• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Warszawy dłużej od 5 do 20 minut

ms
5 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Przez półtora miesiąca będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy na trasie Trójmiasto - Warszawa. Powodem jest remont 158-kilometrowego odcinka torów. Przez półtora miesiąca będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy na trasie Trójmiasto - Warszawa. Powodem jest remont 158-kilometrowego odcinka torów.

Od 5 do 20 minut wydłuży się czas przejazdu pociągiem na trasie Trójmiasto-Warszawa. Na szczęście tylko do 28 lutego. Powodem jest remont kolejnego odcinka linii kolejowej E-65.



Rozkład na trasie Gdynia - Warszawa. Rozkład na trasie Gdynia - Warszawa.
Rozkład na trasie Warszawa - Gdynia Rozkład na trasie Warszawa - Gdynia
W związku z rozpoczęciem remontu 158-kilometrowym odcinku od Legionowa do Montowa, 10 stycznia w życie wejdzie zmieniony rozkład pociągów z Trójmiasta do Warszawy. Korekta sprawi, że zmienią się godziny kursowania pociągów, a także zwiększy się czas ich przejazdu - od 5 do 20 minut. - Nowe godziny kursowania pociągów z linii E-65 zostały tak przygotowane, by zminimalizować konieczność wprowadzania zmian rozkładów innych połączeń na całej sieci kolejowej - przekonuje Beata Czemerajda z PKP Intercity.

Prace między Legionowem i Montowem polegają głównie na wymianie torowisk i sieci trakcyjnych, montażu nowych urządzeń sterowania ruchem, budowie i modernizacji wiaduktów oraz mostów. Zbudowane zostaną także nowoczesne elementy infrastruktury kolejowej związane z obsługą ruchu pasażerskiego typu: perony, wiaty peronowe, przejścia podziemne dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Szczegółowe informacje na temat zmian pasażerowie mogą znaleźć na stronie intercity.pl, bloga Infokolej, dworcowych punktów informacyjnych oraz z telefonicznej informacji kolejowej - 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych).
ms

Opinie (141) ponad 10 zablokowanych

  • coraz dłuzej (17)

    Coraz dłużej dłuzej, coraz dłużej dłuzej,

    kiedy powstanie piosenka że pociagi jeżdżą coraz dłuzej?
    pomyśleć że kiedys jeździłem 3.5h do wa-wy, a teraz tragedia!!!

    • 161 10

    • Polskie Koleje Państwowe (2)

      Pewien mężczyzna jedzie ekspresem. W pewnym momencie stwierdza, że pociąg zbyt często zatrzymuje się w szczerym polu. Właśnie znów stanął...
      - Co się stało? Dlaczego stoimy? - pyta konduktora.
      - Krowa jest na torze.
      - Krowa!? Przecież zatrzymujemy się już piąty raz, tyle tu krów?
      - Nie to ciągle ta sama, znów ją dogoniliśmy.

      • 82 2

      • Boki zrywać....

        • 10 6

      • Kiedyś na gmachu dyrekcji, za Zieleniakiem był wywieszony plakat Gdańsk - Warszawa w 1.5 ... ale go zdjęli. Ciekawe dla czego?

        • 3 0

    • to chyba normalne ze jak jest remont czesto uzywanej drogi to sa korki i opuznienia, i tak samo jest z koleją (7)

      • 6 18

      • a głąby dają minusy... (5)

        • 4 9

        • głąby dają inusy jesli remont jest dużo za drogi... źle zorganizowany i trwa już 3 LATA a będzie trwał jeszcze minimum 2! (4)

          jesli coś trwa 5 lat to nie jest już remontem.

          Sensowność remontu torowisk też jest wielce dyskusyjna bo prace przy nich maja przedewszystkim przystosować je do ruchu pociągów do prędkosci 200km/h co nigdy nie stanie sie faktem bo trasa ta przy takich prędkościach wymaga składu z wychylnym pudłem a PKP z premedytacją kupuje składy "pendolino" bez niego, dlaczego?

          no to Ci teraz wielce Oświecony jeszcze bardziej oświece - część pieniędzy na ten remont jak i na nowe pociagi pochodzi z UE, unia wskazała że te prace i nowe pociągi mają pozwolić aby pociagi kursowały z dużymi prędkościami, PKP sie to nie uśmiecha dlatego też wcale nie dążyła do kupienia nowych składów bo to oznaczałoby że musieli by faktycznie takie szybkie przejazdy oferować bo unia kontroluje wydane pieniążki , pociagi te musiały by być punktualne i szybkie a wiadomo jak w tym PKP jest, poza tym tłumaczą się że wychylne pudło to bardziej skomplikowana obsługa.. no ba bo teraz to nawet drzwi w wagonach nie potrafią naprawić i śnieg leży na korytarzach, do tego torowiska dla takich pociagów muszą być utrzymywane w wyższym standardzie - tak wiec wymyślili sposób co zrobić z nieszczęsną dotacją unijną i jak zablokowac wszelkie korzyści idące z remontu torowisk - brawo kupili szybki pociag na szybkie tory remontowane przez 5 lat (budowa ich od nowa byłaby tańsza!) tylko po co skoro nie bedzie on mógł szybko jeździć bo torowiska są zbyt kręte a bez pudła jechać szybko nie może?? PKP nie ma na celu przewozić pasażerów ale jej celem jest po prostu funkcjonowanie sano w sobie po najmniejszej linii oporu... broń boże jakieś zmiany czy innowacje.... tam wszystkim jest dobrze jak jest a pasażer to tak jak student na uniwerku - zło konieczne

          • 7 0

          • (3)

            "Sensowność remontu torowisk też jest wielce dyskusyjna bo prace przy nich maja przedewszystkim przystosować je do ruchu pociągów do prędkosci 200km/h"

            hahaha, to spójrz na SKM albo na linię Bydgoszcz-Gdańsk a będziesz mieć odpowiedź, że remonty dróg to nie tylko przystosowanie do 200km/h.

            • 0 1

            • oczywiście miałem napisać "remonty torowisk" zamiast "dróg" ;)

              • 0 1

            • oczywiście ze remonty są konieczne.... ale ten konretny o którym jest mowa jest wielce zastanawiajacy

              • 0 0

            • Jeśli coś trwa 5 lat to już jest modernizacją a nie remontem. No i oni tak modernizują i modernizują.

              • 2 0

      • ten remont trwa 3 lata i dlatego podróż od trzech lat trwa 2godziny dłuzej niż powinna

        jeśli nie jesteś tego świadom to nie wypowiadaj się na ten temat

        • 2 0

    • No właśnie (1)

      Polecam do zwiedzenia Białoruskie pociągi. Full serwis i nigdy się nie opóźniają.

      • 6 1

      • A w Brześciu na dworcu można z podłogi jeść

        • 0 0

    • polecam PLL LOT (2)

      warto wczesniej wejsc na stronke naszego poczciwego lotu( z jakims sensownym wyprzedzeniem jesli znamy date) i kupic sobie bilet na samolot. lecialem niedawno za 98 zł. Dla przypomnienia dodam iz pseudo InterCty kosztuje ok 130zł no i nie leci sie 6h a 40 min! nie ma co sie meczyc, chyba ze dowiadujemy sie 2h wczesniej o potrzebie wyjazdu. polecam i pozdrawiam

      • 4 1

      • Pod warunkiem, że jedziesz na krótko :)

        Bo do samolotu nie weźmiesz dużo bagażu nie płacąc za niego dodatkowo :/
        Poza tym chcąc dostać się do Krakowa musisz czekać na przesiadkę kilka godzin :/

        • 0 3

      • 40 minut lot

        dodaj kilka godzin na dojazd do/z lotniska, odprawę itd.

        • 2 1

    • Zapomniałeś dodać, że do tego coraz drożej...

      • 0 0

  • >> (4)

    i tak pociągi jeżdżą jak chcą. Okres świąteczno - noworoczny był najlepszym tergo przykładem!

    • 85 2

    • a ceny coraz wyższe

      • 8 0

    • SKANDAL ! SAMOWOLA ! HIPOKRYZJA !

      Dokładnie ! Ostatnio Expres zasuwał po osiedlowej uliczce a potem zniknął gdzieś za rogiem. Rano sąsiad mi powiedział, że Expres wziął ponton i popłynął do Szwecji ! Totalna samowola !

      • 3 2

    • HAHAHAHA !!! Całe szczęście, że nie do 30 lutego !!!

      Rozumniecie tępaki? 30-go !!! Hahahahaha !!! Niby 2 dni więcej a tak w rzeczywistości to to przecież nigdy by się nie skończył. Hahahaha !!!
      Bo przecież luty nie ma 30 dni !!!!!!!! Ma 28 albo 29, dlatego 30 luty to taki śmieszny żart był :-)

      No nie mogę, ale by wtedy było jakby tak napisali i by tak było :-)

      • 3 4

    • A tymczasem na sali sejmowej

      odpowiedzialnemu za stan rzeczy ministrowi wręcza się kwiaty w podzięce za zasługi.

      Pocośta na tych łachmaniarzy głosowali?

      • 0 0

  • A potem Pendolino z wychylnymi wózkami i pomkniemy do stolicy EXPRESSOWO!!! (12)

    :-)

    • 13 81

    • BezPendolo

      Chyba raczej bez wychylnego wózka.

      • 17 0

    • w 5 godzin !

      • 8 1

    • (3)

      W 2016 roku po remoncie kosztujacym 10 mld PLN Pendolino bedzie pokonywal trase Gdansk Glowny - Warszawa Centralna w 3 h.
      Dla przypomnienia pod koniec lat 70-tych podroz pociagiem ekspresowym na tej trasie trwala 3,5 h.

      • 26 2

      • dla przypomnienia wiecej kasy szlo na torowiska a nie na drogi!!...porownajcie ile idzie na drogi a ile na tory

        nie ma sie co dziwic jak mamy niedofinansowaną kolej!...a nie czepiajcie sie zarzadu kolei tylko rzadu...bo to panstwowy przewoznik a nie prywatny!

        • 2 1

      • Kolej mamy niedofinansowaną, ale przeelektryfikowaną co pożarło część funduszy.

        • 1 0

      • 2h

        ja słyszałem wielokrotnie, że trochę ponad 2 h, ale to się oczywiście okaże.

        W każdym razie, żeby pociągi po 40 latach jeździły tak samo szybko jak w latach 70-tych, to też wymagany jest remont - przywrócenie infrastruktury do pełnej sprawności.

        • 0 0

    • nooooo!!!!
      i to tylko w 4h50min

      • 5 0

    • Ha ha, jeszcze wierzycie w tą bajeczkę o wychylnym pudle? (3)

      Przecież już od miesiąca powszechnie wiadomo, że Alstom (czyli jedyny oferent składów zespolonych dla PKP Intercity) zaoferował pociągi bez wychylnego pudła. Cóż, wszystko dzięki debilnie rozpisanej specyfikacji przetargowej przez PKP Intercity, i to m.in. z tego powodu odwołano wiceministra Engelhardta (swoją drogą nie pamiętam drugiego tak bezmyślnego człowieka odpowiedzialnego za kolej w Polsce, ze swojego stanowiska za nieudolne decyzje powinien polecieć już w 2008 roku). Nie trzeba dodawać, że modernizacja linii na Warszawę jest robiona specjalnie pod składy z wychylnym pudłem - kto jechał pociągiem do Wawy, ten wie jak kręty jest odcinek za Malborkiem. Całkowity koszt modernizacji linii wyniesie ok. 10 mld złotych, gdyby nie brano pod uwagę składów z wychylnym pudłem mógłby być o ok. 2-3 mld złotych niższy. Bardzo mi przykro, ale w naszym kraju są marnotrawione publiczne pieniądze, i co najgorsze - zupełnie bezkarnie!

      • 13 2

      • Mechanizm wychylnego pudła w każdej chwili można doinstalować i wcale nie kosztuje to grubych baniek. (2)

        • 2 0

        • Jest to oczywista oczywistość! (1)

          Tylko narazie po stronie PKP Intercity widać jedynie nerwowe, do niczego nie prowadzące ruchy i mydlenie oczu, a nóż ktoś nie zauważy... W dodatku nie ukrywajmy, Alstom wie, że ma w tej chwili Intercity w szachu. Teraz mogą policzyć sobie za mechanizm wychylnego pudła znacznie więcej, niż w momencie przetargu, kiedy musieli zejść z ceny, bo nie wiedzieli czy ktoś inny nie przebije ich swoją ofertą. A teraz mają pełną swobodę w kształtowaniu ceny! Tak czy inaczej publiczne pieniądze pójdą więc w błoto, i to złości najbardziej.

          • 1 0

          • Tu się zgodzę.

            Drażni mnie jednak niewiedza niektórych użytkowników (95%) tego portalu nt. modernizacji linii kolejowej nr 9. Linia ta nie wdziała remontu (poza krótkimi fragmentami) od czasów komuny, więc czego wy oczekujecie? Jak nie robią to źle, jak robią to też źle. Ale jak zrobią to porządnie i będzie służyć latami, bowiem to nie jest droga asfaltowa, że po zimie dziur i nie wiadomo czego jeszcze pełno. Poza tym będą odcinki gdzie będzie można spokojnie rozwinąć 200 km/h bez wychylnego pudła (bodajże Tczew-Gdańsk się kwalifikuje). Pozdrawiam

            • 2 0

    • Pendolino

      Tylko że PKP zamówiło Pendolino bez wychylnego pudła

      • 3 0

  • zamiast szybciej to coraz wolniej ?? a gdzie nam do Europy ?? i do TGV czy innych tym podobnych

    • 43 5

  • A 1 marca koleje zaserwują kolejna pyszną niespodziankę :) (4)

    • 61 2

    • ciasteczko

      • 12 1

    • irytujące (2)

      Irytujący jesteś (lub jesteście) wszystko nazywając "pysznymi"... Pod prawie każdym artykułem można znaleźć komentarz obarczony tym przymiotnikiem. Skąd Tobie/Wam się to wzięło? Straszne...

      • 2 5

      • z mediów, z mediów

        • 2 0

      • Pozostałości ze świąt.

        • 1 1

  • PKP (1)

    kabaret XXI wieku

    • 62 5

    • dla mnie to nie kabaret :( często muszę służbowo jechać do wawy i lublina :(

      • 0 0

  • Dojazd na Euro Porażka 2012 Poznań - Trójmiasto (5)

    A z Poznania do Trójmiasta jedzie się prawie 6 godzin a to tylko lub aż 300 km.

    • 72 2

    • Kabaret ;/

      Polska kolej się cofa ;/

      • 9 0

    • no, ale przynajmniej tanio (1)

      no ale przynajmniej tanio, bo jest masa TLK a do wawy to tylko 2-3 a tak ekspresy 120zł

      • 5 1

      • a policz sobie

        ile kosztuje godzina jazdy TGV, a ile TLK!

        • 5 3

    • rowerem 10 godzin

      • 1 0

    • Do Wawy z Gdańska w czasie wczesniejszych etapów było jeszcze dłużej...

      maxymalnie jechałam 7 h 15 minut pociągiem IC.... i nie była to żadna awaria... a jak dumnie mówi kolej "planowane przerwy techniczne"

      • 0 0

  • Szczegółowe informacje......z telefonicznej informacji kolejowej :D

    buhahahahahaha
    buhahahahahaha
    buhahahahahaha

    • 81 2

  • w 2012 roku przyjadą kumaci anglicy i zrobią z pkp popiół i diament

    • 38 3

  • Słyszałem że wraz z 2011 pociągi na trasie Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański (9)

    mają jeździć przez Olszynkę. Serio.

    • 39 8

    • ta jasne... a z Przeróbki 3 x dziennie odchodzi EC do Moskwy

      Torami z Pruszcza przez Olszynkę można niestety dotrzeć tylko do portu północnego.... pozdro for alll

      • 3 13

    • Z Gdańska Głównego do Olszynki są tory

      tam zmiana czoła i na Pruszcz. Głupi wariant ale to nie ja wymyślałem

      • 11 1

    • zgadza się (1)

      tylko tyle, że to ma być metro,
      Linia metra ma zacząć się w Olszynce, następnie ma przebiegać pod stadionem żużlowym, Filharmonia, dworzec główny - pod KFC

      • 8 3

      • Olszynka jest tak zaniedbana że lepiej jak sie zajmie ktos rewitalizcja tego rejonu

        stacja kolejowa raczej nie uatrakcyjni tego rejonu gdańska

        • 8 5

    • (1)

      tak

      • 4 2

      • nie

        • 0 1

    • (1)

      Ale chyba Olszynkę Grochowską ( o ile wiesz gdzie to jest?)

      • 4 4

      • Hehe, KMWTW!!! ;) Ale dobre spostrzeżenie!

        • 0 0

    • to nie dowcip.

      Bodaj dwa lata temu, jak grzebali coś w przejeździe na Orunii, niektóre pociągi jeździły przez Olszynkę, gdzie zmieniały kierunek jazdy i stamtąd do Gdańska.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane