• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia zbada stan Trasy Kwiatkowskiego

Patryk Szczerba
13 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Estakada Kwiatkowskiego potrzebuje remontu
Estakada Kwiatkowskiego zostanie zbadana, jednak gruntowny remont wciąż stoi pod znakiem zapytania. Estakada Kwiatkowskiego zostanie zbadana, jednak gruntowny remont wciąż stoi pod znakiem zapytania.

1,1 mln zł pochłoną ekspertyzy i badania, dzięki którym zbadany zostanie aktualny stan Estakady Kwiatkowskiego zobacz na mapie Gdyni. Równocześnie będzie przygotowywana dokumentacja projektowa modernizacji i podniesienia nośności drogi do 11,5 ton na oś na całej długości, potrzebna do rozpoczęcia remontu drogi, który zależy od pozyskania środków z UE.



Czy UE powinna sfinansować remont Trasy Kwiatkowskiego?

Trasą Kwiatkowskiego każdej doby przejeżdżają tysiące pojazdów ciężarowych, niejednokrotnie przeciążonych. Obiekt mostowy zużywa się z tego powodu szybciej niż inne w mieście. Co więcej, jest połączeniem z portem, co pogłębia obciążenia. W związku z tym przynajmniej raz w roku, na lub pod estakadą, prowadzone są prace remontowe.

Ostatni remont drogi został zakończony jesienią. Koszt prac pochłonął 1,6 mln zł. Remontowane były przeguby starszej części Estakady. Inwestycja była niezbędna, jednak to wciąż działanie doraźne.

Prawdziwą szansą dla drogi jest jej gruntowny remont, który ma szanse zostać sfinansowany z pieniędzy europejskich. Według szacunków cała inwestycja miałaby kosztować 200 mln zł. Czy Unia Europejska przeznaczy na ten cel pieniądze, jeszcze nie wiadomo. Remont Trasy Kwiatkowskiego jest bowiem co prawda uwzględniony przez resort infrastruktury i rozwoju, jednak na razie tylko na liście rezerwowej.

Modernizacja mogłaby zostać wykonana w ramach projektu: "Łącząc Europę" (CEF) skupiającego pieniądze z tzw. funduszu spójności. Polska ma otrzymać nawet 4 mld euro na projekty, które w sposób znaczny usprawniają połączenia morskie, kolejowe i drogowe wewnątrz Unii Europejskiej.

I choć widoki na remont są niepewne, miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie ekspertyz, które mają dać odpowiedź, w jakim stanie technicznym jest droga.

Pierwsza część zamówienia obejmuje wykonanie ekspertyzy technicznej, dotyczącej aktualnego stanu technicznego i rzeczywistej nośności obiektu. Część druga dotyczy wykonania minimum dwuwariantowej koncepcji modernizacji i podniesienia nośności obiektu do klasy A (TEN-T), czyli możliwości jazdy ciężarówek o nośności 11,5 ton na oś.

- Finansujemy to we własnym zakresie. Chcemy zbadać stan drogi, zobaczyć, jakie są najpilniejsze potrzeby w zakresie jej dostosowania do pełnej nośności TEN-T i jednocześnie posiadać dokumentację projektową, gdyby udało się w końcu rozpocząć remont drogi - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Te ruchy prawdopodobnie nie zrobią większego wrażenia na pracownikach obecnego Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Rozmowy w sprawie przejęcia drogi przez państwo były prowadzone wielokrotnie. Miało ono pozwolić na odciążenie budżetu miasta, z którego pochodzą środki na remonty. Jako argumenty, gdyńscy urzędnicy przytaczali duże natężenie ruchu na drodze oraz - de facto - jej międzynarodowy charakter. W walce o zmianę statusu lojalnie wspiera miasto Port Gdynia. Do podjęcia konkretnych decyzji nikt się jednak nie kwapi.

- Jest to dla mnie jedna z większych zagadek. Przecież uznanie tej drogi za krajową nic nie kosztuje budżet państwa. Wystarczy jedna decyzja. Jak widać, nie ma woli, by ją podjąć - kończy Stępa.

Opinie (150)

  • Kolejny remont (5)

    Korki na morskiej i wiśniewskiego. Taniej by chyba wyszło zburzyć estakade i postawić nową z wìększym udzwigiem.

    • 141 6

    • W sumie dawno nie było remontu

      • 20 2

    • tam ktoś abonament już za to płaci

      • 4 0

    • Powiedz to ludziom z Oksywia, Obłuża, Pogórza. Wyburzysz i będą jeździli Pucką do centrum? (2)

      • 5 1

      • Kiedyś nie było estakady i też się żyło :)

        • 5 2

      • Dlatego trzeba odnowić projekt SKM z Obłuża!

        • 9 0

  • Ta estakada nadaje się wyłącznie do rozbiórki (11)

    tak jak wszystkie blokowiska w tym smutnym mieście

    • 71 102

    • (7)

      I co byś jeszcze rozebrał w tym mieście??
      Lepiej rozbierz swoją oborę!!

      • 36 16

      • Bosy antku ja jestem u siebie od stuleci, a ty i twoje blokowiska jesteście tymczasowi (6)

        • 14 30

        • kaszub z gdańska, ze stolecy, bij na grzyby

          • 20 6

        • Z ciebie taki Kaszub jak ze mnie gdańszczanin.

          • 10 4

        • trolling? (1)

          • 4 3

          • tak

            • 0 0

        • lenin wiecznie żywy

          • 0 0

        • mózg niestety Ty miałeś tymczasowy...

          • 4 2

    • w Gdańsku będzie stała teńcza

      Będzie kolorowo i z dumą pod tabliczką "Stolica kaszub" będziecie mogli dopisać " i pederastów"

      • 14 12

    • Rozbiórkę to masz w majtkach.

      • 1 0

    • Dlaczego została wybudowana jako estakada a nie położona na powierzchni gruntu?

      • 1 0

  • Skromne 94 mln. z lotniska (9)

    już czekają w zasięgu na przelanie.

    • 103 21

    • Nie kumam Szczurka (8)

      Estakada się rozpada, dróg nie ma, a jak są, to w opłakanym stanie. Po co to lotnisko? By Elita miała bliżej na lotnisko?

      • 26 4

      • (7)

        Których dróg nie ma i które są w opłakanym stanie?

        • 5 16

        • Morska,Hutnicza,Wiśniewskiego,Al.Zwycięstwa (2)

          Kolega pewnie piechur z prowincji?

          • 23 2

          • Płka Dąbka - osiem lat temu w wyborach kanapowa partia Szczurka obiecała, że ją wyremontuje

            • 21 0

          • Morska jest regularnie remontowana

            lub przebudowywana, ale nawierzchnia z czasem się niszczy ze względu na duże natężenie ruchu

            • 3 5

        • Jeśli dobrze czytam, to Trasa Kwiatkowskiego ... (1)

          Władysława IV zaczęła się sypać, a był(a) ostatnio na Piłsudskiego ?

          • 7 0

          • wystarczy żurawia zapuścić z okna gabinetu

            • 6 0

        • nie ma Żuławskiej

          • 0 1

        • Nie ma

          Adolfhitlerstrasse

          • 3 0

  • estakada to super lotnisko

    No i samoloty będą mogły lądować w razie mgły na estakadzie . A na lotnisku w babich dołach posadzimy buraki i będą dopłaty z unii. Remontujmy. ha ha. Ale z tym zaoraniem lotniska poczekajmy, aż wyremontują estakadę. bo kolejnych korków mieszkańcy obłuża, oksywia i pogórza nie przeżyją .A tak będą mogli latać do centrum samolotami z kosakowa.

    • 58 22

  • (2)

    ta trasa wiecznie w remoncie. "Gdynia zbada stan" a czy to nie jest jej obowiązek ?

    • 55 7

    • jak to było ? "Gdynia - tu sie żyje tu się mieszka"

      Hasło wypisywane na tym portalu przez odelegowanych do tego pracowników działu PR UM Gdynia.

      Fakt ze dobrze wykonali zadania, bo zrobili ludziom wodę z mózgu, no ale są za to dobrze wynagradzani.
      Ludziom można wmówić wszystko , nawet budowę lotniska podczas gdy 15 km dalej jest drugie i jest sie jego współwłascicielem.

      • 16 3

    • Żaden z ważniejszych partyjnych z niej na codzień nie korzysta, to po co się interesować?

      • 3 0

  • nową obok zrobić, taniej będzie. (1)

    tą zajmą się ziomki złomki.

    • 42 2

    • Inny przebieg

      Jak się zastanawiali czy ją dobudować dalej przez las, w 2005 roku były pomysły aby połaczyć ją z obwodnicą w chylonii. Gdyby wtedy wybrali ten wariant dziś nie było by problemów z korkami. Ale ekipa UM wolała przez las.

      • 3 2

  • skarbonka bez dna (2)

    • 61 3

    • No tak - ekonomia po polsku (1)

      a wiesz, ile ta estakada daje przychodów pośrednich i pośrednich? ja wiem, ale ci nie powiem bo takie tępaki nie zasługują na wiedzę. DO ŁOPATY ALBO NA SOCIAL!!!

      • 10 10

      • No tak - gadaj z d..ą to cię osra

        a wiesz ile by można zaoszczędzić remontując te estakadę raz a dobrze? Był na to czas. Dlaczego nie zrobiono tego jak należy? Wydawanie publicznych pieniędzy na "działania doraźne" opłaca się tylko wykonawcom, nie nam. Wątpię aby ktoś kwestionował tu samo istnienie estakady. Korzyści jakie ona przynosi nam wszystkim są oczywiste.

        A wiesz ile STRAT pośrednich przynosi remont takiej estakady? Przyszło ci to w ogóle do głowy?

        • 11 1

  • Remont (3)

    Już to widzę. Remont za 1 mln trwal wiele miesięcy i zakorkowal miasto na amen. RRemont za 200 mln sparalizuje miasto na 5 lat. Pewnie znów będą pracować po 3 godzin dziennie w 4 osoby od "mariana" gdzie jeden to operator łopaty drugi to supervisor trzeci od kontaktu z miastem a czwarty marian bieze kase i idzie do domu.

    • 104 2

    • General Manager, Project Manager, Public Relations Manager, a ten przy lopacie bedzie oficjalnie na L4.

      • 22 0

    • Marian od łopaty (1)

      to Owner Operator.

      • 11 0

      • To młodszy specjalista ds. substancji sypkich

        • 11 0

  • Czy nie lepiej (4)

    Wybudowć drogę która połączy koniec obwodnicy z ul. Hutniczą a nawet dalej aż do terminalu kontenerowego. Odciąży to trasę Kwiatkowskiego którą będzie można wtedy remontować.

    • 83 2

    • Tak miało być (1)

      i zapewne będzie to tańsze rozwiązanie. Patrząc na Trasę Kwiatkowskiego a szczególnie na sposób jej podtrzymywaniam myślę że coś jest nie tak. Jeżdżąc po świecie takiego posadowienia właściwie się nie widuje - każdy pas ma swój słup. Przypuszczam, że na takim gruncie jest problem z osiadaniem - każdy inaczej i wtedy zmieniają się punkty podparcia jezdni i w konsekwencji szybsze jej zużycie. To dlatego całość jest tak pofalowana. Przypuszczam, że remont skupałby się na wzmocnieniu fundamentów większości filarów.

      • 14 1

      • wieśniok

        A gdzie ty jeździłeś po świecie? Po paliwo do ruskich?

        • 1 17

    • Zgadza się. Już nieraz o tym pisałem. Jak tak dalej pójdzie, to skończy się to blokadą transportową portu, albo też dodatkowo katastrofą budowlaną.

      • 4 0

    • wymien kraje w ktorych tak jest

      • 2 5

  • Stan trasy??

    lepiej stan kasy niech sprawdzą

    • 29 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane