• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą poprawki na nowej al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają. Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają.

Kierowcy i mieszkańcy Zaspy, korzystający z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska narzekają, że na zmodernizowanej ulicy w zatokach autobusowych i na ścieżkach rowerowych zbiera się po opadach woda, same ścieżki są za wąskie, a sygnalizacja niezsynchronizowana. Zwracają uwagę na błędne oznakowanie. Urzędnicy po naszej interwencji obiecują, że niedociągnięcia zostaną usunięte.



Jak oceniasz jakość wykonania inwestycji drogowych w Trójmieście?

Modernizacja alei Jana Pawła II na Zaspie trwała prawie pół roku i kosztowała 3 mln zł. Początkowo prace miały potrwać kilka tygodni mniej i kosztować połowę tej sumy, ale w trakcie robót konieczne było rozszerzenie zakresu prac poprzez wzmocnienie jezdni.

Kierowcy: potrzebne poprawki

Drogą można jeździć od września, niedawno zakończono tam malowanie pasów. I już pojawiają się pierwsze głosy mieszkańców, kierowców i rowerzystów - z myślą o których przeprowadzono przebudowę drogi - że w kilku miejscach potrzebne są poprawki.

- W zatoczce autobusowej przy szpitalu i na drodze rowerowej po opadach stoi woda. Brakuje też linii zatrzymania na al. Jana Pawła przy wyjeździe z Meissnera. Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła, ani przejechać na drugą stronę, bo skrzyżowanie zablokowane jest pojazdami. Płynności ruchu nie zapewnia też niezsynchronizowana sygnalizacja - wylicza pan Dariusz.
Inni zwracają uwagę na błędne oznakowanie.

- Przy stacji Lotos na pasie rowerowym jest wymalowana strzałka "jazda na wprost i skręt w prawo". Po skręceniu w prawo stoi z kolei znak pionowy "zakaz wjazdu", gdyż to jest wyjazd ze stacji. Ponadto zastanawiam się, czy ścieżka ma faktycznie 1,5 m szerokości, czy mniej. Przy obecnej szerokości nie ma szans, aby wyprzedzić rowerzystę jadącego wolniej, nie przecinając ciągłej linii oddzielającej pas rowerowy od jezdni. Do tego kierowcy najeżdżają na pas rozdzielający pasy samochodowe od pasa rowerowego. Dziwię się, że dla bezpieczeństwa rowerzystów nie zastosowano rozwiązania z obwodnicy, czyli chropowatego pasa, po najechaniu na który samochód wpada w drgania. Spodziewam się też, że na pasach pod wiaduktem bardzo szybko biała farba zniknie i kierowcy zapomną, że są tam pasy rowerowe - wylicza pan Krzysztof.
  • Jeden z naszych czytelników twierdzi, że oznakowanie poziome pod kładką dla pieszych jest słabo widoczne, co może stwarzać zagrożenie dla korzystających ze ścieżki rowerzystów.
  • Wypukłe, przerywane linie, które stosowane są np. na drogach ekspresowych to dobre ostrzeżenie dla kierowców, że zbaczają z toru jezdni.
  • Strzałka na jezdni pozwala skręcić w prawo, znak pionowy tego manewru zabrania.
  • Wątpliwości rowerzystów budzi też szerokość nowej ścieżki. Wąska ich zdaniem droga sprawia problemy przy ewentualnym wyprzedzaniu innych rowerzystów.
  • Na al. Jana Pawła II brakuje m.in. linii ograniczających samochodom wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Przez to inni kierowcy mają problem, by włączyć się do ruchu.
  • Nawet po niewielkich opadach deszczu w zatokach autobusowych zbiera się woda.

Wszystkie uwagi przekazaliśmy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta prowadziła inwestycję. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że wykonawcy zakończyli już roboty budowlane i zgłosili zadania do odbioru, który planowany jest na piątek - 14 października.

DRMG: I będą

Po przeanalizowaniu naszych uwag DRMG zleciła wykonawcy usunięcie usterki, która sprawiała, że w zatoczkach zbierała się woda deszczowa. Wkrótce na znaku przy wyjeździe ze stacji benzynowej ma zawisnąć tabliczka informująca, że zakaz wjazdu nie dotyczy rowerzystów.

DRMG odniosła się również do braku linii zatrzymania przy wyjeździe z ul. Meissnera, a także szerokości ścieżki rowerowej i wykonania pasów.

- Oznakowanie poziome zostało wykonane zgodnie z zatwierdzoną przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego dokumentacją projektową, która nie przewidywała linii zatrzymania w tej lokalizacji. Nie wykluczamy jednak, że na skrzyżowaniu zastosowana zostanie zmiana oznakowania poziomego, jednakże ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie zarządca drogi na podstawie obserwacji ruchu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG, zapewniając jednocześnie, że wydzielony pas rowerowy na całej długości posiada określoną w dokumentacji szerokość 1,5 m.
Dlaczego linie rozdzielające pasy samochodowe od pasa rowerowego nie zostały wykonane na podobieństwo "chropowatych" pasów znanych np. z obwodnicy?

- Linia rozdzielająca pasy samochodowe od pasa rowerowego została wymalowana farbą grubowarstwową, jej zadaniem - zgodnie z założeniem zrealizowanej inwestycji, jest wydzielenie dodatkowego pasa jezdni dla rowerów. Natomiast stosowana na obwodnicy linia oprócz funkcji odgradzającej pełni również funkcję ostrzegawczą i stosowana jest na drogach szybkiego ruchu - dodaje Zakrzacka.
Jak mówi, w przypadku zatarcia oznakowanie zostanie odmalowane lub wyczyszczone w ramach udzielonej przez wykonawcę gwarancji, a w późniejszym okresie w ramach bieżącego utrzymania dróg.

Śmiertelne potrącenie

Pod koniec ubiegłego tygodnia na al. Jana Pawła II doszło do śmiertelnego wypadku. 37-letni kierowca porsche cayenne jadąc lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu potrącił na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska bez sygnalizacji świetlnej starszą kobietę. Mimo reanimacji kobieta zmarła.

Policjanci jeszcze w piątek ustalali tożsamość kobiety, a także wyjaśniali, z jaką prędkością jechał kierowca. Mieszkaniec powiatu gdańskiego był trzeźwy. Jeśli policja uzna jego winę, za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym kodeks karny przewiduje karę od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

W ustaleniu okoliczności wypadku mógłby pomóc miejski monitoring. Tym bardziej, że na jednym ze słupów oświetleniowych znajduje się kamera. Niestety, w dochodzeniu jej zapis może okazać się nieprzydatny, bo skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II.

Jak mówią policjanci, od początku roku na al. Jana Pawła II doszło zaledwie do jednego wypadku z udziałem pieszego (przy skrzyżowaniu z Czarnym Dworem). Tragicznych skutków wypadku raczej nie należy więc łączyć z nieodebraną dotąd budową nowej alei.

  • Policjanci wciąż wyjaśniają, w jakich okolicznościach doszło w czwartek do potrącenia starszej kobiety.
  • Przejście dla pieszych, na którym doszło w czwartek do śmiertelnego potrącenia.
  • Kamera na jednym ze słupów oświetleniowych w pobliżu feralnego przejścia. Niestety skierowana jest na teren kościoła.

Opinie (253) ponad 10 zablokowanych

  • 3 poziomowe skrzyżowanie z koszmarną estakadą dla pieszych, (7)

    na skrzyżowaniu JPii z Rzeczypospolitej to jakiś koszmarny eksperyment z czasów PRL. Koszmar i niewygoda dla pieszych, koszmarna estetyka, bardzo niebezpieczne dla aut, filary zastawiają widoczność, ciężko włączyć się do ruchu. Dojście do przystanków okropne.
    Zburzyć to w cholerę i zaprojektować inne bardziej przyjazne rozwiązanie.

    • 14 1

    • Niewygoda dla pieszych? (2)

      Wolę takie kładki, niż sterczeć i kwitnąć na czerwonym świetle przy przejściach naziemnych

      • 2 12

      • jesteś wyjątkiem. Zdecydowana większość woli normalne przejście

        • 10 1

      • Więcej czasu ci zajmie wejście i zejście schodami niż czekanie na zielone

        • 0 0

    • kilka dni temu była jakaś ankieta na tym właśnie wiadukcie przeprowadzana

      nie wiem konkretnie czego dotyczyła, może sondują opinie w sprawie jej wyburzenia ?

      • 3 0

    • (1)

      Widzę, że urzędasy planują wyburzenie kładki za wszelką cenę ?! Wara wam od kładki , która jest najlepszym obecnie rozwiązaniem a kto ją zlikwiduje powinien odpowiadać za wszystkie wypadki na pasach jak za współudział i wypłacić odszkodowanie okolicznym mieszkańcom za obniżenie standardu życia. W całym Gdańsku przejście przez pasy niebotycznie się wydłużyło i czasem czeka się po 5 minut na każdą ulicę! Łapy precz od kładki i ją wyremontujcie darmozjady!

      • 0 7

      • Nic nie napisałem na temat tworzenia przejść naziemnych, zwłaszcza przez...

        al. Rzeczypospolitej! Chodzi o zaprojektowanie lepszego rozwiązania dla pieszych, chociażby dołem, a nie górą. Te schody są niewygodne, źle zaprojektowane.

        • 1 0

    • Powinno się zlikwidować to dziwactwo.

      • 0 0

  • standart (1)

    Ulica kołobrzeska w okolicach domów spółdzielni kolejarz po deszczu , kałuze to standart , przejscie chodnikiem bez ochlapania przez samochody niemozliwe ,
    i dodatkowa atrakcja potrącenie przez rowerzystów jezdzacych po chodniku ,
    i zadnej reakcji, pseudo radnych miasta , drogowców , policji ,

    • 0 1

    • porozmawiajmy o "standartach"

      Błędy ort. to już standard.

      • 0 0

  • "Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła" (1)

    to teraz gdańscy kierowcy chcieliby jeszcze jeździć na czerwonym świetle?

    • 1 3

    • chodzi o skrzyżowanie i wyjazd z ulicy Meissnera (przy kfc-brak sygnalizacji) i Jana Pawła (przy przystanku koło szpitala, w stronę wiaduktu). Tam nie ma jak się włączyć do ruchu po sygnalizacja jest ustawiona tuż przez przejściem i samochody blokują całe to skrzyżowanie. Rozwiązaniem byłoby ustawienie sygnalizacji przed skrzyżowaniem a nie za nim lub namalowanie pasów warunkowego zatrzymania przed skrzyżowaniem.

      • 0 0

  • Ścieżki na jezdni (2)

    Trochę tego nie rozumiem.

    Przy Jana Pawła jezdnie są odzielone od chodników pasem zieleni. Ścieżki rowerowe można było zrobić wykorzystując tą przestrzeń i zrobić je poza jezdnią - bezpieczniejsze rozwiązanie dla rowerzystów.
    Nie raz widziałem samochody wjeżdżające na drogę rowerową jak i rowerzystów "mających problem" w utrzymaniu się na drodze rowerowej.

    Ruch na ścieżkach Jana Pawła jest porównywalny z ruchem rowerów na Wita Stwosza

    • 9 6

    • To źle Ci się wydaje, że wydzielone ddry są bezpieczniejsze. To jest tylko Twoje widzimisie, niepoparte dziesiątkami lat praktyki ekspertów.

      • 1 0

    • Na JP jest wielokrotnie większy ruch niż na WS

      Zarówno samochodowy jak i rowerowy

      • 0 0

  • Jp2

    Jak jp2 ma swoja aleje i ja popsol to jego sprawa co komu do tego?

    • 1 3

  • Dobra zmiana czas na Gdansk

    Fuszerka goni fuszerke bo wlodarze na czele z Pawełkiem zajeci sa rozdawaniem gruntow dla deweloperki nie maja czasu dla zwyklych obywateli i zlecaja robote partaczom jeden siedzi drugi grzebie w nosie a trzeci spi w koparce zero nadzoru a pasy malowali chyba goscie z filmu nie lubie poniedzialku zenada

    • 5 1

  • Sciezka rowerowa powinna byc osobno (4)

    To nie byl dobry pomysl aby sciezka byla na jezdni .Ci ktorzy jazdza rowerami to wiedza co sie dzieje gdy przejedzie obok ciebie duze auto z wielka szybkoscia.Od momentu oddania juz raz o malo nie wywrocilem sie gdy obok mnie przelecial TIR

    • 9 5

    • tam jest 50kmh (3)

      • 3 0

      • nokt nie przestrzega a kamer nie ma

        • 0 2

      • (1)

        I pewnie widziales To porsze jak zabilo kobiete tez jechalo 50?Ogarnij sie nikt albo prawie nikt Al. Jana Pawla nie jezdi 50

        • 1 0

        • to zaczną. Jak nie to progi powstawiają i zwężą pasy jeszcze bardziej

          • 1 0

  • Dawno nie widziałem tak "byle jak" wykonanego oznakowania

    poziomego.
    Mieszkam przy Alei, jestem rowerzystą ale po tej "ścieżce" to ja jeździć nie będę.
    Z drugiej strony jako pieszy czuje się dyskryminowany! Rowerem mogę jeździć po ulicy, ścieżce i po chodniku. Ale jako pieszy nie mam do dyspozycji na tej ulicy nawet żadnego porządnego chodnika!
    Przy okazji tego żałosnego remontu, czy nie można było zdemontować tych barierek w pasie rozdziału pomiędzy szpitalem a KFC? Po diabła one tam są? Jedynym ich zadaniem jest bardzo skuteczne ograniczenie widoczności przy wyjeżdżaniu z osiedla Zaspa-Rozstaje, kompletnie nie widać co z prawej strony nadjeżdża. Te barierki powinny być pomiędzy wyjazdem ze szpitala a stacją Lotos, bo tam ludzie z psami walą na skróty do lasku na spacerki. W końcu kogoś tam auto przejedzie.

    • 3 4

  • Drożej i gorzej.

    To takie polskie

    • 3 0

  • Zgadzam sie ze jest wąsko ,ale 1,5 metra wystarczy na wygodna jazde

    unas wszyscy sie przyzwyczaili ze droga rowerowa ma 2,5metra ale to zawsze były drogi w obu kierunkach !!Dlatego były takie szerokie!!Zawzze chodzi o kase tutaj zaplacili tylko za malowanie a tak musieli by budowac nowa droge i koszty 100razy wieksze.
    Drogą została otwarta od pazdziernika bo pod koniec wrzesnia jeszce były znaki zakazu i stojaki.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane