- 1 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (75 opinii)
- 2 3,5 mln zł wygrane w Lotto na Przymorzu (72 opinie)
- 3 Drugi lewoskręt na Trasie W-Z nic nie dał? (148 opinii)
- 4 Altana w parku Oliwskim ofiarą złomiarzy (110 opinii)
- 5 Najstarsza fontanna idzie do remontu (103 opinie)
- 6 Chodnik dodatkowym pasem Grunwaldzkiej (214 opinii)
Będzie połączenie kolejowe Trójmiasta z Wiedniem. Podróż potrwa 11 godzin
Od 14 grudnia z Trójmiasta będzie można dojechać pociągiem EuroCity bezpośrednio do Wiednia. Podróż ma trwać ok. 11 godz. Na razie przewoźnik - PKP Intercity - nie zdradza cen za przejazd.
Niepowtarzalne koncerty muzyki poważnej, najwyższej jakości wina austriackie, a także majestatyczne Alpy od grudnia tego roku będą łatwiej dostępne dla mieszkańców Trójmiasta. Wszystko za sprawą nowego połączenia kolejowego Gdynia - Wiedeń - Gdynia.
- Postanowiliśmy wydłużyć kurs do Trójmiasta pociągu EuroCity "Sobieski", który dotychczas jeździł wyłącznie z Wiednia do Warszawy i z powrotem. Stwierdziliśmy, że jest to doskonały sposób na poszerzenie naszej dotychczasowej oferty - mówi Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity.
Pociąg z Trójmiasta do Wiednia będzie wyjeżdżał o godz. 9:06 z Gdyni. Na głównej stacji w Wiedniu skład ma się pojawiać o godz. 19:59. W przeciwnym kierunku pociąg będzie odjeżdżał o godz. 8:02, a w Trójmieście zamelduje się o godz. 18:34 (w Gdańsku).
Na razie nie wiadomo, ile pasażerowie zapłacą za podróż z Gdańska do Wiednia. Obecnie przejazd EC "Sobieski" z Warszawy to koszt 29-39 euro, czyli od 130 do 170 zł. W składzie pociągów znajdują się wagony klimatyzowane klasy 1 i 2. W wybranych pociągach kursują wagony przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i przewozu rowerów.
W każdym pociągu kursuje wagon restauracyjny oferujący dania kuchni polskiej i europejskiej, napoje zimne, gorące i alkohole.
Czy nowe połączenie ułatwi podróż znad Bałtyku w Alpy? O to zapytaliśmy Łukasza Żakowskiego który od kilku lat mieszka w Wiedniu, a urodził się w Gdańsku.
- Wielokrotnie korzystałem na tej trasie z kolei, tyle tylko, że musiałem przesiadać się w Warszawie. Odtąd nie stracę czasu na przesiadkę. Sądzę, że wydłużenie połączenia sprawi, że na pociąg zdecyduje się więcej pasażerów z Trójmiasta. Tym bardziej, że podróż samolotem choć znacznie szybsza, wymaga przesiadania się na lotnisku w Warszawie lub Berlinie - opowiada.
Z Trójmiasta nie ma dotąd bezpośredniego połączenia autobusowego ani lotniczego z Wiedniem. Najtańsze przeloty z przesiadką to koszt ok. 800 zł w obie strony.
Dodajmy, że to drugie kolejowe połączenie międzynarodowe Trójmiasta spółki PKP Intercity. Od kilku lat pociągiem można podróżować do Berlina. Połączenie cieszy się sporym zainteresowaniem. Czy tak będzie w przypadku przedłużonego kursu EC "Sobieski"?
Wiedeń-Gdynia Wien Westbahnhof 07:34 Wien Meidling 07:52 07:56 Wien Hbf 08:02 08:07 Breclav 09:04 09:13 Hodonin 09:24 09:25 Stare Mesto u Uh.Hrad. 09:41 09:42 Otrokovice 09:51 09:53 Prerov 10:07 10:09 Hranice na Morave 10:25 10:26 Ostrava-Svinov 10:50 10:52 Ostrava hl.n. 10:58 11:00 Bohumin 11:06 11:20 Zebrzydowice 11:37 11:44 Pszczyna 12:09 12:11 Tychy 12:22 12:23 Katowice 12:37 12:43 Sosnowiec Główny 12:52 12:53 Zawiercie 13:15 13:16 Warszawa Zachodnia 15:10 Warszawa Centralna 15:15 Warszawa Wschodnia 15:42 15:44 Iława Główna 17:28 17:29 Malbork 18:04 18:05 Tczew 18:17 18:18 Gdańsk Główny 18:34 18:37 Gdansk Wrzeszcz 18:41 18:42 Gdansk Oliwa 18:46 18:47 Sopot 18:50 18:51 Gdynia Główna 18:59 | Gdynia - Wiedeń Gdynia Główna 09:06 Sopot 09:13 09:14 Gdansk Oliwa 09:18 09:19 Gdansk Wrzeszcz 09:23 09:24 Gdańsk Główny 09:29 09:32 Tczew 09:47 09:48 Malbork 09:59 10:00 Iława Główna 10:35 10:36 Warszawa Wschodnia 12:21 12:23 Warszawa Centralna 12:50 Warszawa Zachodnia 12:55 Zawiercie 14:49 14:50 Sosnowiec Główny 15:11 15:12 Katowice 15:21 15:27 Tychy 15:42 15:43 Pszczyna 15:55 15:56 Zebrzydowice 16:21 16:22 Bohumin 16:40 16:52 Ostrava hl.n. 16:59 17:01 Ostrava-Svinov 17:07 17:09 Hranice na Morave 17:32 17:33 Prerov 17:49 17:52 Otrokovice 18:07 18:09 Stare Mesto u Uh.Hrad. 18:18 18:19 Hodonin 18:35 18:36 Breclav 18:48 18:56 Wien Hbf 19:52 19:59 Wien Meidling 20:04 20:10 Wien Westbahnhof 20:26 |
Opinie (273) 3 zablokowane
-
2014-10-15 20:09
111 godzin... to chyba bardziej realne
komuś się zjadło jedną 1-kę ;)
- 3 2
-
2014-10-15 20:22
(2)
Nie bedzie sypialnych ?To h..wo. 11 godz na siedzaco
- 4 2
-
2014-10-15 20:23
W dziennym pociągu chciałbyś wagony sypialne?
- 1 2
-
2014-10-15 22:42
weź se leżak ze sobą
- 0 3
-
2014-10-15 20:26
i znowu marudzenie narzekanie i kręcenie nosem - nie było ŻLE ma być też ŻLE
chwilami mam wrażenie że jesteśmy okropnym ciągle narzekającym narodem , nikt WAS nie zmusza do korzystania z tej trasy - A JA SIĘ CIESZĘ :) to takie dziwne ? do tych ciągłych stękaczy siedżcie lepiej w domu i narzekajcie na wszystko i na wszystkich
- 4 1
-
2014-10-15 20:38
Super propozycja (2)
Jak dla mnie to świetna wiadomość :) Nareszcie będzie można dojechać z Wiednia do Trójmiasta bez przesiadek i co ważniejsze, będzie to tańsze niż lot samolotem. Nie przypuszczam bowiem, żeby ceny biletów były wyższe niż biletów lotniczych na tej trasie. Ogólnie to rewelacyjna wiadomość, zwłaszcza, że zmiana będzie już obowiązywała w okresie przedświątecznym.
- 7 1
-
2014-10-15 21:13
(1)
Ceny biletów będą większe od lotniczych, ponieważ przyjemność będzie trwała dłużej.
- 2 4
-
2014-10-15 21:49
Bredzisz.
- 0 0
-
2014-10-15 20:43
Slodko gorzko
Wspaniała wiadomość, naprawdę. Zastanawiam się tylko, czy peron dalekobieżny we Wrzeszczu pozostanie w obecnej formie do końca świata czy może jednak doczekamy się w końcu jakiejś przebudowy, bo obecny stan woła o pomstę do nieba. Obok wyremontowany peron skm'ki, po drugiej stronie peron kolei metropolitalnej a pośrodku bida z nędzą bo taki obraz peron dalekobieżny przedstawia. Wielki wstyd! Ps. 11 godzin - tyle samo jedzie się z Gdańska do Opola. W XXI wieku.
- 4 0
-
2014-10-15 20:44
(2)
pomylka co do pory,znowu nie przemyślany krok,czemu nie na noc wyjazd i powrót?
- 5 1
-
2014-10-15 20:52
(1)
Ile razy można tłumaczyć. Wieczorem z Warszawy jest TLK Chopin do Wiednia, jakby wieczorem z Gdańska był pociąg, to kto w nocy wsiadałby w Warszawie?
- 0 1
-
2014-10-15 21:45
Zatem pociąg jest dla warszawian czy dla osób z trójmiasta, bo jeśli dla tych drugich, to mógłby z Gdynii odjeżdżać o 4 rano, coby stoliczanie mogli wsiąść wypoczęci po wyspanej nocy i śniadaniu i jeszcze zdążyć na wiedeńskiego sznycla o dobrej porze.
- 0 0
-
2014-10-15 21:24
Dzienne połączenie (1)
Połączenie nocne z wagonem sypialnym to byłoby coś. A tłuc się pociągiem cały dzień - bez sensu.
- 7 0
-
2014-10-15 21:42
Noc w pociągu nawet w wagonie sypialnym, nie jest wcale takie wygodne. Fakt że przez dzień cały to nudy wyjątkowe.
- 0 0
-
2014-10-15 21:31
z oksywia do gdyni i wladka dajcie pociag
- 2 0
-
2014-10-15 21:32
Na narty
Na wyjazd narciarski się nie specjalnie zdaje, bo z Wiednia do naprawdę dobrych rejonów jest najmniej ok. 3,5-4 godzin samochodem po autostradach zaś transfer pociągiem z Wiednia do np. okolic Schladming (rewelacyjny region) to dodatkowo podróż trwa w okolicach 6 godzin + czas na kolejne połączenie i dojście na miejsce noclegu, co daje razem min. 18 godzin + przejazd z dworca docelowego w miejsce spoczynku.
Trudne jest to do porównania skoro samochodem z Gdańska w ten sam rejon jedzie się 13 godzin czyli wyjazd z GD ok. 17 przyjazd 8 rano.
Jest też wariant najszybszy czyli jechać np do Alpbach. Tras co prawda tylko niecałe 70 km ale dla bywalców np. Kotelnicy Białczańskiej, Czarnej Góry, Korbielowa czy Krynicy, to i tak zawrót głowy a podróż samochodem z Gdańska trwa mniej niż 10 godzin w tym przerwa na tankowanie i posiłek w podrózy czyli wyjazd po 5 rano (jak kto chce później) i docelowo przyjazd jeszcze przed zmierzchem. Trasa do wytrzymania spokojnie nawet przez jednego kierowcę. W opcji pociągu, na pewno wygodnej ale i długiej, trzeba do pobytu doliczyć min. 4 dni na podróż w tę i z powrotem. Sam Wiedeń przepiękny ale i on z grubsza do obejścia i objechania metrem w góra trzy, max cztery dni. Oferta zatem skierowana dla tych co mają czas, źle znoszą samochody i samoloty.
Teraz koszty.
Przejazd w jedną stronę to ca 150-200 zł czyli tam i z powrotem wyniesie ok 300-400 plus transfer w Alpy czyli dodatkowo ok. 20-30 euro w obie strony, razem min. 400 złotych.
Policzmy samochód, wyjazd w 4 osoby, czas przejazdu jw, sprzętu zabieramy więcej niż do pociągu (o samolocie nie wspominając), dojeżdżamy pod sam dom i pod sam wyciąg (nie mówiąc o transferach zgodnych z skipassem) i płacimy od "łebka" w granicach 210-230 złotych maksymalnie z winietką i przjazdem pod niektórymi płatnymi tunelami.
Podsumowanie.
Pociąg to jedna z alternatyw, zwłaszcza dla tych którzy na narty jeżdżą bardzo okazjonalnie czyli np. raz w roku i raczej zbyt wiele czasu na urlop nie mają, (choć na przejazd stracą w sumie 4 dni), bojący się jazdą samochodem a zwłaszcza autobusem czy nie bardzo wiedzący jak i co zrobić z lataniem samolotem, bo tu opcji transferu w regiony jest niestety zbyt mało albo zbyt drogo.
Uogólniając, pomysł byłby świetny gdyby był wprowadzony z jakieś 15 no maks 10 lat temu, teraz ani czas podróży ani koszt ogólny, zdecydowanie nie powala .- 4 0
-
2014-10-15 22:38
jest dobrze
połączenie Gdynia-Berlin-Gdynia jest super! pomyślane bardzo pro-podróżujący. Gdynia-Wiedeń-Gdynia również dobrze się zapowiada. sądzę, że szybko skorzystam. przecież podróżowanie pociągami jest bardzo przyjemne. spowalnia....
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.