• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jednakowe oznakowanie ważnych przystanków w Trójmieście

Krzysztof Koprowski
24 kwietnia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.
  • Proponowane nowe wzory oznakowania i wyposażenia w elementy małej architektury węzłów integracyjnych na obszarze metropolitalnym.

Czy wkrótce najważniejsze przystanki w Trójmieście i przyległych gminach zyskają ujednolicone oznakowanie i sposób zagospodarowania? Zarząd stowarzyszenia Obszaru Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot przyjął dokument zawierający standardy projektowania węzłów integracyjnych, który umożliwi ich stosowanie przy nowych inwestycjach.



Jak oceniasz oznakowanie przystanków w Trójmieście?

Przyjęta jednogłośnie przez zarząd samorządowego stowarzyszenia OMGGS uchwała zawiera zalecenia i założenia standardów wizualnych i funkcjonalnych dla węzłów integracyjnych na obszarze 25 gmin wchodzących w skład metropolii.

W dokumencie kompleksowo opracowany został system graficzny tablic m.in. w zakresie kroju czcionki, kolorystyki, wymiarów oraz lokalizacji w terenie. Przygotowano wzory tablic informacyjnych, nowych słupków przystankowych oraz drogowskazów dla pieszych i rowerzystów.

W przyjętej uchwale pojawiły się też zalecenia dla sposobu montażu wiat przystankowych, ich wyglądu, oznakowania oraz modeli ławek i śmietników. Omówione zostały również materiały nawierzchni chodników i oświetlenia.

Uwzględniono ponadto potrzeby rowerzystów, przedstawiając pożądane formy stojaków (odwrócone U) oraz lokalizację i wygląd parkingów rowerowych.

Nie zabrakło także postulatów odnoszących się do projektowania przestrzeni publicznej przyjaznej pieszym (w tym niepełnosprawnym) oraz wzorów słupków i innych elementów uniemożliwiających zastawianie chodników przez kierowców aut.

Nowych rozwiązań doczekamy się najwcześniej wraz z budową lub modernizacją węzłów integracyjnych. W Trójmieście uznano za takie: Gdańsk Główny zobacz na mapie Gdańska, Gdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska, Gdańsk Rębiechowo zobacz na mapie Gdańska, Gdańsk Osowa zobacz na mapie Gdańska, Gdynia Karwiny zobacz na mapie Gdyni, Sopot Kamienny Potok zobacz na mapie Sopotu oraz trasy dojazdowe do przystanków PKM i SKM w Gdańsku. Proponowane wzory mogą również objąć system metropolitalnego roweru miejskiego.

Wspólne standardy i wizualne węzłów integracyjnych OMG-G-S from Trojmiasto.pl

Miejsca

Opinie (59)

  • Niby nie ma czegos takiego jak transport Pkm a jednak dalej ludziom w glowach mieszaja

    Jak zadzwonisz do Pkm to odsyłają do Skm jako przewoźnika.

    • 4 0

  • beznadziejne kolory (3)

    niebieski do tramwajów? jakiś Kraków czy inny Wrocław tu mamy?

    • 21 9

    • Wszystko musi być odwrotnie, żeby pokazać napracowanie

      I tak autobusy są czerwone więc oznaczyli na niebiesko. Za to na czerowono jest PKM której pociągi są białe. Niebiesko-żółte skm są oznaczone na kolor którego nikt nie potrafi nazwać (co na pewno pomoże gdy będę chciał komuś opisać czego ma szukać), a na żółto jest PKS. W ogóle mnie to nie dziwi bo opis przystanków w Gdańsku jest całkowicie idiotyczny od bardzo dawna, a przy tworzeniu nowych te tradycje są kontynuowane (co najlepiej pokazuje linia PKM). Szkoda klawiatury na to

      • 3 1

    • a co, zielony ma być? (1)

      • 2 3

      • zielone to w Poznaniu

        tramwaje zawsze były na mapach oznaczane czerwoną linią, autobusy niebieską

        • 2 1

  • (3)

    Wszystko jest ładnie oznakowane, po co wydawać pieniądze na coś, co nie jest potrzebne?

    • 19 12

    • poczytaj to sie dowiesz

      To jest identyfikacja węzłów integracyjnych których jeszcze nie ma

      • 2 0

    • Bo potrzebuję zamówień.

      • 5 1

    • miś się kłania

      • 6 1

  • nie lepiej jedna firma z jednym zarzadem i biletem na całe Trójmiasto?? (5)

    • 74 1

    • ok, to kto odda swoja wlasnosc - Gdansk czy Gdynia? (1)

      W SKM ma ponad 50% udzialow PKP. Kto i za ile ma to przejac? Jak to zrobic formalnie?

      • 4 4

      • to nie loty w kosmos, żeby stanowiły taki wielki problem...

        • 6 0

    • WPK

      Kiedyś były wojewódzkie przedsiębiorstwa komunikacyjne i nie było tego miszmaszu z biletami, jak teraz w każdej pipidówie. Ale trzeba było wszystko rozp*, co by prezesów i dyrektorów przybyło.

      • 15 1

    • zdecydowanie lepiej! ...ale wówczas nie można będzie robić wałków...

      • 16 0

    • Nie, bo nie mozna zatrudniac znajomkow na stanowiska dyrektorow i czlonkow zarzadow.

      • 16 1

  • (1)

    strona 25
    piszą o czcionce Unit Pro a potem Uni Pro - sami nie wiedza co piszą
    - błędów pewnie wiele i nie tylko takich ale i bardziej istotnych

    • 2 0

    • A co to "iktogramy"? :)

      • 1 0

  • Niedopracowany projekt (2)

    1. połączenie tramwajów, autobusów i trolejbusów w jedną kategorię
    2. rozbicie SKM i PKM jako osobnych bytów, pominięcie PR i brak informacji o pociągach dalekobieżnych
    3. dziwne przyporządkowanie kolorów; od zawsze w Trójmieście było: czerwony - tramwaje, niebieski - autobusy, zielony - trolejbus, żółty - SKM
    4. ograniczenie do wybranych przystanków, jeśli chcemy coś ujednolicać to w całym systemie, a nie wybiórczo

    Za to bardzo podoba mi się projekt totemów przystankowych. Prosty i czytelny.

    • 19 1

    • a mi

      brakuje jakiegoś jasnego elementu na tym wszystkim tak by to wszystko było widoczne z daleka, szary się będzie gubił. Może jeszcze wyróżnić w/w kolorami te wszystkie totemy, przystanki itd, no nie mówię by np. wiaty były całe żółte.

      • 2 0

    • nic dodać, nic ująć! Pokrewne PKM i SKM w róźnyh kolorach, a SKM i autobusy w podobnych barwach1

      Ktoto wymyślił, większej bzdury już chba nie moźna było wykoncypować. Ktoś zgarnal kasę za bubel

      • 6 1

  • tony papierów, tony analiz genialne myśli, tłumy na sali

    • 6 1

  • czyj szwagier robi te znaki?

    • 9 1

  • tandetne to oznakowanie i nie czytelne.

    podam przykład... piktogram wozka inwalidzkiego, dla 99% ludzi kojazy się z osobami tylko na wozku a niepelnosprawnosci sa rozne , sa te widoczne i te których nie widać co nie znaczy ze taki niepełnosprawny nie potrzebuje korzystać z uprzywilowanego miejsca.
    Niejaj Bog jak młody człowiek niepełnosprawny usiądzie na takim miejscu i niedaj Bog nie wygląda na kaleke , to, już reszta się bezwzględnie rozprawi z nim ze az mu się odechce kozystac z komunikacji miejskiej, Mam tu na myśli zdrowych jak byk emerytow którym się wszystko należy!!!!

    Zauwazylem jeszcze taki piktogram osoba z laska nie bardzo wiadomo do kogo się on odnosi, czyli żeby na takim miejscu usiasc trzeba mieć laske??/

    To ze ktoś chodzi z kula nie znaczy ze jest az tak niepełnosprawny ze nie może stać.

    • 3 3

  • calkiem nieźle to wygląda

    Wreszcie coś profesjonalnego. Aby tylko oznaczenia były odpowiedniej wielkości tj. widoczne dla starszych a nie maczkiem pisane w kąciku

    • 1 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane