• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcia na śródmiejskiej linii minibusowej

Krzysztof Koprowski
16 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dotychczas ostatni kurs z dworca na linii 100 był realizowany o godz. 22:35. Po zmianach ostatni odjazd odbywa się trzy godziny wcześniej. Dotychczas ostatni kurs z dworca na linii 100 był realizowany o godz. 22:35. Po zmianach ostatni odjazd odbywa się trzy godziny wcześniej.

Linia 100 miała ożywić Śródmieście Gdańska i ułatwić dotarcie do miejsc położonych z dala od tramwaju i SKM. Zarząd Transportu Miejskiego po trzech latach obserwacji uznał jednak, że lepszym rozwiązaniem pod względem finansowym będzie likwidacja 42 kursów w całym tygodniu, a tym samym zawieszenie jej funkcjonowania po godz. 20.



Czy ZTM słusznie postąpił likwidując wieczorne kursy linii 100?

Linia 100 wystartowała w październiku 2013 r. Początkowo cieszyła się niewielkim zainteresowaniem. Dopiero skierowanie jej przez ul. Wałową zobacz na mapie Gdańska, gdzie znajduje się duża przychodnia zdrowia, przyczyniło się do wzrostu frekwencji. Chętnie korzystają z niej także turyści z ciężkimi bagażami podróżując między dworcem zobacz na mapie Gdańska a obiektami noclegowymi na Głównym i Starym Mieście.

- Rosnąca frekwencja na "setce" dawała nadzieje, że wreszcie zacznie ona kursować z większą częstotliwością niż co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza nim. Niestety nie dość, że od kilku miesięcy jej trasa została skrócona i omija rejon ul. Ogarnej zobacz na mapie Gdańska oraz Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska, to teraz praktycznie z dnia na dzień likwiduje się kursy po godz. 20. Czy tak ma wyglądać ożywianie Śródmieścia - szczególnie teraz przed sezonem wakacyjnym? - dziwi się pan Andrzej, nasz czytelnik.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza zmiany, które weszły w życie w środę 14 czerwca.

- Prowadzone przez ZTM badania na linii 100 wykazały niemalże zerową frekwencją na kursach wykonywanych o godz. 20 we wszystkie dni tygodnia - przekonuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk. - Dysponujemy określoną liczbą wozokilometrów, stąd też racjonalne jest przesunięcie ich ze zredukowanych kursów tam, gdzie występuje potrzeba zasilenia komunikacji.
Czytaj też: Latem trudniejszy powrót PKM-ką z Kaszub do Trójmiasta

Na jaką linię trafią wozokilometry ze zlikwidowanych kursów "setki"? Brane są pod uwagę różne rozwiązania, m.in. kursująca od niedawna linia 195 (Siedlce zobacz na mapie Gdańska - Wzgórze Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska - Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska), na której także można spotkać niewielkie minibusy.

- Linia 195 służy przede wszystkim starszym, niepełnosprawnym mieszkańcom, umożliwiając łatwiejszy dojazd nie tylko do węzłów przesiadkowych, ale także m.in. do placówek zdrowia - mówi rzecznik ZTM i jednocześnie zastrzega: - Nie zapadła jeszcze żadna ostateczna decyzja. Cały czas analizujemy zapełnienie na tej linii oraz pozostałych na terenie całego miasta.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl.

Materiał archiwalny z 2013 r.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

  • weźcie skończcie z tymi zaskoczeniami waszych czytelnikow

    Wiem wiem, artykuł trzeba złożyć ale nie piszecie dla idiotow...chociaż kto wie?

    • 17 0

  • milionerzy ze Wzgórza Mickiewicza też chcą dotowanego transportu

    taka jest przyczyna likwidacji /na razie częściowej/ linii 100

    • 10 4

  • 3 lata analizy wozokilometrow podczas gdy od poczatku bylo wiadomo ze ta linia bedzie wozic powietrze

    • 23 1

  • Prawda jest taka (3)

    że nasze centrum jest tak małe że wszędzie lata się piechotą. Przecież Gdańsk to nie Los Angeles.

    • 21 4

    • Ale są w nim emeryci (2)

      • 1 6

      • (1)

        To niech tak samo ida z buta jak reszta albo siedza na d*pie w domu.

        • 8 1

        • a może na rowerze? albo niech biegają w butach Asicsa, co?

          pewnego dnia i ciebie dopadnie starość, baranie. A sądząc po wypowiedzi - raczej prędzej niż później.

          • 1 1

  • Nie chodzi o autobus (3)

    Linia była po to, aby zlikwidować bonifikaty na czynsze komunalne na Głównym Mieście.
    Jednym z kryteriów w stawce jest odległość od komunikacji publicznej (zniżka jeżeli przystanek jest daleko).
    Tym MISIEM miasto zapewniło sobie większe wpływy z najmu nieruchomości ha! ha! ha!

    • 27 1

    • Właśnie mnie rozgryzłeś

      • 4 1

    • Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...

      • 2 0

    • oczywiście! I od początku

      było wiadomo, że będzie wozić powietrze...a teraz nagle zdziwienie, że nikt tą linią nie jeździ.

      • 4 0

  • Nic dziwnego

    Sam korzystałem kiedyś, ale jak ludzie mają z niej korzystać skoro pierwszy przystanek jest przy dworcu a następny zaraz przy hiltonie nad Motławą (i kilka sekund bliżej hiltona ostatni :DDD )?

    • 6 1

  • Rozkłady jazdy (3)

    Dzisiaj jest 16.06.2017 rok piątek, dzień roboczy więc dlaczego autobusy kursują jak w święta. Skąd pasażer udający się na przystanek autobusowy w dzień roboczy ma wiedzieć że autobus o wyznaczonej godzinie na dzień roboczy nie przyjedzie bo ZTM zrobiło sobie święto. To jest normalne robienie pasażerów w wała. Widać gdzie ZTM ma ludzi, bo to ludzie mają być przewożeni jako pasażerowie.

    • 8 3

    • (2)

      Wystarczy umiec czytac. Byla informacja w pojazdach to raz byla informacja na stronie ztmu to dwa. Jak nie czytaty to twoj problem.

      • 5 5

      • (1)

        jesteś urzędowym wałem, a pasażerowie mają się dostosować do twojej wygody?

        nie wyszła nam ta nasza niepodległość. może mieli rację ci, co mówili że polacy jeszcze do niej nie dorośli?

        • 3 4

        • Pasażerowie chcą mieć wszystko za free. Zwłaszcza emeryci

          No więc dostają. Rykoszetem.

          • 4 4

  • Linia 100 Targ Rybny

    Linia 100 TARG RYBNY wogóle nie spełnia swojej roli trasa która jeżdzi ,autobus w większości jezdzi pusty, ciagle widać napis ZMIANA TRASY.Jeżeli ma jeżdzic to niech zaplanuja trase z przejazdem koło muzeum II Wojny Światowej i napewno bedzie wielu zainteresowanych.

    • 4 1

  • Potrzebna jest linia (3)

    Potrzebna jest linia Zaspa-Szpital - Strzyża PKM (przez most przy Żaku) - Alchemia - Oliwa pętla tramwajowa - Osowa ewentualnie z dalszym połączeniem do Sopot lub Gdyni. 127 stoi w korkach po 30 minut od otwarcia tunelu a tramwaj 2 jedzie ostatnio co 40 minut w godzinach szczytu bo zredukowano kursy i taboru brak.

    • 5 4

    • 158 do Wojska Polskiego i dalej tramwajem.

      To najlepsze rozwiązanie problemu, a nie kolejna linia

      • 3 0

    • 124

      plus zwiększenie częstotliwości kursów linii 124 po 19-tej-nie wszyscy wszak pracują w biurach i nie każdemu uśmiecha się jazda tramwajem do Wrzeszcza Dolnego np z Oliwy-zresztą ..dlaczego nie puszczono jakiejkolwiek linii autobusowej wzdłuż CAŁEJ ul.Kosciuszki?

      • 1 1

    • tak szczególnie jak Budyń z Budimexem zabudują pas startowy

      żaden autobus przejeżdżający przez Jana Pawła nie będzie na czas

      • 1 0

  • Naj rzydsze (3)

    Najbrzydszy minibus na świecie. Projektant płakał kiedy miał wizję

    • 7 2

    • Sam jesteś "Naj rzydszy" (2)

      Można się popłakać ze śmiechy:)

      • 0 0

      • Błachostka. Nigdy nie pisałeś z telefonu?

        • 0 1

      • Wolę być naj rzydszy niż naj żydszy

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane