• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fotorelacja z remontu linii kolejowej w Trójmieście

mn
17 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Od marca w Trójmieście trwa remont torów dalekobieżnych, będących częścią trasy Gdynia - Warszawa. Warte ponad 1 mld zł roboty potrwają jeszcze ponad dwa lata. Sprawdziliśmy, jak wyglądają prace w różnych częściach Trójmiasta.



  • Gdynia Główna peron 4. Widok na nową bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej. Patrząc na fundament tej bramki, widać mniej więcej o ile jeszcze zostanie podniesiony peron w stosunku do chwili obecnej.
  • Gdynia Główna. Po lewej budujący się peron 5 wraz z elementami konstrukcyjnymi zadaszenia nad peronem, po prawej widoczne są pozostałości 
połowy peronu 4.
  • Gdynia Główna. Specjalistyczna drezyna służąca do budowy i utrzymania sieci trakcyjnej, jedzie po nowym torze po między peronami 4 i 5.
  • Gdańsk Oliwa. Na powstającym nowym peronie, położone zostały pierwsze płyty krawędzi.
  • Gdańsk Oliwa. Widok na peron dalekobieżny i częściowo 
zdemontowaną wiatę nad peronem.
  • Gdańsk Oliwa. Budowa szybu windy ułatwiający dostęp na peron dla osób niepełnosprawnych.
  • Gdańsk Oliwa. Widok z peronu w stronę Sopotu.
  • Gdynia Orłowo. Widok w stronę Sopotu na rozebrany peron i tor. Po prawej widoczne są elementy konstrukcji do budowy sieci trakcyjnej.
  • Sopot. Widok z peronu dalekobieżnego w stronę Gdyni.
  • Sopot. Zdemontowany dach wiaty nad peronem, oraz częściowo rozebrany peron.
  • Sopot. Nowy słup pod bramkę zawieszenia sieci trakcyjnej, oraz świeżo ustawione nowe krawędzie peronu.
  • Sopot. Jeszcze jeden widok, tym razem z peronu SKM na pozostałości starego sopockiego peronu.
  • Sopot. Nowe wejście na peron, nieco węższe w stosunku do poprzedniego.
  • Sopot Wyścigi. Naprzeciw peronu SKM jedno z wielu składowisk nowych podkładów i innych elementów potrzebnych do budowy.


Na obszarze LCS Gdańsk o długości ok. 22 kilometrów między Pruszczem Gdańskim i Gdańskiem Oliwa, nakładem ok. 589,33 mln zł brutto, zostaną wykonane następujące prace budowlane:

- zabudowa 60,5 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 100 rozjazdów,
- modernizacja 74,4 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 310 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 102 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 177 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 6 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 6 przepustów,
- budowa 5 i modernizacje 5 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacja 8 peronów (12 krawędzi peronowych),
- modernizacja 3 istniejących przejazdów w poziomie szyn.

Natomiast na obszarze LCS Gdynia o długości ok. 14,5 km linii kolejowej miedzy Gdańskiem Oliwa i Gdynia Chylonia, za kwotę 456,9 mln zł zostaną wykonane:

- zabudowa 51,3 km torów szlakowych i stacyjnych,
- zabudowa 75 szt. rozjazdów,
- modernizacja 73,8 km sieci trakcyjnej,
- wykonanie 214 tys. m sześć. robót ziemnych,
- wbudowanie 94 tys. m sześć. kruszyw na warstwy ochronne podtorza,
- wbudowanie 107 tys. m sześć. tłucznia,
- modernizacja 11 wiaduktów, w tym 10 wiaduktów kolejowych,
- modernizacja 2 mostów kolejowych,
- modernizacja 13 przepustów,
- budowa 1 i modernizacja 8 przejść podziemnych dla pieszych,
- modernizacje 7 peronów (14 krawędzi peronowych),
- modernizacja 1 przejazdu w poziomie
mn

Opinie (76) 5 zablokowanych

  • To gdzie ten raport?

    A poza tym wszelkie artykuły o świetlanej kolejowej przyszłości służą tylko i wyłącznie do przekonania podatników, że wrzucanie publicznej kasy do bezdennej studni PKP ma jakikolwiek sens...

    • 3 0

  • Nie żebym zaraz się czepiał, ale na dworcu dla dalekobieżnych we Wrzeszczu, to strach nawet stać

    Co chwila widzę jakieś fragmenty skrajni na torach. I teraz w łeb zachodzę, które to "zadanie"?

    • 3 0

  • podobno jest bezrobocie ...... (1)

    a robotnikow przy pracach moderyzacyjnych na paluszkach mozna policzyc. - :)

    • 6 0

    • Jest też kryzys

      i firmom nie opłaca się zatrudniać więcej ludzi

      • 0 0

  • (3)

    ja jestem pod wrażeniem tempa prac. jak widzę tych typów to ręce opadają. Dwóch je, trzeci stoi, czwarty i piąty siedzą i gadają itp...dramat normalnie

    • 2 1

    • (1)

      Ręce to opadają, gdy ktoś pisze na tromiasto.pl z pracy i narzeka, że inni się w pracy obijają :)

      • 2 0

      • a skąd wiesz, że z pracy?? przecież można mieć urlop, prawda??

        • 0 0

    • Łatwo jest mówić jak się nie zna technologii niektórych robót. A poza tym przerwa każdemu się należy.

      • 1 0

  • a co z Pruszczem Gdańskim?

    Tam to dopiero jest "rozpierducha" godna pamiątkowej fotografii.

    • 1 0

  • Na razie nie ma się

    czym zachwycać.

    • 2 0

  • Potwierdzam składowisko Sopot-Wyścigi

    Bardzo dobrze zaopatrzone, szeroki wybór elementów. Po zmroku z ochroną można dogadać się bez problemu.

    • 1 3

  • Czekamy

    czekamy wszyscy na pociąg Gdańsk-Warszawa 2h30'. Obyśmy się doczekali :D To dopiero będzie piękne.Jeszcze tak podobny czas do Poznania, Torunia czy Łodzi... ech.

    • 3 0

  • za 10lat połaczenie Gdańsk - Kraków w 4 godziny :) + 4 spóznienia :)

    obecnie 14 godziń czyli bedzie szybciej :)

    • 0 0

  • zadaszenie ...

    .. by zrobili nad wszystkimi peronam razem - to by byl remont a tak to tylko takie picowanie jest ...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane