- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (103 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (768 opinii)
- 3 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (303 opinie)
- 4 2,5 roku więzienia dla rosyjskiego szpiega (41 opinii)
- 5 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (118 opinii)
- 6 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (111 opinii)
Fotorelacja z remontu linii kolejowej w Trójmieście
Od marca w Trójmieście trwa remont torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa. Warte ponad 1 mld zł roboty potrwają jeszcze ponad dwa lata. Sprawdziliśmy, jak wyglądają prace w różnych częściach Trójmiasta.
- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.
Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:
- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
Opinie (76) 5 zablokowanych
-
2011-10-17 22:47
Sopot. Nowe wejście na peron, nieco węższe w stosunku do poprzedniego. (2)
idiotyzm
- 2 0
-
2011-10-18 00:05
debilizm
- 0 0
-
2011-10-18 10:00
w Gdyni to samo
- 0 0
-
2011-10-18 09:25
...
i tak u nas jest...nie robią źle, robią też narzekają...bo brzydko, bo niewygodnie itak w koło, ludzie dajcie czasu na te remonty...po tylu latach, dekadach w końcu to remontują...
- 0 0
-
2011-10-18 09:55
kiedys ogladałem film na Discovery o remoncie jakiejś linii w UK (1)
oczywiscie dostosowywano ta uczeszczana trase do lepszych standardów i wyższych szybkosci w nocy, bo w dzień pociagi musiały kursowac tak jak przedtem - z tą sama szybkoscią... całość załatwiono chba w ciagu roku max. dwóch --- szkoda, ze nikt nie wpadł na pomysł, by zatrudnic fachowców z UK u nas, a nie paretaczy z Polski - pewnie wyszłoby jeszcze taniej ---- mam tez pewna przykra myśl co do 'remontu' dworca w Gdyni - wyjdzie z tego jakies totalne badziewie oszczędnosciowe, z tego co widac - nie tylko robia to jak muchy w smole, ale efekt będzie żenujacy - tymczasem w takim Wrocławiu czy Łodzi, buduja podziemne parkingi, przerabiaja całość do standardów - i nie ma to nic wspólnego z zachowaniem budynku jako zabytku - jak zwykle traktuja nas jak niepotrzebna prowincję
- 0 0
-
2011-10-18 17:35
Obejrzyj sobie ten film jeszcze raz, przejedź kolejką wzdłuż modernizowanej linie, i dopiero wtedy porównuj. Szczególną uwagę zwróć na zakres prac. Tak się składa że też oglądałem ten film, i tam wymieniali tylko i wyłącznie nawierzchnie torową. Czyli tory, podkłady i podsypkę. Tymczasem u nas oprócz nawierzchnie remontowane są także takie elementy jak: zasilanie, kanalizacja i odwodnienie, perony, sieć trakcyjna, systemy sterowania ruchem kolejowym. Czyli zakres jest naprawdę dużo większy. A do tego mamy normalny ruch pociągów na torach obok. A co do remontu dworca w Gdyni, obyś się nie zdziwił. Radze zobaczyć jak wygląda wyremontowany dworzec np. w Tarnowie. Pomijam już kwestie jak to wygląda np. na Ukrainie czy w Rosji.
- 0 0
-
2011-10-18 11:02
Gdynia (1)
Kiedy wreszcie będzie można przejść z Morskiej na Plac Konstytucji bez uciążliwego przechodzenia przez perony , kto zatwierdził taką organizację placu budowy by przez lata utrudnić życie części mieszkańców.
- 0 1
-
2011-10-18 17:29
Jakie perony masz na myśli? Bo tunel jest czynny już od dawna. No a dworzec niestety jeszcze zamknięty, bo trwa tam cały czas remont.
- 0 1
-
2011-12-11 01:08
A dlaczego oni czekają z wymianą torów
aż śnieg spadnie?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.