- 1 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (85 opinii)
- 2 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (93 opinie)
- 3 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (61 opinii)
- 4 Mieczysław Struk wybrany na marszałka (54 opinie)
- 5 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (415 opinii)
- 6 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (955 opinii)
Będzie rowerowy kontrapas na ul. Starowiejskiej w Gdyni
Jeszcze w tym roku na ul. Starowiejskiej w Gdyni zostanie wydzielony kontrapas dla rowerzystów. To pierwsza przymiarka do Strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Jej wprowadzenie w mieście jest coraz bliższe.
Czytaj też: Strefa Tempo 30 w Gdańsku jeszcze urośnie
To jednak trasa, którą rowerzyści poruszają się rzadko. Prawdziwym przełomem mają być kontrapasy w śródmieściu Gdyni, które mają być wstępem do zaproszenia do jazdy po śródmieściu większej grupy rowerzystów.
Za kilkanaście dni stosowne oznaczenie ma pojawić się na ul. Starowiejskiej. Rowerem pod prąd będzie można jechać na odcinku od skrzyżowania z ul. 3 Maja do Placu Wysiedlonych Gdynian .
- To niewielki odcinek, ale istotny z punktu myślenia o mieście w kontekście uspokojenia ruchu rowerowego. W przyszłym roku będziemy robili kompleksową analizę, dotyczącą wprowadzenia Strefy Tempo 30 w Śródmieściu. Mamy nadzieję, że kontrapas pokaże, że warto promować ruch rowerowy i jednocześnie nie wzbudzi negatywnych emocji - zaznacza Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Gdynia chce w ten sposób powalczyć o nagrodę "Mobility Week Award" przyznawaną przez Unię Europejską. Niewykluczone, że w ślad za kontrapasem na ul. Starowiejskiej powstaną kolejne. Jednym z pomysłów jest umożliwienie rowerzystom jadącym ze Wzgórza św. Maksymiliana swobodnego i jak najszybszego dojazdu na pl. Konstytucji ulicami: Obrońców Wybrzeża , 3 Maja oraz Starowiejską .
Czytaj też: Strefa Tempo 30 także w Gdyni
- To jednak wymaga sporych zmian w organizacji ruchu, skasowania istotnej liczby miejsc parkingowych i wprowadzenia dodatkowej fazy sygnalizacji na skrzyżowaniu ulic: 10 Lutego i 3 Maja. Póki co, zobaczymy, jak sprawdzi się to rozwiązanie - deklaruje Zmuda-Trzebiatowski.
Gdańsk odważył się wprowadzić kontrapasy dla rowerzystów już w 2009 roku na wybranych ulicach w centrum miasta. Pomysł się przyjął, więc został rozszerzony na kolejne ulice. Razem jest ich już 12 km. Również w Sopocie na kilku ulicach rowerzyści mogą jeździć kontrapasem pod prąd.
Miejsca
Opinie (288) 1 zablokowana
-
2013-10-10 08:41
zróbcie połączenie Hutniczej z Janka Wisniewskiego
a nie że trzeba przechodzić przez tory pod estakadą!!!!! to będzie bardziej przydatke niże pas na Starowiejskiej
- 10 2
-
2013-10-10 08:57
ale ktoś ,,zabłysnoł,,
komuś odbiło- rowerem po wąswkim bruku...
gratulacje- 5 3
-
2013-10-10 09:06
KOLEJNY PORONIONY POMYSŁ
- 11 4
-
2013-10-10 09:08
tego jeszcze nie było
na TVPlus w Gdyni na Skwerze wybierają smart-fony z fontanny
- 1 4
-
2013-10-10 09:21
Nie podoba mi sie to. Po mieście jeżdzi zbyt wiele samochodów dostawczych (3)
o wypadek będzie nietrudno. Zwłaszcza na wąziutkiej obstawionej po obu stronach samochodami Starowiejskiej.
- 6 7
-
2013-10-10 14:11
Samochody dostawcze mają regulować moje życie ? Nie za dużo (1)
łaskawców ?
- 3 1
-
2013-11-21 11:00
poczekaj
poczekaj na przeprowadzkę, remont albo na dostawę nowych mebli czy przesyłki gabarytowej - co wtedy powiesz ? Albo na małe dzieci - fotelik, bambetle, a jak będą bliźniaki - powodzenia z targaniem wszystkiego prze 100 lub więcej metrów do domu...
- 0 0
-
2013-10-14 13:44
"po 'mieście' jeździ zbyt wiele samochodów dostawczych" nieznanych w całej reszcie świata
to dlatego wycieczki z całego świata przyjeżdżają obejrzeć z otwartymi buziami gdyńskie dostawczaki, bo gdzie indziej to się robi furami zaprzężonymi w woły, osiołki, psy i myszy (widziałem na filmie dokumentalnym pt. Szrek)- 0 2
-
2013-10-10 09:25
"nie wzbudzi negatywnych emocji" taaa jasne
- 4 2
-
2013-10-10 09:36
poco srajpasy? ścieżki robic w centrum! szerokie chodniki są!
kto po tej kostce rowerem pojedzie nierównej!
- 5 3
-
2013-10-10 09:37
tam jest tak wąsko (1)
a jeszcze scieżka rowerowa? ten bruk wymieniliby na cos nowszego.
- 10 3
-
2013-10-10 10:01
tam jest tak wąsko
100/100
- 2 1
-
2013-10-10 09:38
(1)
Zrobienie kontrapasa to jedno, a potem jego użytkowania to drugie. Wystarczy sie przejechac Ogarną w Gdańsku i nie da się jechać tym pasem bo stoją na nim samochody, to samo na Rzeźnickiej.
- 5 3
-
2013-10-10 14:08
Ja nie mam tam problemów, jak stoją auta to je omijam.
- 2 1
-
2013-10-10 09:49
juz niedługa pieszy na chodniku bedzie intruzem , samochód na ulicy tez (9)
TYLKO ROWER !!!!!!!!!!!!!!mam dość rowerowego lobby
ludzie dajcie żyć!!!!!- 14 13
-
2013-10-10 11:41
(5)
dla pieszego chodnik dla roweru droga rowerowa a dla samochodu jezdnia.tak powinno być.
spróbuj się przejechać legalnie rowerem po mieście to zrozumiesz dlaczego rowerzyści wymuszają zmiany infrastruktury.- 5 3
-
2013-10-10 14:11
niestety problemy zdrowotne unniemożliwiaj a mi jazdę rowerem (1)
wobec tego szanowny _d*pa boli - bo tak się nazwałeś dla twojej wygody mam się już położyć na cmentarzu , bo zawadzam jako pieszy czy zmotoryzowana
- 0 5
-
2013-10-10 21:48
zuza, to nie problemy zdrowotne tylko techniczne/mentalne/kulturowe: nie ma takiej choroby (prócz tetraparezy, paraliżu czterokończynowego) do której nie da się dopasować roweru.
- 5 2
-
2013-10-11 09:11
nie wymuszają, ale wynegocjowują
- 0 1
-
2013-10-11 09:12
dopisz jeszcze szosy dla szosowców i studenci do nauki (1)
- 1 0
-
2013-10-11 19:08
studenci do studni
- 2 0
-
2013-10-10 14:10
Pojedż do Kopenhagi, Amsterdamu a nawet do Karlskrony ze Steną
Line. Zdaj raport tu na forum i zadaj sobie pytanie kto tu kogo terroryzuje.
- 5 4
-
2013-10-10 21:52
Pieszy na chodniku już dzisiaj jest intruzem.
Trudno przejść się na dłuższy dystans chodnikiem nie będąc przynajmniej raz obdzwonionym przez pedalarza, który ma ścieżkę rowerową po drugiej stronę ulicy, albo jezdnię.
- 2 2
-
2013-10-11 09:11
zuza nie przeginaj
to ci na zdrowie nie wyjdzie
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.