• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańską Grupę Remontowa czekają duże zmiany

Wioletta Kakowska-Mehring,Robert Kiewlicz
10 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Jarosław Flont, prezes Gdańskiej Grupy Remontowej, zapewnia, że zmiany w spółkach to tylko część planu, mającego poprawić pozycję spółek Grupy. Jarosław Flont, prezes Gdańskiej Grupy Remontowej, zapewnia, że zmiany w spółkach to tylko część planu, mającego poprawić pozycję spółek Grupy.

Już teraz Klimor i dwa statki - Kwiatkowski i Sosna, a niebawem być może starogardzki Famos. Grupa Remontowa pozbywa się części majątku. Czy to jedynie wietrzenie zasobów, czy raczej strategia ratunkowa?



Statek BBC Kwiatkowski... Statek BBC Kwiatkowski...
...i Sosna do niedawna należały do Gdańskich Lini Morskich, wchodzących w skład Grupy Remontowej. ...i Sosna do niedawna należały do Gdańskich Lini Morskich, wchodzących w skład Grupy Remontowej.
Gdyński Klimor, należąca dotąd do Grupy Remontowej spółka, zajmująca się produkcją urządzeń klimatyzacyjnych dla przemysłu morskiego, została sprzedana. Kupcem jest firma Klima-Therm, generalny przedstawiciel Fujitsu General w Polsce, dostawca urządzeń klimatyzacyjnych, chłodniczych i grzewczych.

- Wierzę, iż kompetencje pracowników firmy Klima-Therm będą doskonale uzupełniać się z wiedzą osób zatrudnionych w Klimorze. Połączenie silnej i dynamicznie rozwijającej się firmy Klima-Therm z doświadczeniem i tradycją Klimoru umocni pozycję grupy w branży i pozwoli ze spokojem myśleć o utrzymaniu dużej dynamiki rozwoju firmy - przekonuje Andrzej Walendowicz, dyrektor handlowy i wiceprezes zarządu Klima-Therm.

Czy to pierwszy krok do rozmontowania budowanej latami Grupy Remontowej? - Sprzedaż Klimoru nie oznacza, że mamy zamiar wyprzedawać spółki Grupy - zapewnia Jarosław Flont, prezes zarządu GR. - Gdy kupowaliśmy Klimor, spółka sobie nie radziła na rynku. Udało nam się wyprowadzić ją na prostą, ale dziś jedynie 12 proc. jej produkcji jest związane z okrętownictwem. Reszta to produkcja przeznaczona "na ląd", a dla nas obecnie najważniejszy jest sektor morski. Znalazł się inwestor, który zagwarantuje dalszy rozwój tej spółki, więc została sprzedana. My dalej będziemy współpracować z Klimorem.

Choć prezes GR przekonuje, że spółka bardziej skoncentruje się na sektorze morskim, to zmiany dotkną także tego sektora jej działalności. Chodzi o spółkę Gdańskie Linie Morskie, utworzoną w  2007 roku. Jej zadaniem jest eksploatacja statków budowanych, remontowanych lub pozyskiwanych przez Grupę. Wspiera ją w tym techniczny menedżer - Remontowa Ship Management. Spółka czarterowała dwie jednostki - wielozadaniowy drobnicowiec BBC Kwiatkowski oraz masowca Sosna. Oba zbudowane w stoczni Grupy. Teraz spółka sprzedała obie jednostki.

- Gdańskie Linie Morskie nie znikną - przekonuje Jarosław Flont. Jego zdaniem można mówić jedynie o ich restrukturyzacji. - Choć to też zbyt duże słowo - prostuje po chwili. - Chodzi bardziej o ruchy marketingowe, aby jeszcze lepiej walczyć o kontrakty. Świadczy o tym choćby zmiana nazwy naszego biura projektowego. Nazywać się ono będzie Remontowa Consulting and Design, więc będzie jeszcze silniej związane z marką Remontowa. To samo tyczy się Stoczni Północnej. Damy jej większą samodzielność. Odtąd ma zająć się budową nowych jednostek, podczas gdy Stocznia Remontowa skupi się na przebudowach i remontach.

"Restrukturyzacja" czy "ruchy marketingowe" - tak czy inaczej w środowisku mówi się o dalszym uszczuplaniu Grupy. Kolejny na liście do sprzedaży ma być starogardzki Famos, producent mebli, kiedyś głównie okrętowych. - Nie mamy na razie zamiaru sprzedawać Famosu, jednak jeśli znajdzie się ciekawy inwestor, to nie będziemy stawali na przeszkodzie - przyznaje.

Branża jest szczególnie wrażliwa na zmiany w Grupie Remontowej, bo to ważny i duży gracz, od którego zależy wiele firm na rynku. Zwłaszcza po wydarzeniach sprzed dwóch lat, gdy gruchnęła wiadomość, że najważniejsza firma w Grupie, czyli Gdańska Stocznia Remontowa, ma problemy przez tzw. opcje walutowe. Wtedy udało jej się uniknąć bankructwa. Porozumiano się z bankami i firmę udało się ocalić.

Grupa branżowa wokół "Remontowej"

Grupa Remontowa - grupa kapitałowa, zbudowana wokół Gdańskiej Stoczni Remontowej SA. W skład Grupy wchodzi ponad 20 firm, m.in. Stocznia Północna SA, która zajmuje się budową oraz remontem statków i okrętów, Fabryka Mebli Okrętowych Famos w Starogardzie Gdańskim, Hydroster, spółka projektująca i budująca urządzenia okrętowe, Fabryka Urządzeń Okrętowych Rumia czy Polam-Rem SA, firma produkująca sprzęt oświetleniowy. W sumie w Grupie pracuje ponad 4,5 tys. osób, z czego prawie 1800 w samej "Remontowej". W 2009 roku zysk brutto Grupy wyniósł ponad 42 mln zł, a przychody ze sprzedaży ponad 1,7 mld zł.

Miejsca

Opinie (102) ponad 10 zablokowanych

  • to chyba jakieś jaja

    Z przychodu 1,7 mld zysk 42 mln!? Nieźle kręcą lody w tej Remontowej..

    • 6 0

  • remontowa

    zobaczycie co sie będzie działo już niedługo - powstaną dwa kosorcja jedno stoczie remontowe drugie produkcyjne wszystko po egidą funduszów inwestycyjnych

    • 0 0

  • IT REM

    należy szybko sprzedać te kotwicę która ciągnie w dół całą grupę !!!

    • 0 0

  • na pal .....

    • 0 0

  • sami geniusze tylko porownac stocznie w Klaipedzie z GSR to ubostwo

    budynki budowane za Bisnmarcka, poziom intelektualny chyba tez, poza jednym napełnic własna kieszeń

    • 0 0

  • gryboś

    wroc kochany

    • 0 0

  • pajac w rękacch złodzieja

    Wyrazy współczucia dla Prezesa Flonta , że wytrzymuje role kukły w rękach chciwego złodzieja . Mam dobrą wiadomość , że odpowiednie służby zaczeły sprawdzać majątek żłodzieja .

    • 2 0

  • Złodziej czy właściciel ?

    Jak można nazywać się właścicielem skoro akcje Invest-Remu Złodziej nabywał na drodze przestępstwa. Stoczniowcy pamietacie jak zmuszano nas do sprzedaży akcji które Rozynkiewicz kupował za pieniądze wyprowadzone ze Stoczni.
    Nie spoczne dopóki Złodziejowi nie zostaną postawione zarzuty.

    • 1 0

  • pracownik

    Jestem ogromnie zaniepokojny zmianami jakie postępują w stoczni Remontowej. Zatrudniałem się tu około 3 lat temu (a mam 26 lat), na wydziale dokowym który na dzień dzisiejszy już został połączony z wydziałem W12. Wydział obsługi statków (W12), od dłuższego czasu zostaje sukcesywnie przejmowany przez spółke (zależną od Stoczni Remontowej) ENERGO-REM.
    Nikt, albo niewiele osób, w tej spółce - jest zatrudniony na etat, w umowie na czas nieokreślony.
    Większośc ludzi pracuje na działalności gospodarczej, gdzie nie mają PRAW zwykłego, etatowego pracownika.
    Przez to w stoczni nasilają sie ilości wypadków, kradzieży i innych przejawów patologii. Wielu pracowników wyjeżdza za granice, gdzie nabyte w Remontowej uprawnienia i doświadczenie umożliwiają im zdobycie pracy która godnie wynagradza za poświęcenie.
    P.S. Przepraszam za błędą składnie i ortografię.

    • 1 0

  • Sprawiedliwość

    Apeluje do wszystkich Stoczniowców w tym do byłych pracowników(świadków przestępsw) o założenie na portalu społecznościowym tematu "Jak zostać bogatym okradając Stocznie" , hasło-Piotr S , login- złodziej. Proponuje to zrobić na serwerze zagranicznym. Znajdzie się osoba z większym doświadczeniem niż moje w tej sprawie ? Będziemy mogli opisywać historie Złodzieja zaczynając od Navremu albo jeszcze wcześniej . Byłby to wspaniały materiał dla................
    Przydupasy przestańcie reanimować Złodzieja !!!!!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane