ten etap kampanii kończymy 15 listopada. Miesiąc później, około połowy grudnia, w miejscu obecnych plakatów pojawią się kolejne projekty z nowymi charakterystycznymi lokalizacjami. Wraz z nimi planujemy jeszcze jedną niespodziankę, nawiązującą do motywu złotej kuli - zapewnia Małgorzata Posadzka.
Plakaty wkrótce znikną z przestrzeni miasta, ale w dalszym ciągu będzie można je nabyć w sklepie internetowym Muzeum Narodowego w Gdańsku. Plakat z jednym z trzech wariantów złotej kuli na tle miasta kosztuje 9,5 zł w opakowaniu w tekturową tuleję oraz 6 zł bez niej. Z kolei komplet trzech plakatów kosztuje (bez opakowania) 10 zł.
Miejsca
Opinie (177) 8 zablokowanych
-
2017-11-08 14:27
(1)
Co za baran z ciebie ty rombniety czlowieku...!
- 0 3
-
2017-11-08 14:42
ą! ą ! Jeśli juz to "rąbnięty"
- 3 0
-
2017-11-08 10:10
normalnie w kulki lecą ! (1)
w gdunsku w kulky letzą !!!
- 4 3
-
2017-11-08 14:29
Wiadomo :) gdzie som nasze piniondze!
- 0 1
-
2017-11-08 08:52
nad lECHIĄ gDAŃSK (1)
wisi wielka ku...la, hahahahha
pa pa- 5 1
-
2017-11-08 14:09
nie pocieszaj sie
- 0 0
-
2017-11-08 09:29
A po co iść bdo muzeum ? (3)
W kościele Mariacki jest oryginał i to za darmo ?
- 4 3
-
2017-11-08 09:50
(1)
Mylisz się. Oryginał pokazywany jest w Muzeum Narodowym w Gdańsku. W Kościele Mariackim wisi kopia i to znacznie mniejsza niż oryginalny obraz.
- 2 1
-
2017-11-08 14:07
Ksiàdz mówił, że to oryginalna kopia
- 1 0
-
2017-11-08 11:03
noname
wlasnie odpwowiadasz sobie na pytanie po co promowac ...
- 2 0
-
2017-11-08 10:41
(2)
No właśnie. To takie typowo, niestety, polskie. Frustraci, zawistni i ciągle narzekający Polacy....
- 9 5
-
2017-11-08 14:06
bzdury
ludzie narzekają na całym świecie
- 1 2
-
2017-11-08 11:06
i jeszcze
nie lubia, jak im sie to wytyka. Wystarczy spojrzec po liczbie kciukow w dol
- 4 1
-
2017-11-08 06:37
Co za tytan intelektu na to wpadł? (3)
Reklamowanie zabytku który znają wszyscy gdańszczanie w Gdańsku.
Normalnie Nobla dać temu geniuszowi.
Takie reklamy wiesza się wiecie gdzie. Czy przynależność do PO to synonim g....?- 25 8
-
2017-11-08 13:13
Odpowiedź na pytanie
synonim g... to przynależność do PiS
- 1 1
-
2017-11-08 09:09
reklamują go do usranej (1)
to już na prawdę jest nudne i podważa całą robotę dyrekcji MN. Po co oni tam siedzą, skoro ciągle mówi się o jednym obrazie? Wystawić go kontenerze przy Długiej i kasować po 2 zł od łba. Muzeum zamknąć
- 7 1
-
2017-11-08 09:28
Żeby to jeszcze oryginał był...
- 1 2
-
2017-11-08 12:39
był miś kiedyś w filmie.. , jest kula, zaraz będą duże litery na Ołowiance.... szaleństwo
- 5 1
-
2017-11-08 09:00
super (2)
ciekawy pomysł, pobudza wyobraźnię ......
- 8 6
-
2017-11-08 10:11
(1)
raczej oklepany gniot
- 2 2
-
2017-11-08 11:18
Raczej jesteś ślepy
- 1 1
-
2017-11-08 11:04
mam nadzieje, ze ta kula
pochlonie prezesa i wszystkich pisiorow i poleci daleko w galaktyke ...
- 1 1
-
2017-11-08 10:58
(2)
Skur.... Robią co chcą z naszymi pieniędzmi
- 1 4
-
2017-11-08 11:02
Twoim zdaniem Muzeum nie powinno się promować?
- 2 0
-
2017-11-08 11:01
Co za frustrat ;)
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.