- 1 Podrzucanie śmieci to nie wykroczenie? (70 opinii)
- 2 Kasa samoobsługowa to okazja do kradzieży (74 opinie)
- 3 Finał sprawy z przypiętym rowerem (48 opinii)
- 4 Wypadki TIR-ów i wojskowej ciężarówki (57 opinii)
- 5 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (363 opinie)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (34 opinie)
Cięcia na śródmiejskiej linii minibusowej
Linia 100 miała ożywić Śródmieście Gdańska i ułatwić dotarcie do miejsc położonych z dala od tramwaju i SKM. Zarząd Transportu Miejskiego po trzech latach obserwacji uznał jednak, że lepszym rozwiązaniem pod względem finansowym będzie likwidacja 42 kursów w całym tygodniu, a tym samym zawieszenie jej funkcjonowania po godz. 20.
- Rosnąca frekwencja na "setce" dawała nadzieje, że wreszcie zacznie ona kursować z większą częstotliwością niż co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza nim. Niestety nie dość, że od kilku miesięcy jej trasa została skrócona i omija rejon ul. Ogarnej oraz Teatru Szekspirowskiego , to teraz praktycznie z dnia na dzień likwiduje się kursy po godz. 20. Czy tak ma wyglądać ożywianie Śródmieścia - szczególnie teraz przed sezonem wakacyjnym? - dziwi się pan Andrzej, nasz czytelnik.
Zarząd Transportu Miejskiego potwierdza zmiany, które weszły w życie w środę 14 czerwca.
- Prowadzone przez ZTM badania na linii 100 wykazały niemalże zerową frekwencją na kursach wykonywanych o godz. 20 we wszystkie dni tygodnia - przekonuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk. - Dysponujemy określoną liczbą wozokilometrów, stąd też racjonalne jest przesunięcie ich ze zredukowanych kursów tam, gdzie występuje potrzeba zasilenia komunikacji.
Czytaj też: Latem trudniejszy powrót PKM-ką z Kaszub do Trójmiasta
Na jaką linię trafią wozokilometry ze zlikwidowanych kursów "setki"? Brane są pod uwagę różne rozwiązania, m.in. kursująca od niedawna linia 195 (Siedlce - Wzgórze Mickiewicza - Chełm Witosa ), na której także można spotkać niewielkie minibusy.
- Linia 195 służy przede wszystkim starszym, niepełnosprawnym mieszkańcom, umożliwiając łatwiejszy dojazd nie tylko do węzłów przesiadkowych, ale także m.in. do placówek zdrowia - mówi rzecznik ZTM i jednocześnie zastrzega: - Nie zapadła jeszcze żadna ostateczna decyzja. Cały czas analizujemy zapełnienie na tej linii oraz pozostałych na terenie całego miasta.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl.
Materiał archiwalny z 2013 r.
Miejsca
Opinie (90) 1 zablokowana
-
2017-06-16 06:15
Jak z PKM - ta sama POlityka (2)
Ciąć i skracać, ograniczać kursy bo po każdym ograniczeniu spada liczba pasażerów.
Na koniec zwolnić kierowcę.- 49 18
-
2017-06-16 11:54
chba PISiorskie myślenie w końcu się udziela wyciąć wszystko w tym komunikację (1)
- 1 1
-
2017-06-16 16:58
No pewnie, lepiej wozić powietrze.
- 1 1
-
2017-06-16 15:15
Zwiększyć częstotliwość Kokoszki - Kiełpino-PKM (1)
Proponuję zwiększyć częstotliwość połączeń Kokoszki ,Kiełpino, PKM tak aby jeździły w obu kierunkach co 40 minut i to na trasie Matarnia PKM -Kiełpinek PKM przez Kiełpino Grn Karczemki, Kokoszki. Tym sposobem można by dojechać do stacji PKM jadąc to w jednym kierunku to w drugim z częstotliwością co 20 minut a nie co 1h. No i podróż z najodleglejszego zakątka trwała by maksymalnie 30' a nie jak to jest teraz nawet 1h. Nie wspominam że ostatnio wycięto moim dzieciom kursy powrotne ze Szkoły Pozytywnej do Kiełpina Grn po zajęciach pozalekcyjnych,których jest mnóstwo. Co na to włodarze dzielnicy?
- 1 3
-
2017-06-16 16:46
Co na to włodarze dzielnicy?
Przecież to oni właśnie to wymodzili
- 2 0
-
2017-06-16 13:30
100 tka (1)
Często z linii 100 korzystają ludzie starsi i nie tylko. W związku z likwidacją przejazdów przez
Starówkę, ulicę Ogarną wiadomo było że frekwencja spadnie.
Ponieważ trasa przejazdu została skrócona, aż się prosi o przystanek w na początku ulicy
Szerokiej, wiele starszych osób mogłoby z tego skorzystać.- 4 4
-
2017-06-16 16:33
w Gdańsku nie ma Starówki
a już na pewno Ogarna nie leży na żadnej "starówce" tylko na Głównym Mieście!
- 2 0
-
2017-06-16 08:49
Nie chodzi o autobus (3)
Linia była po to, aby zlikwidować bonifikaty na czynsze komunalne na Głównym Mieście.
Jednym z kryteriów w stawce jest odległość od komunikacji publicznej (zniżka jeżeli przystanek jest daleko).
Tym MISIEM miasto zapewniło sobie większe wpływy z najmu nieruchomości ha! ha! ha!- 27 1
-
2017-06-16 16:30
oczywiście! I od początku
było wiadomo, że będzie wozić powietrze...a teraz nagle zdziwienie, że nikt tą linią nie jeździ.
- 4 0
-
2017-06-16 12:07
Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze...
- 2 0
-
2017-06-16 10:11
Właśnie mnie rozgryzłeś
- 4 1
-
2017-06-16 10:30
Potrzebna jest linia (3)
Potrzebna jest linia Zaspa-Szpital - Strzyża PKM (przez most przy Żaku) - Alchemia - Oliwa pętla tramwajowa - Osowa ewentualnie z dalszym połączeniem do Sopot lub Gdyni. 127 stoi w korkach po 30 minut od otwarcia tunelu a tramwaj 2 jedzie ostatnio co 40 minut w godzinach szczytu bo zredukowano kursy i taboru brak.
- 5 4
-
2017-06-16 16:29
tak szczególnie jak Budyń z Budimexem zabudują pas startowy
żaden autobus przejeżdżający przez Jana Pawła nie będzie na czas
- 1 0
-
2017-06-16 11:42
124
plus zwiększenie częstotliwości kursów linii 124 po 19-tej-nie wszyscy wszak pracują w biurach i nie każdemu uśmiecha się jazda tramwajem do Wrzeszcza Dolnego np z Oliwy-zresztą ..dlaczego nie puszczono jakiejkolwiek linii autobusowej wzdłuż CAŁEJ ul.Kosciuszki?
- 1 1
-
2017-06-16 11:25
158 do Wojska Polskiego i dalej tramwajem.
To najlepsze rozwiązanie problemu, a nie kolejna linia
- 3 0
-
2017-06-16 13:37
beznadziejny pomysł
Tniecie a potem się dziwicie, że ludzie nie jeżdżą komunikacją?
A czym tu jeździć skoro wszystko tniecie?
Przez to tylko traci się czas czekając na przesiadki...
żal, po prostu żal - powinno się rozwalić całą czapę w ZTM i GAIT- 6 3
-
2017-06-16 10:53
Naj rzydsze (3)
Najbrzydszy minibus na świecie. Projektant płakał kiedy miał wizję
- 7 2
-
2017-06-16 12:22
Sam jesteś "Naj rzydszy" (2)
Można się popłakać ze śmiechy:)
- 0 0
-
2017-06-16 13:09
Wolę być naj rzydszy niż naj żydszy
- 1 0
-
2017-06-16 13:01
Błachostka. Nigdy nie pisałeś z telefonu?
- 0 1
-
2017-06-16 13:06
Zdziwieni? Bilet za przejazd od dworca do Targu Rybnego kosztuje tyle co ze Stogów do Jelitkowa.
- 1 0
-
2017-06-16 10:56
puście inny autobus do starego miasta a nie osobną 100. (1)
a nie lepiej zamiast tworzenia nowej linii 100 to może lepiej jakąś linie 131...178...186 która zjeżdza do centrum puścić przez stare miasto? w drugą strone też, myśle ,że lepiej by wyszło bo pasażerowie bybyli :))
- 3 4
-
2017-06-16 12:16
Przez Gł. Miasto nie można
bo... deweloper odbudowuje...
- 2 0
-
2017-06-16 12:14
Lipa na kółkach
Było dużo szumu z uruchomieniem linii 100 i jak się do niej przyzwyczailiśmy to nagle stanął na jej drodze inny priorytet. Po co ta linia w obecnej postaci skoro nie mogę do niej wsiąść w okolicy Targu Drzewnego? Potrzebuję dostać się w okolice Motławy i tylko taxi mnie ratuje. Wielokrotnie dzwoniłam i opisywałam Zarządowi ZTM ten problem, obiecali "przyjrzeć się sprawie". To nieprawda, że korzystają z tej linii pacjenci przychodni z ul. Wałowej, skoro najpierw muszą się tam dostać i wykonać morderczą drogę na przystanek przed Dworcem Gł. Ta linia to fikcja dlatego łatwo się ją likwiduje motywując brakiem zainteresowania. Co się tyczy Osiedla Wzgórze Mickiewicza to po co komu autobus kończący kursowanie przed godz. 15? Po tej godzinie nie ma już potrzeby dojechać lub wyjechać autobusem z tego osiedla? Wszyscy tam są zmotoryzowani? Pozdrawiam kulejący ZTM.
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.