• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mieszkańcy chcą powrotu bezpośrednich autobusów do centrum Gdańska

Krzysztof Koprowski
28 września 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Mieszkańcy domagają się, by linie 167 i 168 dojeżdżały do centrum miasta, a nie do pętli Siedlce. Mieszkańcy domagają się, by linie 167 i 168 dojeżdżały do centrum miasta, a nie do pętli Siedlce.

Spotkanie urzędników z mieszkańcami ws. zmian w komunikacji miejskiej po uruchomieniu tramwaju na Morenę nie przyniosło żadnego przełomu. Tematem "alternatywnego połączenia" Kokoszek i Jasienia z centrum zająć ma się specjalna komisja, ale mieszkańcy cały czas domagają się powrotu starego układu linii autobusowych.



Jak najlepiej rozwiązać problemy z dojazdem komunikacją miejską z dzielnic zachodnich?

Spotkanie w szkole przy ul. Azaliowej zobacz na mapie Gdańska skupiło się wokół przekazania informacji o dotychczasowych zmianach i zapewnieniu, że będą wprowadzane poprawki.

- Zwiększyliśmy częstotliwość linii 167 w soboty i niedziele z taktu 30- do 20-minutowego. Wydłużyliśmy trasę linii 168 do Wrzeszcza i zwiększyliśmy jej częstotliwość w weekendy do co 20 minut. Linie 167 i 168 wieczorami jeżdżą na wspólnym odcinku co 15 minut (wcześniej co 30). Uruchomiona została linia 955, która docelowo zastąpiona zostanie przez 155 z Łostowic [być może już na przełomie października i listopada, po oddaniu do użytku mostu nad Potokiem Kozackim; Trasę W-Z pokona ul. Leszczynową zobacz na mapie Gdańska - dop. red.]. Wydłużona została też trasa 164 do Kiełpinka PKM - wymienia Piotr Grzelak, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki komunalnej.
Dodatkowo od poniedziałku (28 września) zwiększona zostaje częstotliwość kursowania linii 167 i 168 w godzinach szczytu do 15 minut (obecnie 20 minut), co da na wspólnym odcinku takt 7,5-minutowy.

Także linia 955 ma wkrótce zyskać wyższą częstotliwość - co 20 minut (obecnie co 30 minut) i funkcjonować w weekendy.

Rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl

Ułatwieniem dojazdu do Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma być natomiast wydłużenie do Karczemek linii 157, co pozwoli na dotarcie do przystanku Matarnia zobacz na mapie Gdańska. Zdaniem urzędników to lepsza propozycja od dojazdu do Kiełpinka PKM zobacz na mapie Gdańska, która wymuszałaby bardzo okrężną trasę ze względu na brak wygodnych zjazdów i wjazdów na al. Armii Krajowej (Trasę W-Z).

Peron tramwajowo-autobusowy na Siedlcach ledwo mieści pasażerów z jednego środka transportu. Sytuacja się komplikuje, gdy jednocześnie do peronu podjeżdżają autobus i tramwaj. Peron tramwajowo-autobusowy na Siedlcach ledwo mieści pasażerów z jednego środka transportu. Sytuacja się komplikuje, gdy jednocześnie do peronu podjeżdżają autobus i tramwaj.
Zmiany mają objąć także samą pętlę Siedlce zobacz na mapie Gdańska.

- Biuro, które projektowało pętlę przygotuje trzy warianty możliwości zmian na pętli. Mamy świadomość, że tramwaje od Siedlec do Śródmieścia stoją na światłach i do końca października sprawimy, by mogły jechać krócej - zapewnia Grzelak.
Jednym z wariantów na pętli ma być poszerzenie płyty przesiadkowej dla przesiadek autobus-tramwaj lub zmiana lokalizacji przystanku autobusowego, tak by tłum z tramwajów i autobusów nie wpadał na siebie wzajemnie.

Czytaj też: Stowarzyszenie miłośników komunikacji proponuje zmiany w tramwaju na Morenę

Dodatkowo urzędnicy chcą powołać zespół do wypracowania nowego alternatywnego połączenia Kokoszek, Karczemek i Jasienia z centrum miasta. W jego skład wchodzić mają przedstawiciele rad dzielnic oraz lokalni działacze społeczni.

Te propozycje jednak nie zadowoliły przybyłych na spotkanie mieszkańców, którzy praktycznie jednogłośnie domagali się przywrócenia autobusów do Śródmieścia, a nie do pętli Siedlce, gdzie trzeba przesiąść się na tramwaj.

  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
  • Argumenty za przywróceniem połączenia autobusowego Kokoszki-centrum miasta przekazane ZTM-owi kilka dni przed spotkaniem.
- Po spotkaniu 1 września z urzędnikami opracowaliśmy 20 argumentów, w których zawierają się wszystkie nasze bolączki związane z nową organizacją komunikacji miejskiej. Najważniejszy z nich to brak dojazdu z naszych dzielnic do centrum. Nas nie interesują alternatywne rozwiązania! Nie żądamy obwodnicy czy tramwaju, ale przywrócenia tego, co było, nawet ze starą częstotliwością - apeluje Danuta Bociewicz ze Stowarzyszenia Przyjaciół Dzielnicy Kokoszki. - Wszystkie dzielnice miasta mają dojazd bezpośrednio do centrum - tramwajem, autobusem lub jednym i drugim - nawet mała Olszynka, podczas gdy nas jest ok. 20 (z Kokoszek i Jasienia), a w dodatku mamy droższe bilety.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza otrzymanie korespondencji, ale nie był w stanie w jakikolwiek sposób się do niej odnieść. Padła jedynie deklaracja, że urzędnicy to uczynią wkrótce drogą pisemną.

Rampa przyschodowa to jedyne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych na przystanku tramwajowym Dworzec Główny. Rampa przyschodowa to jedyne udogodnienie dla osób niepełnosprawnych na przystanku tramwajowym Dworzec Główny.
- Przystanki przy dworcu nie są przystosowane dla osób starszych i wózków dziecięcych. Przystanki autobusowe mają chociaż windy. Na Siedlcach nie ma ochrony przed złymi warunkami atmosferycznymi - dach nie chroni przed deszczem, śniegiem, a nawet słońcem. Po co nam 167 co 20 minut w weekendy, skoro jeździ i tak pusty. Może lepiej zlikwidować te kursy i wydłużyć linie do centrum? - proponuje jedna z mieszkanek.
- Moja mama ma 80 lat i do tej pory wsiadała w autobus na Jasieniu i wysiadała w centrum miasta. W tej chwili musi się przesiadać, co w jej wieku nie jest łatwe. Dotąd taka podróż kosztowała 3 zł, a teraz trzeba kupić bilet godzinny za 3,60 zł - dodaje inna mieszkanka.
Czytaj też: Artykuł z 31 sierpnia: Zmiany w komunikacji niepokoją mieszkańców

Urzędnicy tłumaczą, że obecne rozwiązanie i tak jest lepsze, bo choć pętla jest niewygodna, to łatwiej się na niej przesiąść niż przy dworcu.

- Jeżeli pani mama jechała dalej np. w kierunku Wrzeszcza, to i tak musiała przejść przez tunel przy dworcu, który jest słabo przystosowany dla osób starszych czy niepełnosprawnych. Natomiast jeżeli chodzi o bilety, to faktycznie podwyżka dotknęła grupę osób, która rzadko jeździ komunikacją miejską tj. poniżej 28 przejazdów miesięcznie [28 biletów jednorazowych za 3 zł równe jest cenie biletu miesięcznego na wszystkie linie, ważnego od poniedziałku do piątku - dop. red.] - odpowiada zastępca prezydenta miasta ds. polityki komunalnej.
ZTM przekonuje, że model przesiadek sprawdza się na pętli Łostowice Świętokrzyska, a wcześniej pozytywnie oceniano takie zmiany na Chełmie. ZTM przekonuje, że model przesiadek sprawdza się na pętli Łostowice Świętokrzyska, a wcześniej pozytywnie oceniano takie zmiany na Chełmie.
Jednocześnie w toku dyskusji zwrócono uwagę, by nie przywiązywać się do obecnej pętli, ponieważ jest to rozwiązanie tymczasowe dla mieszkańców dzielnic zachodnich.

- To jest etap pośredni [w rozwoju systemu komunikacyjnego - dop. red.]. Za dwa-trzy lata powstanie duża pętla w rejonie ul. Nowej Warszawskiej zobacz na mapie Gdańska, do której zostaną skrócone autobusy - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów - Musimy pamiętać, że jeżeli przywrócimy wszystkie dotychczasowe relacje linii autobusowych, to znikną inne, np. do Wrzeszcza. Dlatego też musi być powołany zespół do omówienia zmian. Tutaj, na spotkaniu nie jest reprezentatywna grupa mieszkańców i trzeba to sobie jasno powiedzieć.
Czytaj też: Które trasy tramwajowe powstaną do 2020 r.?

Zdaniem ZTM podobne protesty były także, gdy wprowadzono zmiany na Chełmie zobacz na mapie Gdańska w związku z otwarciem pętli Chełm Witosa, a potem przedłużeniem trasy do pętli przy ul. Świętokrzyskiej zobacz na mapie Gdańska.

- Model przesiadkowy na węzłach został wprowadzony, aby pasażerowie mogli jechać tramwajem, który szybciej i sprawnie dowiezie ich do centrum. Według prognoz za dwa-trzy lata sytuacja drogowa na ul. Kartuskiej ulegnie pogorszeniu. Kilka lat temu również były protesty, gdy skracaliśmy linie autobusowe do nowych węzłów, ale późniejsze badania wykazały, że nowy układ pasażerom pasuje - przekonuje Zomkowski.

Miejsca

Opinie (312) 2 zablokowane

  • Każdemu autobus pod jego drzwi (15)

    • 131 218

    • to się nazywa samochód

      • 31 9

    • jw

      bot z UM?

      • 14 7

    • co się dziwisz?

      ale jak furą nie możesz zaparkować 1m od miejsca docelowego to zaraz same lajki lecą że brak miejsc parkingowych... a co ci ludzie jacyś inni od kierowców? każdy che wygodnie

      • 13 8

    • wniosek (1)

      Zlikwidować limuzyny służbowe - komunikacja miejska jest wygodna i szybka

      • 38 2

      • być może należysz do tej grupy sympatycznych uczestników debat publicznych

        którzy pluli na urzędników miejskich gdy zostały zakupione rowery służbowe.

        Skądinąd pracownicy ZTM powinni korzystać z komunikacji miejskiej, przypuszczalnie obecnie korzystają ze swoich samochodów prywatnych na dojazdy do pracy - to jest do sprawdzenia, a nie do hejtowania.

        • 17 1

    • kazdemu no moze nie autobus

      ale zdolność myślenia zdecydowanie tak !

      • 4 0

    • komunkacja miejska to nie karuzela nikt nie jeździ nią dla przyjemności

      są problemy to trzeba je rozwiązać. Śmieszne, że miało być lepiej a jest gorzej (na dodatek wmawiają nam, że mamy się cieszyć, bo jest lepiej (dla kogo?). Skończy się na samochodzie - już teraz wzrasta ich liczba.Ludzie pokupują tzw "rzęchy" i będą mieli podwózkę pod drzwi(zaoszczędzą czas i nerwy). Do czasu uruchomienie tramwaju na Morenę komunikacja na Kartuskiej jak dla mnie była ok (zawsze mogłoby być lepiej-spóźnione kursy bywały zmorą), ale było naprawdę przyzwoicie. Nie odczuwam też zwiększenia kursów linii 167 i 168, a wręcz odwrotnie (magia?). A co to za Pani widziała w weekend 167, który kursował pusty?to chyba też magia tych zmian...zjawisko paranormalne/nienormalne?!

      • 22 3

    • Jeśli autobusy nie dojeżdżają do centrum, to znaczy że można zlikwidować bus-pasy

      • 7 1

    • (2)

      Jak jedzie do wrzeszcza to od razu pojedzie PKM z jasienia lub kiepłpinka i nie będzie jechać45 minut autobusem !!! Kto w tym ZTM pracuje !!!!

      • 6 5

      • PKM nie działa w ramach miesięcznego (1)

        i tyle w temacie

        • 7 1

        • A ja mam miesięczny!

          To cuuud! :)

          • 0 4

    • Każdemu autobus pod jego drzwi

      chyba komunikacja jest dla ludzi a nie odwrotnie

      • 7 0

    • Zamiast puszczac duzy autobus ktory jara jak (1)

      smok, a jedzie w nim 5 ludzi i kierowca oraz 3 kanałów warto pomyśleć o wynajęcie przewoźnika z busem na kilkanaście ludzi. Takie jak ścigają do Pruszcza za 2 ziko.

      • 2 7

      • widać, znaFca tematu

        Jakie "5 ludzi"? Chyba 55! Albo i 105.
        Co to są kanały jeżdżące autobusem??
        Ty w ogóle masz pojęcie, o czym piszesz?

        • 6 0

    • Ja nie chcę autobusu pod drzwi, ale bezpośredniego autobusu z przystanku do którego idę kilometr, bo przez dotychczasowe rozwiązanie tracę kolejne 15 minut przez przesiadkę. Chcę tego co było przed zmianami komunikacyjnymi. Dlaczego miasto wprowadzając nowe udoskonalenia dla Piecek i Migowa krzywdzi mieszkańców, dzielnic zachodnich? Płacę podatki tak samo jak inni Gdańszczanie i nie wyjeżdżaj mi "wyprowadziła się za miasto", bo Karczemki były jeszcze przed wojna w granicach administracyjnych Gdańska! Sprawdź jak działa komunikacja miejska np. w Łodzi, w Gdańsku nie ma jasnej polityki długoterminowej, jest problem, wtedy się go naprawia.

      • 15 1

  • (6)

    Obniżyć ceny biletów!

    • 207 18

    • Podwyższyć!

      Wtedy już nikomu nie bedzię sie chciało (opłacało) jeździć autobusami i problem tego artykułu zniknie

      • 21 7

    • tak jest ! żadamy zeby tylko jezdzili mali do 1,60 m (1)

      najlepiej jak tramwaje beda ciagnac konie ! a jeszcze lepiej jak tylko na koniach sie beda wszyscy mogli poruszac i w dorozkach . Kazdy mieszkaniec powinien nosic beret .

      • 18 0

      • i palić fajkę

        wchodzenie do środków komunikacji publicznej bez fajki jest przecież obciachowe!

        • 5 0

    • podwyższyć opłaty za parkowanie samochodów w centrum miasta! (2)

      stopniowo likwidować prawo do parkowania na chodnikach za darmo!

      • 8 6

      • powiem więcej (1)

        Powinien być zakaz wjazdu samochodów do centrum - tam powinna jeździć TYLKO komunikacja miejsca jak w cywilizowanych krajach.

        • 4 0

        • i to elektryczna bo mamy XXI wiek

          • 0 0

  • (13)

    W wieku 80 lat nie płaci się już za bilet.

    • 198 11

    • W Gdańsku emeryci od 70 lat nie muszą kupować biletów (1)

      • 43 1

      • Nie tylko emeryci, ale wszyscy

        Nie każdy 70. latek/ka jest emerytem/ką.

        • 33 1

    • Wszyscy w wieku 70 lat nie muszą płacić za bilet

      • 23 1

    • (3)

      "Dotąd taka podróż kosztowała 3 zł, a teraz trzeba kupić bilet godzinny za 3,60 zł - dodaje inna mieszkanka."...czytanie ze zrozumieniem....

      • 30 4

      • dokładnie czytajcie!!! (2)

        tam nie jest napisane o cenie biletu w kontekście 80-letniej mamy. Kwestię podwyżek cen podniosła "inna mieszkanka". Przeczytajcie ten akapit raz jeszcze zanim ruszycie z atakiem.

        • 11 1

        • akapit wygląda następująco: (1)

          "- Moja mama ma 80 lat i do tej pory wsiadała w autobus na Jasieniu i wysiadała w centrum miasta. W tej chwili musi się przesiadać, co w jej wieku nie jest łatwe. Dotąd taka podróż kosztowała 3 zł, a teraz trzeba kupić bilet godzinny za 3,60 zł - dodaje inna mieszkanka."

          Z tak ukazanej treści wynika, iż cena biletu i podróż 80-tki została wypowiedziana przez tę samą osobę. Została ona nazwana "inną mieszkanką" w odniesieniu do kobiety, która proponowała zmiany dotyczące autobusu 167.

          • 0 7

          • i dalej bez zrozumienia.....

            ...... Twoje domniemanie jest błędne. Skoro pierwsza mieszkanka wypowiedziała się o swojej mamie to druga mieszkanka(nazwana"inną mieszkanką") nie może być tą samą osobą. (a 80-letnia Pani istnieje tylko w wypowiedzi...). Czytasz i dalej błędnie interpretujesz....

            • 3 0

    • no i dobrze!

      zazdrościsz ludziom starości i niedołężności??? Posłowie i senatorowie i dzieci do lat 4 też nie płacą i inwalidzi a studenci i uczniowie płacą połowę, bo mają ulgę .

      • 20 1

    • wychodzą kłamstwa roszczeniowców (2)

      podają fałszywe podstawy prawne na usprawiedliwienie swoich roszczeń

      • 12 12

      • tak, kłamsrtwo goni kłamstwo (1)

        chcą połaczeń, ale już broń boże zeby autobus nie przejezdżał im pod domem,. a z tą 80-latką to przegięcie

        • 7 10

        • mam 102 lata !

          mieszkam w lesie za miastem i sie idzie przez pole kilometr przy brzozach i jest ciemno a drogi nie ma i lisci pelno w lesie ! .....zadam aby tam jezdzil autobus !!!!!!!!!!!!!!!!!!)

          • 6 8

    • ZTM

      Podróż kosztowała....dodaje inna mieszkanka .Proszę uważniej czytać .

      • 17 1

    • Czytaj ze zrozumieniem

      • 1 1

  • (11)

    Wyprowadzili sie na wies i narzekają. To nie PKS, by jeździł do centrum miasta. Tramwaj jest wygodniejszy.

    • 99 221

    • Wieś to ty masz w domu

      • 27 11

    • A ty ciągle mieszkasz w Dworze Artusa?!

      • 33 8

    • Tramwaj. (1)

      Tramwaj nie jest wygodniejszy,trzęsie,rzuca,gwałtownie przyśpiesza i hamuje.Jak nie siedzisz to porażka

      • 19 5

      • normalnie shaker!

        może nakręcić w tramie harlem shake'a

        • 5 3

    • Brawo

      Ktoś tu chyba wsi nie widział ;)
      Wiadomo, że zawsze ktoś będzie poszkodowany, ale sama mieszkam na karczemkach i jeżdżąc na uczelnie potrzebowałam tylko autobusu i SKM - 40 min i jestem, a teraz autobus, tramwaj, SKM - godzina z kawałkiem. Jest to po prostu nieprzemyślane i bezsensowne. I dla niektórych naprawdę bardzo uciążliwe.
      Następnym razem proszę się zastanowić czym jest wieś - bo ja osobiście na niej nie mieszkam.
      Pozdrawiam i życzę miłego dnia ;)

      • 24 5

    • (2)

      no tak przecież mieszkanie w domu jednorodzinnym z dużym ogrodem to szczyt wieśniactwa, bo każdego na to stać - bije się w pierś, że jestem takim biedakiem-wieśniakiem !

      • 14 2

      • (1)

        To kup sobie i rodzinie samochody, a dzieci moze wozić szofer skoro stac Cie na takie "luksusy" jak domek jednorodzinny na za*upij, który kosztuje tyle ile 100 metrowe mieszkanie w centrum.Jesli ktos decyduje sie na mieszkanie w "sypialni" miasta powinien pogodzić sie z tym, że nie ma tak dobrej infrastruktury jak w centrum.Co za tym idzie ziemia i mieszkania są tam tańsze..

        • 5 11

        • As!co to jet centrum ????

          tzw "sypialnią" jest np Zaspa ... Przymorze.Tam jest infrastruktura!!Co to jest centrum???? ulica Długa ???i tylko ona??? a centrum w centrum jest punkt gdzie stoi Neptun? jak to rozumieć? To co tu jest napisane mija się z faktami i logiką......

          • 4 0

    • kolejny prosty umysł

      powiedział co wiedział

      • 3 0

    • tramwaj itd.....

      jesteś kut... i wsiok nie obrazaj ludzi

      • 0 0

    • ignorant

      nie nadążasz za tym że miasto się rozrasta,wszyscy nie zmieszczą sie w twoim centrum

      • 0 0

  • 167 do centrum (7)

    167 do Centrum Gdańska

    • 218 51

    • myślenie boli urzędników i włodarzy (2)

      Pętle w centrum zliwkiedowali to teraz nie mają gdzie autobusy zawracać a kierowcy odpoczywać , kiszą się na klepisku koło cmentarza a parking na jana z kolna stoi pusty , a można było na dolnej kondygnacji pętle zrobić , byłby zarazem węzeł przesiadkowy

      • 38 5

      • (1)

        Nie kumasz ? Chodziło o to aby było jak najmniej busów pomiędzy Jana z kolna a brama wyżynna ...

        • 0 2

        • Jasne i tak tam ruch zakorkuje otwarcie nowych super biurowców zwanych Trytonem , a mogli by tam ludzie autobusem dojechać. No ale po co pomysleć ?!? Prwada ? Lepiej se wymyśleć z tyłka powód i bronić go jak Jasnej Góry.

          • 4 0

    • niby z jakiej paki?

      Kupcie sobie autobus, to was będzie woził. I tyle w temacie.

      • 4 24

    • Może niektórzy wolą mieć wyższą częstotliwość kosztem przesiadki. Tylko że oni nie krzyczą i dlatego wydaje się, że tych niezadowolonych ze zmian jest więcej.

      • 6 2

    • 167,168,367 (1)

      Dokładnie! 168 także na starą trasę i przywrócenie 367.

      • 16 8

      • I 465!

        • 2 0

  • Mieszkancy wiecznie tylko '' Chcą '' zapominajac ze to koszty . (22)

    Nasze spoleczenstwo nadal tkwi umyslowo w PRL myslac ze pieniadze sa z kosmosu . Wszystko co sobie ktos '' chce czy ubzdura '' to sa koszty i ktos musi za to zaplacic . W ekonomii nie ma pojecia ze cos jest '' darmo ''. Ludzie mnoza koszty a potem co roku sie pytaja jak '' cymbaly ''..dlaczego znowu drozeja oplaty miejskie itd itd .wlasnie dlatego ze wymyslacie coraz to nowe koszty drodzy mieszkancy a za to nikt inny jak wy musicie zaplacic. Nie wyksztalcila sie w spoleczenstwie nadal idea oszczednosci . Kazda zachcianka to kolejne oplaty dla wszystkich wiec wielu to samoluby myslace ze ktos z kosmosu zaplaci. Miasto powinno zmienic taktyke .Chca autobus ? ok ! to nalezy przedstawic pewien plan finansowy i pokazac go tym co '' chca ''. i wskazc ze np. utrzymanie takiej lini to np. 1 000 000 rocznie - to tylko przyklad .....i wtedy powiedziec ze jak kazdy mieszkaniec tamtego rejonu co miesiac np. bedzie dawal dodatkowo 100 zl to bedzie autobus kursowal i tyle..Placcie to bedziecie mieli dodatkowo autobus lecz na wasz koszt !. proste .

    • 78 239

    • wszystkie autobusy są na nasz koszt, nawet mój choć z nich nie korzystam

      • 39 4

    • Co ty bierzesz? Mózg ci przestaje pracować czy pracujesz w którymkolwiek urzędzie?

      • 29 11

    • Mogłeś mieć kłopoty ze zrozumieniem...

      Mieszkańcy "chcą" przywrócenia stanu poprzedniego, a nie wytyczenia NOWEJ trasy pod ich dom.

      • 50 9

    • jw (4)

      Madralo, nic nie wspominasz o kosztach ECS, teatru,muzeum i innych "fanaberiach"-jesli masz pisac takie głupoty, to lepiej zamilcz.

      • 49 9

      • Teatr to fanaberia drogi '' Marku '' ) (3)

        widac jak malo ci do szczescia potrzeba i jakze twoj umysl musi byc prosty skoro uwazasz teatr za fanaberie. Skad sie biora tacy jak ty ? moze do opery tez nie chodzisz bo skad masz wiedziec jaki jest jej cel.

        • 12 31

        • (2)

          oczywiście, że w zestawieniu z komunikacją teatr czy opera to fanaberia (nie są to instytucje niezbędne do życia)

          • 23 6

          • przecieź komunikacja funkcjonowała i funkcjonuje przed i po zbudowaniu teatru (1)

            przestań myśleć w kategoriach zero-jedynkowych.

            • 2 5

            • problem w tym JAK TERAZ FUNKCJONUJE

              a funkcjonuje GORZEJ niż 10 lat temu!

              • 0 1

    • Miasto dopłaca do TM 3mln zł rocznie.. (1)

      Miasto = mieszkańcy.
      I twoją pensję też opłacają mieszkańcy urzędasie !

      • 21 4

      • nie, moją pensję opłacają moi klienci

        którym oferuję konkurencyjną ofertę, ponosząc określone koszty.

        • 1 4

    • A czy budowa nowej petli "Nowa Warszawska" ...

      ... z zamiarem przejścia na tabor dwukierunkowy to nie jest koszt?

      • 7 3

    • jestes imbecyl ! (1)

      Na siłe ZTM zwieksza częstotliwość 167,168 a mieszkańcy o to nie prosili ! chcą taniej bo za 3.00zl dojechać do centrum. Nie rozumiesz ,że miasto o 20% zwiekszy swoje zyski z biletów poprzez przesiadki ?

      • 16 5

      • nie zyski, tylko przychody - jeśli popyt będzie elastyczny, to przyrost przychodów nie będzie wcale taki duży

        ekonomia nie jest trudna

        • 3 6

    • Płacimy więcej i mamy przesiadkę... Zachcianka nie jest to co było i działało dobrze!!!! (2)

      • 14 2

      • wprowadzenie tramwajów poprawiło jakość połączeń (1)

        przesiadka nie jest taka straszna jak się wielu wydaje, zwłaszcza jeśli częstotliwość połączeń się zwiększyła, a cena biletów okresowych pozostała bez zmian

        • 2 11

        • no nie, nie wytrzymam

          Najwidoczniej NIE WSZYSTKIM poprawiła się ta jakość, w przeciwnym wypadku by nie protestowali!
          Myślisz, że ludzie nie mają nic do roboty, tylko dla zasady, z nudów protestować przeciw tramwajowi, "bo tak"?
          Mieszkam na Ujeścisku, dojeżdżam do Krętej, nowa linia tramwajowa ani mnie ziębi, ani grzeje, w ogóle o nią nie zahaczam, nie jechałam ani razu, bo nie mam pretekstu.
          Zatem DLACZEGO moje bezpośrednie połączenie się popsuło, korki są jeszcze większe, a ścisk jeszcze bardziej masakryczny niż wcześniej? może dlatego, że ZTM obcięło cichaczem kilka kursów AUTOBUSÓW niemających NIC WSPÓLNEGO z nową linią TRAMWAJOWĄ?
          I może dlatego mnie też krew zalewa.
          Poniał?

          • 3 0

    • o co ta awantura?

      ZTM jest spółką miejską, jej celem powinno być służenie mieszkańcom a nie wypracowywanie zysku. Ludzie mieszkają w różnych dzielnicach i wszystkim należy się połączenie z centrum miasta, możliwie optymalne i szybkie. Autobusy powinny być tam, gdzie ich potrzebują mieszkańcy.
      Teraz ZTM/UM wymyśla zbędne połączenia, a nie intensyfikuje połączeń tam, gdzie są one bardzo potrzebne.
      Czasami "urzędasom" wydaje się że wszystko wiedzą najlepiej. Jak są takimi dobrymi menedżerami i strategami, to niech wezmą się za prywatny biznes, a nie bawią się za wszystkich pieniądze i jeszcze utrudniają nam codzienność.

      • 20 2

    • chyba w tym kraju już jesteśmy wystarczająco okradani na każdym kroku żeby jeszcze musieć dopłacać za możliwość dojechania do pracy w której też często jesteśmy okradani... skoro za to płacę a mianowicie kupuję bilety to mam prawo oczekiwać wygody, jeśli można w ogóle nazwać wygodnym podróżowanie komunikacją

      • 7 0

    • porażające

      Gdyby wszyscy tak myśleli to ewolucja dokonałaby się znacznie później, a socjalizacja pozostałaby pustym pojęciem. Niezrozumiały jest dla mnie ten wyraz jakiejś szalonej agresji i negacji rozwoju. Żeby coś powstało i się rozwijało trzeba zainwestować środki publiczne, tak żeby spełniało swoje funkcje dla jakich zostało stworzone.Negacja płacenia podatków i tym samym redystrybucji tych środków na różne tzw podstawowe potrzeby lokalnych społeczności i społeczeństwa prowadzi do anarchii. Każdy coś otrzymuje z tego co wkłada do tzw wspólnego koszyka czyli partycypuje, ale i z tego kosza również wyciąga, a więc otrzymuje. Neguje Pan/i potrzebę istnienia komunikacji miejskiej? Pytam czego jeszcze; szpitali? dróg? szkół publicznych? To jest dyskusja o zmianach w komunikacji miejskiej, które zdestabilizowały przemieszczanie się po ulicy Kartuskiej w kierunku Śródmieścia. Wypisywanie takich mentalnie niedojrzałych tekstów w stylu; chcecie autobus to sobie za niego zapłaćcie jest dyskusją poniżej mentalnej dojrzałości do społeczeństwa, bo ja w tym momencie mogę tylko trywialnie stwierdzić, że w takim wypadku ja nie życzę sobie, żeby pod Pański dom była doprowadzona droga publiczna i nie chcę ewidentnie dla Pańskiej osoby żadnych profitów jakie miałyby pójść z moich podatków. Zapomniał Pan/i również, że my jeżdżący tymi autobusami kupujemy bilety i finansujemy ten publiczny transport i mamy prawo do dyskutowania o potrzebie zmian w tejże. Proszę nie podpierać się również w swoim poście ekonomią, bo to nieadekwatne słowo w kontekście tego co jest tam napisane.

      • 18 1

    • Płaciliśmy i było dobrze

      Od lat linie były uczęszczane, autobusy nie jeździły puste. Nie będziemy za to płacić za CUDZE linie tramwajowe, które są robione naszym kosztem. ZTM powinien brać pod uwagę cały Gdańsk, a nie odcinać 20 tysięcy mieszkańców, od bezpośredniego połączenia tylko dlatego, że w innej dzielnicy mają powstać nowe linie tramwajowe. Więc może niech mieszkańcy "tamtego rejonu" gdzie powstały nowe linie tramwajowe "będą dawali dodatkowe 100 zł " to im tramwaje będą kursowały, a nie NA NASZ KOSZT.

      • 10 1

    • wszystko okay z tobą ?

      I o to przykład głupio mądrej wypowiedzi ... ktora ni jak ma sie do rzeczywistości ale z pewnością daje poczucie autorowi spełnienie jego marzeń o inteligencji.

      • 2 7

    • najlepiej nie chcieć i nie wymagać

      to w końcu; "cymbały" ?, "drodzy mieszkańcy"? czy "samoluby" ?bo drodzy mieszkańcy...nie pasują do tych cymbałów i samolubów jak nas określasz. A siebie jak określasz?
      ps. płacę za bilety kosmos mi ich nie funduje / 100 zł tak tyle średnio kosztuje normalny bilet m-czny - ulgowy połowę.

      • 3 0

  • Większy zarobek dla ZTM (12)

    Teraz jadąc do Centrum z Niedźwiednika zamiast 3,- płacę 3,6,- a ile jest takich osób jak ja

    • 175 19

    • 184 załatwia sprawę (4)

      Zdaje się, że ma trasę Niedźwiednik - Centrum, czyli zostają 3 zł za prtzekjazd.

      • 9 5

      • koszt 184 to 10 min dłużej niż było 183 (2)

        • 8 4

        • Często jeżdziłem na 183.

          Realny czas przejazdu wynosił ok. 25 do 30 minut.

          • 3 5

        • jak jeździsz na tyle rzadko, że nie masz miesięcznego, to te 10 minut raczej nie powinno Ci robić różnicy

          • 15 4

      • 184 kursuje co 30-40 minut. Dobrze, że jest, ale jego częstotliwość to dramat.

        • 3 1

    • Jeżeli jeździsz codziennie, to kup sobie sieciówkę będzie taniej, a nawet jeżeli tylko co drugi - trzeci dzień to i tak się opłaci bo inne przejazdy będą się mieścić w cenie takiego biletu. Przy dwóch - trzech przejazdach w miesiącu - nie przesadzaj.
      Przykład z autopsji.Mieszkam w Gdańsku, pracowałem w Gdyni, dojeżdżając tam 10 - 12 razy w m-cu. Cena jednego biletu miesięcznego, na SKM, równała się biletom jednorazowym. Jeździłem na jednorazówkach, bo czasami nie musiałem być w pracy tak często. Ponad to, ponieważ mam przejazdy komunikacją miejską za darmo, to przesiadłem się na autobus, bo tych kilka razy w miesiącu mogę wstać o kwadrans wcześniej. Krzywda mi się nie stała, a miesięcznie oszczędzałem ok. 60 zł.

      • 11 7

    • Dokładnie, to samo z połączeniem z Szadółek: 156/174 + tramwaj (1)

      • 6 3

      • a wcześniej dojeżdżałeś 156 do centrum?

        • 7 0

    • (2)

      Pewnie nie wiele. Ci inteligentniejsi zafundowali sobie karte sieciową...

      • 6 2

      • (1)

        ci inteligentniejsi mają swój środek lokomocji

        • 3 5

        • najbardziej inteligentni kupują teraz rower wspomagany elektrycznie

          i szukają skrótów na dojazd do PKM

          • 4 0

    • Dokładnie i autobus w weekend co 30minut popołudniu i nie ma czym taki odcinek dojechać do niedzwiednika ktoś po prostu pomyślał jakiś tłumok.

      • 3 3

  • Aż wierzyć się nie chce, że nasi urzędnicy są aż tak......tę*pi! (3)

    Że trzeba ich przekonywać o tym, że komunikacja miejska musi ułatwiać a nie utrudniać dojazdy. Że przesiadki to marnowanie czasu! Po pracy często wracamy z zakupami - czy wtedy przesiadka jest ułatwieniem? Wracamy lub dojeżdżamy z dziećmi, bo nie zawsze żłobek czy przedszkole jest przy domu. Wreszcie większość nas jest po prostu zmęczona. Urzędnicy!!!! To my jesteśmy Waszymi pracodawcami!!! Dla nas macie myśleć i pracować!!!!

    • 272 24

    • JW

      Nie sa t.ępi, tylko zgodzili sie na wybudowanie nowej galerii przy UM i nie ma tam miejsca dla autobusów, dlatego wszystkich wywalaja w tramwaj.To nie jest urzad dla ludzi;)

      • 47 4

    • (1)

      Mieszkaj w centrum ...

      • 0 2

      • puknij się w główkę

        • 0 0

  • (2)

    bzdury napisali, model przesiadkowy na Świętokrzyskiej działa tylko i wyłącznie z takiego powodu, że ludzie nie mają innego wyboru, a nie dość że przejazd z przesiadką wychodzi drożej to jeszcze trasa mi się przez to wydłużyła o 20 min

    • 261 11

    • (1)

      Może pan Zomkowski wyjaśni na którym odcinku tramwaje są szybsze od autobusów. Na pewno nie na Kartuskiej, na trasie z Chełmu i Łostowic też nie.

      • 35 3

      • szybkość autobusów w godzinach szczytu zależy od korków powyżej Siedlec

        liczy się nie szybkość tylko krótkość czasu przejazdu

        • 3 3

  • Urzednicy nie jeżdżą komunikacją! (7)

    Powiedzmy sobie szczerze: architekci, projektanci i menedżerowie, którzy odpowiadają za komunikacje miejską są zbyt bogaci żeby jeździć komunikacją miejską! Nic dziwnego, że ich pomysły nigdy nie są trafione.

    Niestety, ale takie są w Polsce fakty - komunikacja miejska nie jest żadną konkurencją dla samochodu, który jest szybszy i wygodniejszy. Dlatego jezeli tylko kogoś stać na auto to zaraz się przesiada.

    • 212 6

    • bzdura

      Mnie stać ale się nie przesiadam. Komunikacjawmiejska w Gdańsku jest szybsza tańsza i wygodniejsza.

      • 6 33

    • jeżdzą, jeżdżą

      więc nie siej fermentu

      • 6 20

    • co prawda nie jestem urzędnikiem (2)

      ale po zrobieniu PKMki jeżdżę teraz koleją do pracy, zamiast autem - 15 min do Wrzeszcza, dla mnie git!
      rozumiem jednak, że ten sprzeciw to głównie z powodu autobusów - ich nie używałem bo jeździłem autem a teraz też nie potrzebuje, trochę się jedynie dziwię, że 168 z Kiełpinka jeździ do Wrzeszcza- po co, skoro jest PKM? niech jedzie gdzie indziej

      • 16 3

      • (1)

        Kielpinek pomimo że blisko pkm nie ma z połączenia

        • 5 3

        • Ma, widać ze nie byłeś i nie widziales

          Tzw. Zielonego szlaku turystycznego
          ...ale pianę można bić nawet jak sie tam nie mieszka nie ma bladego pojęcia

          • 2 0

    • Mam samochód, ale do tej pory jeździłem komunikacją miejską. (1)

      Natomiast po odcięciu Niedźwiednika od cywilizacji zmieniłem zdanie.

      • 4 2

      • jeżdże PKMką

        i widzę z wiaduktu jak rano stoisz w korku na Słowaka :)
        a skoro do celu masz kilka kilometrów to życzę powodzenia na stacji benzynowej, zimą zanim rozgrzejesz silnik to już będziesz parkował, ale kto bogatemu zabroni...

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane