• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcia na śródmiejskiej linii minibusowej

Krzysztof Koprowski
16 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dotychczas ostatni kurs z dworca na linii 100 był realizowany o godz. 22:35. Po zmianach ostatni odjazd odbywa się trzy godziny wcześniej. Dotychczas ostatni kurs z dworca na linii 100 był realizowany o godz. 22:35. Po zmianach ostatni odjazd odbywa się trzy godziny wcześniej.

Linia 100 miała ożywić Śródmieście Gdańska i ułatwić dotarcie do miejsc położonych z dala od tramwaju i SKM. Zarząd Transportu Miejskiego po trzech latach obserwacji uznał jednak, że lepszym rozwiązaniem pod względem finansowym będzie likwidacja 42 kursów w całym tygodniu, a tym samym zawieszenie jej funkcjonowania po godz. 20.



Czy ZTM słusznie postąpił likwidując wieczorne kursy linii 100?

Linia 100 wystartowała w październiku 2013 r. Początkowo cieszyła się niewielkim zainteresowaniem. Dopiero skierowanie jej przez ul. Wałową zobacz na mapie Gdańska, gdzie znajduje się duża przychodnia zdrowia, przyczyniło się do wzrostu frekwencji. Chętnie korzystają z niej także turyści z ciężkimi bagażami podróżując między dworcem zobacz na mapie Gdańska a obiektami noclegowymi na Głównym i Starym Mieście.

- Rosnąca frekwencja na "setce" dawała nadzieje, że wreszcie zacznie ona kursować z większą częstotliwością niż co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza nim. Niestety nie dość, że od kilku miesięcy jej trasa została skrócona i omija rejon ul. Ogarnej zobacz na mapie Gdańska oraz Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska, to teraz praktycznie z dnia na dzień likwiduje się kursy po godz. 20. Czy tak ma wyglądać ożywianie Śródmieścia - szczególnie teraz przed sezonem wakacyjnym? - dziwi się pan Andrzej, nasz czytelnik.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza zmiany, które weszły w życie w środę 14 czerwca.

- Prowadzone przez ZTM badania na linii 100 wykazały niemalże zerową frekwencją na kursach wykonywanych o godz. 20 we wszystkie dni tygodnia - przekonuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk. - Dysponujemy określoną liczbą wozokilometrów, stąd też racjonalne jest przesunięcie ich ze zredukowanych kursów tam, gdzie występuje potrzeba zasilenia komunikacji.
Czytaj też: Latem trudniejszy powrót PKM-ką z Kaszub do Trójmiasta

Na jaką linię trafią wozokilometry ze zlikwidowanych kursów "setki"? Brane są pod uwagę różne rozwiązania, m.in. kursująca od niedawna linia 195 (Siedlce zobacz na mapie Gdańska - Wzgórze Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska - Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska), na której także można spotkać niewielkie minibusy.

- Linia 195 służy przede wszystkim starszym, niepełnosprawnym mieszkańcom, umożliwiając łatwiejszy dojazd nie tylko do węzłów przesiadkowych, ale także m.in. do placówek zdrowia - mówi rzecznik ZTM i jednocześnie zastrzega: - Nie zapadła jeszcze żadna ostateczna decyzja. Cały czas analizujemy zapełnienie na tej linii oraz pozostałych na terenie całego miasta.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl.

Materiał archiwalny z 2013 r.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

  • Linia 269

    A może dodać te wozokilometry na linie 269. Miała być ułatwieniem dla uczniów z Osowy, a teraz często sie zdąża ze nie można wsiąść do busa bo jest pełen .

    • 2 4

  • puście inny autobus do starego miasta a nie osobną 100. (1)

    a nie lepiej zamiast tworzenia nowej linii 100 to może lepiej jakąś linie 131...178...186 która zjeżdza do centrum puścić przez stare miasto? w drugą strone też, myśle ,że lepiej by wyszło bo pasażerowie bybyli :))

    • 3 4

    • Przez Gł. Miasto nie można

      bo... deweloper odbudowuje...

      • 2 0

  • To samo z 268 Kokoszki

    To samo jest z linią 268.
    Brak zajazdu do Smęgorzyna...
    Albo likwidacja i wozokilometry odpowiednio do 167 i 168

    • 4 1

  • Bzdura (2)

    Ciekawe jak ludzie bez własnego samochoduje mają dostać się na dworzec z walizkami. Autobus nawet o mniejszej częstotliwości potrzebny. W Niemczech w każdym mieście i miasteczku komunikacja działa całą dobę. Nawet przy małej frekwencji

    • 5 5

    • działa całą dobę

      bez mitologii!

      • 0 1

    • Super

      Posiadacze aut chcac jechac koleja tez musza dojechac na dworce a przy dworcacy nie zaparkuja. Tym samym musza dojechac innym srodkiem komunikacji.

      • 0 0

  • Lipa na kółkach

    Było dużo szumu z uruchomieniem linii 100 i jak się do niej przyzwyczailiśmy to nagle stanął na jej drodze inny priorytet. Po co ta linia w obecnej postaci skoro nie mogę do niej wsiąść w okolicy Targu Drzewnego? Potrzebuję dostać się w okolice Motławy i tylko taxi mnie ratuje. Wielokrotnie dzwoniłam i opisywałam Zarządowi ZTM ten problem, obiecali "przyjrzeć się sprawie". To nieprawda, że korzystają z tej linii pacjenci przychodni z ul. Wałowej, skoro najpierw muszą się tam dostać i wykonać morderczą drogę na przystanek przed Dworcem Gł. Ta linia to fikcja dlatego łatwo się ją likwiduje motywując brakiem zainteresowania. Co się tyczy Osiedla Wzgórze Mickiewicza to po co komu autobus kończący kursowanie przed godz. 15? Po tej godzinie nie ma już potrzeby dojechać lub wyjechać autobusem z tego osiedla? Wszyscy tam są zmotoryzowani? Pozdrawiam kulejący ZTM.

    • 1 3

  • Zdziwieni? Bilet za przejazd od dworca do Targu Rybnego kosztuje tyle co ze Stogów do Jelitkowa.

    • 1 0

  • 100 tka (1)

    Często z linii 100 korzystają ludzie starsi i nie tylko. W związku z likwidacją przejazdów przez
    Starówkę, ulicę Ogarną wiadomo było że frekwencja spadnie.
    Ponieważ trasa przejazdu została skrócona, aż się prosi o przystanek w na początku ulicy
    Szerokiej, wiele starszych osób mogłoby z tego skorzystać.

    • 4 4

    • w Gdańsku nie ma Starówki

      a już na pewno Ogarna nie leży na żadnej "starówce" tylko na Głównym Mieście!

      • 2 0

  • beznadziejny pomysł

    Tniecie a potem się dziwicie, że ludzie nie jeżdżą komunikacją?
    A czym tu jeździć skoro wszystko tniecie?
    Przez to tylko traci się czas czekając na przesiadki...
    żal, po prostu żal - powinno się rozwalić całą czapę w ZTM i GAIT

    • 6 3

  • Zwiększyć częstotliwość Kokoszki - Kiełpino-PKM (1)

    Proponuję zwiększyć częstotliwość połączeń Kokoszki ,Kiełpino, PKM tak aby jeździły w obu kierunkach co 40 minut i to na trasie Matarnia PKM -Kiełpinek PKM przez Kiełpino Grn Karczemki, Kokoszki. Tym sposobem można by dojechać do stacji PKM jadąc to w jednym kierunku to w drugim z częstotliwością co 20 minut a nie co 1h. No i podróż z najodleglejszego zakątka trwała by maksymalnie 30' a nie jak to jest teraz nawet 1h. Nie wspominam że ostatnio wycięto moim dzieciom kursy powrotne ze Szkoły Pozytywnej do Kiełpina Grn po zajęciach pozalekcyjnych,których jest mnóstwo. Co na to włodarze dzielnicy?

    • 1 3

    • Co na to włodarze dzielnicy?

      Przecież to oni właśnie to wymodzili

      • 2 0

  • Bardzo dobry pomysl na skrocenie godzin kursowania 100 przeciez wieczorem autobusy byly puste .Powinni zlikwidowac kursy swiateczne bo w te dni tez prawie nikt nie korzysta z tej liniii . Przeciez sa linie tramwajowe ktore sa obslugiwane w dni powszednie i w tym przypadku tez nalezy to zrobic a nie wozic swiatecze powietrze.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane