• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Autobusy linii 167 wrócą do centrum miasta

Krzysztof Koprowski
9 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta. Autobusem linii 167 będzie można wkrótce ponownie dotrzeć bezpośrednio do centrum miasta.

Mieszkańcom udało się osiągnąć swój cel i w ciągu najbliższych tygodni autobus linii 167, który obecnie kończy bieg na Siedlcach, powinna zostać wydłużona do centrum Gdańska. Wiązać się to będzie jednak z rzadszym kursowaniem pojazdów.



Jak oceniasz decyzję o przywróceniu trasy linii 167 do centrum miasta?

Przypomnijmy, uruchomienie trasy tramwajowej na Morenę (Piecki-Migowo) powiązane było ze skróceniem wszystkich linii autobusowych z dzielnic zachodnich do przebudowanej pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

To rozwiązanie było od samego początku krytykowane przez pasażerów autobusów, którzy narzekali na fatalnie wykonany węzeł przesiadkowy (brak miejsca, niewielkie zadaszenia) oraz wydłużony czas przejazdu (sygnalizacja świetlna dla tramwajów bez priorytetu, większa liczba przystanków względem autobusu).

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Pod koniec września mieszkańcy przy wsparciu rad dzielnic Jasienia, Kokoszek oraz Stowarzyszenia Sympatyków Dzielnicy Kokoszki doprowadzili do spotkania z urzędnikami, na którym wprawdzie nie przedstawiono żadnych nowych rozwiązań, ale zapewniono, że będą trwały prace nad polepszeniem oferty komunikacyjnej.

- Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, artykułowanymi zarówno na początku września, jak i na spotkaniu z mieszkańcami, przeprowadziliśmy analizę efektywności dotychczas wprowadzonych zmian - mówi Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej - Poprzez badania ankietowe poznaliśmy opinie mieszkańców i ich oczekiwania, a kompleksowe badania ruchu wskazały na znaczący wzrost liczby podróżujących z rejonów Jasienia, Kokoszek, Kiełpina Górnego w kierunku Wrzeszcza. Stąd nasza propozycja, by wspomóc komunikację tramwajową i wydłużyć linię 167 do centrum przy zachowaniu relacji [linią 168 - dop. red.] do Wrzeszcza.
Ale zmiana ta oznacza też ograniczenia w kursowaniu pojazdów. Autobusy linii 167 będą jeździły rzadziej: w szczycie pojadą co 20 minut (obecnie co 15), a poza nim i w weekendy co 30 minut (obecnie co 20).

Zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu kilku tygodni. Miasto czeka jedynie na opinie rad dzielnic w zakresie propozycji nowego-starego kształtu linii 167. To powinna być jednak tylko czysta formalność, ponieważ radni dzielnic Jasień i Kokoszki od początku protestowali przeciwko skróceniu linii do pętli Siedlce.

Miejsca

Opinie (202) 3 zablokowane

  • Teraz domagamy się serwowania napojów zimnych i gorących na pokładzie 167. (4)

    Ponieważ jadąc do centrum będziemy spędzać w autobusie więcej czasu, żądamy również wprowadzenia programu artystycznego dla pasażerów, bo się nudzą podczas podróży.

    • 11 46

    • bezsensowna likwidacja kursów 129

      ZTM odpisało mi, że na razie nie widzi możliwości zwiększenia kursów linii 129. SZKODA. Jedyne szybkie połączenie Migowa z Wrzeszczem PKP zostało ukrócone. Czas się przesiąść na samochód.
      My mieszkańcy Migowa powinnismy pisać do ZTM o zwiększenie kursów linii 129

      • 4 2

    • (1)

      Nie podoba mi się jak ktoś sprowadza kwestię problemów mieszkańców Gdańska (w tym wypadku mieszkańców Jasienia i okolic)- jakim jest normalny(wężykiem podkreślam)dojazd do pracy, szkoły-do jakiegoś absurdu. Zawsze były tramwaje równolegle jeżdżące na tej trasie(od dworca na Siedlce) z autobusami. Nikomu to nie przeszkadzało to jest powrót do normalności nic poza tym. Nudzić to się można podczas oczekiwania na przesiadkę....

      • 30 1

      • Ale tramwajów było mniej!

        Ale tramwajów było mniej! Problemem jest, że inne autobusy wjeżdżają do centrum. Powinni wszystkie usunąć! Mam nadzieję, że zaczną się protesty przeciwko marszałkowi, bo chce wprowadzić wspólny bilet na ZTM, SKM i PKM dopiero w roku 2017!

        • 2 15

    • Wypij szklankę wody.

      • 4 0

  • A tym czasem 168 we wrzeszczu gubi koło

    • 5 1

  • jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze (4)

    Skracanie linii do pętli Siedlce jest zabiegiem marketingowym, z ukrytym celem zarobkowym. Mamy nową super ciasną pętlę, ala węzeł integracyjną i dajemy mieszkańcom możliwość przesiadki na szybszy tramwaj, ale jak na razie nie sporządzono badań na temat czasu przejazdu nowym i starym rozwiązaniem, a także nie przeprowadzono badań na temat komfortu czy takowe rozwiązanie jest lepsze. Natomiast wprowadzono jedną zmianę, którą wszyscy widzą. Na pewnych odcinkach nie da się już jechać na bilecie jednoprzejazdowym bo wprowadzono konieczność przesiadki.

    I tu jest pies pogrzebany, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze.

    • 38 3

    • Właśnie był niedawno artykuł, gdzie porównane były czasy przejazdu. (3)

      Oficjalnie przyznano, że średnia prędkość tramwaju to 15 km/h, a autobusu to 25 km/h.

      • 20 0

      • Szczególnie jak autobus stoi w korku a torowisko tramwajowe przebiega obok ulicy i tramwaj omija korki. (2)

        Szczególnie jak autobus stoi w korku a torowisko tramwajowe przebiega obok ulicy i tramwaj omija korki.

        • 0 17

        • W tramwaju można mieć poczucie stania w korku /przystanek co kilka metrów/stanie na światłach. On nawet gdyby motorniczy bardzo chciał to się nie rozpędzi...nie ma szans.. Przez okienko obserwuję zazdrosnym okiem samochody przejeżdżające Kartuską. eh czas się przesiąść na samochód

          • 18 0

        • A co, jak jeden tramwaj się zepsuje? Albo wykolei się, lub stuknie się z samochodem?

          Pozostałe nie zjadą na lewy tor i nie ominą przeszkody, a przez to komunikacja w połowie miasta leży.

          • 18 0

  • 183 wracaj....... (2)

    Jedyny SZYBKI dojazd do centrum został zlikwidowany. Teraz jazda 184 zajmuje ponad godzinę.

    • 9 5

    • Hahahaha

      :)

      • 2 1

    • Ostatnio byłem u lekarza na Niedzwiedniku. 10 min dłużej w jedną str. i 10 w drugą. Dobrze że tylko raz na miesiąc.

      • 2 0

  • Tramwaj

    To, że pojawił się tramwaj nie oznacza, że trzeba zlikwidować połączenia autobusowe z Niedźwiednika, a tym bardziej z Bysewa. Tramwaj powinien być alternatywą, a nie konkurencją dla autobusów.

    • 29 1

  • dajcież spokój (2)

    Kokoszki i inne temu podobne staną się jeszcze większą wiochą, i tak ludzie wieczorami ledwo dojeżdżają, teraz co pół godziny a jak nie przyjedzie to godzinę masz w plecy...super

    • 6 10

    • Hmmm.... (1)

      mam wrażenie, że przed tą wielką zmianą, którą zlikwidowano kilka linii busowych to 167 i 168 jeździły częściej. hmm... Faktem jest, że jeszcze zamiast przegubowca na trasie 168 jeździ teraz często taki maleńki pikuś i ludzie się nie mieszczą. Dużo nam okrojono - wcześniej jeździły;264 167 168, a teraz zmieniono 168 trasę, a 264 zlikwidowano . Te 2(167 i 168), które pozostały powinny częściej kursować, a robią nam odwrotnie . Poza tym mam wrażenie, że to co teraz nam jest proponowane też jest na zasadzie; skoro tak chcą to im damy niech się odczepią, ale i coś im zabierzemy (w tym wypadku częstotliwość kursowania się ma zmniejszyć)i tak wyjdzie na nasze.

      • 29 0

      • I bardzo dziurze zrobili

        • 1 7

  • a z Wrzeszcza po 22.00 linie 122 i 227 nadal są chwilę przed autobusem 126 (4)

    którym wraca dużom osób z 2 zmiany i oczywiście nie wszyscy mieszkają we Wrzeszczu i potem czekaj w nocy na tramwaj który jest o wiele później i jedź naokoło, niech 122 ucieka minutę szybciej, a 227 5minut szybciej. puste.

    • 6 1

    • to jest nielogiczne i powinni je puszczac pozniej!zmiencie to (2)

      takiego asburdu jeszcze nie bylo, zeby autobusy jadace dalej jechaly chwile przed tym, ktory konczy trase wczesniej.

      • 0 0

      • zmieniali i zmieniali rozklady 122 i 227 (1)

        tylko niewiadomo komu. chyba logiczne, ze jak ludzi wracajacych z kokoszek z produkcji jest duzo i nalezaloby jednak o te kilka minut im dopasowac rozklad, po to sa chyba autobusy o ile sie nie myle? kiedys podjechalem autem i 122 i 227 jezdza puste, a ludzie kotezy wysiadaja kilka minut pozniej musza czekac. po co byly te zmiany? dla kogo?dla duchow?

        • 0 0

        • By układać rozkłady jazdy trzeba coś umieć, coś wiedzieć i potrafić myśleć! Proponuję, by układaczy rozkładów przesunąć do sprzątania przystanków!

          • 1 0

    • Nad rozkładami jazdy w naszym ZTM-ie to nikt nie panuje. Równie dobry ułożyłby szympans :)))

      • 0 0

  • (1)

    Szkoda, że tak rzadko, ale lepsze to niż nic. Teraz jeszcze przywrocić 142 i 183 na dawne trasy i będzie ok.

    • 7 1

    • cieszylem sie ze 227 bedzie jezdzil czesciej.szkoda, ze akurat nie w tych godzinach co trzeba

      patrze, o zmieniaja 122-nie mogli zrownac go ze 126 o 1 minute.

      • 0 0

  • (1)

    ZTM zrobi jak ludzie prosili żeby nie było że nie bierze pod uwagę głosu mieszkańców, ale musi zrobić coś jednocześnie na złość żeby nie było że nie mieli racji, więc zmieniają częstotliwość kursowania.

    • 29 2

    • to raczej logiczne, jeśli do dyspozycji jest dana liczba pojazdów: to mogą one jeździć albo częściej i krótsza trasą albo rzadziej i dłuższa trasą. ech ta matematyka....

      • 3 8

  • Rządy ignorantów, to i sygnalizacja świetlna dla tramwajów bez priorytetu

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane