• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

129 mln zł za modernizację 21 SKM-ek

piw
6 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Jedna ze zmodernizowanych już wcześniej kolejek SKM. Jedna ze zmodernizowanych już wcześniej kolejek SKM.

Modernizacją 21 kolejek SKM zajmie się najprawdopodobniej konsorcjum firm Tabor Szynowy Opole oraz Skoda. Zażądało za wykonanie tej inwestycji niespełna 129 mln zł, znacznie mniej od innych firm biorących udział w przetargu.



Co jest dla ciebie ważniejsze, komfort podróży czy częstotliwość jazdy kolejek?

To już drugie podejście SKM do modernizacji swojego taboru. Pierwotnie 21 kolejek miało zostać odnowionych jeszcze przed Euro 2012. W lutym ubiegłego roku rozstrzygnięto pierwszy przetarg w tej sprawie, wygrała go firma Newag. Wszystko miało kosztować 139 mln zł, ale prace nigdy się nie rozpoczęły, bo SKM za późno pozyskało środki na wkład własny w inwestycję i przetarg trzeba było unieważnić.

Ogłoszono kolejny, wystartowało w nim trzech oferentów.

Konsorcjum firm: Tabor Szynowy Opole S.A. oraz Skoda Polska sp. z.o.o. chce za modernizację kolejek 128 mln 866 tys. zł.

Konsorcjum firm: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk
Mazowiecki S.A.
oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz S.A. chce 141 mln 523 tys. zł.

Z kolei oferta złożona przez Newag S.A. opiewa aż na 174 mln 611 tys. zł.

- PKP SKM przeznaczyła na wykonanie tego zadania kwotę 139 mln 218 tys. zł. Od dnia dzisiejszego będą trwały obrady komisji przetargowej, która wyłoni zwycięzcę przetargu - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM.

Zwycięzca przetargu będzie miał 14 miesięcy - od momentu podpisania umowy - na zmodernizowanie 21 kolejek SKM.
piw

Miejsca

Opinie (186) 2 zablokowane

  • Złom (19)

    Tuningowany złom to dalej złom, tylko że ładnie świeci i pachnie na początku.

    • 274 35

    • Bez przesady!!! Nie ma napisane co beda modernizowac. (5)

      rownie dobrze moga wszytko wymienic i tylko zostawic skorupe, nie widze nic zlego w wygladzie starej kolejki, ktora ma nowe silniki, wnetrze, podwozie(?? nie wiem jak sie to nazywa).

      • 16 14

      • GO, go goooo (1)

        Nie masz zielonego pojęcia, a mądrości uskuteczniasz!!!!!Zostanie zmieniony wygląd, wnętrze przedziałów pasażerskich, Cała stalowa konstrukcja pozostanie, może tylko obdarta z rdzy!!! Wymienią parę tulejek, śrubek i podkładek. Będziesz dalej jeździł maszynką do zabijania pasażerów, tylko że ładnie z zewnątrz wyglądającą!

        • 13 23

        • ...

          A już nie wspomnisz że cały napęd zostanie wymieniony, co??
          To jest w EZT najważniejsze.
          A tak w ogóle to ilu pasażerów zgineło w tej maszynce do zabijania pasażerów przez ostatnie 10 lat??
          Bo na drogach w super bezpiecznych autach chyba ponad 50tys ludzi.

          • 7 0

      • (1)

        I guaniane siedzenia z guzem po środku.

        • 2 1

        • :) tych siedzonek chyba nikt nie przetestował

          przed zakupem. Wcisnęli jakiś bubel, którego nikt nie chciał kupić. Strasznie niewygodnie się na tym siedzi, oby teraz były inne.

          • 1 0

      • Ja tam nie wiem co będą

        ale mogli wcześniej napisać to byśmy się z chłopakami za mniejsze pieniądze zgłosili.Zmodernizowane by bylo wszystko. Jeszcze jedn,o najważniejsze, według upodobań klientów na 100% a nie według badań preferencji klientów z przed kilku lat. Pozdrawiam SKM

        • 2 1

    • Jak stara wypierdziana taksowka z choinka zapachowa w srodku

      dramat!!!

      • 20 15

    • to nie do końca prawda (8)

      zależy przede wszystkim od zakresu modernizacji. Też bym wolał nowsze, ale tzw. "banany", dość gruntownie zmodernizowane kosztowały tyle, ile 30% nowego ezeta. Jak się nie co się lubi...

      • 12 5

      • jakby ci się w domu 30 letnia lodówka zespuła i naprawa kosztowałaby 30% nowej (7)

        to co byś wybrał? bo ja kupno nowej

        • 18 5

        • Międy lodówką i EZT... (5)

          ...są pewne subtelne różnice. Głównie w cenie i w okresie użytkowania.

          • 14 4

          • w cenie tak, w czasie użytkowania niewielkie (4)

            • 1 10

            • Doprawdy? (3)

              Ile odówek wytrzymuje 50 lat? B wagony tyle wytrzymują...

              • 8 2

              • jeśli muszą to wytrzymują (2)

                ja znam też lodówki w takim wieku i działają..

                • 5 5

              • Co to za porównanie?

                A jak masz dom i ci dach cieknie.. dach którego naprawa kosztuje 30% budowy nowego domu to budujesz nowy dom?

                • 7 2

              • SKM tylko w Gdynii niiigdzie indziej

                jestem za będą częściej jeździć

                • 0 2

        • Ja wiem że nowa na pewno nie wytrzyma 30 lat. Zdziwię się jeśli wytrzyma 3.

          • 10 1

    • Tak, jeśli myślisz o samochodzie. Ale pojazdy szynowe są długowieczne.

      Jak się dba, mogą jechać pokolenia. A po modernizacji, zostaje tylko szkielet. Reszta części jest nowa. Więc de facto to nowy pojazd ze szkieletem z odzysku.

      • 2 1

    • nie ma sensu remontowac (1)

      lepiej kupic NOWE! Za taką cenę to i nowe się kupi, np. produkowane w Polsce. Jest kilka zakładów u nas, gdzie robią świetne nowe kolejki i tramwaje. W innych miastach kupują nowe, ale Budyń albo kupuje stare bombardiery z Niemiec albo tuninguje. To pokazuje zacofane myślenie.

      • 1 2

      • Bombardiery są nowe

        a stare Dortmundy.

        • 1 0

  • (8)

    Bedzie kaszana. jakie doswiadczenie w remontach tych eztow ma zwyciezca?

    • 75 9

    • TS Opole całkiem spore (4)

      • 2 2

      • TS Opole moze i tak ale nie Skoda (3)

        • 0 4

        • A czemu nie Skoda?

          Skoda to potęzny prducent elektrycznych lokomotyw i całej techniki związanej z kolejowym taborem elektrycznym. Lokomotywy Skody wytrzymują w cięzkim ruchu towarowym 50 - 60 lat. Skoda może udostępnić sporo dobrych rozwiązań i technologii, być może lepszych niż polskie zakłady naprawcze.

          • 12 0

        • A czemu nie Skoda?

          Skoda to potęzny prducent elektrycznych lokomotyw i całej techniki związanej z kolejowym taborem elektrycznym. Lokomotywy Skody wytrzymują w cięzkim ruchu towarowym 50 - 60 lat.

          • 4 0

        • czesi zawsze stali technicznie wyżej od polaków

          robią modernizacje dla ruskich ich wagonów metra - a przecież ruskie sami produkują swoje pojazdy. Widocznie są tak dobrzy, ze ich do tego wynajęli

          • 7 1

    • Najciekawsze

      jest na czym zaoszczędzili? Nie wymienią okien ?, drzwi nie będa uskokowe ? ogrzewanie zamiast nawiewnego pozostanie tradycyjne czyli wspaniałe piece pod d*pskiem.....nic nie ma za darmo....

      • 6 0

    • a aile kosztuje kupno jednego pociągu? (1)

      np od zakładów w Bydgoszczy, gdzie robią świetne nowoczesne pociągi

      • 1 3

      • newag

        chyba pomyliłes z newagiem. Pesa robi takie sobie.

        • 1 0

  • taka różnica (4)

    45 mln ? zawsze wygra ten co da najtaniej ?

    • 72 3

    • (1)

      to tak jak bym Ci powiedział "ok wyrwę Ci zęba za 50 zł " a ty wybrałbyś mnie bo najtaniej tylko... , że ja się na tym nie znam :) i tak samo tu było

      • 6 4

      • Chyba nie bardzo rozumiesz o co chodzi w przetargach...

        Przynajmniej oficjalnie

        • 3 1

    • Zazwyczaj tak, bo wszystkie wymagania techniczne są ustalone w warunkach przetargu. Więc koniec końców w praktyce oferty różnią się tylko ceną.

      • 6 1

    • cena

      jednym z kryterium wyboru oferty jest cena ;) więc najkorzystniejsza oferta wygrywa.

      • 1 0

  • był wypadek na skale żałoby narodowej (3)

    to i odrazu kasa się znalazła.
    Czy w tym państwie zawsze jest tak, że zanim coś ruszy to pierw musi być tragedia?

    • 24 78

    • Mądry Polak po szkodzie ;)

      • 2 10

    • To już było planowane od dawna.

      I wielokrotnie już o tym pisano, więc nie siać fermentu i nie tworzyć jakiś spiskowych teorii.

      • 22 0

    • a co to ma wspólnego?

      • 4 0

  • Nie lepiej kupić nowe ,niż modernizować stare graty (10)

    • 127 18

    • (7)

      no właśnie jakoś ikarusów i jelczów nie odrestaurowywali i nie poddawali "faceliftingowi" tylko kupili nowe autobusy, na szczęście !!!!

      • 18 3

      • Mylisz się. (6)

        Ikarusy i Jelcze były wielokrotnie remontowane modernizowane, a okres ich użytkowania potrafił sięgnąć nawet 25 lat. A tabor kolejowy ma znacznie dłuższą żywotność niż autobusowy. Zdecydowana większość wagonów SKM osiągnęła dopier połowe tego wieku i ich modernizacja jest jak najbardziej uzasadniona.

        • 9 4

        • (5)

          Mówisz koleś o byłej... epoce. Owszem, kilkanaście razy remonty "główne" te autobusu przechodziły i były wciąż "nowe". No ale jak społeczeństwo i władze 3miasta dojrzały do zmian po 89'...

          Na tanie stać tylko bogatych....

          • 5 2

          • nie jestem twoim kolesiem. (4)

            A Ikarusy po kolejnych modernizacjach kursowały nawet kilkanaście lat po przełomie ustrojowym. W niektórych miastach nadal kursują.

            • 2 1

            • (3)

              co nie znaczy , że całe życie trzeba się tłuc remontowanym "maluchem" bo przecież jeszcze pojeździ , są wielbiciele staroci i Ty na takiego wyglądasz ale niektórzy wolą iść z biegiem czasu i mieć to co akurat jest na topie , w domu chyba też chyba nie używasz Commodore 64 z dokupionym procesorem i ileś tam mega ramu ?

              • 1 1

              • Dowiedz się u fachowców... (2)

                ...jaka jest przewidiwana przez producentów i uzytkowników zywotnośc taborku kolejowego. może to ci wyjaśni, dlaczego tabor kolejowy jest taki drogi i przez jaki czas powinien się amortyzować. Bo te porównania z komputerami i samochodami sa po prostu śmieszne. Albo żałosne.

                • 1 1

              • (1)

                amortyzacja ponad 50 lat !!!! , ktoś kto to kupował był śmieszny , tak myśląc nic nowego nie będziemy mieli bo wiecznie będzie ta amortyzacja , żałosne jest to , że nadal będziemy jeździć reliktami minionej epoki , ktoś mądry z głową na karku , sprzedał by te kolejki skoro są takie dobre i jeszcze posłużą i kupił nowe , bo jakby nie patrzeć nowoczesny tabor kolejowy wpływa również na prestiż miasta

                • 0 1

              • Tak, 50 lat.

                A nawet dluzej. Tak jest w najbogatszych nawet krajach i miastach. Berlin uzywal wagonow nawet 60 - 70 lat. trojmiejski tabor ma lat 25 - 30 srednio biorac.

                • 0 0

    • (1)

      Zapłacisz za bilet 10zł zamiast 3,4zł to i kolejki będą droższe (nowsze).

      • 2 2

      • zapłacę bez problemu tylko najpierw 10 tysi na łapkę miesięcznie jak na zwykły standard życia przystało

        • 2 2

  • parodia

    i bedą jezdzic przez nastepne 50 lat

    • 75 4

  • syf na syfie i syfem pogania,kto bierze te pieniadze w łape. (1)

    • 50 7

    • ten komu je dają, a bo co?

      • 3 5

  • i ci sokisci i ta renoma (4)

    nigdy nie bedzie okej w skm

    • 19 24

    • (3)

      Jak masz bilet to RENOMA może Ci naskoczyć, jak nie bazgrzesz po ścianach kolejki to SOKiści też nic Ci nie mogą zrobić....

      Okej byłoby dl Ciebie gdybyś mógł jeździć bez biletów i niszczyć kolejki tak??

      • 19 2

      • Jest jeszcze trzecua możliwość. (2)

        Na przykład taka: Jadę z biletem, który kontroluje kulturalny umundurowany konduktor. A nie zgraja ogolonych na łyso bandytów w sztruksach.

        • 4 2

        • Nie ma takiej możliwości (1)

          Jak masz bilet to nikt nie robi problemu. Już się uspokójcie z tą renomą bo oni nic złego nie robią!

          • 1 1

          • Jasne, że nic.

            A juz na pewno nie robią fatalnego wrażenia na turystach, zwłaszcza tych zza granicy....

            • 0 0

  • Ślimaki zmodernizowane? (1)

    Śmiech na sali - ślimaki modernizować. Pewnie nawet nie dlatego, żeby lepiej jeździły (gdyby chcieli to już teraz by szybciej jeździli) tylko, żeby kolorki miało toto ładniejsze.

    • 26 8

    • ktoś najwidowczniej lubi dynamizowac ślimaki :)

      • 0 0

  • : ) (2)

    Wybierzcie w koncu najlepszego a nie najtanszego.....

    • 65 4

    • a zaplacisz 2x tyle za bilet? (1)

      • 2 2

      • to nie do końca tak działa kolego...

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane