• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcia na śródmiejskiej linii minibusowej

Krzysztof Koprowski
16 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Dotychczas ostatni kurs z dworca na linii 100 był realizowany o godz. 22:35. Po zmianach ostatni odjazd odbywa się trzy godziny wcześniej. Dotychczas ostatni kurs z dworca na linii 100 był realizowany o godz. 22:35. Po zmianach ostatni odjazd odbywa się trzy godziny wcześniej.

Linia 100 miała ożywić Śródmieście Gdańska i ułatwić dotarcie do miejsc położonych z dala od tramwaju i SKM. Zarząd Transportu Miejskiego po trzech latach obserwacji uznał jednak, że lepszym rozwiązaniem pod względem finansowym będzie likwidacja 42 kursów w całym tygodniu, a tym samym zawieszenie jej funkcjonowania po godz. 20.



Czy ZTM słusznie postąpił likwidując wieczorne kursy linii 100?

Linia 100 wystartowała w październiku 2013 r. Początkowo cieszyła się niewielkim zainteresowaniem. Dopiero skierowanie jej przez ul. Wałową zobacz na mapie Gdańska, gdzie znajduje się duża przychodnia zdrowia, przyczyniło się do wzrostu frekwencji. Chętnie korzystają z niej także turyści z ciężkimi bagażami podróżując między dworcem zobacz na mapie Gdańska a obiektami noclegowymi na Głównym i Starym Mieście.

- Rosnąca frekwencja na "setce" dawała nadzieje, że wreszcie zacznie ona kursować z większą częstotliwością niż co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza nim. Niestety nie dość, że od kilku miesięcy jej trasa została skrócona i omija rejon ul. Ogarnej zobacz na mapie Gdańska oraz Teatru Szekspirowskiego zobacz na mapie Gdańska, to teraz praktycznie z dnia na dzień likwiduje się kursy po godz. 20. Czy tak ma wyglądać ożywianie Śródmieścia - szczególnie teraz przed sezonem wakacyjnym? - dziwi się pan Andrzej, nasz czytelnik.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza zmiany, które weszły w życie w środę 14 czerwca.

- Prowadzone przez ZTM badania na linii 100 wykazały niemalże zerową frekwencją na kursach wykonywanych o godz. 20 we wszystkie dni tygodnia - przekonuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk. - Dysponujemy określoną liczbą wozokilometrów, stąd też racjonalne jest przesunięcie ich ze zredukowanych kursów tam, gdzie występuje potrzeba zasilenia komunikacji.
Czytaj też: Latem trudniejszy powrót PKM-ką z Kaszub do Trójmiasta

Na jaką linię trafią wozokilometry ze zlikwidowanych kursów "setki"? Brane są pod uwagę różne rozwiązania, m.in. kursująca od niedawna linia 195 (Siedlce zobacz na mapie Gdańska - Wzgórze Mickiewicza zobacz na mapie Gdańska - Chełm Witosa zobacz na mapie Gdańska), na której także można spotkać niewielkie minibusy.

- Linia 195 służy przede wszystkim starszym, niepełnosprawnym mieszkańcom, umożliwiając łatwiejszy dojazd nie tylko do węzłów przesiadkowych, ale także m.in. do placówek zdrowia - mówi rzecznik ZTM i jednocześnie zastrzega: - Nie zapadła jeszcze żadna ostateczna decyzja. Cały czas analizujemy zapełnienie na tej linii oraz pozostałych na terenie całego miasta.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl.

Materiał archiwalny z 2013 r.

Miejsca

Opinie (90) 1 zablokowana

  • Beznadziejny pomysł na uruchomienie linii 100

    Od początku uruchomienia tej linii, autobus woził głównie powietrze! o różnych porach dnia,przez cały rok jest po prostu pusty!!! czasami siedzą w nim jedna lub dwie osoby, ale większość kursów to wywalone w błoto pieniądze,nas podatników. I niczego tu nie zmieni sezon letni ani żadna zmiana trasy!!!!

    • 3 4

  • ZGODNIE Z TRADYCJĄ : a winny jest oczywiście kto? No kto? Szczurek oczywiście!

    • 0 0

  • 100

    Jest odpowiedni, mały autobus, są pasażerowie - nie pod dach ale są. Tylko ktoś, kto ma do dyspozycji służbową Skodę z kierowcą mógł podjąć taką decyzję. W Skandynawii niektóre autobusy wożą pasażerów tylko na siedzeniach, a linie są utrzymywane.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane