• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralne przejście na al. Hallera do likwidacji?

Maciej Naskręt
7 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 

Do tego potrącenia pieszej doszło na przejściu w ciągu al. Hallera w Gdańsku na początku grudnia.



Czy receptą na poprawę bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych przy al. Hallera w Gdańsku, gdzie ostatnio doszło do dwóch poważnych potrąceń, ma być jego likwidacja? W przyszłym tygodniu zapadnie decyzja na temat przyszłości tego przejścia.



Potrącenie pieszego na al. Hallera, do którego doszło na początku listopada.

We wtorek lub w środę zbierze się miejska komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego w Gdańsku. W jej skład wchodzą m.in. strażacy, policjanci, strażnicy miejscy i inżynierowie ruchu. Mają oni zdecydować o przyszłości przejścia dla pieszych znajdującego się na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska, pomiędzy Operą Bałtycką a wiaduktem kolejowym. Doszło na nim w ostatnim czasie do dwóch poważnych potrąceń.

Przypomnijmy: do pierwszego zdarzenia doszło 8 listopada. 29-letni kierowca citroena omijał przed przejściem samochód stojący przy prawej krawędzi jezdni. W tym momencie na przejście wszedł pieszy. Citroen nie zdążył się zatrzymać. Na skutek potrącenia przechodzień doznał potłuczeń i urazu nogi. Pogotowie zabrało go do szpitala.

Drugi wypadek miał miejsce 3 grudnia. Piesza weszła na jezdnię, gdy z lewej strony ustąpił jej pierwszeństwa pojazd ciężarowy. Piesza swobodnie przeszła na przeciwny pas ruchu, tam potrącił ją pojazd osobowy jadący w kierunku wiaduktu kolejowego. Poszkodowaną do szpitala zabrało pogotowie.

Czy drogowcy powinni zlikwidować przejście na al. Hallera?

Obie sytuacje zarejestrowała kamera monitoringu należąca do firmy Satland. W obu przypadkach zawinili kierujący pojazdami.

Dwa potrącenia to jeszcze nie seria, ale już sygnał, że na przejściu dzieje się coś niedobrego. Jak sprawić, by zminimalizować ryzyko podobnych zdarzeń w tym miejscu?

- Komisja bezpieczeństwa ruchu drogowego sprawdzi, czy jest możliwość poszerzenia w tym miejsca jezdni w celu stworzenia szykany dla kierowców, która wymusi ich ostrożniejszą jazdę - mówi Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni.

Wiadomo na pewno, że w tym miejscu trudno będzie umieścić progi zwalniające. Jeśli będą szerokie, utrudniłyby przejazd tramwajom.

- Z kolei wąskie progi sprawiłyby, że kierowcy omijaliby je torami tramwajowymi - mówi rzecznik prasowy.

Praktykowanym przez drogowców sposobem radzenia sobie z wypadkami na przejściach jest... ich likwidacja. Tak się stało w latach 80. na al. Grunwaldzkiej - na wysokości ul. Waryńskiego zobacz na mapie Gdańska, kiedy to dzień po śmiertelnym potrąceniu zlikwidowano przejście. Inne przejście zlikwidowano dwa lata temu przy siedzibie Radia Gdańsk zobacz na mapie Gdańska na przejściu przez al. Grunwaldzką. Choć zapowiadano, że zostanie ono przebudowane, nie zrobiono tego do tej pory.

Czy teraz istnieje możliwość likwidacji przejścia przez al. Hallera? - Niewykluczone, że podczas obrad komisji BRD ktoś zgłosi taki postulat - mówi Katarzyna Kaczmarek.

Jeśli ktoś wystąpiłby z takim pomysłem i zostałoby ono zrealizowane, piesi musieliby przechodzić przez jezdnię pasami przy Operze Bałtyckiej, bądź przy wiadukcie kolejowym nieopodal ul. Klinicznej.

Na koniec zajrzeliśmy do statystyk Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. - Od 1 stycznia do 4 grudnia na al. Hallera doszło do 26 wypadków, z czego 13 było z udziałem pieszych. W tego typu zdarzeniach poszkodowanych zostało 14 osób, jedna osoba poniosła śmierć - mówi podkom. Magdalena Michalewska, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (358) ponad 20 zablokowanych

  • Panie Naskręt może refleksja (2)

    a zasypywaniu tuneli i robieniu przejść na jezdniach.Jle ludzi uratowało życie i zdrowie dzięki tunelom a ile ludzi zgineło bądź zostało potrąconych na pasach.

    • 22 4

    • A jakie walory zapachowe i estetyczne te tunele oferują!

      Najbezpieczniej będzie, jeśli wszyscy ludzie będą chodzić pod ziemią jak szczury.

      • 2 1

    • podpisuję się pod tym,

      Panie Redaktorze, prosimy o ustosunkowanie się!

      • 1 0

  • akurat

    co to za durne pisanie? omijał przed przejsciem stojący samochód???? Przecież ewidentnie złamał przepisy! wyprzedzał na przejsciu dla pieszych!!!!!To potencjalny zabójca! Co za porąbana pisanina

    • 6 1

  • Feralne przejscie

    Pamiętam jak na tym przejściu tramwaj potrącił pieszego i buty jego leżały na jezdni,widok był tragiczny.W tym miejscu albo światła albo przejście zlikwidować.

    • 3 0

  • Propozycja

    Proponuję wyłączyć torowisko z ruchu pojazdów czyli tzw. ucywilizować ulicę. no chyba że lepsza sygnalizacja świetlna na przycisk.

    • 4 1

  • film daje do myślenia, więcej empatii dla niechronionych

    • 2 2

  • Próg zwalniający przed przejściem! (11)

    Obecnie mieszkam w Brazylii i tutaj w wielu miejscach stosuje się banalnie proste, ale bardzo skutecznie proste rozwiązanie. Przed niektórymi przejściami dla pieszych lub na odcinkach drogi, gdzie można rozwijać za dużą prędkość stosuje się progi zwalniające. W samym Trójmieście jest wiele miejsc, gdzie przyjęcie takiego rozwiązania poprawiłoby bardzo bezpieczeństwo.

    • 76 27

    • Primo: "banalnie proste" to pleonazm

      Secundo: Progi stosować należy do woli, ale na drogach trzeciorzędnych. Na drugo i pierwszorzędnych są zbyt dezorganizujące.

      Na trójmiejskich przejściach przydaliby sie wolontariusze, którzy oblewaliby pieszych lodowatą wodą po buzi. Bo niektórzy wpadają myślami będąc gdzie indziej. Nie ważne kto ile waży i czy jest metalowy czy mięsny. Ważne kto więcej myśli na temat. A kto twierdzi inaczej, jest d*powłazem.

      Szczerze współczuję mieszkania w Brazylii. Jeśli wierzyć tym wszystkim programom podróżniczym...

      • 1 5

    • pier***sz

      wystarczą sygnalizacja na rzadanie i po sprawie.

      • 0 1

    • (1)

      jak postawisz próg na głównej drodze, gdzie torowisko jest w jezdni. Pomyśl trochę.

      • 2 0

      • próg z wycięciem na szyny?

        • 0 2

    • (3)

      bo brazylia to bardzo rozwinięty kraj heheh
      wyraźnie stoi napisane dlaczego z progami nie jet tam tak łatwo, w godzinach szczytu i tak jest tam ciasno a samochody zwalniające spowodują tylko jeszcze większe korki
      zlikwidować piesi niech chodzą inną drogą, kretyni przebiegają w całym trójmieście w nocy jak chcą i gdzie chcą

      • 2 9

      • no tak, bo zamiast jechać z normalną prędkością pruje się ile wlezie i zwolni tylko w obawie przed uszkodzeniem zawieszenia. to wtedy rzeczywiście będa korki z tego powodu

        • 0 1

      • Brazylia jest bardziej rozwinięta niż myślisz (1)

        Np. autostrad takich jakie mają tutaj to w Polsce nie będzie i za 100 lat.

        • 6 2

        • autostrady buduje się w krajach dopiero cywilizujących się

          w cywilizowanych miastach nie buduje się autostrad wewnątrzmiejskich

          • 3 2

    • Postaw sobie próg

      przed wejściem do kibla, mądralo co jeździ trawmajem

      • 4 12

    • Zakopiańska

      tu mamy 3 progi na których kierowcy przyspieszaja bo fajnie sie podskakuje (chyba)! 3 szkoly 2 przedszkola i żłobek ale nikt na to nie zwraca uwagi kierowcy robią sobie skrot bo tu nie ma swiateł jak na Kartuskiej i jest szybciej mimo ze ta druga juz od dłuższego czasu nie jest zakorkowana. Pozdrowienia dla bezmyslnych kierowcow

      • 6 3

    • No, a potem bedzie jechala karetka i akurat beda robili komus zastrzyk i nagle hop!
      Krzyż na droge z takimi pomyslami.

      • 9 6

  • Powinien być jeden pas ruchu

    Szanowny Panie Redaktorze,

    może przez Pana rozpoczęta dyskusja zmieni sytuację na tym odcinku drogi.

    Jest także duży problem z przejazdem tramwajem, ponieważ jadące samochody w stronę Opery na tym feralnym odcinku zatrzymują się na torach jako na drugim pasie, przez co tramwaj nie ma możliwości przejazdu i czeka w tym korku, co dla pasażerów oznacza spóźnienie. Może zwężenie odcinkowe drogi do jednego pasa ruchu dla samochodów?. Koszta byłyby niewielkie, należałoby tylko namalować ciągłe białe pasy wzdłuż torowiska (wydzielając torowisko aż do Opery). Myślę, że to najprostszy sposób. Problem jedynie dla spieszących się kierowców, musieliby się przyzwyczaić do jednego pasa ale za to tramwaje nie miałyby opóźnień, nastąpiła by poprawa widoczności i na pewno zwiększyłoby to bezpieczeństwo na tym odcinku drogi.

    • 7 0

  • Lepiej ustawić na stałe policjanta z radarem, lub kilku.

    To całkowicie rozwiąże problemy.

    • 1 1

  • kiedyś uprzejmy kierowca cieżarówki zatrzymał się na lewym pasie (1)

    z mrugającym kierunkowskazem, ok - będzie skręcał. jak się okazało przepuszczał jeszcze kobietę z dzieckiem w wózku. na szczęście myślę, zwolniłem i mimo niespodzianki spokojnie, a wręcz leniwie wyhamowałem przed przejściem. :P ten debil z filmu miałby 2 ofiary "na koncie".

    • 2 1

    • ad

      to również było na Hallera, skrzyżowanie za stacją Lotos w kierunku Wrzeszcza. to na którym barierki przystanku całkowicie zasłaniają widok

      • 1 0

  • ha ha ha, ale studencik pofruuuuuuunął :)))) Trzeba było poczekać, a nie się pchać (2)

    ha ha ha, ale studencik pofruuuuuuunął :))))

    • 3 13

    • ślepy debilu, czerwony samochód ustąpił pierwszeństwa, chłopak podziękował i ruszył...

      • 2 2

    • mógłby tak czekać 2 godziny

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane