• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralne przejście na al. Hallera do likwidacji?

Maciej Naskręt
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Do tego potrącenia pieszej doszło na przejściu w ciągu al. Hallera w Gdańsku na początku grudnia.



Czy receptą na poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy al. Hallera w Gdańsku, gdzie ostatnio doszło do dwóch poważnych potrąceń, ma być jego likwidacja? W przyszłym tygodniu zapadnie decyzja na temat przyszłości tego przejścia.



Potrącenie pieszego na al. Hallera, do którego doszło na początku listopada.

We wtorek lub w środę zbierze się miejska komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku. W jej skład wchodzą m.in. strażacy, policjanci, strażnicy miejscy i inżynierowie ruchu. Mają oni zdecydować o przyszłości przejścia dla pieszych znajdującego się na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, pomiędzy Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym. Doszło na nim w ostatnim czasie do dwóch poważnych potrąceń.

Przypomnijmy: do pierwszego zdarzenia doszło 8 listopada. 29-letni kierowca citroena omijał przed przejściem samochód stojący przy prawej krawędzi jezdni. W tym momencie na przejście wszedł pieszy. Citroen nie zdążył się zatrzymać. Na skutek potrącenia przechodzień doznał potłuczeń i urazu nogi. Pogotowie zabrało go do szpitala.

Drugi wypadek miał miejsce 3 grudnia. Piesza weszła na jezdnię, gdy z lewej strony ustąpił jej pierwszeństwa pojazd ciężarowy. Piesza swobodnie przeszła na przeciwny pas ruchu, tam potrącił ją pojazd osobowy jadący w kierunku wiaduktu kolejowego. Poszkodowaną do szpitala zabrało pogotowie.

Czy drogowcy powinni zlikwidować przejście na al. Hallera?

Obie sytuacje zarejestrowała kamera monitoringu należąca do firmy Satland. W obu przypadkach zawinili kierujący pojazdami.

Dwa potrącenia to jeszcze nie seria, ale już sygnał, że na przejściu dzieje się coś niedobrego. Jak sprawić, by zminimalizować ryzyko podobnych zdarzeń w tym miejscu?

- Komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego sprawdzi, czy jest możliwość poszerzenia w tym miejsca jezdni w celu stworzenia szykany dla kierowców, która wymusi ich ostrożniejszą jazdę - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Wiadomo na pewno, że w tym miejscu trudno będzie umieścić progi zwalniające. Jeśli będą szerokie, utrudniłyby przejazd tramwajom.

- Z kolei wąskie progi sprawiłyby, że kierowcy omijaliby je torami tramwajowymi - mówi rzecznik prasowy.

Praktykowanym przez drogowców sposobem radzenia sobie z wypadkami na przejściach jest... ich likwidacja. Tak się stało w latach 80. na al. Grunwaldzkiej - na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska, kiedy to dzień po śmiertelnym potrąceniu zlikwidowano przejście. Inne przejście zlikwidowano dwa lata temu przy siedzibie Radia Gdańsk zobacz na mapie Gdańska na przejściu przez al. Grunwaldzką. Choć zapowiadano, że zostanie ono przebudowane, nie zrobiono tego do tej pory.

Czy teraz istnieje możliwość likwidacji przejścia przez al. Hallera? - Niewykluczone, że podczas obrad komisji BRD ktoś zgłosi taki postulat - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Jeśli ktoś wystąpiłby z takim pomysłem i zostałoby ono zrealizowane, piesi musieliby przechodzić przez jezdnię pasami przy Operze Bałtyckiej, bądź przy wiadukcie kolejowym nieopodal ul. Klinicznej.

Na koniec zajrzeliśmy do statystyk Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Od 1 stycznia do 4 grudnia na al. Hallera doszło do 26 wypadków, z czego 13 było z udziałem pieszych. W tego typu zdarzeniach poszkodowanych zostało 14 osób, jedna osoba poniosła śmierć - mówi podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (358) ponad 20 zablokowanych

  • Panie Naskręt może refleksja (2)

    a zasypywaniu tuneli i robieniu przejść na jezdniach.Jle ludzi uratowało życie i zdrowie dzięki tunelom a ile ludzi zgineło bądź zostało potrąconych na pasach.

    • 22 4

    • podpisuję się pod tym,

      Panie Redaktorze, prosimy o ustosunkowanie się!

      • 1 0

    • A jakie walory zapachowe i estetyczne te tunele oferują!

      Najbezpieczniej będzie, jeśli wszyscy ludzie będą chodzić pod ziemią jak szczury.

      • 2 1

  • Tak jest! Zakaz wychodzenia z domu na piechotę! (1)

    Zlikwidować chodniki! Z Miasta zrobic tor wyścigowy!

    • 18 4

    • Dopadnie was ta Ameryka...

      • 3 0

  • E tam, wystarczy tylko konsekwentnie walić mandaty i to w zupełności wystarczy. Jak jeden z drugim dostanie 500zł i 10 punktów za wyprzedzanie na przejściu to mu kuśka szybko zmięknie.

    • 8 1

  • dwa lata, trzy lata..., ale tekst trzeba poprawić teraz

    "...Inne przejście zlikwidowano dwa lata przy siedzibie Radia..."

    Odpowiedź redakcji:

    Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Treść została poprawiona.

    • 3 0

  • W Norwegi jak kierowca widzi pieszego na pasach to hamuje i zatrzymuje się daleko przed przejściem! (4)

    U nas niestety jak np. jadę prawym pasem, widząc pieszego wchodzącego na przejście dla pieszych hamuję i staję a lewym pasem - jadą i jadą a co tam - To jest Polska właśnie!
    Kultura jazdy u nas przypomina ulice Stambułu jak ktoś był to widział

    • 34 1

    • potwierdzam...jeżeli w kraju Skandynawskim

      doszło by do podobnego zdarzenia to nie chciałbym być na miejscu sprawcy.

      • 9 0

    • maja mniejsza gestosc zaludnienia i odsetek pieszych na ulicach (1)

      dla nich to szacun ze ktos chodzi z na piechote i sie zatrzymuja:)

      • 0 7

      • jeszcze większy szacunek mają do łosi :D

        taki potrafi zmasakrować auto hehe

        • 2 0

    • widziałam ruch uliczny Stambułu i Norwegii

      jest jak piszesz
      a u nas strach zatrzymać się, żeby przepuścić pieszego, bo gnają pozostałymi pasami, że człowiek się boi, że przez jego zatrzymanie ktoś inny rozjedzie idącego :(
      miałam tak w zeszłym tygodniu, kobieta z komórką przy uchu o mało nie rozjechała chłopaka, którego przepuszczałam na przejściu

      • 4 0

  • święte krowy

    koniec ze świętymi krowami ze wsi-gdzie nie ma pasów dla pieszych i sygnalizacji.
    Przyjeżdżają do dużego miasta i chodzą jak święte krowy po ulicach.Wchodzą na przejście dla pieszych nie patrząc ani w prawo ani w lewo.
    Ostatnio przejeżdżałem obok ZSBO i dwóch ludzi w wieku 18 lat przy ulicy nawalało się.Wystarczy lekko pchnąć i znów kierowca winny.
    Zabrać się za hołotę.
    Krowy w pole wyprowadzać

    • 6 21

  • PROSZĘ WIĘCEJ TAKICH FILMÓW NA TRÓJMIEŚCIE (1)

    może przemówią do wyobraźni pieszych i zmotoryzowanych i jedni i drudzy trochę zwolnią

    • 12 2

    • zwolnią???

      Kto ma zwolnić, pieszy? Chyba coś nie tak z koncentracją.

      • 3 1

  • "Od 1 stycznia do 4 grudnia na al. Hallera doszło do 26 wypadków, z czego 13 było z udziałem pieszych.

    czy to dotyczy wyłącznie tego przejścia,czy całej ulicy Hallera??? Najważniejszej info. w tym tekście brak.

    • 9 1

  • To samo będzie się działo

    na Podwalu Przedmiejskim po przeforsowaniu likwidacji tuneli podziemnych dla pieszych. Z przejścia na ul. Hallera korzystają głównie ludzie młodzi, a na Podwalu ludzie starsi. Zamiast likwidacji tych tuneli należy pobudować windy do tuneli, jak na ul. Słowackiego.

    • 12 3

  • zlikwidować wszystkie przejścia.

    j.w.
    wszystkie przejścia są "niebezpieczne". Albo należy zakazać pieszym przechodzić przez ulice, albo zlikwidować wszystkie przejścia przez ulicę. Przykład przejścia przy teatrze Miniatura, które zostało zlikwidowane z obietnicą, ze po pół roku zostanie uruchomione "bezpieczne" przejście.Minęly 3 lata i nic. Co na to towarzysz budy?

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane