• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą poprawki na nowej al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają. Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają.

Kierowcy i mieszkańcy Zaspy, korzystający z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska narzekają, że na zmodernizowanej ulicy w zatokach autobusowych i na ścieżkach rowerowych zbiera się po opadach woda, same ścieżki są za wąskie, a sygnalizacja niezsynchronizowana. Zwracają uwagę na błędne oznakowanie. Urzędnicy po naszej interwencji obiecują, że niedociągnięcia zostaną usunięte.



Jak oceniasz jakość wykonania inwestycji drogowych w Trójmieście?

Modernizacja alei Jana Pawła II na Zaspie trwała prawie pół roku i kosztowała 3 mln zł. Początkowo prace miały potrwać kilka tygodni mniej i kosztować połowę tej sumy, ale w trakcie robót konieczne było rozszerzenie zakresu prac poprzez wzmocnienie jezdni.

Kierowcy: potrzebne poprawki

Drogą można jeździć od września, niedawno zakończono tam malowanie pasów. I już pojawiają się pierwsze głosy mieszkańców, kierowców i rowerzystów - z myślą o których przeprowadzono przebudowę drogi - że w kilku miejscach potrzebne są poprawki.

- W zatoczce autobusowej przy szpitalu i na drodze rowerowej po opadach stoi woda. Brakuje też linii zatrzymania na al. Jana Pawła przy wyjeździe z Meissnera. Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła, ani przejechać na drugą stronę, bo skrzyżowanie zablokowane jest pojazdami. Płynności ruchu nie zapewnia też niezsynchronizowana sygnalizacja - wylicza pan Dariusz.
Inni zwracają uwagę na błędne oznakowanie.

- Przy stacji Lotos na pasie rowerowym jest wymalowana strzałka "jazda na wprost i skręt w prawo". Po skręceniu w prawo stoi z kolei znak pionowy "zakaz wjazdu", gdyż to jest wyjazd ze stacji. Ponadto zastanawiam się, czy ścieżka ma faktycznie 1,5 m szerokości, czy mniej. Przy obecnej szerokości nie ma szans, aby wyprzedzić rowerzystę jadącego wolniej, nie przecinając ciągłej linii oddzielającej pas rowerowy od jezdni. Do tego kierowcy najeżdżają na pas rozdzielający pasy samochodowe od pasa rowerowego. Dziwię się, że dla bezpieczeństwa rowerzystów nie zastosowano rozwiązania z obwodnicy, czyli chropowatego pasa, po najechaniu na który samochód wpada w drgania. Spodziewam się też, że na pasach pod wiaduktem bardzo szybko biała farba zniknie i kierowcy zapomną, że są tam pasy rowerowe - wylicza pan Krzysztof.
  • Jeden z naszych czytelników twierdzi, że oznakowanie poziome pod kładką dla pieszych jest słabo widoczne, co może stwarzać zagrożenie dla korzystających ze ścieżki rowerzystów.
  • Wypukłe, przerywane linie, które stosowane są np. na drogach ekspresowych to dobre ostrzeżenie dla kierowców, że zbaczają z toru jezdni.
  • Strzałka na jezdni pozwala skręcić w prawo, znak pionowy tego manewru zabrania.
  • Wątpliwości rowerzystów budzi też szerokość nowej ścieżki. Wąska ich zdaniem droga sprawia problemy przy ewentualnym wyprzedzaniu innych rowerzystów.
  • Na al. Jana Pawła II brakuje m.in. linii ograniczających samochodom wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Przez to inni kierowcy mają problem, by włączyć się do ruchu.
  • Nawet po niewielkich opadach deszczu w zatokach autobusowych zbiera się woda.

Wszystkie uwagi przekazaliśmy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta prowadziła inwestycję. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że wykonawcy zakończyli już roboty budowlane i zgłosili zadania do odbioru, który planowany jest na piątek - 14 października.

DRMG: I będą

Po przeanalizowaniu naszych uwag DRMG zleciła wykonawcy usunięcie usterki, która sprawiała, że w zatoczkach zbierała się woda deszczowa. Wkrótce na znaku przy wyjeździe ze stacji benzynowej ma zawisnąć tabliczka informująca, że zakaz wjazdu nie dotyczy rowerzystów.

DRMG odniosła się również do braku linii zatrzymania przy wyjeździe z ul. Meissnera, a także szerokości ścieżki rowerowej i wykonania pasów.

- Oznakowanie poziome zostało wykonane zgodnie z zatwierdzoną przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego dokumentacją projektową, która nie przewidywała linii zatrzymania w tej lokalizacji. Nie wykluczamy jednak, że na skrzyżowaniu zastosowana zostanie zmiana oznakowania poziomego, jednakże ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie zarządca drogi na podstawie obserwacji ruchu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG, zapewniając jednocześnie, że wydzielony pas rowerowy na całej długości posiada określoną w dokumentacji szerokość 1,5 m.
Dlaczego linie rozdzielające pasy samochodowe od pasa rowerowego nie zostały wykonane na podobieństwo "chropowatych" pasów znanych np. z obwodnicy?

- Linia rozdzielająca pasy samochodowe od pasa rowerowego została wymalowana farbą grubowarstwową, jej zadaniem - zgodnie z założeniem zrealizowanej inwestycji, jest wydzielenie dodatkowego pasa jezdni dla rowerów. Natomiast stosowana na obwodnicy linia oprócz funkcji odgradzającej pełni również funkcję ostrzegawczą i stosowana jest na drogach szybkiego ruchu - dodaje Zakrzacka.
Jak mówi, w przypadku zatarcia oznakowanie zostanie odmalowane lub wyczyszczone w ramach udzielonej przez wykonawcę gwarancji, a w późniejszym okresie w ramach bieżącego utrzymania dróg.

Śmiertelne potrącenie

Pod koniec ubiegłego tygodnia na al. Jana Pawła II doszło do śmiertelnego wypadku. 37-letni kierowca porsche cayenne jadąc lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu potrącił na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska bez sygnalizacji świetlnej starszą kobietę. Mimo reanimacji kobieta zmarła.

Policjanci jeszcze w piątek ustalali tożsamość kobiety, a także wyjaśniali, z jaką prędkością jechał kierowca. Mieszkaniec powiatu gdańskiego był trzeźwy. Jeśli policja uzna jego winę, za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym kodeks karny przewiduje karę od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

W ustaleniu okoliczności wypadku mógłby pomóc miejski monitoring. Tym bardziej, że na jednym ze słupów oświetleniowych znajduje się kamera. Niestety, w dochodzeniu jej zapis może okazać się nieprzydatny, bo skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II.

Jak mówią policjanci, od początku roku na al. Jana Pawła II doszło zaledwie do jednego wypadku z udziałem pieszego (przy skrzyżowaniu z Czarnym Dworem). Tragicznych skutków wypadku raczej nie należy więc łączyć z nieodebraną dotąd budową nowej alei.

  • Policjanci wciąż wyjaśniają, w jakich okolicznościach doszło w czwartek do potrącenia starszej kobiety.
  • Przejście dla pieszych, na którym doszło w czwartek do śmiertelnego potrącenia.
  • Kamera na jednym ze słupów oświetleniowych w pobliżu feralnego przejścia. Niestety skierowana jest na teren kościoła.

Opinie (253) ponad 10 zablokowanych

  • Zgadzam sie ze jest wąsko ,ale 1,5 metra wystarczy na wygodna jazde

    unas wszyscy sie przyzwyczaili ze droga rowerowa ma 2,5metra ale to zawsze były drogi w obu kierunkach !!Dlatego były takie szerokie!!Zawzze chodzi o kase tutaj zaplacili tylko za malowanie a tak musieli by budowac nowa droge i koszty 100razy wieksze.
    Drogą została otwarta od pazdziernika bo pod koniec wrzesnia jeszce były znaki zakazu i stojaki.

    • 1 1

  • (4)

    Drogi redaktorze. Tam jest "pas rowerowy" nie zadna droga rowerowa, a tymbardziej sciezka rowerowa! Zreszta co to jest? W zadnych przepisach czy dokumentach niczego takiego nie ma. Sciezki sa w lesie

    • 18 8

    • teraz urzednicy nawet dopuszczenie roweru do jazdy chodnikiem nazywaja droga rowerową !!

      To jest własnie oklamywanie mieszkanców ze postawią znak dopuszczajacy jazde rowerem po chodniku i nazywaja to droga rowerową czy własnie sciezką rowerową !pocztaj projekty z BO wiekszosc to była sciezka rowerowa na chodniku bez wydzielania pasa rowerowego!Ludzie za tym głosuja apotem pytaja dlaczego niema drogi rowerowej .Tak sie manipuluje ludzmi!!

      • 1 0

    • W lesie tez nie ma ścieżek. Są szlaki rowerowe co najwyzej (1)

      • 1 3

      • "Ścieżki są w lesie". Gdzie jest napisane, że o rowerowe chodzi? :-) A zwierzyna po czymś chodzić musi.

        • 4 1

    • szczegółowe warunki techniczne to określają

      minimum 1,5m i na przewężeniach nie mniej niż 1 m.

      • 2 1

  • Drożej i gorzej.

    To takie polskie

    • 3 0

  • Dawno nie widziałem tak "byle jak" wykonanego oznakowania

    poziomego.
    Mieszkam przy Alei, jestem rowerzystą ale po tej "ścieżce" to ja jeździć nie będę.
    Z drugiej strony jako pieszy czuje się dyskryminowany! Rowerem mogę jeździć po ulicy, ścieżce i po chodniku. Ale jako pieszy nie mam do dyspozycji na tej ulicy nawet żadnego porządnego chodnika!
    Przy okazji tego żałosnego remontu, czy nie można było zdemontować tych barierek w pasie rozdziału pomiędzy szpitalem a KFC? Po diabła one tam są? Jedynym ich zadaniem jest bardzo skuteczne ograniczenie widoczności przy wyjeżdżaniu z osiedla Zaspa-Rozstaje, kompletnie nie widać co z prawej strony nadjeżdża. Te barierki powinny być pomiędzy wyjazdem ze szpitala a stacją Lotos, bo tam ludzie z psami walą na skróty do lasku na spacerki. W końcu kogoś tam auto przejedzie.

    • 3 4

  • prawoskręt (1)

    Przydał by się dodatkowy pas (prawoskręt) przy skręcie z ul. Janusz Meissnera na Jana Pawła II w kierunku wiaduktu. Miejsce na takowy jest. Na zielonym przejeżdżają tam 2-4 samochody, korek na 4-5zmian świateł jest tam nawet poza szczytem komunikacyjnym. A czeka się długo, bo cykli kilka.

    • 4 4

    • dokładnie

      jest tam w diabły wolnego miejsca!

      • 1 0

  • Dobra zmiana czas na Gdansk

    Fuszerka goni fuszerke bo wlodarze na czele z Pawełkiem zajeci sa rozdawaniem gruntow dla deweloperki nie maja czasu dla zwyklych obywateli i zlecaja robote partaczom jeden siedzi drugi grzebie w nosie a trzeci spi w koparce zero nadzoru a pasy malowali chyba goscie z filmu nie lubie poniedzialku zenada

    • 5 1

  • a kiedy na JPII pojawią się drzewa? (2)

    przecież ta ulica to koszmar

    • 11 2

    • Kiedy? Jak zasadzi je Patron ulicy :D

      • 0 1

    • Aleja z definicji to droga w parku.

      Nic już nie zostało z tej nazwy. Poza JPII.

      • 3 0

  • Jp2

    Jak jp2 ma swoja aleje i ja popsol to jego sprawa co komu do tego?

    • 1 3

  • kamera (4)

    "...skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II." - ciekawe kto ją tak ustawił? Sam proboszcz? Trzeba chronić kościół - zimny moloch. he he

    • 47 14

    • Jak można zadzawać tak głupie pytanie???

      Kto tak ustawił?
      Jak to kto? Właściciel !!!
      A bezpośrednio montażysta na wniosek właściciela.
      Mądrzej jest zapytać dlaczego ustawił w tą stronę a nie inną?
      A jeszcze mądrzej drogi trollu jest wystąpić do właściciela z prośbą by skierował kamerę na przejście dla pieszych. Ale do tego potrzebne jest ruszyć 4 litery z przed komputera i zrobić coś dla innych.
      Obawiam się że to dla ciebie za trudne bo znacznie mniej potrzeba by pisać głupie pytania a znacznie więcej kosztuje zrobić coś konkretnego dla innych.

      • 2 5

    • neptun

      W stronę kościoła!!! Czemu mnie to nie dziwi!!!

      • 2 1

    • Bo bezpieczeństwo pomnika jest ważniejsze od bezpieczeństwa pieszych.

      • 8 1

    • Patrząc w stronę kościoła nie patrzy w stronę plebanii :-) Ot cała zagadka.

      • 6 1

  • (3)

    Czyli urzędnicy to odebrali. Ile wzieli ?

    • 6 8

    • odbioru nie było

      ale trochę chętnych do jazdy po tych cudach techniki już było

      • 2 1

    • Umiesz czytać? Odbiór będzie w piątek.

      • 4 2

    • Przeczytaj artykuł łosiu. Jeszcze nic nie odebrali. 2 minuty czytania ze zrozumieniem Cię przerasta ?

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane