aktualności 24h

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (21 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (83 opinie)

Kupcy protestowali w Gdyni (171 opinii)

Spuścili ścieki do rzeki Kaczej. Padły ryby (158 opinii)

Węzeł Karczemki wyłonił się z mroku wideo (193 opinie)

Sopot walczy z reklamami. Na razie rozmową (101 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (149 opinii)

Wykolejona SKM-ka w Chyloni (161 opinii)

Tajemniczy SMS od windykatora (205 opinii)

sport

Gdański klub nie przedłuży umowy z trenerem (110 opinii)

Gra licencjami w II lidze (40 opinii)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (1 opinia)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (145 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (191 opinii) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (34 opinie)

Władze klubu apelują do kibiców (67 opinii)

Abbotta z Ruchu można pozyskać za darmo (138 opinii)

Godek pojedzie na trzecie igrzyska (17 opinii)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami nowość

Widok Energia kupuje nowy zakład nowość (4 opinie)

Trzykrotny wzrost zysku Grupy Ergo Hestia (1 opinia)

Wybierz Gryfa zanim ktoś zrobi to za ciebie (13 opinii)

Multimedia Polska drugim największym operatorem w kraju (24 opinie)

dziecko

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach nowość (7 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (7 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (164 opinie)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (14 opinii)

aktywne trójmiasto

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (37 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (3 opinie)

Arka i Santos wśród triumfatorów (5 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

Swędzące powieki - jak temu zaradzić? Porada eksperta (7 opinii)

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (8 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

Co czeka 26 gdańskich szkół? (81 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (10 opinii)

rozrywka

Kinomobilizacja, czyli kino na ulicy i w ogródku (22 opinie)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (79 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Doraco nie przebuduje Hipodromu

Na razie nie wiadomo kto i kiedy dokończy rozpoczęte na terenie Hipodromu prace.

fot. Wiesiek/czytelnik Trojmiasto.pl

Na razie nie wiadomo kto i kiedy dokończy rozpoczęte na terenie Hipodromu prace.

Sopocki Hipodrom na pewno nie zostanie przebudowany w terminie. Miasto nie dogadało się z wykonawcą prac i współpracę zerwano.



Kto ponosi winę za opóźnienia?

miasto, bo zaakceptowało zły projekt przebudowy

26%

wykonawca, bo zgodził się podczas przetargu na inwestycję realizowaną według projektu, do którego później słał uwagi

32%

projektant

9%

wszyscy po trochu

33%

łącznie głosów: 470

W październiku ujawniliśmy, że podczas prac pojawiły się problemy i część robotników zeszła z placu budowy. Kością niezgody okazały się konstrukcje stalowe stawianych obiektów. Doraco wysłało do inwestora ponad 100 uwag dotyczących projektu, na podstawie którego miały być one wykonane.

Część z nich uwzględniono i wszystko wskazywało na to, że prace będą kontynuowane, ostatecznie do porozumienia jednak nie doszło. Jak twierdzą sopoccy urzędnicy, poszło o pieniądze. Przebudowa Hipodromu pochłonąć miała 42,5 mln zł. W związku ze zmianami w projekcie Doraco zażądało jednak więcej pieniędzy.

- Mogę powiedzieć, że chodziło o kwotę kilkumilionową. Naszym zdaniem zmiany w projekcie nie były na tyle istotne, aby uzasadnić tak drastyczny wzrost wynagrodzenia dla wykonawcy - mówi Bartosz Piotrusiewicz, wiceprezydent Sopotu.

Urzędnicy twierdzą, że zejście firmy z placu budowy Hipodromu skutkować będzie realizacją przez Hipodrom Sopot oraz miasto wszelkich uprawnień i roszczeń wynikających z zapisów umowy z wykonawcą. Nie chcą jednak wprost przyznać, że sprawa zakończy się w sądzie.

Co dalej z samą inwestycją? - Po przeprowadzeniu inwentaryzacji budowy, spółka Hipodrom Sopot, przy wsparciu miasta, ogłosi kolejny przetarg na wybór wykonawcy. Będące konsekwencją zejścia z budowy wydłużenie harmonogramu realizacji inwestycji nie wpłynie na organizację zawodów CSIO w roku 2012 - mówi Anna Dyksińska z biura prezydenta w sopockim magistracie.

Według naszych informacji inwentaryzacja placu budowy zakończyć ma się jeszcze w grudniu, wtedy też miasto i Hipodrom ogłoszą datę nowego przetargu. Modernizacja obiektu prowadzona jest przy wsparciu finansowym ze strony UE, która pokrywa 40 proc. kosztów inwestycji. Czy całe zamieszanie może sprawić, że miasto i Hipodrom stracą te pieniądze? - Na razie nie widzimy takiego ryzyka - zastrzega Piotrusiewicz.

Oficjalne oświadczenie wykonawcy prac, firmy Doraco

W związku ze zmianami w projekcie dotyczącym konstrukcji budowanych obiektów KB Doraco nie mogło zgodzić się na poniesienie dodatkowych kosztów związanych z realizacją przetargu. Pierwotny projekt i rozwiązania konstrukcyjne były według opinii ekspertów wadliwe i wymagały zmian projektowych. W dniu 24 października 2011 r. KB Doraco przesłało do inwestora odstąpienie od umowy. W związku ze zmianą projektów Doraco musiałoby wykonać dodatkowe prace znacznie powyżej pierwotnych kosztorysów oraz wcześniejszej dokumentacji przetargowej.
Harmonogram inwestycji był realizowany terminowo w obszarach gdzie dokumentacja projektowa nie stwarzała zagrożenia dla powstających obiektów. Doraco nie zeszło z placu budowy, umowa została wypowiedziana zgodnie z trybem umownym przyjętym w umowie pomiędzy Spółką Hipodrom Sopot a generalnym wykonawcą KB Doraco.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 93)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065551 2011-12-13 15:06 Gdyby sopockie PiS tyle nie mieszało to hipodrom był już gotowy ! (9)

popieram opinię 44 / nie zgadzam się 75

zgłoś do moderacji opinię 4065556 2011-12-13 15:09 A umiesz myśleć?

W Sopocie w większości rządzi PO, a jak gdzieś jest PiS, to nikt nie liczy się z jego zdaniem (nie narzekam :D).

Obywatel Trójmiasta Który Umie Myśleć

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065557 2011-12-13 15:10 gdyby PiS'u nie było nie było by siary (3)

Gdyby nie było pseudo patriotycznych a w rzeczywistości typowo populistycznych partii głoszących totalne absurdy nie musiał bym sie wstydzić że jestem Polakiem bywając za granicą..
Jarosław Kłamczyński to zwykły żal.
sorry ze nie w temacie:)
miłego dnia

781

popieram opinię 18 / nie zgadzam się 31
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065570 2011-12-13 15:58 Ty się nie wstydź, że jesteś Polakiem (2)

Ty się wstydź, że jesteś DEBILEM

EA

popieram opinię 34 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065606 2011-12-13 20:00 (1)

PiS mówi o suwerenności a w tej partii nikt nie może myśleć i mówić inaczej niż jej prezes bo go wywalą...

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 4065618 2011-12-13 22:09 A możesz ujawnić

jak, to ma się do bałaganu w UM Sopot i Zarządzie Hipodromu ?

EA

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065574 2011-12-13 16:12 Też chcę dorobić. Ile Tobie płacą za takie komentarze? (1)

W Sopocie rządzi PO! A jednak PIS winien?

Powiedz mi na jakiej podstawie tak napisałeś?
Pytam z ciekawości.
Poproszę o rzetelną odpowiedź ,tj. w jaki sposób PIS zamieszał w konstrukcji stalowej na Hipodromie?

Bez obrażania proszę, pytam o prawdę.

GD

popieram opinię 29 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4065582 2011-12-13 16:28 bez obrażania

to dyszkę od komentarza

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065583 2011-12-13 16:29 I znowu wina Jarosława Kaczyńskiego

że gra hipodromem i dzieli Polaków oraz sopocian

wstajesz i łżesz

popieram opinię 23 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4065616 2011-12-13 20:54 Wiadome od początku...

Tak się kończą przetargi, gdzie decyduje najniższa kwota realizacji robót... Najtańszy wygrywa, a w czasie prac żąda dodatkowej sumy, w związku ze wzrostem cen cen materiałów, kosztów pracy, czy nieprzewidywanymi zmianami w planach. I tak, koniec końców, wychodzi, że najtańsza oferta jest wyższa od najdroższej zgłoszonej do przetargu... Pogratulować myślenia urzędnikom i ludziom, którzy tworzą tak pogmatwane prawo...

Młodzik

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4065553 2011-12-13 15:08 no i git

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4065552 2011-12-13 15:08 No super.

A ja bym się ucieszył jakby miasto Sopot zrobiło coś więcej dla mieszkańców, niż dbanie o własne interesy. Dbaniem o mieszkańców w tym mieście nazywa się remont paru ulic, budowa nieciekawego centrum handlowego, które zostało wybudowane i jest symbolem polskiego "kiczu" oraz budowa ścieżki rowerowej do nikąd (na os. Brodwino). Brawo!

Obywatel Trójmiasta Który Umie Myśleć

popieram opinię 22 / nie zgadzam się 20
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065554 2011-12-13 15:08 Krytykanci do startu! (4)

zaraz posypia sie negatywne typowo Polskie komentarze. A prawda jest taka że takie przypadki bywają na całym świecie. To dobrze że miasto zrywa kontrakty które podrażają projekt i przeprowadza inwentaryzację. Sam mieszkam w domku na wyścigach i tez zależy mi aby tak ogromny obszar był lepiej wykorzystany.

Bedzie dobrze:

wyścigianin

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 24

zgłoś do moderacji opinię 4065561 2011-12-13 15:32

A sądzisz że w efekcie ta budowa wyjdzie taniej? Ja jestem jakoś dziwnie spokojny, że na pewno będzie droższa i kosztować będzie znacznie więcej, niż kwota, która wyliczył wkonawca. Poczekamy, zobaczymy!

pikuś

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4065572 2011-12-13 16:06 kompletnie nie rozumiesz strategii Sopotu...kompletnie

PRAWIE KAŻDA inwestycja w Sopocie kończyła się/kończy próbą naliczania kar wykonawcy - od budowy Opery Leśnej, a na dostawach wyposażenia kończąc. Już w tej chwili niewiele lokalnych firm startuje w sopockich przetargach; chociażby jeden z ostatnich przetargów na galerię sztuki wygrała firma z...Katowic o_O

Halewicz

popieram opinię 9 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4065576 2011-12-13 16:20 raczej wykonawca zrywa kontrakt

bo projekt nadawał się do śmietnika. czytaj ze zrozumieniem, wyścigowcu. A swoją drogą ktoś na tym zarobi i nie będzie to miasto.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4065599 2011-12-13 18:21 krytykanci do startu

Słuchj Ty wyśćigianinie napewno jesteś z tej miejskiej kliki o ile tam mieszkasz.To nie miasto odstąpiło od umowy tylko wykonawca,Miasto taka klika jak Ty chce żeby wykonawca robił więcej za takie same pieniądze ucierpią na tym tylko robotnicy.Oni zawsze mają tyle samo.

obserwator

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065555 2011-12-13 15:08 Zdanie urzędników nie jest istotne... (12)

istotny jest kosztorys. Jeśli Doraco zażądało stawek takich samych jak w kosztorysie - sprawę ma wygraną, jeśli polecieli sobie w kulki i cena jednostkowa wzrosła - miasto wygra. Wszystko pomiędzy - walka prawników o kropki i przecinki w umowie ;)

Kuba

popieram opinię 39 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065569 2011-12-13 15:50 (4)

Za każdą robotę budowlaną się płaci. Nie ma nic gratis. Są katalogi nakładów rzeczowych i stawki robocizny kosztorysowej. Stawki robocizny i ceny materiałów są publikowane co 1-3 miesiące. Sopot jak zwykle chciał zmienić projekt i zapłacić za zupełnie inne (tańsze) roboty... Nic dziwnego, że w środowisku budowlanym panuje fatalna opinia o tym mieście. Poza tym było bardzo proste rozwiązanie - nie negocjować z Doraco, tylko rozpisać nowy przetarg na wykonanie robót których g.w. nie chce wykonać za starą stawkę.

Kuba

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065596 2011-12-13 17:59 Piszesz bzdury (3)

Jeżeli masz ważny kontrakt w ramach uzp, to nie możesz wystartować z dodatkowym przetargiem dla wykonanie robót objętych tym kontraktem. Skoro jest bład w projekcie - nie piewrszy jak wiadomo - to jest to wina zamawiajacego, który nie potrafił zweryfikować projektu. To w sopoćkowie już standart - Ergo Arena, Marina, Opera Leśna a teraz Hipodrom.

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4065603 2011-12-13 19:18

Ale umowa obejmowała to co w kosztorysie i projekcie! Życzę Sopotowi kolejnego przegranego procesu.

Kuba

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065607 2011-12-13 20:09 (1)

Mistrzu, uzp nie obowiązuje już od ładnych paru lat..

Błąd w projekcie jest winą projektanta, zamawiający odpowiada za opis przedmiotu zamówienia, a to nie to samo.
Zgodnie z pzp można na wiele sposobów poradzić sobie z taką sytuacją, ale zależy to od zapisów umowy i kiedy rozpisywano przetarg - jak brzmiał artykuł 144 pzp, który jest wyjątkowo zmienny w czasie.
Daleki byłbym od przypisywania winy zamawiającemu

ja

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065642 2011-12-14 14:33 Prawdopodobieństwo, że o błędzie dowiedziano się (obie strony) miesiące po rozpoczęciu prac

wynosi dokładnie zero - zarówno zamawiający, jak wykonawca liczyli na to, że jakoś to się rozwiąże - chyba, że nikt nie potrafi czytać projektów.
A może chodzi o to, że dużą halę trzeba postawić od nowa, a założono ( w ciemno) że nie?

Zibi

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065571 2011-12-13 16:04 Jak zwykle wygrają prawnicy.

Im w to graj. Będą przeciągać i zarabiać, a zapłacą podatnicy. Jeżeli zmiany były spowodowane błędami w projekcie to jest jakiś winny. Przecież projektu nie robiono za darmo.

KierKaz

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065578 2011-12-13 16:22 a co jeśli projekt był do bani, wprowadzono zmiany do projektu (2)

I powiedziano: przecież to żadna różnica, dorzućcie z własnej kieszeni chłopaki.

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4065586 2011-12-13 17:03 ta sama historia co z operą leśną

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4065602 2011-12-13 19:17

W takim razie inwestor jest niepoważny. Niestety Sopot nie dorósł do roli inwestora.

Kuba

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065619 2011-12-13 22:15 walka na kropki i przecinki (1)

hehehe no a znając doraco mają wszystkie kropki i przecinki w umowie posprawdzane i teraz będą rozkładać karty wg. swoich pomysłów. Ech doraco zawsze spadnie na cztery łapy. Tylko patrzeć jak miasto wyciąga kasę i płaci za głupotę i brak myślenia urzędasów.

podwykonawca jobi

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065624 2011-12-14 02:43

Pacta sunt servanta. Doraco dotrzymuje umów, inna sprawa że równo d***** podwykonawców nie przywiązujących zbytniej wagi do tego co na papierze.

Kuba

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065626 2011-12-14 07:47

no nie do końca bo niby stawki mogą być te same ale w kosztorysie też można manipulować pozycjami. Poza tym nie róbmy znowu z Doraco takiej super uczciwej i rzetelnej firmy bo to agencja budowlana posiadająca 5-6 pracowników reszta to podwykonawcy i niestety to podwykonawcy poniosą straty a nie Doraco.
Widziałem umowy Doraco maja 2-3 strony ale Ogólne Warunki Umowne które są załącznikiem maja po 50 stron i jest tam dosłownie wszytko. Nie ma takiej opcji żeby nie zapłacić im czegoś dodatkowo a w sumie z tych warunków wynika że masz się cieszyć ze cokolwiek zapłacili.
Doraco gra uczciwie jak sami mają nóż na gardle i nie mają innej opcji. W przeciwnym razie dorabiają się na upadłości mniejszych firm.

P

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065558 2011-12-13 15:16 Wygra... (2)

znowu wygra Doraco, jednak z ofertą nie o kilka, a o kilkanaście milionów większą...

popieram opinię 27 / nie zgadzam się 6
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065579 2011-12-13 16:24 wygra ten co protestował na początku i pod którego był projekt (1)

W firmie którego pracowała szefowa hipodromu a nazwa jego na "A...."

con

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4065622 2011-12-13 23:22 Ooo

Ktoś tu nie lubi szefowej hipodromu ? Allconu ?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065559 2011-12-13 15:20 Lubie ujeżdżać konie więc uważam hipodrom za dobrą inwestycje

anka

popieram opinię 20 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4065560 2011-12-13 15:28 SOPOT TO KARYKATURA POLSKIEJ PARANOJI :) BYLE KAZDY KAZDEMU SWOJE I BYLE KAZDY NA SWOIM POSTAWIL A KOMPROMIS JEST TAM TEMATEM

TABU ! GLUPOTA RACZEJ NIE BOLI ALE TABLETEK TEZ NA TO JESZCZE NIE WYNALEZIONO :)))

:)))))

popieram opinię 16 / nie zgadzam się 13

zgłoś do moderacji opinię 4065563 2011-12-13 15:33 .

Brawo dla pani prezes, po prostu chylę czoło...
Żenada.

MW.

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065565 2011-12-13 15:38 Stary numer - "błędy projektowe" i próba wymuszenia na wykonawcy prac dodatkowych, najlepiej za darmo, pod rygorem naliczania (14)

kar umownych. Ta sama historia przecież miała miejsce w Operze Leśnej. I słusznie uczyniło Doraco, że zeszło z budowy - z Sopotem się nie negocjuje, z Sopotem załatwia się sprawy w sądzie. To nie partner do negocjacji.

Halewicz

popieram opinię 63 / nie zgadzam się 18
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065584 2011-12-13 16:33 i dobrze, im mniej biznesikow w sopocie, tym spokojniej sie zyje. To jest plus braku negocjiacji z miastem Sopot (1)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065595 2011-12-13 17:55 niewiele rozumiesz z biznesu - dlatego jesteś tam gdzie jesteś i pozostaniesz...o ile wcześniej Cię nie zredukują

Halewicz

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4065587 2011-12-13 17:05 tanie cwaniactwo

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065590 2011-12-13 17:28 Jakoś z mojego doświadczenia wynika coś.... (6)

...zupełnie odwrotnego. Wykonawca bierze zlecenie - a później to jakoś się wymusi kasę. Nie jedną taką sytuacje widziałem - niestety. Być może i w tym wypadku jest podobnie. Tzw "uwagi" do projektu to często brak możliwości zamówienia przez konkretnego wykonawcę elementów "tanio" u swojego stałego podwykonawcy itd. Niestety wszyscy wiemy, że tak długo jak cena będzie miała największą wagę z zleceniach i przetargach tak długo te "numery" będą się powtarzać.

mm sopot

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 4
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065594 2011-12-13 17:54 Nieprawda. Zawsze dokumentacja przetargowa jest analizowana, tak jak na to załączone dokumenty pozwalają. (1)

Trudno zadawać pytania w zakresie, który dopiero pojawia się w trakcie realizacji inwestycji. To co piszesz, to teoria - ja piszę o konkretnych zdarzeniach; w tym sprawa budowy nowego Hipodromu.

Halewicz

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4065609 2011-12-13 20:16

Doświadczony wykonawca powinien mógł przewidzieć taką sytuację, mógł sie pytać. Kodeks cywilny, pzp przewiduje możliwość rozwiązania takiej sytuacji.
Gratuluje umiejętności i wiedzy; ja nie byłbym w stanie bez dogłębnej analizy wszystkich dokumentów i stanu prawnego na dzień ogłoszenia przetargu ferować wyroków

ja

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4065598 2011-12-13 18:08 A słyszałeś coś o projektach wykonawczych i nadzorze autorskim? (1)

Projektant często nie ma za bardzo pojęcia o tym co nakreślił i robi to niemal szkicowo. Potem pisze,że szczegółowe rozwiązania zawarte będa w projekcie wykonawczym lub wskazane w ramach andzoru autorskiego. Tego oczywiście nikt nie czyta ze z rozumieniem, bo niby kto miałby to robić - nominanci z partyjnego nadania czy krewni i znajomi królika? A projekt wykonawczy to dodatkowa kasa dla projektanta, a i stawki za nadzór też nie są do pogardzenia. Ta historia powtarza sie w Polsce jak mantra na kazdej większej budowie,a tu trafiło na śmieszne budyneczki hipodromu. We Wrocku wybudowali pomnik pychy Schetyny - słynny Most Redziński. Projektowała go najwieksza sława polskich projektantów mostowych, niejaki prof. Biliszczuk. I ta sława nie potrafiła narysowac porządnie najważniejszego elementu tamtego mostu - rygla dolnego stanowiącego podstawę mostu. Po kilku miesiącach wykonawcy z Mostostalu Wa-wa pokazali sławie co ma narysować i ile stali na to potrzeba. Oczywiście kasę za to wziął profesorek. Podobna sytuacja jest na słynnym moście autostradowym MA532 na A1 koło Mszany (przy granicy z |Czechami) - tam wojna om poriojekt ciągle trwa i sprawa jest jeszcze w Sądzie.

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065608 2011-12-13 20:13

Widzisz różnicę pomiędzy "wybuduj" a "zaprojektuj i wybuduj" ?
Do ogłoszenia przetargu w pzp typu "wybuduj" potrzebujesz projektu wykonawczego, STWIORBów i innych.

ja

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065613 2011-12-13 20:37 to przestań oglądać telewizje

bo na budowach raczej nie bywales

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065627 2011-12-14 07:51

I niestety to jest prawda chociaż Hipodrom to jedna z bardzo nielicznych inwestycji, która była powyżej kosztorysu inwestorskiego. Pozostałe są na poziomie 50-60% więc potem szuka się "robót dodatkowych" żeby wyjść na swoje...

K

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065600 2011-12-13 18:29 Jak wiatr powieje.

A mury runą..runą ..runą znowu że europa na to nie patrzy.dziwne.

obserwator

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4065621 2011-12-13 23:16 Halewicz, tym razem wyjątkowo masz rację

No, tylko chciałeś być za bardzo poprawny politycznie. Nie żadne prace, a ROBOTY DODATKOWE

EA

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4065628 2011-12-14 07:53

Hmmm znając praktykę Zamawiających w umie jest zapewne zapis, że wykonawca zapoznał się z dokumentacją i nie wnosi do niej uwag - jeśli tak Doraco przegrało... z czego się niezmiernie cieszę bo najwyższy czas utrzeć nosa Agencjom Budowlanym

Tadeusz

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4065638 2011-12-14 12:06 Chyba muszę sie z tobą zgodzic ? :)

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: