- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (548 opinii)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (148 opinii)
- 3 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (78 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (92 opinie)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (337 opinii)
- 6 Kredkami w kierowców przy przejściu (94 opinie)
Kolej Metropolitalna potrzebna także na zachodzie Gdyni
- Najwyższy czas pomyśleć o dalszym rozwoju kolei w Trójmieście. Gdynia Zachód będzie powstawała jeszcze przez wiele lat i zanim kolej będzie potrzebna i opłacalna, jeszcze wiele czasu minie. Jednak miejsce na nią trzeba zarezerwować już teraz, aby uniknąć w przyszłości konieczności wyburzeń - pisze nasz czytelnik, pan Lechosław.
Wiele się teraz mówi o powstającej właśnie Kolei Metropolitalnej, łączącej centrum Gdańska i Gdyni z lotniskiem w Rębiechowie oraz górnym tarasem Trójmiasta (Osowa, Wielki Kack, Karwiny). Powstała również linia do stadionu PGE Arena i Amber Expo. Wiele się mówi o powstaniu kolejnej linii na lotnisko w Kosakowie. Gdańsk mocno inwestuje w rozwój sieci tramwajowej. Wszyscy mają dosyć stania w korkach. Nikt nie ma wątpliwości - transport szynowy jest dobry dla rozwoju miasta.
Czytaj także: Kolej Metropolitalna do Gdyni. Marszałek daje zielone światło
Dlatego najwyższy czas pomyśleć o dalszym rozwoju kolei w Trójmieście. Powstaje właśnie ogromne osiedle na terenach Gdyni Zachód. Ilość terenów przeznaczonych pod zabudowę wielorodzinną jest zatrważająca, ale i również bardzo potrzebna dla rozwoju miasta. Jednak pewne jest, że po zabudowaniu całego terenu siłą rzeczy osiedla te będą borykały się z problemami komunikacyjnymi. Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej nie wystarczy. Rozwiązaniem mogłaby być kolej i jest to możliwe.
Gdynia Zachód będzie powstawała jeszcze przez wiele lat i zanim kolej będzie potrzebna i opłacalna, jeszcze wiele czasu minie. Jednak miejsce na nią trzeba zarezerwować już teraz, aby uniknąć w przyszłości konieczności wyburzeń. Dlatego wnioskowałem o wpisanie do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni budowę torów na trasie Osowa - Dąbrowa - Wiczlino - Gdynia Centrum.
Z Osowej na Dąbrowę pociągi jeszcze niedawno mogły jeździć - istniało tam połączenie towarowe do Polifarbu. Tory jednak nie były używane i kilka lat temu zostały rozebrane. Nasypy jednak cały czas są i odtworzenie tego odcinka nie stanowiłoby większego problemu. Dalej kolej mogłaby przeciąć ul. Chwaszczyńską i Rdestową i pojechać równolegle do planowanej Trasy Jana Nowaka-Jeziorańskiego w kierunku Wiczlina. Potem można by przejechać przez Gdynię Zachód i wrócić przez las do linii kolejowej nr 201 w kierunku centrum Gdyni.
Dzięki takiemu połączeniu tereny Gdyni Zachód będą jeszcze bardziej atrakcyjne. Mieszkańcy tych terenów bez problemu będą mogli dojechać w różne zakątki Trójmiasta bez stania w uciążliwych korkach - pojadą szybkim, cichym i nowoczesnym szynobusem.
O wpisanie linii do studium ubiegam się od stycznia bieżącego roku. Z moich informacji wynika, że koncepcja się spodobała gdyńskim planistom i ma dużą szansę na wpisanie do studium kierunków zagospodarowania przestrzennego, które już niedługo będzie wyłożone do wglądu.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (246) 3 zablokowane
-
2013-11-25 14:32
Marszalek da zielone swiatlo na wszystko
Bo zblizaja sie wybory na wszystkie mozliwe stolki
- 12 0
-
2013-11-25 14:55
Zamiast stawiać nowy terninal lotniska, lepiej wybudować najpierw drogi albo kolej za te pieniądze.
- 7 3
-
2013-11-25 15:08
Trzeba bylo od razu to budowac a nie bawic sie w przebudowe Chwarznienskiej.
- 9 3
-
2013-11-25 15:09
Kolej jest po to (1)
aby dowozić ludzi do i z pracy . Tylko ze trójmiasto a szczególnie Gdańsk po rządami Budynia, wszystkie większe firmy głównie stocznie zlikwidowane
- 9 6
-
2013-11-25 21:11
Co Ty pitolisz,stoczni jest mnóstwo - mniejszych i elastyczniejszych
A nie z 3 pracownikami administracji na 1 spawacza z monterem
- 3 1
-
2013-11-25 15:18
Jak na razie nie potrzebujemy aż tylu pracowników z tamtych stron. (1)
Wpierw należy zagospodarować linię Pruszcz Tczew Starogard.
Gdynia nie zając nie ucieknie.
Zresztą oni nie palą się do wspólnych realizacji a wręcz przeciwnie gdyby mogli wybudowaliby PKM - BIS.
Zamiast budować niepotrzebne lotnisko mogli ciągnąć kolej do Rębiechowa i do swoich dzielnic oraz okolic.- 9 8
-
2013-11-25 17:15
czegoś tyś się znowu nawąchał
ględzidupo?
- 1 5
-
2013-11-25 15:22
Widać że laik opisywał mapki
Wzgórze Maksymiliana , Stadion ,Karwiny, Fikakowo to nazwy PRZYSTANKÓW a nie stacji kolejowych, Stacją jest tylko Wielki Kack...
- 6 1
-
2013-11-25 15:27
zaraz, zaraz
"Taki przebieg Pomorskiej Kolei Metropolitalnej przez Gdynię jest już zatwierdzony i będzie budowany w najbliższych latach."
Przecież to stary projekt jeszcze przedwojenny co wy tu wciskacie "i będzie budowany w najbliższych latach" No tak niedługo to dowiem się, że Gdynię wybudowała PLATFORMA:)))- 8 4
-
2013-11-25 15:46
(1)
Co to za durna trasa? Ile bez sensu kilometrów przez las będzie lecieć?
- 7 6
-
2013-11-25 16:13
Obwodnica też była budowana bez sensu przez las ;)
- 6 0
-
2013-11-25 16:36
jest ez oksywie (1)
A może by ktoś pomyślał o Obłużu i Oksywiu tam zrobili nowe tory i podkłady i leży to bez użytecznie a ludzie stoją w korkach do pracy do wojska akademii i stoczni może warto to tez wziąć pod uwagę jako rozwój kolei metropolitalnej.
- 9 2
-
2013-11-25 16:54
jedno i drugie
nie "zamiast" :)
- 4 0
-
2013-11-25 17:03
No nie !!!- to skandal żeby jeszcze do tej pory na Wiczlin do naszego wielkiego
i niezastąpionego przewielebnego Kim Ir Szczura jeszcze Pendolino nie zaiwaniał !
- 5 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.