• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik pyta o awarie na torach. SKM odpowiada

Mariusz Kaczmarek
18 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pasażerowie podczas ostatnich dużych awarii nie wiedzieli , do których kolejek należy wsiadać, by dojechać do celu. Pasażerowie podczas ostatnich dużych awarii nie wiedzieli , do których kolejek należy wsiadać, by dojechać do celu.

Nasz czytelnik postanowił wytknąć błędy trójmiejskiemu przewoźnikowi po perturbacjach w ruchu kolejek we wtorek i środę. Co na to SKM? Zapowiada rewizję procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przez drużyny pociągowe.



Przypomnijmy: pociągi we wtorek i środę kursowały nieregularnie od godzin porannych. Nie dość, że były opóźnione, to jeszcze pasażerowie nie byli właściwie informowani o sytuacji.

To wywołało szereg komentarzy i pytań takich jak te, które zadał nasz czytelnik - Mariusz Kaczmarek. O odpowiedź na nie poprosiliśmy władze SKM. Na pytania naszego czytelnika odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Mariusz Kaczmarek: dlaczego jedyna informacja jaka się pojawiła, była taka, że jest awaria i pociągi kursują nieregularnie? Nikt nie mówił, że pociągi ruszą na przykład najwcześniej za 40 minut czy godzinę. Informacja pozwoliłaby wszystkim uspokoić nerwy, a wielu osobom mającym terminowe spotkania wybrać inny środek transportu. Czy tak trudno oszacować planowany czas wznowienia ruchu?

Jak oceniasz jakość przewozów oferowanych przez SKM?

Mariusz Głuszek: Z uwagi na charakter usterki dyspozytorzy zasilania ze spółki PKP Energetyka nie mogli określić jak szybko przywrócą napięcie w sieci trakcyjnej. Dodatkowo w tym samym czasie nastąpił defekt pociągu SKM oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. To nieszczęśliwe nagromadzenie się zdarzeń spowodowało trudności w określeniu czasu, jaki był potrzebny na wznowienie kursowania pociągów SKM według planowego rozkładu jazdy.

MK: Dlaczego we wtorek nie informowano pasażerów, że bilety SKM honorowane są w pociągach Przewozów Regionalnych, autobusach i  trolejbusach komunikacji miejskiej? Nie padła taka podpowiedź z megafonów, ani od konduktora. Można było się o tym dowiedzieć po przyjeździe do pracy lub szkoły ze strony www SKM, kiedy już pociągi ruszyły

MG: Został nadany komunikat SMS do wszystkich najważniejszych trójmiejskich mediów oraz zamieszczona informacja na stronie internetowej SKM o tym, że bilety SKM są honorowane w środkach komunikacji miejskiej ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz w pociągach Spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Dodatkowo taką informację otrzymali kierownicy pociągów. Informowaliśmy o tym również przez sieć megafonów na peronach SKM.

MK: Czy istnieją w SKM procedury awaryjne mówiące w przypadku jakiego typu awarii ruch pociągów będzie wznowiony i po jakim czasie?

MG: Takie procedury istnieją od dawna, niestety każde zdarzenie jest inne i w każdym przypadku ruch pociągów odbywa się operatywnie. Ma na to wpływ między innymi miejsce i godzina zdarzenia i od nich zależy częstotliwość kursowania pociągów SKM. Kiedy ma miejsce wypadek z udziałem człowieka, dochodzą czynności policyjne i prokuratorskie, które również są czasowo nieprzewidywalne dla przewoźnika.

MK: W Sopocie wtłoczono ludzi do SKM, mówiąc że pociąg będzie odjeżdżał do Gdańska, po czym skład stał zatłoczony przez około pół godziny, co spowodowało omdlenie jednej z pasażerek. Jakie wnioski władze SKM wyciągnęły z tej sytuacji?

MG: W tym konkretnym przypadku nastąpiło kilka zdarzeń jednocześnie, między innymi brak zasilania w sieci trakcyjnej, defekt składu oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. Komunikat o tym, że pociągi ruszą za chwilę był prawidłowy, niestety po kilku minutach okazał się już nieaktualny, ze względu na następne zdarzenie, jakie miało miejsce w tym samym czasie.

Na pewno dokonamy przeglądu procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przed drużyny pociągowe. Do końca 2014 roku około połowa naszych składów będzie posiadała nagłośnienie, a więc kierownik pociągu będzie mógł łatwiej i skutecznie informować podróżnych o zakłóceniach.

Za pośrednictwem Portalu Trojmiasto.pl chciałbym przeprosić wszystkich naszych pasażerów za powstałe niedogodności.
Mariusz Kaczmarek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • Głuszek Klamczuszek (1)

    Pamiętacie jak nagrał filmik z deseczką, jakoby mieli likwidować mega dziurę miedzy składem a personel i nic takiego nie miało miejsca. Gluszek kiedyś był w PO czy nadal jest, ktoś wie?

    • 5 3

    • jak sie dostaje stanowisko po znajomosci POlitycznej to sie jest do konca

      • 1 1

  • pasażer

    Żarty z ludzi robicie?!?! nie było żadnych informacji, podszedłem do pana maszynisty z pytaniem co się dzieje, za ile ruszymy, to uzyskałem informacje: nie mam pojecia,,, z megafonów nie było zadnej informacji na temat honorowania biletów skm w innych srodkach transportu miejskiego. Jeżeli nie wiadomo za ile ruszy pociąg skm to może warto oszacować lub nawet zawyżyć godzinę odjazdu i poinformować maszynistów i innych przez radia telefony ze bilety są honorowane w następujących środkach transportu miejskiego i np: powiedziec że za godz dopiero ruszy pociąg skm, a jeżeli wcześniej się uda to nikt nie będzie płakał a ludzie w tym czasie maja możliwość szybkiej reakcji na zmianę, Ale nie po kiego coś takiego zrobic lepiej nie udzielać informacji, ale to skm traci na tym ludzi, a co za tym idzie pieniądze :)

    • 6 1

  • kiedys za burdel z odwozem w sylwestra polecial ze stołka dyrektor ztm

    moze pora na gluszka i kolegow, czy oni są nietykalni?

    • 4 1

  • Dlatego nie korzystam z SKM !!!

    potencjal ogromny ale niewykorzystany przez gamoni zarzadzajacych ta chora spolka, nie mozna liczyc na ten srodek transportu - ciagle awarie, scisk, totalny dramat, dlatego spada ilosc osob korzystajacych z tego badziewia

    • 4 1

  • palacze

    Syf i jeszcze raz syf. Ludzie tam pala i pija. Za co sie placi w tej skmce???

    • 2 1

  • To się ludziom w głowach porobiło.

    Za komuny nikt nie miał prawa zadawać takich pytań, a jak już zadał, to powiedzieli, że był pijany i potem już takowego cwaniak nikt nie widział.

    • 1 0

  • Dlatego korzystam z ładnej pogody... (2)

    ... i do pracy jeżdżę rowerem :)
    Wszystko zależy ode mnie i moich nóg :)
    Już od 2 lat mam w D.... SKM :)

    • 1 0

    • .

      tata,a Małcin powiedział...

      • 0 0

    • Czyli,że się da ich olać i nie wygłaszać swoich smutków na forum ???BRAWO!!!

      • 0 0

  • Kiedy będzie można wreszcie kupićbilet w Oliwie od strony Przymorza? (1)

    Bo jedynie kasa PKP po drugiej stronie z jednym okienkiem pracująca od 6 do 22 działa i jest to mało ergonomiczne a pajace z skm dopisują dopłatę?
    I kiedy będą kasowniki na peronie?

    • 1 1

    • A kto ma Ci na forum odpowiedzieć na to pytanie? Jak dla mnie to może tego nie być nigdy...

      • 0 0

  • Honorowanie biletów

    Informowali na peronach? No ciekawe kiedy. Dwie godziny jechałam do Gdańska, a raczej do Sopotu, bo w końcu się poddałam, bo ominęło mnie ważne kolokwium na uczelni. Ani razu nie słyszałam o tym, że są gdzieś honorowane bilety. Gdyby informowali, to bym się przesiadła do PKP, bo akurat stało i w Gdyni, a później nawet w Sopocie - i nawet nie widziałam by którykolwiek z pasażerów przesiadał się tam, bo nikt nic nie wiedział.
    Do tego, jak pasażerom, którzy utknęli w pociągu, mają pomóc informacje ogłaszane w internecie, radiu czy nawet tv? Nie każdy siedzi z telefonem w nosie, nie każdy ma w danym momencie dostęp do internetu.
    Przy tego typu awariach bezwzględnie powinno się nadawać na peronach bardziej treściwe komunikaty, niż "są spadki napięcia w sieci", "są utrudnienia w ruchu", "pociągi jeżdżą nieregularnie" i "za utrudnienia przepraszamy"...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane