• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kandydaci "rozpoczęli" budowę Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta

Michał Sielski
3 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Politycy PiS dokonali symbolicznego wbicia łopaty w miejscu, gdzie zaczynać się ma OPAT. Od lewej: Janusz Śniadek, Marcin Horała, Dorota Arciszewska-Mielewczyk i Jarosław Sellin. Politycy PiS dokonali symbolicznego wbicia łopaty w miejscu, gdzie zaczynać się ma OPAT. Od lewej: Janusz Śniadek, Marcin Horała, Dorota Arciszewska-Mielewczyk i Jarosław Sellin.

Posłowie i radni PiS dokonali symbolicznego wkopania łopaty na szlaku zobacz na mapie Gdyni, którym ma przebiegać Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej. Tyle tylko, że budowa w najbliższym czasie się nie zacznie, bo nikt nie chce za nią płacić. - To nie wyborcza deklaracja, tylko jeden z naszych priorytetów: jeśli wygramy wybory, OPAT zostanie sfinansowany z budżetu państwa - zapowiadają.



W kwietniu 2014 roku Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ostatecznie stwierdziło, że budowa Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, to inwestycja lokalna i nie będzie finansowana ze środków centralnych. Jeśli decyzja nie zostanie zmieniona, nie będzie szans na budowę, bo jej koszt jest ogromny - sięga 1,5 mld zł. Nawet przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, samorządów nie będzie więc stać na poniesienie takich wydatków.

Ponadto ministerstwo podkreśliło, że dla kierowców dużo większe znaczenie mają będące już w końcowej fazie planowania Trasa KaszubskaObwodnica Metropolitalna.

Czytaj więcej: Ministerstwo Infrastruktury: OPAT to inwestycja lokalna

- Kompletnie się z tym nie zgadzam. Przecież OPAT to odkorkowanie portu i udrożnienie przejazdu na wybrzeże dla wszystkich Polaków. Dlatego budowa tej drogi to jedna z naszych strategicznych decyzji, a nie przedwyborcza obietnica - mówi Janusz Śniadek, gdyński poseł PiS.

Wierzysz, że OPAT powstanie w najbliższych latach?

- Już dwa lata temu wpisaliśmy to w nasz program rozwojowy dla Polski - dodaje jego partyjny kolega Jarosław Sellin.

Na razie z tych deklaracji kompletnie nic jednak nie wynika. Pomorscy posłowie z różnych opcji także nie przekonali ministerialnych urzędników, że OPAT powinien zostać sfinansowany z budżetu państwa. Sytuacja jest patowa, bo na liście inwestycji drogowych do 2020 roku nie ma go nawet wśród propozycji rezerwowych, które zostaną zrealizowane, jeśli inne z różnych względów nie wypalą.

OPAT szybko nie powstanie - pisaliśmy już w 2010 roku.

Zdaniem lokalnych działaczy PiS przyczyną jest brak wsparcia dla rządzących Gdynią.

- Nie można opowiadać, że "moją partią jest Gdynia" i nic poza tym. Życie pokazuje, że zarówno w Warszawie, jak i w Brukseli, potrzebne jest wsparcie polityczne, które pozwoli na realizację inwestycji bez utrudnień. Dlatego my stawiamy sprawę jasno: OPAT stanie się rzeczywistością, gdy PiS przejmie władzę - podkreśla kandydat tej partii na prezydenta Gdyni - Marcin Horała, który wraz z pozostałymi działaczami partii dokonał symbolicznego wbicia pierwszej łopaty tuż za obwodnicą Trójmiasta, gdzie zaczynać ma się OPAT.

Wydatki poniesione na OPAT

14-kilometrowa Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej ma być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i - omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę - połączyć się z trasą na Hel.

Ponad 1 mln zł wydano już na studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni, przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Teraz trzeba sprecyzować koncepcję i sfinansować budowę, która ma pochłonąć pomiędzy 1,586 mld zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha.

Zobacz przebieg Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej.

Opinie (303) ponad 10 zablokowanych

  • żenada (2)

    - Kompletnie się z tym nie zgadzam. Przecież OPAT to odkorkowanie portu i udrożnienie przejazdu na wybrzeże dla wszystkich Polaków

    Panie Śniadek co za farmazony pan opowiadasz.
    1. Na węźle Kwiatkowskiego nie ma nawet zjazdu w kierunku chyloni
    2. Juz widzimy ten tłum tirow wiozących kontenery z portu Gdynia na szczecin

    Żałosny pan jest. I pan jest posłem z Gdyni.

    • 5 7

    • Na Szczecin/Kołbaskowo będzie właśnie Trasa Kaszubska, gdzie z węzła Kwiatkowskiego będzie się jechać na Chwaszczyno i dalej wpinać w S6 dopiero za Lęborkiem, więc OPAT jak najbardziej będzie mieć charakter drogi lokalnej.

      • 1 2

    • Panie Śniadek i p.Doroto

      jako posłowie nic nie zrobiliście tylko wam głupoty w głowie. Nie wiecie nawet kogo OPAT dotyczy WSTYD!!!! , ze mamy takich pOsłów

      • 1 1

  • Cymbały nawet łopaty mają nowe.

    • 3 5

  • czy ta pani jest od tego, co se polatał śmigłowcem i doprowadził do ruiny stara zajezdnie w oliwie?

    to se kurde polatałem - byznesmen

    • 3 3

  • ja bym jako właściciel terenu im teraz wytoczył proces o wtargnięcie, o rozpoczęcie prac bez pozwolenia itp

    żył bym z tego do końca życia.

    • 4 5

  • (1)

    Czy to prawda, ze szczurek jest zafascynowany scientologia?

    • 2 6

    • Nie wachaj kleju na wieczór

      • 3 1

  • odpowiedni ludzie "

    na odpowiednim stanowisku......

    • 4 3

  • Pani Mielewczyk a co z starą zajezdnia w Oliwie ??

    Kiedy będą wykonane nakazy prawne? Członków PiSu prawo szczególnie powinno obowiazywać.

    • 9 2

  • Mandat

    Ja bym dał im mandat za niszczenie zieleni ;-)

    • 5 6

  • refleksja

    Czasem trochę mu żal tych ludzi że zdjęcia. Pęd do władzy podczas, gdy wyborcy tego nie chcą musi być frustrujacy. Chociaż trzeba przyznać,bzem Horała i tak jest sensowniejszy niż Dziambor.

    • 4 5

  • Żałoba

    A Pani Arciszewska już nie nosi żałoby po św. pamięci małżonku ??

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane