aktualności 24h

Trzy samoobsługowe toalety staną w centrum Gdańska (244 opinie)

Tydzień smoczych łodzi na Motławie wideo (35 opinii)

Dobrze jest zadbać o własne podwórko (90 opinii)

Rusza śledztwo w sprawie tunelu pod Martwą Wisłą. Nasze informacje potwierdzone (152 opinie)

sport

Klub nie przedłuży umowy z trenerem (223 opinie)

Oby nie trzeba ich było już stosować (13 opinii)

Natalia Małaszewska poprowadzi grę koszykarek (4 opinie)

Żółto-niebiescy nie odpuszczą Pogoni (95 opinii)

Gra licencjami w II lidze (63 opinie)

Plejada gwiazd w Sopocie i Gdańsku (3 opinie)

Michniewicz zastąpi Janasa?! (148 opinii)

IX Gdańskie Otwarcie Sezonu Żeglarskiego (1 opinia)

Trwa gdyński kompleks Trefla (209 opinii) LIVE!

Tuzin przyłożeń biało-zielonych (41 opinii)

dziecko

Euro Mamy na Wzgórzu atrykuł sponsorowany

Wolontariusze pomagają w gdańskich żłobkach (29 opinii)

aktywne trójmiasto

Błękitne flagi zawisną na siedmiu kąpieliskach w Trójmieście wideo nowość (51 opinii)

Wędrówka szlakiem Źródła Marii (40 opinii)

Back To Basket zdobywa sopockie molo (4 opinie)

rozrywka

Open'er: silna reprezentacja Trójmiasta nowość (13 opinii)

Planuj tydzień: rozmaiło się imprezami (22 opinie)

biznes

W jaskini smoka. Pułapki w handlu z Chinami (18 opinii)

Widok Energia kupuje nowy zakład (5 opinii)

kultura

Jak się odnaleźć w świecie materii? Rusza Festiwal Alternativa (18 opinii)

Artysta nie chce być głodny. Strajk galerii w Trójmieście (242 opinie)

Jordi Savall zagra na festiwalu Actus Humanus (10 opinii)

praca

Rozwiązanie umowy o pracę - wypowiedzenie kontra porozumienie stron (17 opinii)

zdrowie

Brodawki - jak skutecznie się ich pozbyć

rowery

Zmierz się z najlepszymi kolarzami podczas Skandia Maraton Lang Team w Gdańsku ! (11 opinii)

nauka

Bieganie po wodzie i lewitacja na Bałtyckim Festiwalu Nauki wideo (17 opinii)

deluxe

Po godzinach o giełdzie papierów wartościowych (12 opinii)

kryminalne

12 lat więzienia dla policjanta zabójcy (90 opinii)

korki

Weekendowe utrudnienia na ul. Kościuszki (2 opinie)

fakty i opinie

podziel się na Facebooku dodaj kanał RSS prześlij artykuł drukuj artykuł
Wybrana mała czcionka

Jest chętny na lokal przy Długim Targu

Do Fundacji Gdańskiej wpłynęły oferty na najem niemal 500-metrowego lokalu po Gdańskiej Galerii Rzeźby przy Długim Targu...

fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

Do Fundacji Gdańskiej wpłynęły oferty na najem niemal 500-metrowego lokalu po Gdańskiej Galerii Rzeźby przy Długim Targu...

200 metrów przy Długiej - nie ma chętnych, 500 metrów przy Długim Targu - są oferty. Tylko tyle ujawniła Fundacja Gdańska, która szuka najemców dwóch lokali przy Trakcie Królewskim w Gdańsku.



natomiast nie ma chętnych na otwarcie księgarnio-kawiarni w 200-metrowym lokalu po fryzjerze przy ul. Długiej.

fot. trojmiasto.pl

natomiast nie ma chętnych na otwarcie księgarnio-kawiarni w 200-metrowym lokalu po fryzjerze przy ul. Długiej.

Pod koniec stycznia Fundacja Gdańska ogłosiła konkursy na najem dwóch atrakcyjnych lokali w samym centrum Głównego Miasta. Jeden to lokal po dawnej Gdańskiej Galerii Rzeźby przy Długim Targu 35/38 zobacz na mapie Gdańska o powierzchni blisko 500 m kw. Drugi to pomieszczenie po dawnym fryzjerze przy ul. Długiej 30/31 zobacz na mapie Gdańska o powierzchni blisko 200 m kw.

We wtorek okazało się, że nikt nie stanął do konkursu na zagospodarowanie lokalu przy ul. Długiej. O tym, czy zostanie rozpisany ponowny konkurs, zdecyduje zarząd Fundacji Gdańskiej.

Natomiast jest co najmniej jeden chętny na wynajęcie lokalu po dawnej Gdańskiej Galerii Rzeźby. Świadczy o tym enigmatyczny komunikat Fundacji: "konkurs na wynajem tego lokalu toczy się zgodnie z regulaminem". - Są oferty na ten lokal - potwierdza Marcin Sztucki z Fundacji Gdańskiej.

Co powinno decydować przy tego typu przetargach?

zarówno cena, jak i program inwestora, przy czym program jest ważniejszy

72%

większy nacisk powinien być położony na sprawy finansowe

8%

tylko cena, a wszelkie ogranicznia programowe powinny być zniesione

20%

łącznie głosów: 535

Ile ich jest? Kto je złożył? Te pytania pozostają na razie bez odpowiedzi. Kiedy je poznamy? Nieprędko. Nawet jeśli 9 marca Fundacja ogłosi, że wybrała najemcę, dowiemy się kim on jest dopiero po podpisaniu umowy najmu lokalu.

Żeby wziąć udział w konkursie na lokal po dawnej galerii przyszły dzierżawca musiał się wykazać obrotami 5 mln zł w ciągu ostatnich trzech lat i wpłacić wadium wysokości 100 tys. złotych. Do tego musiał zobowiązać się do zainwestowania co najmniej 700 tys. zł w stan techniczny lokalu oraz do prowadzenia w nim "działalności w zakresie kultury i rozrywki". W przypadku wygranej wolno mu będzie jednak zajmować się gastronomią i sprzedażą wyrobów artystycznych i luksusowych. Umowa ma zostać podpisana na 2,5 roku.

Gdańscy restauratorzy sceptycznie wypowiadają się o konkursach organizowanych przez Fundację Gdańską. - One zaprzeczają wszelkim zasadom demokracji i biznesu. To jest groteskowe, że z narzuca się w nich prowadzenie działalności kulturalnej. Kto zainwestuje w taki biznes blisko milion złotych, z gwarancją najmu tylko na dwa i pół roku? Poza tym ten konkurs odbywa się po kryjomu. Gdy miasto naprawdę szuka najemców to w oknach wiszą banery, a tu nie było żadnej informacji - komentuje Jan Orchowski, prowadzący pobliski Bar Pod Rybą.

O wyborze zwycięzców ma zadecydować cena i "program działalności". Program będzie jednak ważniejszy, bo dopiero po jego zaakceptowaniu zostanie zaakceptowana miesięczna stawka czynszu za lokal.

sortuj: rosnąco  | pokaż widok standardowy

opinie (razem: 119)

zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212177 2010-02-23 22:06 brakuje mc donnalds (32)

na starym miescie zdecydowanie brakuje baru mc, kiedys byla pizza hut i komu to przeszkadzało.

eryk

popieram opinię 51 / nie zgadzam się 87
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212180 2010-02-23 22:11 Na Głównym... (13)

Na Starym Mieście nigdy nie było Pizza Hut. Ew. przy ul Długiej na Głównym Mieście. :-]

MarYo!

popieram opinię 11 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212181 2010-02-23 22:13 (8)

a główne miasto nie jest składową starego miasta?

eryk

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212186 2010-02-23 22:25 (6)

starego nie, raczej starówki (pisanej z małej litery), co nie zmienia faktu, ze jest to żałosne, głupie i infantylne czepianie się słówek...dla którego nie ma żadnego logicznego argumentu..

ja

popieram opinię 10 / nie zgadzam się 9

zgłoś do moderacji opinię 4212205 2010-02-23 23:55

stalówki

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212245 2010-02-24 10:22 (1)

W Gdańsku jest Stare Miasto, starówka jest w Warszawie.
To jest wystarczający, logiczny argument.

hamulcowy

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4212291 2010-02-24 18:52

w Toruniu też jest starówka, która składa się ze Starego Miasta i Nowego Miasta, podobnie w wielu innych miejscach.

torunianka

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212265 2010-02-24 13:18 starówka (2)

zauważ, że słowo starówka wprowadzili warszawiacy z Rady Języka Polskiego jako określenie najstarszej części miasta....i wszyscy to powtarzają nie dbając o lokalny charakter miasta....to jest smutne

no i wybacz, ale Główne Miasto nie jest najstarszą częścią miasta....

najstarszą częścią miasta jest Zamczysko....część Starego Miasta.....

gdańszczanin

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212296 2010-02-24 20:33 a nie Osiek?

tak przynajmniej mi się wydaje...

aaaaaaaaa

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212305 2010-02-27 13:26

starowka , stare miasto, glowne miasto , kazdy mowi jak chce, zamknac (...0!

lechia

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212264 2010-02-24 13:15 nie

gdańszczanin

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212226 2010-02-24 06:02 (3)

Pizza Hut jeszcze nie tak dawno temu była na Długiej - wcześniej w tym miejscu była wielka restauracja Gedania, a teraz jest tam... Izba Skarbowa

lolo

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212237 2010-02-24 09:21 jakby ta Izba nie miała innego miejsca, tylko robia żeby im było przyjemnie

jest tyle miejsca gdzie indziej czemu akurat tu

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212255 2010-02-24 11:03 przed pizza było kasyno :) (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212295 2010-02-24 20:31

no masz rację po drodze było kasyno

lolo

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212183 2010-02-23 22:23 (2)

pizza hut tak, mc donalds nie- pizza hut była jednak restauracją...

ja

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 5
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212185 2010-02-23 22:25 był bar kfc po lewej i restauracja ph po prawej (1)

eryk

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 3

zgłoś do moderacji opinię 4212200 2010-02-23 23:23

i był darmowy kibel!!

kapitan bomba

popieram opinię 13 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212215 2010-02-24 00:15 Bron cie Panie Boze zeby na (9)

piekny rynek starego Gdanska i nie tylko Gdanska wprowadzic takie badziewie jak McDonalds, Burger King czy Wendy's. Jak nie rozumiesz piekna starych zabytkowych miast to sie przprowadz na prowincje.

Gdynianin_NJ

popieram opinię 12 / nie zgadzam się 11
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212231 2010-02-24 09:02 Dlaczego na szerokiej niby nie moglo byc mc skoro bylo (2)

wiejskie zarcie, zabka, monopolowe, tekstylne, pustostany, ciucholandy itd
nie mowie ze od razu w dworze artusa otworzyc bar ktorejs z sieci ale w okolicach naprawde brakuje takiego miejsca, jest za to szara do bólu ogarna z ciucholandem i szeroka pusta jak dzwon.

eryk

popieram opinię 7 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212233 2010-02-24 09:08 Biedronka w Dworze Artusa?

popieram opinię 8 / nie zgadzam się 4

zgłoś do moderacji opinię 4212252 2010-02-24 10:51 WW

tekstylne "było" tam zanim sie pojawiłeś na świecie prostaku..

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4212262 2010-02-24 13:13

a ty zacznij jeżdzić troche po świecie a nie wypisywac takie banialuki.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212263 2010-02-24 13:15 rynek?

w Gdańsku są Targi.....

gdańszczanin

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212267 2010-02-24 13:43 rynek???!! (2)

znawco zabytków...a gdzie Ty w Gdańsku masz rynek ??

maja

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212275 2010-02-24 15:37 rynek na Łąkowej :-)

Mc Martin

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212303 2010-02-25 08:17 na Przymorzu :D

me

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212276 2010-02-24 15:42 a czemu nie, a Kraków?

W Krakowie jest to fajnie rozwiązane, w każdej uliczce coś, jest gdzie chodzić, zwłaszcza wieczorem gdy wszystko ładnie oświetlone. Też żałuję że ta pizza hut znikła z długiej. Powinni więcej rzeczy pootwierać na Szerokiej, Św. Ducha, Ogarnej. By ten Gdańsk nie był taki ciemny i smutny po zmroku.

Gdańszczanin ze Śródmieścia

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212227 2010-02-24 08:08 Otwórz oczy! (1)

Pizza hut jest na ul. Stągiewnej 6 - to jest za Zieloną Brama

Babcia

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 7

zgłoś do moderacji opinię 4212232 2010-02-24 09:05 chyba tele pizza, czytaj ze zrozumieniem szyldy.

tyle ze to syf pod wzgledem smaku i estetyki, bylas moze w porzadnym mc cafe kiedys? Dlaczego kawiarnia mc donalds nie mogla by byc w okolicy albo porzadna restauracja Pizza hut nie bar tele pizzy.

eryk

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212251 2010-02-24 10:43 zamiast pomyslec ludzie odrazu klikaja na "nie zgadzam sie z opinia" (1)

a MC Donalds jest potrzebny, ale nie na dlugiej, tylko w bocznej uliczce. I to nie mieszkancom, czyli Wam czyterlnikom tylko turystom. Jak ktos byl w krajach egzotycznych, bardzo egzotycznych to wie dlaczego MCD jest jak wybawienie ;)

MIS

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4212297 2010-02-24 21:14

mieszkańcom na pewno nie, te MCD niemożliwie brzydko pachną, przejść niemożna fuj!

BiK

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4212268 2010-02-24 13:55 Mi to przeszkadzało

I będzie przeszkadzać. Jak można jeść ten syf

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212178 2010-02-23 22:08 (8)

5 mln. obrotu w ciągu 3 lat to chyba mają hotele a nie knajpy , a na pewno takich obrotów nie wykaże żadna księgarnia-kawiarnia , coś tu brzydko pachnie

popieram opinię 73 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4212221 2010-02-24 00:47 Taki obrót dla knajpy to malo!

Sopockie knajpy maja spokojnie 2-3mln pln rocznie obrotu, przy zysku netto ~200tys.

nielaik

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212243 2010-02-24 10:21

kolega (koleżanka) chyba nie wie co to jest obrót :)

kenny

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212244 2010-02-24 10:22 i słusznie. Jeszcze taka ksiegarnia by wygrała, niedługo zbankrutowała i po co to by było?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4212249 2010-02-24 10:32 Miasto po kilku nieudanych przetargach

Może wybrać dowolnego najemcę za dowolną stawkę.I pewnie o to chodzi.
Zaplanowany skok na miejską kasę,Taka jest wizja Lisickiego dla tego rejonu miasta.

Kat

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212256 2010-02-24 11:52 Jeden napisał i wszyscy pod nim potwierdzają! (1)

5 mln zł obrotu ma mieć firma, która stanie do przetargu, a nie to, co tam powstanie. Wiec ten lokal może sobie wynająć właściciel hotelu, czy czegokolwiek innego. Byleby miał tyle obrotu w ciągu ostatnich 3 lat. Fundacja Gdańska doskonale wie, że przy takim (kulturalnym) profilu działalności lokalu trzeba będzie do niego dopłacać, a jeżeli nawet będą zyski, to zabezpieczenie i tak musi być.

Zachęcam do czytania ze zrozumieniem!

erl

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212300 2010-02-24 22:52

To raz a dwa dobrze zlokalizowane sieciowe restauracje w sezonie przy powierzchni rzędu 500m2 mają średni dzienny obrót w sezonie na poziomie 30-40 tyś poza sesonem ok 5 - 10 tyś. Licząc 4 miesiące sezonu 8 miesięcy poza mamy:

1,2 - 2,4 mln z poza sezonu
3,6 - 4,8 mln z sezonu

RAZEM 4,8 - 7,2 mln ROCZNIE

To trzeba umieć liczyć, żeby się wypowiadać...

mk

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212280 2010-02-24 16:43

pachnie glupota urzednikow, jak zwykle

maty

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4212294 2010-02-24 20:17 luksusowe burdello

i wszystkie aspekty przetargu zachowane :>

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212179 2010-02-23 22:11 za 0% prowizji od kupującego?

ciekawski

popieram opinię 6 / nie zgadzam się 3
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212182 2010-02-23 22:13 (4)

Aż smutno patrzec na puste Głowne Miasto. We Wrocławiu np. Rynek i okolice o tej porze roku tętnią życiem. Wydaje nam się, że samo bycie Gdańskiem wszystko załatwi. Przeganiają nas ci, którzy nie mają takiego potencjału, ale mają jaja!

elf

popieram opinię 102 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212216 2010-02-24 00:17 Jak by spadlo bezrobocie (2)

w Trojmiescie to wtedy zobaczylabys jak Gdansk i Gdynia albo Poznan ozylyby. Wszystko ma zwiazek z ekonomia i praca.

Gdynianin_NJ

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 5

zgłoś do moderacji opinię 4212224 2010-02-24 01:35

'ludzie chcą pieniądze mieć, a nie pracę'

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212304 2010-02-25 08:19 ale w Gdańsku nie ma dokąd pójść, nawet mając kasę

spójrz np. na Kraków. a u nas? ile można siedzieć w tej samej knajpie? przejdź się na miasto poza sezonem albo w tygodniu.

me

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212258 2010-02-24 12:33

Tak tylko, że we Wrocławiu nie ma Fundacji stworzonej dla samej fundacji. Prezesik, zastępca pracownicy itp. Po co nam ta fundacja miasto przekazało jej lokale z wynajmu, których popłynie szeroki strumień pieniedzy własnie do fundacji. A co ona da w zamian? Czemu ma służyć ta fundacja? Jest stworzona po to by utrzymywać kolejnych grubych dziadów.

Danziger Bówke

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212187 2010-02-23 22:27 Za dużo siana chca

Gdańsk to nie Nowy Jork

Elwira Paździerz - Nowacka

popieram opinię 64 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212188 2010-02-23 22:29 płaczki restauratorzy (1)

Niech się wezmą do uczciwej pracy, niech zweryfikują swoje kosmiczne ceny. Szkoda, że Kondrat się wycofał przez próżność i głupotę dziennikarzy. Była naprawdę wielka szansa na nową jakość na Głównym Mieście.

P.

popieram opinię 21 / nie zgadzam się 31

zgłoś do moderacji opinię 4212277 2010-02-24 16:27

jak byś chłopcze płacił włascicielom lokali 150-200zł netto + 22% vat miesięcznie za 1 metr lokalu + do miasta co roku za ogródek dodatkowo 2-3 tyś miesięcznie + kilaset złotych za głupi szyld z metaloplastyki na budynku no i oczywiście opłaty zusy wypłaty itp itd. To byś za pizzę brał 30 zł a oni i tak maja niskie ceny w stosunku do wydatków. Znam wielu, którzy ciągną ledwo koniec z końcem bo Starówka to Ciemna Dupa przez 10 miechów w roku.

Danziger Bowke

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212189 2010-02-23 22:34 a marek kondrat ?

moglby otworzyc placowke banku ing oraz mini kino z reklamami w ktorych wystapil. byla by to dzialalnosc kulturalna

jak usunac sledzika

popieram opinię 41 / nie zgadzam się 7
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212190 2010-02-23 22:38 Wynajmujcie cwaniacy,wynajmujcie... (2)

...a i tak znajdą się po jakimś czasie Niemieccy właściciele i będziecie musieli te kamienice im oddać.Strasznie pazerni są Polacy z takimi kosztami wyhajmu i obostrzeniam.

Hans Stetke

popieram opinię 14 / nie zgadzam się 19
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212261 2010-02-24 13:11 o kurcze (1)

Nie wiedziałem, że Niemcy budowali w Gdańsku kamiennice PO WOJNIE. cwaniaku od siedmiu boleści...

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4212282 2010-02-24 18:27 Nieuku totalny...

gdzie napisane jest,że po wojnie?A może po prostu nazwa kamienica ci tak zaważyła?

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212191 2010-02-23 22:39 (5)

ja jestem chętny, będę sprzedawał piwo za 2,50 kufel :))
24h dobę! obiecuję!

piko

popieram opinię 36 / nie zgadzam się 2
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212193 2010-02-23 22:41 Jak to będzie wARKA to będę tu codziennie. (4)

:-)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212196 2010-02-23 22:50 (3)

nie - będą wyłącznie najlepsze piwa na świecie tj. Hevelius, Artus, Krzepkie. Świeża produkcja z browaru z wrzeszcza...
Tym samym "pozdrawiam"władze Gdańska

piko

popieram opinię 15 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212201 2010-02-23 23:42 ej no Żywe i Koźlak też mają być xD (2)

popieram opinię 5 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212269 2010-02-24 14:29 (1)

Szkoda, że nie ma już Gdańskiego. To było piwo.

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212286 2010-02-24 18:30 Niestety,to było jedne z najlepszych i najsmaczniejszych piw naszego regionu.

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212192 2010-02-23 22:40 Co by nie było to za Niemca stary Gdańsk bardzo ładnie się prezentował. (10)

A teraz co sklep czy restauracja to tandeta i paskudne żarcie bo tylko zysk na klientach się liczy.

popieram opinię 49 / nie zgadzam się 12
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212236 2010-02-24 09:20 (2)

Próbowałeś żarcia w Gdańsku "za Niemca"?

popieram opinię 4 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212283 2010-02-24 18:28 Nie,ale ze zdjęć historycznych zdecydowanie ładniej Gdańsk się prezentował. (1)

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4212288 2010-02-24 18:47 ręce opadają...

na zdjęciach to wszystko ładnie wygląda... po nas też zostaną ładne zdjęcia... zawsze wspomnienia są piękne - czegokolwiek by nie dotyczyły...

basiek-to-ja

popieram opinię 1 / nie zgadzam się 0
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212246 2010-02-24 10:23 to znaczy kiedy dokładnie było to "za Niemca"? (1)

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 0

zgłoś do moderacji opinię 4212284 2010-02-24 18:28 Tak około do 1945 roku. :p

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212247 2010-02-24 10:24 co za idioci dają plusy temu "za Niemca"?! (1)

wtedy moglibyście jedynie przez szybkę do środka zajrzeć, palanty

trew

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4212285 2010-02-24 18:29 Co za idioci tobie dają plusy,chyba ci co jeszcze podstawówkę kończą i historii nie znają.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 1

zgłoś do moderacji opinię 4212248 2010-02-24 10:28 Ordnung must sein!

Za Niemca też był ważny zysk na kliencie.
Tyle że oprócz tego porządek musiał być. Było tak jak być powinno. Każdy na swoim miejscu, i zajmował się tym, co do niego należało.
Sklepikarz i restaurator zarabianiem pieniędzy, w władza pilnowaniem porządku.

hamulcowy

popieram opinię 2 / nie zgadzam się 1
zobacz cały wątek ukryj wątek

zgłoś do moderacji opinię 4212257 2010-02-24 12:32 (1)

a przed "Niemcem" (konkretnei Prusakiem) jeszcze ładniej się prezentował. A jak się dobrze wtedy żyło. Oparte na tych samych żródłach wiedzy jakie ty masz.

Piotr I

popieram opinię 3 / nie zgadzam się 2

zgłoś do moderacji opinię 4212287 2010-02-24 18:32 Zapewne w wielu przypadkach lepiej jak dzisiaj.

Chyba,że masz na myśli turystów z zachodu,którym się tu świetnie obecnie przebywa...i od czasu do czasu odzyskuje swoje mienie.Pozdrawiam myślących.

popieram opinię 0 / nie zgadzam się 0

dodaj swoją opinię

Warte uwagi: