- 1 Nocna komunikacja do poprawki (163 opinie)
- 2 Wieczny kłopot z dzielnicami: "na" czy "w" (358 opinii)
- 3 Tajemnicza baszta zostanie otwarta (52 opinie)
- 4 Zaginione dzieła na wiadukcie i budynku (69 opinii)
- 5 Znów były wyścigi na al. Grunwaldzkiej (328 opinii)
- 6 Jest reakcja na serię kolizji z tramwajami (131 opinii)
Gdynia: wybudują nowy ratusz
100 milionów złotych kosztować będzie nowa siedziba Urzędu Miasta Gdyni. Nowoczesny i... audiowizualny budynek będzie częścią kompleksu usługowo-rekreacyjnego.
Konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej nowej siedziby Urzędu Miasta, tuż obok Pomnika Ofiar Grudnia '70 , ogłoszono w maju br. Swoje pomysły złożyło 9 zespołów. Wybrano projekt gdyńskiej pracowni Arch-Deco.
- Do zagospodarowania mieliśmy prawie 3 hektary najpiękniejszego terenu w centrum miasta - mówi Zbigniew Reszka, prezes zwycięskiej firmy. - Dominującym budynkiem będzie Urząd Miasta Gdyni, którego powierzchnia wyniesie 11 tys. mkw. Pozostałe bryły są połączone szklanym dachem, pod którym zaprojektowaliśmy ciąg pieszy.
W budynkach sąsiadujących z głównym gmachem znajdzie się kompleks usługowo-rekreacyjny. Pod całością obiektu zaplanowany jest dwukondygnacyjny parking na ponad 800 samochodów. Natomiast na placu, pomiędzy siedzibą nowego i starego urzędu, odbywać się będą miejskie imprezy. To tylko część koncepcji, która najbardziej spodobała się samorządowcom.
- Gmach urzędu będzie obiektem audiowizualnym - zapewnia Michał Baryżewski, wiceprezes Arch-Deco. - Chcemy, by po zapadnięciu zmroku wyświetlał obrazy. Trochę podobnie, jak w przypadku naszego projektu budynku Lotosu, jednak będą to obrazy dużo bardziej skomplikowane. Jakie? To uzgodnimy z Urzędem Miasta.
Urzędnicy już się cieszą. Nic dziwnego. Takiej siedziby nie ma chyba jeszcze żaden ratusz w Polsce.
- W nowym budynku znajdą się wydziały, które przyjmują największą liczbę interesantów, czyli takie wydziały jak: spraw społecznych, obywatelski, dochodów, architektoniczno-budowlany - wylicza Jerzy Zając, dyrektor UM w Gdyni. - W dotychczasowym gmachu pozostanie siedziba prezydenta miasta i biuro rady. Znajdą się tu także komórki przyjmujące niewielką liczbę interesantów. Będzie również zaplecze konferencyjne, w tym miejsce obrad Rady Miasta.
Obecnie siedziba gdyńskiego ratusza znajduje się w 12 budynkach rozproszonych na dystansie blisko 5 km. To poważne utrudnienie dla mieszkańców. Jak poważne? Przykładem może być np. złożenie wniosku o pozwolenie na budowę w Wydziale Architektoniczno - Budowlanym (gmach główny przy al. Marsz. Piłsudskiego 52/54). Jednak zanim interesant owe dokumenty złoży, w celu uzyskania uzgodnień musi odwiedzić Wydział Inżynierii Ruchu (ul. T. Wendy 7/9), Zarząd Dróg i Zieleni (al. Zwycięstwa 96/98) i Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa (ul. Władysława IV 37), by wrócić wreszcie do gmachu głównego odwiedzając jeszcze Wydział Geodezji i Wydział Urbanistyki. Uff. Podczas wędrówki po urzędowych wydziałach naprawdę można stracić mnóstwo czasu, pieniędzy i... nerwów.
Okazuje się jednak, że rozmieszczenie urzędu w 12 budynkach na terenie miasta jest uciążliwe nie tylko dla mieszkańców. Koszty takiego funkcjonowania ponosi także gmina.
- Za najem pomieszczeń przy ul. Wendy i Legionów 130 płacimy ponad 30 tys. zł miesięcznie - przyznaje Jerzy Zając. - Do tego pomieszczenia, w których pracują urzędnicy, nie spełniają standardów i wymagań, gwarantujących należytą obsługę i warunki pracy. By zachować obowiązujące normy musielibyśmy wyprowadzić z urzędu ok. 250 osób.
Szukanie nowych budynków, do których można byłoby przenieść kolejne wydziały mijało się z celem. W grę nie wchodziła także przebudowa i rozbudowa dotychczasowej siedziby.
- Jedynym racjonalnym wariantem, była budowa Urzędu Miasta BIS - zapewnia Marek Stępa, zastępca prezydenta Gdyni. - Zależało nam na tym, by nowy budynek znalazł się jak najbliżej dotychczasowej siedziby.
Dokumentacja techniczna Urzędu Miasta BIS ma być gotowa w maju 2009 r. Po jego zatwierdzeniu wyłoniony zostanie wykonawca, który będzie miał dwa lata na zbudowanie obiektu. Szacunkowy koszt tej inwestycji to ok. 100 mln zł brutto.
Opinie (415) 4 zablokowane
-
2008-09-23 09:29
A co z zielenią;(
a co z lodowiskiem i parkiem...niebawem już nigdzie nie będzie miejsca aby usiąść i ławce w parku bo ich nie będzie!!!!
- 2 0
-
2008-09-23 09:29
Zrzuta po 400 zł na pałac dla Szczurka (6)
100 mln, czyli po 400 zł na mieszkańca 250-tys. Gdyni. Co z tego, że projekt ładny, skoro za nasze pieniądze?
Zamiast wznosić mury, lepiej pomyśleć jak umożliwić mieszkańcom załatwianie spraw urzędowych przez internet. Co za różnica, czy wydziały będą rozrzucone po mieście, czy będą w kupie. Nie mam zamiaru pielgrzymować po 10 wydziałach, żeby dostać pozwolenie na budowę. Wszystko powinno załatwiać się w 1 okienku, jak przy zakładaniu działalności gospodarczej.- 3 0
-
2008-09-23 09:38
Marcin życie to nie internet (5)
ty już zachorowałeś na tę przypadłość, ale większość gdynian to normalni ludzie.
Gdynia ma najlepiej rozwiniętą strone internetową w Polsce za co otrzymała wiele nagród więc nie pisz bajek a rusz tyłek i pospaceruj po rozrzuconych urzędach zwłaszcza gdy dziennie pracujesz ponad osien godz. i nie wysiadujesz niepotrzebnie wypisujac głupoty.- 0 1
-
2008-09-23 09:45
kobieto... (1)
Marcin pisze o obsłudze klienta za pomocą sieci, a ty piszesz że Gdynia ma fajną stronę internetową. Przeczytałaś dwa zdania i już wiesz wszystko o człowieku. Jak to jest że myślisz tak jakbyś wcale tego nie robiła.
- 0 1
-
2008-09-23 09:52
obsłudze klienta za pomocą sieci,
ile tych "klientów" ma podpis elektroniczny??
Wiesz chociaż to - do tego w Gdyni:))??- 1 0
-
2008-09-23 10:02
nagrode to dostał Gdańsk za swoją strone www (2)
a przez sieć od dawna mozna wiele rzeczy załatwić.
Tamarka to kolejna z wypranym mózgiem przez gryzoniową propagande "najlepiej rozwinięta" strona dobry żart- 0 0
-
2008-09-23 10:13
Śmiechu warte:))) (1)
Szczurek załatwiał będzie e-podpis, bo Adamowicz wszystkim mieszkańcom Gdańska załatwił:))
Gdańszczanie więc będą mieć dwa rodzaje elektronicznych podpisów: urzędowy i osób prawnych. Funkcjonować ma także elektroniczny datownik gdańskiego czasu urzędowego. E-podpis ma być przypisany także dla gdańskiego przedsiębiorstwa.
To wszystko zdaniem nijakiego śmiesznego "ratatuja"
Śmiechu warte ratatuja - tratatuja, ble, ble tuja:)))- 0 0
-
2008-09-23 10:27
dowód prawo jazdy umówienianie przez
sieć w czasach gdy w gdyni www raczkowało.
Gdzie ta nagroda dla gdyni za www gryzoniu- 0 0
-
2008-09-23 09:57
no to podatki miejskie do góry!!!!!
z czegos to trzeba zapłacic i na pewno nie z kieszeni prezydenta.......
- 3 0
-
2008-09-23 09:59
fajne ale za bardzo wcisniete w prak!!!! (1)
szkoda parku .. mozna bylo by ten budynek wybudowac na miejscu obecnego parkingu samochodowego i WC!!!!!!!!
- 1 0
-
2008-09-23 10:03
Część podziemna tam będzie
i toalety "publiczne" też pozostaną a na górze skwerek. Dzisiejsze materiały i technologie pozwalają na takie konstrukcje.
- 1 0
-
2008-09-23 10:00
Stadion !! (1)
Stadion budować dla Areczki bo nawet niema gdzie stać jak są pełne trybuny...
- 0 1
-
2008-09-23 10:05
Napisz do Ministra Sportu,
aby dofinansował cała gdyńska Władza jest ZA.
- 0 0
-
2008-09-23 10:29
Nowy Urzad Miasta dla władz a gdzie cos dla mieszkańców!!!
Mieszkańcom centrum znów umila się życie!!! Mam pytanie gdzie mieszkańcy centrum mają chodzić z dziećmi na plac zabaw?? A Gdzie mieszkańcy mają chodzić na spacer z psem ??A gdzie mieszkańcy mają parkować samochody??
Urzednicy szykuja miasto z Betonu !! Mieszkając na Świetojańskiej traci się tylko zdrowie!! Jest głośno,brak zielieni niechce sie juz tu mieszkac!!- 3 0
-
2008-09-23 10:30
Tyle
pieniedzy dla urzednikow i ich wygody? Jestem w autentycznym szoku.
- 3 0
-
2008-09-23 10:35
wała!
Proszę zbudować podziemne parkingi, a nie to paskudztwo!
- 3 0
-
2008-09-23 10:52
super
w końcu Gdynia to miasto biznesu więc powinno jakoś fajnie wyglądać. Gdyby jeszcze władze pomyśleli nad bezdomnymi pijakami i zanieczyszczonymi trawnikami i ulicami od np. psich odchodów to by było super!!!
- 1 0
-
2008-09-23 10:54
STADION !!!!!!!
STADION
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.