• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hucisko bardziej przyjazne rowerzystom

Maciej Naskręt
6 czerwca 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 11:53 (7 czerwca 2014)

Zobacz nowe pasy dla rowerów na Hucisku.


Kierowcy korzystający na co dzień z Węzła Hucisko zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku będą musieli tam jeździć z jeszcze większą czujnością. Drogowcy postanowili tam wykonać wspólne dla samochodów i rowerów pasy ruchu. Rozwiązanie pojawi się w nocy z piątku na sobotę.



Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu. Węzeł Hucisko wymaga nie tylko malowania nowych pasów, ale także przejść dla pieszych i obszarów wyłączonych z ruchu.
Aktualizacja godz. 11:53. Pogoda w nocy dopisała i drogowcy wymalowali nowe pasy ruchu na Hucisku. Efekt? Na razie z pasów korzystają tylko nieliczni rowerzyści. Co wazne kierowcy nie wjeżdżają na nowo wyznaczone pasy ruchu.
* * *


Nowe, wspólne dla samochodów i rowerów, szerokie pasy ruchu pojawią na dwóch skrzyżowaniach o niezwykle dużym natężeniu ruchu - na Hucisku oraz Targu Drzewnym.

Rozwiązanie powinno pomóc w poprawie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu - rowerzystów. Nowa organizacja umożliwi połączenie drogi rowerowej na ul. Kartuskiej ze Starym i Głównym Miastem. Stanie się tak dzięki dedykowaniu rowerzystom pasów rowerowych i wspólnych z samochodami szerokich pasów do jazdy.

Na czym będzie polegała zmiana? - Zmieniona zostanie szerokość pasów ruchu - wewnętrzne (lewe) mieć będą szerokość 3 m, a zewnętrzne (prawe) od 3,6 do 4 metrów. Przy zewnętrznej krawędzi jezdni namalowane zostaną piktogramy rowerów, które oznaczą wyraźnie dedykowaną rowerzystom część wspólnego, szerszego pasa - wyjaśnia Katarzyna Kaczmarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Czy po zmianach na Hucisku rowerzyści chętniej będą tam jeździć?

Oprócz tego na początku każdego z pasów ustawiona będzie tablica F-19 - pas wspólny dla pojazdów samochodowych i rowerów. Ponadto wyznaczone zostaną pasy rowerowe przez skrzyżowanie ulic: Hucisko i Targ Drzewny

Wzdłuż skweru im. Czesława Niemena (chodnik przy ul. Hucisko na odcinku od ul. Podwale Grodzkie do ul. Wały Jagiellońskie), wyznaczona zostanie droga dla pieszych z dopuszczonym na niej ruchem rowerowym (pojawi się kombinacja znaków C-16 -droga dla pieszych i T-22 - tabliczka nie dotyczy rowerów jednośladowych.

Jeśli w nocy z piątku na sobotę pojawią się opady deszczu, zmiana organizacji połączona z nowymi malowaniami oznakowania poziomego odbędzie się w najbliższym możliwym czasie.

Dodajmy na koniec, że dwa tygodnie temu właśnie na Hucisku wprowadzono zmianę w funkcjonowaniu świateł. Uprzywilejowano tam tramwaje, które teraz nie muszą zatrzymywać się na skrzyżowaniu i oczekiwać na zielone światło.

Opinie (515) 6 zablokowanych

  • brak wyobraźni

    Nie mogę uwierzyć że pozwolono na taka głupotę. Piktogramy są niegodne z prawem. Proponuje szkolenie dla "fachowców" z inżynierii ZDiZ.

    • 8 9

  • (2)

    tak tak a gdzie oc rowerzystów

    • 8 6

    • po Polsce jeździ 250 000 samochódow bez OC (1)

      • 5 3

      • Oj tam, oj tam...

        • 0 1

  • Rower na jednym pasie z autami, autobusami i ciężarówkami? (5)

    Ktoś bardzo długo nad tym myślał. Na szczęście do szpitala Kopernika blisko. I ciekawe, w jaki sposób magicznie poszerzą te pasy. Kilka lat temu na środku Kartuskiej pobudowali wysepki i kamienne szerokie krawęzniki odgradzające przeciwległe pasy ruchu. Mam rozumieć, że teraz będą je rozwalać? Kto za to wszystko zapłaci? Na Kartuskiej już teraz jest autorodeo a jak jeszcze rowery wjadą to korki sięgną Urzędu Wojewódzkiego.

    • 11 12

    • Rowery już od dawna mają wspólne pasy z autami-wszędzie,gdzie nie ma drogi rowerowej.Czas się przyzwyczaić!

      • 6 3

    • Autorodeo fundują nam idioci, którzy nie wiedzą że pedał gazu

      można nie tylko nacisnąć, ale i zwolnić.

      • 8 0

    • po przebudowie Kartuskiej liczba zdarzeń drogowych na tej ulicy znacząco spadła (2)

      • 3 0

      • Otwarto trasę W-Z i ruch tam jest mniejszy. (1)

        • 2 1

        • nie tylko dlatego

          w godzinach szczytu na Kartuskiej jest pełne wypełnienie struktur jezdni

          • 2 0

  • Rowerzysta (1)

    Każdy rowerzysta poruszający po drodze nie dla rowerzystów powinien płacić oc

    • 11 10

    • to zgrana płyta, już nie działa

      • 7 2

  • (1)

    Ciekawe ile maruderów i Pan Natręt wie, że jest już podobne rozwiązanie w Gdańsku? Znajduje się na skrzyżowaniu przy ETC.

    • 4 1

    • Był artykuł o lotnisku w Gdyni

      To teraz śledzie robią atak na wszystko co w Gdańsku

      • 0 2

  • Rowery (19)

    Nie mam nic przeciwko rowerzystom na ulicach.
    Ale niech tak jak kierowcy samochodów mają;
    1) Ubezpieczenie OC
    2) Przegląd techniczny roweru(chodzi o oświetlenie i hamulce)
    3) Dokument potwierdzający znajomość przepisów ruchu drogowego.
    4) Obowiązkowa jazda rowerem w kamizelce odblaskowej.
    Wtedy można by uznać rowerzystów za pełnoprawnych użytkowników drogowych.
    PS.Nie wspominam tu o konieczności posiadania przez rowerzystów gaśnicy,apteczki pierwszej pomocy czy trójkąta ostrzegawczego?
    A puki co to są święte krowy.
    Bo to kierowca ma uważać na rowerzystę ,ręce padaą.

    • 20 26

    • (5)

      nie rozumiem gadki o przeglądzie oświetlenia sorry ale w obecnych czasach sprowadza się to do wymiany baterii a hamulce do podciagania linki to sobie każdy może zrobić sam bez płacenia komuś kasy za sprawdzenie tego

      • 11 3

      • (4)

        Ty nie tylko tego nie rozumiesz, ale chyba w ogóle niewiele. A dlaczego kierowcy sami sobie nie podbijają przeglądu technicznego??

        • 6 10

        • Bo samochodem możesz łatwo pozabijać kilka osób, podczas gdy zabić kogoś rowerem to duża sztuka.

          • 10 3

        • (2)

          a nie widzisz baranie drobnych różnic w skomplikowaniu technicznym roweru i auta?Czy rower ma schowane w podwoziu amortyzatory tuleje wahacze przewody hamulcowe długości kilku ładnych m giętkie sztywne itd?Czy rowerowe lampy składają się z 4 czy 5 żarówek?Czy rowerowe światła wymagają korygowania ich ustawienia?Jesteś tak głupi gościu że głowa boli.Regulacja hamulców w nowoczesnym rowerze to naciąganie linek przy pomocy śruby przy kierownicy baranie i za to ja mam płacić jakiemuś wackowi z warsztatu?Kiedy widzę że lampa słabiej świeci wkładam naładowany komplet akumulatorów bo mam ich dwa i za co mam płacić osiołku?Bo ty musisz płacić?Przykro mi bardzo że w samochodzie nie widzisz wielu elementów które mają wpływ na bezpieczeństwo na drodze i musi się tym zająć ktoś kto opanował wiedzę techniczną i gwarantuje swoim nazwiskiem że twój złom nie pojedzie w lewo kiedy skręcasz w prawo

          • 11 1

          • u mnie regulacja hamulców rowerowych to ich odpowietrzenie (1)

            czasem wymiana klocków. Komplet narzędzi do obsługi mieści mi się w podsiodłówce. Lampki sobie ustawiam, żeby nie razić nikogo z naprzeciwka ani nie świecić po oczach nikomu z tyłu. Luzy na łożyskach łatwo sprawdzić (łożyska steru, suportu, piast). Kompletny przegląd roweru zajmuje 20 minut raz w miesiącu (wolę dmuchać na zimne).

            • 2 0

            • no ale większość tych czynności można zrobić samemu a jak ktoś się nie zna to są sklepy rowerowe i serwisy ale po co jacyś diagności jakas biurokracja jakies ceregiele ludzie sa tak głupi ci nie jeżdżący rowerami że strach ogarnia na te ich pomysły represji wobec rowerzystów

              • 3 0

    • Nie ma potrzeby

      Ty masz mieć apteczkę i trójkąt, możesz sobie jeszcze założyć kamizelkę odblaskową. Kup sobie rower i też będziesz świętą krową. Ja autem zjeździłem w ciągu ostatnich 6 lat ok. 500000 km. Z przyjemnością korzystam z roweru gdy tylko mam okazję!

      • 13 5

    • Ile razy nie otrzymałeś odszkodowania od rowerzysty, (2)

      który nie miał OC? Swoje poglądy wyssałeś z mlekiem matki, czy tylko z brudnego palucha? Zaś świętymi krowami na drogach są na dzień dzisiejszy idioci, którzy patrzą na 40, a widzą 120. I ci, którym z rur wydechowych wydobywają się kłęby czarnego dymu.

      • 8 8

      • spytaj się ofiar kierowców, którzy nie zmieścili się w jezdni i skasowali pieszych na chodniku (1)

        wtedy porozmawiamy

        • 1 1

        • Rozumiem. A przy jakich prędkościach ci biedni kierowcy

          wpadali na chodniki i idących nimi pieszych? I jak im się pisze SMS-y podczas prowadzenia samochodu?

          • 3 0

    • Dodałbym obowiązkowe badania psychiatryczne

      • 3 2

    • skoro rowerzyści uważają się za równoprawnych uczestników ruchu, to powinni również (3)

      spełniać te same wymagania co inni uczestnicy...czyli tak jak napisał autor. Może wtedy mniej "rozkosznie" podchodziliby do swoich ekwilibrystyk "raz ulica-raz chodnik".

      • 4 9

      • tylko że te wymagania ośle wiążą się z budową samochodu i jego osiągami patafianie

        • 7 2

      • aha

        skoro kierowcy uważają się za uczestników ruchu, to powinni spełniać te same wymagania co inni uczestnicy, np. piloci.
        Kazdorazowy przegląd samochodu przed wyjazdem, ćwiczenia na symulatorach, regorystyczne przestrzeganie przepisów, regularne odnawianie licencji co dwa lata.

        Może wtedy właściciele Golfow i Passatów w gazie lub na oleju z Biedronki i hamulcami z Chin skonczyliby eskapady 120 po mieście i mniej rozkosznie podchodzili do swojej drogowej ekwilibrystki "raz prawym, raz lewym, raz na czerwonym, raz wyprzedanie na przejsciu"

        • 4 6

      • nie ma sprawy

        jak tylko na prawo jazdy B będą takie same wymagania i badania lekarskie jak na C+E.

        • 4 0

    • Kaszubski Ciemnogród

      • 4 1

    • Może nie aż tak daleko ... (2)

      ... ale dokument ze znajomości przepisów i obowiązek posiadania przy sobie dokumentu tożsamości to na pewno.

      Wystarczy postać np. przy krzyżówce Jaśkowa Dolina - Grunwaldzka - Konopnickiej aby wiedzieć jak głęboko "w poważaniu" rowerzyści mają czerwone światła, przejścia dla pieszych etc etc.

      Swoją drogą apel do Straży Miejskiej / Policji - może w końcu zacząć tam polować (jak się da większą ekipę to od razu i na kierowców skaczących na żółtym i blokujących przejazd i na rowerzystów).

      Swoją drogą - na przejściu/przejeździe przez Konopnickiej dwukrotnie widziałem jak rower wleciał na czerwonym przed nos radiowozu. Reakcja oczywiście zerowa.

      • 3 6

      • widocznie Policja uznała, że zagrożenie było minimalne

        rowerzysta wjeżdżający na czerwonym na przejazd nie różni się od przebiegającego na czerwonym pieszego. Zagraża w 99% sobie. Brak instynktu samozachowawczego nie da się (niestety) naprawić mandatami.

        • 4 1

      • Jakoś prawo jazdy nie przeszkadza kierowcom

        przejeżdżać na czerwonym. Rowerzyści i bez karty rowerowej wiedzą co ono oznacza. Odpowiedzią jest egzekwowanie prawa, a nie kolejny papierek. Zresztą, w ostatnim zdaniu sam dajesz odpowiedź na pytanie gdzie tak naprawdę leży problem.

        • 4 0

  • (3)

    Czytam te opinie i przewijają się tu jakieś kwestie, że rower i ciężarówki na Hucisku... No to się nieśmiało zapytam CO ROBI TIRZ I CIARWKI W CENTRUM MIASTA! W dodatku jezdzacy jak szaleni!

    • 16 1

    • (1)

      a znasz jakąś inną drogę dla tirów? którędy mają dojechać do portu?

      • 0 7

      • do portu w Gdyni obwodnicą trójmiasta

        do portu w Gdańsku trasą na Westerplatte, w przyszłości przez tunel pod Martwą Wisłą, obecnie prom Wisłoujście.

        • 7 0

    • Nie podniecaj się tak, bo...

      klawiaturka nie wytrzymuje i się przestawia.

      • 0 0

  • Hucisko to i tak będzie rowerowy Mordor

    • 6 3

  • I bardzo dobrze!

    • 2 1

  • Super :) (2)

    Teraz jedno z najgłupszych i najbardziej konfliktowych rond będzie jeszcze bardziej nieprzejezdne, niebezpieczne i wkurzające. Brawo.

    • 22 6

    • Gdzie Ty tam masz rondo i znak C12? Może sam jesteś naj i naj?

      • 4 2

    • jak cię inni uczestnicy ruchu wkurzają, przesiądź się do autobusu lub taksówki.

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane