• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dworzec w Gdyni: nowi najemcy przed wakacjami

Patryk Szczerba
19 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Na dworcu od końca marca czynne jest biuro, w którym można uzyskać informację o obiekcie oraz możliwości wynajęcia lokalu na dworcu. Na dworcu od końca marca czynne jest biuro, w którym można uzyskać informację o obiekcie oraz możliwości wynajęcia lokalu na dworcu.

Nowy menadżer gdyńskim dworcem zarządza od marca. Choć na razie niewiele się zmieniło, władze PKP zapowiadają, że do wakacji znacząca część lokali w obiekcie będzie wreszcie zapełniona.



Jak twoi bliscy/znajomi spoza Gdyni oceniają dworzec PKP?

Marazm, jaki zapanował w wyremontowanym blisko rok temu obiekcie, nie sprzyja nikomu. Pasażerowie narzekają, że na dworcu nadal nie można zrobić zakupów ani zjeść posiłku czy kupić gazety, natomiast PKP nie czerpie zysków z powierzchni komercyjnych.

Do tej pory dworce miały rejonowych zarządców, ale - jak to często w spółkach PKP - nikt do końca nie wiedział, kto za co odpowiada. Dochodziło nawet do tego, że z jedną osobą najemcy uzgadniali warunki, a umowę podpisywali z kim innym. Nowy menadżer miał być osobą, która spowoduje, że dworzec zacznie tętnić życiem. Podobne stanowiska funkcjonują na 10 dworcach w całym kraju.

- Pracuję od kilkunastu dni i na razie ciężko mówić o efektach. Mam nadzieję, że wkrótce pasażerowie będą mogli korzystać z punktów usługowych i handlowych- mówi Janusz Kowalczyk, menadżer dworca, po więcej informacji odsyłając do przełożonych z PKP.

Ci z pracy menadżera są zadowoleni, nie dziwiąc się zniecierpliwieniu pasażerów czekających na moment, kiedy dworzec nie będzie opustoszały, z jedną kawiarnią oraz kantorem i małą restauracją. Do dyspozycji najemców pozostaje kilkanaście tysięcy metrów kwadratowych.

- Nie ukrywam, że w przeszłości zostało popełnionych wiele błędów przy projektowaniu, podpisywaniu umów, co rzutuje na stan obecny. Teraz trzeba sporo spraw rozpatrywać na nowo i robimy to. Zdaję sobie sprawę, że odwiedzający dworzec chcieliby efektów natychmiast, ale, niestety, procedury, uzgodnienia trwają. Tym niemniej dzięki menadżerowi łatwiej jest zadbać o wiele kwestii, ponieważ jest on na miejscu i może na bieżąco reagować, jak choćby w przypadku czystości i awarii na dworcu- opowiada Krzysztof Piekarski, dyrektor regionalny ds. eksploatacji nieruchomości PKP.

Efekty mają być widoczne w ciągu kilkunastu tygodni. Za kilka dni na dworcu otworzy się sklep Virgin, który zaoferuje książki, płyty CD, filmy oraz inne produkty multimedialne. W kolejce na otwarcie czeka sześć kolejnych punktów, w tym punkt bukmacherski, salon prasowy oraz drogeria Rossmann. Wszystkie mają zostać otwarte przed wakacjami. Czy tym razem obędzie się bez opóźnień i poślizgów?

- Oby. W przypadku Rossmanna udało się nam ostatecznie zakończyć wszystkie formalności budowlane i robotnicy powinni niebawem zacząć aranżację obiektu. Wiem, że firmie również zależy, by rozpocząć działalność jak najszybciej, dlatego liczę, że stanie się to w ciągu kilku tygodni - zapewnia Piekarski.

Na dworcu równocześnie z menadżerem rozpoczęło działalność biuro dworca. Coraz chętniej zaglądają do niego pasażerowie, którzy mogą dowiedzieć się wszystkiego na temat budynku i jego przestrzeni, a także zaproponować rozwiązania czy zgłosić uwagi do funkcjonowania obiektu. Trafia tu także wielu obcokrajowców, mających problem z porozumieniem się podczas rozmów przy okienku informacji kolejowej.

- Wiele osób przychodzi, by po prostu uzyskać tam konkretną informację na temat komunikacji wokół obiektu lub dowiedzieć się, jak najłatwiej dojechać w dane miejsce w Gdyni, rozpoczynając podróż na dworcu czy zgłosić, że w danym miejscu byli zaczepiani przez bezdomnego. Punkt zaczyna powoli pełnić rolę specyficznej informacji dworcowej. O to nam chodziło i chcemy, żeby w tym kierunku ewoluował - zaznacza Krzysztof Piekarski.

Materiał archiwalny. Od otwarcia dworca minęło już ponad 10 miesięcy.

Miejsca

Opinie (88) 2 zablokowane

  • A kiedy niepełnosprawni będą mogli przedostać się przez szklane drzwi? (4)

    Te, które zabarykadowały osobom na wózkach dostęp do peronów? Rok temu zapowiadali, że coś z tym zrobią, dalej czekamy na odpowiedź.

    • 1 1

    • (1)

      Takie pytanie.
      Jak po sforsowaniu drzwi niepełnosprawny ma się dostać na peron, skoro nie ma windy?

      • 1 1

      • Na peron SKM przynajmniej się dostanie - jeżeli najpierw otworzy ciężkie drzwi

        • 0 0

    • Wystarczy otworzyć szlachetną buzię: "Przepraszam, może mi Pan/i pomóc?" (1)

      Zdziwisz się jak wielu jest ludzi życzliwych. Nawet jeśli na takiego nie trafisz, nie odważy się odmówić przy wszystkich.

      • 0 3

      • Wyobraź sobie, że robisz tak dziesięć razy dziennie, 300 dni w roku

        Jak już poczujesz się wystarczająco upokorzony, pewnie zmienisz zdanie.

        • 1 0

  • Dobry menażer dworcowy

    by zrobił na całym terenie swobodny tradycyjny rynek, żeby można było kupić sobie kaczkę, kurę, pietruszkę ze wsi, prawdziwe jajko, dwukułkę, kółko do szlifierki itp..

    • 0 0

  • ten obiekt moze i ładny ale nie przystaje do naszych czasów

    Szkoda że go nie zburzyli i nie postawili nowego obiektu tam po prostu nie chce sie przebywać stamtąd się ucieka i jeszcze ten paskudny kolor, odpychający i dołujący.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane