• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa i pomost z widokiem na Śródmieście

Maciej Naskręt
7 marca 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Ulica 3 Maja w Gdańsku do przyszłej wiosny zyska drogę rowerową. Ulica 3 Maja w Gdańsku do przyszłej wiosny zyska drogę rowerową.

Ruszył przetarg na budowę drogi rowerowej w ciągu ul. 3 Maja. Oprócz nowego szlaku rowerzyści zyskają pomost z widokiem na Śródmieście nad linią kolejową.



Przebieg przyszłej drogi rowerowej wraz z pomostem. Przebieg przyszłej drogi rowerowej wraz z pomostem.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na budowę drogi rowerowej po wschodniej stronie ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdańska na odcinku od ul. Kolejowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Hucisko zobacz na mapie Gdańska. - Z pracami budowlanymi chcemy ruszyć na przełomie tego roku. Rowerzyści nową drogą powinni pojechać wiosną przyszłego roku - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Inwestor nie chce ujawniać szacunkowych kosztów budowy ze względu na trwający przetarg.

Do tej pory rowerzyści, którzy poruszali się wschodnią stroną ul. 3 Maja, mieli poważne problemy z pokonywaniem odcinka w pobliżu przystanków tramwajowych nieopodal Dworca PKS zobacz na mapie Gdańska. Musieli zsiadać z rowerów, by przejść wąskim chodnikiem między torowiskiem tramwajowym a murem oporowym zejścia do tunelu.

Projektanci rozwiązali ten problem. Droga rowerowa częściowo będzie biegła po pomoście wzmocnionym z prefabrykatów nad torem pierwszym Dworca PKP. Droga dla rowerzystów ominie windę do tunelu i przystanek od wschodu. Z pomostu będzie można podziwiać widok na Śródmieście.

Jak oceniasz rozwój dróg rowerowych w Trójmieście?

Zobacz gdańskie wiaty parkingowe dla rowerów.

Rowerzystom skróci się czas podróży. - Nowa droga rowerowa będzie miała charakter tranzytowy. Rowerzyści nie będą musieli jechać m.in z Siedlec do Wrzeszcza przez ul. Podwale Grodzkie. Pojadą właśnie przy ul. 3 Maja - tłumaczy Remigiusz Kitliński, odpowiedzialny za promocję komunikacji rowerowej w gdańskim magistracie.

To jednak nie koniec inwestycji w drogi rowerowe w Gdańsku w tym roku. Niebawem DRMG ma ogłosić przetarg na budowę drogi w ciągu ul. Chłopskiej zobacz na mapie Gdańska od al. Rzeczypospolitej do wysokości ul. Pomorskiej. Zbudowana zostanie także droga rowerowa w ciągu al. Jana Pawła II.

Inwestycja na ul. 3 Maja jest realizowana i finansowana w ramach projektu Rozwój Komunikacji Rowerowej Aglomeracji Trójmiejskiej w latach 2007-2013. Koszt całego projektu oszacowano na kwotę ok. 87 mln zł. Nieco ponad połowę tej sumy sfinansuje Unia Europejska. Do tej pory z projektu powstały drogi rowerowe m.in. w ciągu ul. Wyzwolenia, ul. Rybińskiego czy w kierunku Stogów.

Miejsca

  • DRMG Gdańsk, Piekarnicza 16

Opinie (172)

  • zalegalizować (14)

    zalegalizować...

    • 34 24

    • (1)

      nie legalizować. dzięki braku podatków cena to cały czas 30zł

      • 5 11

      • podnieść podatki dla mieszkańców Gdańska

        o 1000zł rocznie od osoby za mieszkanie w tak pięknym mieście

        • 0 5

    • (2)

      ale co?

      • 4 5

      • no

        ostatnio bylo po 50;) niby super ale na dluzsza mete nie roznilo sie zbytnio od 30zl....

        • 3 5

      • ha

        pa-li-wo:)

        • 0 1

    • zgadzam się z przedmówcą...

      legelajz it man :)

      • 5 3

    • a kto zaplaci za pobyt w szpitalu dla psychicznie chorych? (7)

      • 5 11

      • A może by tak wszystko pier.... i wyjechać w Bieszczady ???

        • 13 0

      • a kto zaplaci rente w wyniku napadow paniki? (5)

        • 2 7

        • a kto zaplaci za pogrzeb samobojcow? (4)

          • 3 7

          • a kto odpowie za kradzierze na tle narkotykowym? (3)

            • 3 6

            • a kto odpowie na te wszystkie pytania? (2)

              • 3 5

              • odpowiem (1)

                kup bilet i wyjedź z tego kraju

                • 5 2

              • z którego?

                • 3 0

  • : ) (7)

    No i super ale gdyby tak podobnie chcieli zadbać o stan dróg w Gdańsku bo te wołają o pomstę do nieba.Koleiny, zapadnięte studzienki i sfalowane jezdnie to norma.Nie wiem na co idą podatki Gdańsczan ale pewnie w większosci na pomysly typu Centrum Solidarnosci albo kolejny niepotrzebny kosciół.

    • 41 59

    • (3)

      drogi the bill, otóż wg budżetu Gdańska większość kasy idzie na drogi właśnie

      • 13 5

      • i wtedy zacznie się narzekanie na korki - niedogodzi

        • 7 3

      • ...

        może i tak, ale wystarczy przejechać się przez morenę Potokowa->Jaśkówka żeby przekonać się, że na tym "wg budżetu" się kończy.

        • 4 3

      • A tak na logikę to na drogi nie powinni wydawać ani grosika z budzetu miasta bo na ten cel pobieraja inny podatek jaki jest zawarty w paliwie ok 2zł z każdego litra!.

        • 0 0

    • Nie martw się. Te rowerowe też tylko budują. Potem już nikt o nie nie dba. Więc po paru sezonach będą się pięknie komponowały z rozjeżdżonymi ulicami.

      • 6 5

    • 1) nie znam żadnego europejskiego programu który dofinansowywałby łatanie dziur 2) Tylko Słowackiego i Sucharskiego to w budżecie Gdańska 600 mln zł.

      • 11 3

    • komu niepotrzebny nich się nie odzywa!

      • 0 0

  • Znowu ścieżka rowerowa! A dlaczego nikt nie organizuje przetargu na łatanie dziur w chodnikach i drogach? (9)

    Pseudo europejskie normy mówią o ścieżkach a o dziurawych chodnikach nie?

    • 61 163

    • bo grubasy przesiadły sie na rower z powodu drogiego paliwa (3)

      dziury w jezdni im większe tym lepsze!!!

      • 11 13

      • Ach grubasy/lyse karki... nie wyobrazam sobie kogos takiego na Rowerze:P (2)

        Ale moze kiedys...!! przyjdzie moda na tuningowanie rowerow :P

        • 12 3

        • ze stajni BMW (1)

          • 7 3

          • w oswiecimie

            chyba z berta i jej debilnym wytrenowanym usmiechem

            • 2 3

    • normy wystarczą polskie

      budowa dróg rowerowych przy głównych ciągach komunikacyjnych przyczyniła się w wielu miejscach do poprawy jakości chodników, szkoda tylko, że przy okazji nastąpiło ich zwężenie po to, by dodać np. pasy do prawoskrętu dla samochodów. Myślenie o mieście "dopasowywanym" do nienasycalnych potrzeb ruchu samochodowego nadal występuje w wielu miejscach tego portalu, ale nadzieja na przekształcenie miasta dla ludzi nadal pozostaje żywa

      • 20 7

    • bo taniej wychodzi, a efekt propagandowy podobny>

      • 8 7

    • (1)

      super tak trzymać,ścieszki to jest to zdrowie spokoj wswoboda...

      • 2 3

      • proszę, kup sobie słownik języka polskiego

        • 4 0

    • Mój drogi. Ta ścieżka rowerowa połączy Gdańsk Południe z resztą Gdańska. Nie trzeba będzie jechać ulicami np. z AL Havla do Oliwy , tylko cały cazs ścieżkami i po to jest potrzebna , dzięki tej trasie Gdańsk Południe przestanie być rowerową dziurą

      • 1 0

  • : ) (5)

    Scieżki roweroe to jedno ale co z "pięknym" gdańskim dworcem albo "super"zagospodarowana wyspą spichrzów.Niestety to marne wizytówki Gdańska -powinien brać przykład z Gdyni i Sopotu tam widać inwestycje idą pełną parą.A w Gdansku jedynie stadion pge który i tak stoi pusty bo lechia to slabizna a loże są tak drogie ze stać na nie tylko włodarzy miasta albo szemranych byznesmenów.

    • 34 39

    • Dworzec? (4)

      Akurat to z całego Trójmiasta najlepsze. Widziałeś Gdynię przed remontem, albo Sopot. U nas nie jest źle. Może okolice nieciekawe ale sam budynek... OK

      • 18 4

      • ale Gdańsk jest po remoncie

        • 1 3

      • musze stanac w obronie gdyni (2)

        wg mej skromnej i jednak subiektywnej opinii gdynski dworzec nawet przed remontem byl lepszy niz gdanski

        • 0 4

        • To chyba miałeś różowe okulary wtedy

          Bo Budynek Dworcowy Gdyni to jeden z najobskurniejszych jakie widziałem. Do tego kebaby gdzie popadnie.

          • 1 0

        • :)

          jestes na prochach śledziu?

          • 0 1

  • uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu (2)

    fajnie

    • 18 11

    • jestem ZA (1)

      ... ale sciezki mozna by budowac po JEDNEJ stronie, a nie jak w Oliwie trzeba co 100 m stawac na swiatlach aby przejechac na druga strone. i oczywiscie malo kto to robi bo za 100m znow jest sciezka... :D

      • 15 2

      • Można też budować po obu stronach, szczególnie jak pomiędzy jest 2x3

        • 8 2

  • Niech ktoś odmaluje tą ścianę budynku przy PKS. Straszy już chyba 10 lat... (3)

    A ścieżka to inna sprawa.

    • 45 5

    • PKS jest na sprzedarz... i ma byc przebudowany

      wiec raczej, wobec takich planow nikt nie bedzie inwestowal w nowa elewacje.

      • 1 1

    • NIE WOLNO (1)

      zabytek

      • 2 3

      • Ten teren jest przeznaczony pod inwestycje uslugowe...

        najprawdopodobniej powstanie tam hotel, jakies biura... a sam Parking i Perony autobusowe zostana schowane pod ziemie jak w kazdym normalnym kraju i jak na taka lokalizacje i potencjal miejsca przystało. Z tego co mozna bylo juz wyczytac na Trojmiescie, Orbis sprzedaje nieruchomosc wiec goodbye klocu

        • 0 0

  • Pieniądze w błoto a raczej komuś w kieszeń ! (18)

    Komu tam jest potrzebna ścieżka rowerowa ?

    • 40 172

    • mi...

      • 34 10

    • i mi też

      • 29 10

    • kierowcom żeby na niej parkować. (2)

      Identycznie będzie wygladało to miejsce po wykonaniu ścieżki. (patrz zdjęcie) ścieżka będzie pod autami:)

      • 11 11

      • proponuję słupki

        auto vs. słupek

        • 15 4

      • Wystarczy jeden telefon do SM... juz tak zrobilam i jak reka odjal! :)

        • 11 2

    • mi się przyda

      • 15 7

    • a będzie kilka tysięcy osób

      • 15 7

    • i mi tez

      • 15 6

    • i ja se tez uzyje

      • 12 5

    • Dla rowerzystów

      Dla wszystkich aktywnych ludzi :)

      • 10 5

    • i mi

      • 5 5

    • A mi

      to już wgl strasznie skróci drogę.

      • 8 5

    • I ja również nie narzekam :)

      Kiedy tylko robi się cieplej, właśnie tę trasę wybieram - szybkie, sprawne i zdrowe dostanie się do pracy :)

      • 8 5

    • a po co nam drogi, jak i tak to skarbonka bez dna?? i tak zawsze bedziecie stac w korkach!

      • 8 2

    • Ja tamtędy często wiosną/latem/jesienią jeżdżę

      • 5 2

    • no i mnie też

      a jak kto.

      • 2 1

    • i mnie też !

      • 1 0

    • a

      zobaczysz tam dziesiatki rowerzystów codziennie. Pozdr

      • 0 0

  • (1)

    Tak z ciekawości: jeśli w miejscu widocznym na zdjęciu nie ma zakazu parkowania to po co pchać się na chodnik kiedy można na ulicy?

    • 22 13

    • pas park

      np. w starej Oliwie nie ma już ulic dwupasmowych. Ma jednym z pasów stoją zaparkowane samochody. Żeby jeszcze konsekwentnie z jednej strony: stają jak popadnie, przejazd Leśną to slalom. Wita Stwosza mogła by być drogą szybkiego ruchu, toż to czteropasmówka, ale jeden pas w każdą stronę zajęty na parking, i ulica jest nieprzejezdna. Dopiero jak utkwi śmieciarka, wóz bojowy Straży Pożarnej, karetka pogotowia, jak zginą ludzie, zacznie się ględzenie.

      • 8 6

  • (3)

    oddajcie mi moją ścieżką wzdłuż kanału Raduni !!!

    • 72 6

    • poczekaj (1)

      bedzie elegancka z kostki ;-)

      • 6 3

      • Jak by jeszcze pojawił się chodnik lub ścieżka na Małomiejskiej poniżej ronda i na Świętokrzyskiej powyżej Hawla

        Byłby miód.

        • 12 2

    • jestem za. Jeżdżę z Pruszcza do centrum i w tej chwili ta droga to mordęga. Jeden wielki plac budowy. Może po remontach będzie lepiej?

      • 6 1

  • O rety ! (5)

    A gdzie dyżurny DArek ?

    • 11 6

    • (1)

      jeszcze nie dotarł do pracy

      • 6 2

      • nawalony leży w barłogu

        • 6 3

    • (2)

      Chodzi Ci o naszego oficera rowerowego, co uważa ścieżki rowerowe za coś zbędnego, bo ulica to "naturalne miejsce dla rowerów?"

      • 7 7

      • NIE

        chodzi o naczelnego agitatora ładu i władzy wprowadzonej przez platformianych urzędników

        • 3 1

      • to skąd powstają w Gdańsku drogi rowerowe za jego "kadencji"?

        chyba masz kłopoty ze zrozumieniem o co kaman w działaniach na rzecz rozwoju ruchu rowerowego

        • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane