- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (97 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (15 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Gdańskie ulice będą bezpieczniejsze?
Zarząd Dróg i Zieleni chce, by na gdańskich ulicach powstały kolejne progi zwalniające, wyniesienia przejść dla pieszych, wyspy segregujące jezdnie i barierki ochronne. Będzie też więcej skrzyżowań równorzędnych, co jest ostro krytykowane przez wielu kierowców.
Kolizja samochodów na ul. Długie Ogrody, gdzie występują skrzyżowania równorzędne.
- Pojawią się nowe progi zwalniające, wyniesione przejścia dla pieszych, wyspy segregujące i barierki. Koszt całości to ok. 270 tysięcy złotych - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy gdańskiego ZDiZ.
Gdańscy drogowcy sukcesywnie wdrażają strategię zwiększenia bezpieczeństwa w mieście poprzez przypisanie poszczególnym ulicom tzw. zadań przewozowych. Zmiany w ruchu można było w zeszłym roku zauważyć m.in. w Śródmieściu, a także na Zaspie.
Założeniem programu jest poprawa przepustowości ulic, przy równoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa w mieście, na głównych ulicach w osiedlach - na przykład ul. Kościuszki czy al. Hallera - poprzez obniżanie lub podwyższanie dopuszczalnych prędkości, z jakimi mogą poruszać się pojazdy. Natomiast na ulicach lokalnych - osiedlowych - w celu zwiększenia bezpieczeństwa mieszkańców tworzona jest sieć tak zwanej "niewidzialnej infrastruktury", czyli - skrzyżowań równorzędnych przy równoczesnym obniżeniu dopuszczalnej prędkości do 30 km/h.
Sieć skrzyżowań równorzędnych ma objąć wszystkie ulice lokalne w mieście - czyli ok. 70 proc. wszystkich gdańskich ulic. - Obecnie skrzyżowania równorzędne w połączeniu z ograniczeniem prędkości do 30 km/h funkcjonują na ok. 35-40 proc. ulic - tłumaczy Katarzyna Kaczmarek.
Jednak pomysły gdańskich drogowców krytykowane są przez część kierowców. Uważają oni, że zmiany na drogach wprowadzają duże zamieszanie i potęgują niebezpieczne sytuacje. Dlaczego? Część głównych dróg zamienia się w ulice równorzędne, a wielu kierowców jeździ z przekonaniem, że skoro jedzie ulicą szeroką lub o dużym natężeniu, nie musi ustępować pierwszeństwa pojazdom znajdującym się z prawej strony pojazdu. Tak jest chociażby na ul. Długie Ogrody lub ul. Morenowej.
- ul. Hynka - dwa progi z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Opacka - dwa progi wyspowe oraz wyniesione przejście dla pieszych (Rada Osiedla finansuje 2 progi wyspowe),
- ul. Polanki (rejon skrzyżowania z ul. Tetmajera) - dwa progi wyspowe z wyspą segregującą na przejściu dla pieszych,
- ul. Chałubińskiego - wyniesione przejście dla pieszych plus wymiana nawierzchni (Rada Osiedla finansuje przejścia),
- ul. Raduńska - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Gościnna-ul. Dworcowa - strefa ograniczonej prędkości, wyniesione przejście dla pieszych,
- ul. Raduńska (przy ul. Diamentowej) - wyniesione przejście dla pieszych, obniżenie krawężnika,
- ul. Radarowa-ul. Radiowa - strefa ograniczonej prędkości plus dwa progi wyspowe,
- ul. Pstrowskiego - szykana i próg płytowy,
- ul. Gospody - dwa zestawy progów wyspowych z wyspą segregującą na istniejącym oraz na nowym przejściu dla pieszych, nowy chodnik, obniżenie krawężnika, barierki,
- ul. Dmowskiego - dwa progi wyspowe z azylem na przejściu dla pieszych, korekta krawężnika.
Miejsca
Opinie (191) 5 zablokowanych
-
2012-08-03 18:18
Progi zwalniające na ul. Raduńskiej
Ulica z kostki betonowej nadająca się już 30 lat temu do remontu, nawierzchnia jak na tymczasowej drodze budowlanej. Z tym wynoszeniem przejść to chyba jakiś żart. Czekam tylko kiedy zamontują tam światła.
- 2 2
-
2012-08-03 18:24
Rozróżnijmy (1)
Rozróżnijmy próg zwalniający od spapranej roboty która próg ma przypominać. Osobiście jeżdżę obniżonym samochodem i zdarza mi się przetrzeć na progach no ale sam sobie taki los zgotowałem. Jednak progi mi nie przeszkadzają jeżeli są dobrze zaprojektowane bo jeżeli jadąc nawet autem na normalnym zawieszeniu są problemy z pokonaniem niektórych progo tworów to wybaczcie drodzy Państwo ale coś jest tu nie tak. Czy zleceniodawcy tego nie widzą, że robiąc próg wysoki, a zarazem wąski to nie ma siły aby nie przetrzeć np środkowym tłumikiem jadąc normalnym autem z prędkością nawet dużo mniejszą niż te 20/30 km/h, nie wspominam już tu o jeździe autem z obniżonym zawieszeniem. Czasem również progi przydało by się wyremontować ponieważ osiadają, kostki wyskakują, bądź przed progiem robią się zagłębienia które dodatkowo utrudnia pokonanie takowego progu...
Podsumowując progi mogą być ale w miejscach sensowych, dobrze zaprojektowane, zbudowane i konserwowane.- 5 2
-
2012-08-04 16:01
studencie:
1) przesiądź się czasem z samochodu na rower i pojeździj po mieście
2) przejdź z refleksji technicznej na poziom strategiczny - nie czepiaj się szczegółów
3) jak masz nisko zawieszone auto to zwalniaj poniżej 20 km/h - znak ograniczenia to nie jest dolna granica dopuszczalnej prędkości w mieście.- 1 0
-
2012-08-03 18:26
Ciekawe kto z Zarządu Dróg ma zakład mechaniki samochodowej.
Albo głupota, albo celowe niszczenie samochodów przez Zarząd Dróg jest powodem powstawania takich absurdów jak zupełnie niewidoczne i nieoznaczone progi zwalniające (np. ul. Porębskiego - próg na szczycie wzniesienia, nieoznaczony, niewidoczny)
- 5 3
-
2012-08-03 18:28
Jest lepszy sposób na spowolnienie ruchu.
Kilka lat temu w Łebie na ulicy wzdłuż morza co kilkadziesiąt metrów raz po jednej raz po drugiej ułożone w poprzek były kręgi z kwiatami. Wiecie co to była za jazda. Może i nasi włodarze coś takiego zamontują.
- 5 0
-
2012-08-03 19:16
wystarczyło tylko zacząć od strzałek (1)
potem wymalować linie ciągłe, i nie było by afery...
wystarczyło by pomyśleć- 3 3
-
2012-08-04 15:48
afery nie ma
nadal są niepotrzebne wypadki jeśli się nie jeździ z głową
- 1 0
-
2012-08-03 20:28
zamknąć drogi!
A jak zamknie się wszystkie drogi, to dopiero wtedy jak będzie bezpiecznie! Czemu nie ma Barei na współczesne czasy? Przecież liczba idiotów rośnie. Tyle tylko, ze teraz wszyscy mają dyplomy szkól wyższych. Bo prawie każdy już ma...
- 1 4
-
2012-08-03 20:48
MARTWA I CIEMNA MATARNIA !!!
Nie ma światła i nie na nie nadzieji...
- 1 1
-
2012-08-03 21:36
Skrzyżowania równorzędne to pomyłka! (1)
Pomyłka nawiedzonego, psychodelicznego projektanta ruchu.
Większość dróg i skrzyżowań w gdańsku to chyba po pijaku robiona... Ciekawe kto kazał robić gdzie popadnie esy-floresy na prostych dotąd drogach? Ciekawe co będzie kiedy będzie ślisko?...- 1 4
-
2012-08-04 09:26
jak jest bardzo ślisko, to wszyscy jeżdżą wolniej i nie ma stłuczek
to sprawdzone
- 1 0
-
2012-08-03 21:39
Progi tak - ale dopiero po remoncie nawierzchni
Będzie ładna nowa droga lokalna - proszę bardzo - kładziemy progi. Ale kilka konkretów na dzisiaj:
Raduńska - krajobraz księżycowy od kiedy pamiętam....ale zróbmy próg, bo te kratery nie wystarczają
Gospody - podejrzewam, że znani z protestów tamtejsi mieszkańcy zasypali ZDiZ wnioskami o spowalniacze na tej ulicy - a wcześniej miała być dwupasmówka....sielanki w 10pietrowcu się zachciewa.
Ale Polanki? Chałubińskiego? Hynka? - to przecież nie są lokalne dróżki, tylko jedne z ważniejszych dojazdówek. Bo takich z prawdziwego zdarzenia nadal brakuje...
Logika porównywalna z sytuacją, w której dostajemy rozwolnienia po czymś, co niewiadomo kiedy, o ile wogóle - zjemy.- 2 2
-
2012-08-03 23:42
(2)
Te progi uwazam za glupi pomysl. A co jak np karetka sie bedzie spieszyla? aAlbo beda robili akurat choremu jakis zastrzyk a tu nagle hop!
- 0 3
-
2012-08-04 15:49
progi są po to między innymi, by więcej ludzi myślało o poruszaniu się po mieście (1)
czym innym niż samochodem. Wtedy karetki będą mniej potrzebne, a jak będą potrzebne szybciej dojadą po samochodów będzie w mieście mniej. Poszerz wyobraźnię koleś.
- 1 0
-
2012-08-04 17:32
najpierw naucz sie pisac, a potem wypowiadaj sie w temacie
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.