• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fotorelacja z remontu linii kolejowej w Trójmieście

mn
17 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Od marca w Trójmieście trwa remont torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa. Warte ponad 1 mld zł roboty potrwają jeszcze ponad dwa lata. Sprawdziliśmy, jak wyglądają prace w różnych częściach Trójmiasta.



  • Gdynia Główna peron 4. Widok na nową bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej. Patrząc na fundament tej bramki, widać mniej więcej o ile jeszcze zostanie podniesiony peron w stosunku do chwili obecnej.
  • Gdynia Główna. Po lewej budujący się peron 5 wraz z elementami konstrukcyjnymi zadaszenia nad peronem, po prawej widoczne są pozostałości 
połowy peronu 4.
  • Gdynia Główna. Specjalistyczna drezyna służąca do budowy i utrzymania sieci trakcyjnej, jedzie po nowym torze po między peronami 4 i 5.
  • Gdańsk Oliwa. Na powstającym nowym peronie, położone zostały pierwsze płyty krawędzi.
  • Gdańsk Oliwa. Widok na peron dalekobieżny i częściowo 
zdemontowaną wiatę nad peronem.
  • Gdańsk Oliwa. Budowa szybu windy ułatwiający dostęp na peron dla osób niepełnosprawnych.
  • Gdańsk Oliwa. Widok z peronu w stronę Sopotu.
  • Gdynia Orłowo. Widok w stronę Sopotu na rozebrany peron i tor. Po prawej widoczne są elementy konstrukcji do budowy sieci trakcyjnej.
  • Sopot. Widok z peronu dalekobieżnego w stronę Gdyni.
  • Sopot. Zdemontowany dach wiaty nad peronem, oraz częściowo rozebrany peron.
  • Sopot. Nowy słup pod bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej, oraz świeżo ustawione nowe krawędzie peronu.
  • Sopot. Jeszcze jeden widok, tym razem z peronu SKM na pozostałości starego sopockiego peronu.
  • Sopot. Nowe wejście na peron, nieco węższe w stosunku do poprzedniego.
  • Sopot Wyścigi. Naprzeciw peronu SKM jedno z wielu składowisk nowych podkładów i innych elementów potrzebnych do budowy.


Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
mn

Opinie (76) 5 zablokowanych

  • Sopot. Nowe wejście na peron, nieco węższe w stosunku do poprzedniego. (2)

    idiotyzm

    • 2 0

    • debilizm

      • 0 0

    • w Gdyni to samo

      • 0 0

  • ...

    i tak u nas jest...nie robią źle, robią też narzekają...bo brzydko, bo niewygodnie itak w koło, ludzie dajcie czasu na te remonty...po tylu latach, dekadach w końcu to remontują...

    • 0 0

  • kiedys ogladałem film na Discovery o remoncie jakiejś linii w UK (1)

    oczywiscie dostosowywano ta uczeszczana trase do lepszych standardów i wyższych szybkosci w nocy, bo w dzień pociagi musiały kursowac tak jak przedtem - z tą sama szybkoscią... całość załatwiono chba w ciagu roku max. dwóch --- szkoda, ze nikt nie wpadł na pomysł, by zatrudnic fachowców z UK u nas, a nie paretaczy z Polski - pewnie wyszłoby jeszcze taniej ---- mam tez pewna przykra myśl co do 'remontu' dworca w Gdyni - wyjdzie z tego jakies totalne badziewie oszczędnosciowe, z tego co widac - nie tylko robia to jak muchy w smole, ale efekt będzie żenujacy - tymczasem w takim Wrocławiu czy Łodzi, buduja podziemne parkingi, przerabiaja całość do standardów - i nie ma to nic wspólnego z zachowaniem budynku jako zabytku - jak zwykle traktuja nas jak niepotrzebna prowincję

    • 0 0

    • Obejrzyj sobie ten film jeszcze raz, przejedź kolejką wzdłuż modernizowanej linie, i dopiero wtedy porównuj. Szczególną uwagę zwróć na zakres prac. Tak się składa że też oglądałem ten film, i tam wymieniali tylko i wyłącznie nawierzchnie torową. Czyli tory, podkłady i podsypkę. Tymczasem u nas oprócz nawierzchnie remontowane są także takie elementy jak: zasilanie, kanalizacja i odwodnienie, perony, sieć trakcyjna, systemy sterowania ruchem kolejowym. Czyli zakres jest naprawdę dużo większy. A do tego mamy normalny ruch pociągów na torach obok. A co do remontu dworca w Gdyni, obyś się nie zdziwił. Radze zobaczyć jak wygląda wyremontowany dworzec np. w Tarnowie. Pomijam już kwestie jak to wygląda np. na Ukrainie czy w Rosji.

      • 0 0

  • Gdynia (1)

    Kiedy wreszcie będzie można przejść z Morskiej na Plac Konstytucji bez uciążliwego przechodzenia przez perony , kto zatwierdził taką organizację placu budowy by przez lata utrudnić życie części mieszkańców.

    • 0 1

    • Jakie perony masz na myśli? Bo tunel jest czynny już od dawna. No a dworzec niestety jeszcze zamknięty, bo trwa tam cały czas remont.

      • 0 1

  • A dlaczego oni czekają z wymianą torów

    aż śnieg spadnie?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane