• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie połączenie kolejowe Trójmiasta z Wiedniem. Podróż potrwa 11 godzin

Maciej Naskręt
15 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Wiedeń - miasto muzyki poważnej i najwyższej jakości win. Stąd majestatyczne Alpy są już tylko o krok. Wiedeń - miasto muzyki poważnej i najwyższej jakości win. Stąd majestatyczne Alpy są już tylko o krok.

Od 14 grudnia z Trójmiasta będzie można dojechać pociągiem EuroCity bezpośrednio do Wiednia. Podróż ma trwać ok. 11 godz. Na razie przewoźnik - PKP Intercity - nie zdradza cen za przejazd.



Podróż pociągiem EC "Sobieski" z Trójmiasta do Wiednia ma odbywać się klimatyzowanych wagonach z podczepionym do nich wagonem restauracyjnym. Podróż pociągiem EC "Sobieski" z Trójmiasta do Wiednia ma odbywać się klimatyzowanych wagonach z podczepionym do nich wagonem restauracyjnym.
Niepowtarzalne koncerty muzyki poważnej, najwyższej jakości wina austriackie, a także majestatyczne Alpy od grudnia tego roku będą łatwiej dostępne dla mieszkańców Trójmiasta. Wszystko za sprawą nowego połączenia kolejowego Gdynia - Wiedeń - Gdynia.

- Postanowiliśmy wydłużyć kurs do Trójmiasta pociągu EuroCity "Sobieski", który dotychczas jeździł wyłącznie z Wiednia do Warszawy i z powrotem. Stwierdziliśmy, że jest to doskonały sposób na poszerzenie naszej dotychczasowej oferty - mówi Beata Czemerajda ze spółki PKP Intercity.

Pociąg z Trójmiasta do Wiednia będzie wyjeżdżał o godz. 9:06 z Gdyni. Na głównej stacji w Wiedniu skład ma się pojawiać o godz. 19:59. W przeciwnym kierunku pociąg będzie odjeżdżał o godz. 8:02, a w Trójmieście zamelduje się o godz. 18:34 (w Gdańsku).

Czy skorzystasz z połączenia kolejowego z Wiedniem?

- To na razie wstępny rozkład połączeń. Do 14 grudnia będziemy wprowadzać do niego drobne korekty - mówi Czemerajda.

Na razie nie wiadomo, ile pasażerowie zapłacą za podróż z Gdańska do Wiednia. Obecnie przejazd EC "Sobieski" z Warszawy to koszt 29-39 euro, czyli od 130 do 170 zł. W składzie pociągów znajdują się wagony klimatyzowane klasy 1 i 2. W wybranych pociągach kursują wagony przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i przewozu rowerów.

W każdym pociągu kursuje wagon restauracyjny oferujący dania kuchni polskiej i europejskiej, napoje zimne, gorące i alkohole.

Czy nowe połączenie ułatwi podróż znad Bałtyku w Alpy? O to zapytaliśmy Łukasza Żakowskiego który od kilku lat mieszka w Wiedniu, a urodził się w Gdańsku.

- Wielokrotnie korzystałem na tej trasie z kolei, tyle tylko, że musiałem przesiadać się w Warszawie. Odtąd nie stracę czasu na przesiadkę. Sądzę, że wydłużenie połączenia sprawi, że na pociąg zdecyduje się więcej pasażerów z Trójmiasta. Tym bardziej, że podróż samolotem choć znacznie szybsza, wymaga przesiadania się na lotnisku w Warszawie lub Berlinie - opowiada.

Z Trójmiasta nie ma dotąd bezpośredniego połączenia autobusowego ani lotniczego z Wiedniem. Najtańsze przeloty z przesiadką to koszt ok. 800 zł w obie strony.

Dodajmy, że to drugie kolejowe połączenie międzynarodowe Trójmiasta spółki PKP Intercity. Od kilku lat pociągiem można podróżować do Berlina. Połączenie cieszy się sporym zainteresowaniem. Czy tak będzie w przypadku przedłużonego kursu EC "Sobieski"?

Wstępny rozkład jazdy pociągu EC "Sobieski"


Wiedeń-Gdynia

Wien Westbahnhof 07:34
Wien Meidling 07:52 07:56
Wien Hbf 08:02 08:07
Breclav 09:04 09:13
Hodonin 09:24 09:25
Stare Mesto u Uh.Hrad. 09:41 09:42
Otrokovice 09:51 09:53
Prerov 10:07 10:09
Hranice na Morave 10:25 10:26
Ostrava-Svinov 10:50 10:52
Ostrava hl.n. 10:58 11:00
Bohumin 11:06 11:20
Zebrzydowice 11:37 11:44
Pszczyna 12:09 12:11
Tychy 12:22 12:23
Katowice 12:37 12:43
Sosnowiec Główny 12:52 12:53
Zawiercie 13:15 13:16
Warszawa Zachodnia 15:10
Warszawa Centralna 15:15
Warszawa Wschodnia 15:42 15:44
Iława Główna 17:28 17:29
Malbork 18:04 18:05
Tczew 18:17 18:18
Gdańsk Główny 18:34 18:37
Gdansk Wrzeszcz 18:41 18:42
Gdansk Oliwa 18:46 18:47
Sopot 18:50 18:51
Gdynia Główna 18:59
Gdynia - Wiedeń

Gdynia Główna 09:06
Sopot 09:13 09:14
Gdansk Oliwa 09:18 09:19
Gdansk Wrzeszcz 09:23 09:24
Gdańsk Główny 09:29 09:32
Tczew 09:47 09:48
Malbork 09:59 10:00
Iława Główna 10:35 10:36
Warszawa Wschodnia 12:21 12:23
Warszawa Centralna 12:50
Warszawa Zachodnia 12:55
Zawiercie 14:49 14:50
Sosnowiec Główny 15:11 15:12
Katowice 15:21 15:27
Tychy 15:42 15:43
Pszczyna 15:55 15:56
Zebrzydowice 16:21 16:22
Bohumin 16:40 16:52
Ostrava hl.n. 16:59 17:01
Ostrava-Svinov 17:07 17:09
Hranice na Morave 17:32 17:33
Prerov 17:49 17:52
Otrokovice 18:07 18:09
Stare Mesto u Uh.Hrad. 18:18 18:19
Hodonin 18:35 18:36
Breclav 18:48 18:56
Wien Hbf 19:52 19:59
Wien Meidling 20:04 20:10
Wien Westbahnhof 20:26

Opinie (273) 3 zablokowane

  • 111 godzin... to chyba bardziej realne

    komuś się zjadło jedną 1-kę ;)

    • 3 2

  • (2)

    Nie bedzie sypialnych ?To h..wo. 11 godz na siedzaco

    • 4 2

    • W dziennym pociągu chciałbyś wagony sypialne?

      • 1 2

    • weź se leżak ze sobą

      • 0 3

  • i znowu marudzenie narzekanie i kręcenie nosem - nie było ŻLE ma być też ŻLE

    chwilami mam wrażenie że jesteśmy okropnym ciągle narzekającym narodem , nikt WAS nie zmusza do korzystania z tej trasy - A JA SIĘ CIESZĘ :) to takie dziwne ? do tych ciągłych stękaczy siedżcie lepiej w domu i narzekajcie na wszystko i na wszystkich

    • 4 1

  • Super propozycja (2)

    Jak dla mnie to świetna wiadomość :) Nareszcie będzie można dojechać z Wiednia do Trójmiasta bez przesiadek i co ważniejsze, będzie to tańsze niż lot samolotem. Nie przypuszczam bowiem, żeby ceny biletów były wyższe niż biletów lotniczych na tej trasie. Ogólnie to rewelacyjna wiadomość, zwłaszcza, że zmiana będzie już obowiązywała w okresie przedświątecznym.

    • 7 1

    • (1)

      Ceny biletów będą większe od lotniczych, ponieważ przyjemność będzie trwała dłużej.

      • 2 4

      • Bredzisz.

        • 0 0

  • Slodko gorzko

    Wspaniała wiadomość, naprawdę. Zastanawiam się tylko, czy peron dalekobieżny we Wrzeszczu pozostanie w obecnej formie do końca świata czy może jednak doczekamy się w końcu jakiejś przebudowy, bo obecny stan woła o pomstę do nieba. Obok wyremontowany peron skm'ki, po drugiej stronie peron kolei metropolitalnej a pośrodku bida z nędzą bo taki obraz peron dalekobieżny przedstawia. Wielki wstyd! Ps. 11 godzin - tyle samo jedzie się z Gdańska do Opola. W XXI wieku.

    • 4 0

  • (2)

    pomylka co do pory,znowu nie przemyślany krok,czemu nie na noc wyjazd i powrót?

    • 5 1

    • (1)

      Ile razy można tłumaczyć. Wieczorem z Warszawy jest TLK Chopin do Wiednia, jakby wieczorem z Gdańska był pociąg, to kto w nocy wsiadałby w Warszawie?

      • 0 1

      • Zatem pociąg jest dla warszawian czy dla osób z trójmiasta, bo jeśli dla tych drugich, to mógłby z Gdynii odjeżdżać o 4 rano, coby stoliczanie mogli wsiąść wypoczęci po wyspanej nocy i śniadaniu i jeszcze zdążyć na wiedeńskiego sznycla o dobrej porze.

        • 0 0

  • Dzienne połączenie (1)

    Połączenie nocne z wagonem sypialnym to byłoby coś. A tłuc się pociągiem cały dzień - bez sensu.

    • 7 0

    • Noc w pociągu nawet w wagonie sypialnym, nie jest wcale takie wygodne. Fakt że przez dzień cały to nudy wyjątkowe.

      • 0 0

  • z oksywia do gdyni i wladka dajcie pociag

    • 2 0

  • Na narty

    Na wyjazd narciarski się nie specjalnie zdaje, bo z Wiednia do naprawdę dobrych rejonów jest najmniej ok. 3,5-4 godzin samochodem po autostradach zaś transfer pociągiem z Wiednia do np. okolic Schladming (rewelacyjny region) to dodatkowo podróż trwa w okolicach 6 godzin + czas na kolejne połączenie i dojście na miejsce noclegu, co daje razem min. 18 godzin + przejazd z dworca docelowego w miejsce spoczynku.
    Trudne jest to do porównania skoro samochodem z Gdańska w ten sam rejon jedzie się 13 godzin czyli wyjazd z GD ok. 17 przyjazd 8 rano.
    Jest też wariant najszybszy czyli jechać np do Alpbach. Tras co prawda tylko niecałe 70 km ale dla bywalców np. Kotelnicy Białczańskiej, Czarnej Góry, Korbielowa czy Krynicy, to i tak zawrót głowy a podróż samochodem z Gdańska trwa mniej niż 10 godzin w tym przerwa na tankowanie i posiłek w podrózy czyli wyjazd po 5 rano (jak kto chce później) i docelowo przyjazd jeszcze przed zmierzchem. Trasa do wytrzymania spokojnie nawet przez jednego kierowcę. W opcji pociągu, na pewno wygodnej ale i długiej, trzeba do pobytu doliczyć min. 4 dni na podróż w tę i z powrotem. Sam Wiedeń przepiękny ale i on z grubsza do obejścia i objechania metrem w góra trzy, max cztery dni. Oferta zatem skierowana dla tych co mają czas, źle znoszą samochody i samoloty.
    Teraz koszty.
    Przejazd w jedną stronę to ca 150-200 zł czyli tam i z powrotem wyniesie ok 300-400 plus transfer w Alpy czyli dodatkowo ok. 20-30 euro w obie strony, razem min. 400 złotych.
    Policzmy samochód, wyjazd w 4 osoby, czas przejazdu jw, sprzętu zabieramy więcej niż do pociągu (o samolocie nie wspominając), dojeżdżamy pod sam dom i pod sam wyciąg (nie mówiąc o transferach zgodnych z skipassem) i płacimy od "łebka" w granicach 210-230 złotych maksymalnie z winietką i przjazdem pod niektórymi płatnymi tunelami.
    Podsumowanie.
    Pociąg to jedna z alternatyw, zwłaszcza dla tych którzy na narty jeżdżą bardzo okazjonalnie czyli np. raz w roku i raczej zbyt wiele czasu na urlop nie mają, (choć na przejazd stracą w sumie 4 dni), bojący się jazdą samochodem a zwłaszcza autobusem czy nie bardzo wiedzący jak i co zrobić z lataniem samolotem, bo tu opcji transferu w regiony jest niestety zbyt mało albo zbyt drogo.
    Uogólniając, pomysł byłby świetny gdyby był wprowadzony z jakieś 15 no maks 10 lat temu, teraz ani czas podróży ani koszt ogólny, zdecydowanie nie powala .

    • 4 0

  • jest dobrze

    połączenie Gdynia-Berlin-Gdynia jest super! pomyślane bardzo pro-podróżujący. Gdynia-Wiedeń-Gdynia również dobrze się zapowiada. sądzę, że szybko skorzystam. przecież podróżowanie pociągami jest bardzo przyjemne. spowalnia....

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane