- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (44 opinie)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (258 opinii)
- 3 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (134 opinie)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (57 opinii)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (81 opinii)
- 6 Wojsko oferuje 6 tys. zł za wspólne wakacje (333 opinie)
Mercedesy będą wozić gdańskich pasażerów
14 fabrycznie nowych autobusów marki Mercedes będzie od przyszłego roku wozić gdańszczan. 4 z nich to pojazdy przegubowe.
Nowe Mercedesy pojawią się na różnych liniach autobusowych, na terenie całego miasta. Być może w związku z ich zakupem zostaną wycofane niektóre wyeksploatowane i awaryjne egzemplarze autobusów.
- Wraz z powiększeniem ilości taboru, rosną jednocześnie także potrzeby transportowe. Możliwe jednak, że w niewielkiej ilości sprzedamy lub zezłomujemy posiadane Neoplany - przyznaje Jerzy Zgliczyński, prezes ZKM Gdańsk.
Mercedesy Conecto LF i Conecto G to całkowicie niskopodłogowe pojazdy używane już w Bydgoszczy, Częstochowie i Lublinie. Mają klimatyzację i monitoring, który przechowuje zapis do 10 dni. Wersja dłuższa (cena ok. 995 tys. zł) ma 43 miejsca siedzące i 102 stojące, natomiast krótsza (723 tys. zł) odpowiednio 30 i 67 miejsc.
Pojazdy będą wyposażone w otwierane ręcznie (automatyczne są podatne na zanieczyszczenia) rampy dla niepełnosprawnych oraz wyznaczone miejsca na wózki.
Gdańskie pojazdy będą także posiadać drzwi otwierane "tradycyjnie" - do środka, w przeciwieństwie do już stosowanych (np w Gdyni czy Poznaniu) środkowych drzwi otwieranych na zewnątrz, co pozwala na szybszą wymianę pasażerów na przystankach.
- Takie rozwiązane ma jednak swoje wady, gdyż drzwi otwierane na zewnątrz mogą zawadzić o fragment przystanku lub zimą o śnieg - tłumaczą przedstawiciele Mercedesa.
Pierwsze Mercedesy przyjadą do Gdańska pod koniec marca przyszłego roku. Transport wszystkich autobusów powinien potrwać nie dłużej, niż miesiąc. W przeciwieństwie do tramwajów marki PESA, nie będzie ogłoszony konkurs na wzór malowania. Wybiorą je wspólnie ZKM oraz producent.
Miejsca
Opinie (183) 4 zablokowane
-
2010-10-25 20:22
14 fabrycznie nowych autobusów marki Mercedes
Czyli co wyremontowanych PO liftingu chwilowo brak....
- 3 3
-
2010-10-25 20:30
z pewnością będzie jeździł na linii 186 po ul. Benzynowej.... (1)
i testował fabryczne amortyzatory.... włodarzom Gdańska gratulujemy ul. Benzynowej, proponuję zmianę nazwy , na "arteria imienia Adamowicza twórcy ECS" by "żyło się lepiej" jego rodzince oczywiście
- 8 1
-
2010-10-25 22:43
Co się tak uczepiłeś tego ECS??? Jak Gdańsk daje tylko 1/3 kasy na tą budowę a resztę dokłada UE. To taki zły interes???
Tak wiem tą kasę można byłoby inaczej wykorzystać, ale to jest kredyt przecież, którego na inna inwestycje pewnie by miasto nie dostało.- 1 3
-
2010-10-25 20:39
w końcu coś lepszego niż te neoplany
- 0 0
-
2010-10-25 20:43
Wszystko pięknie ale....
Wszystko pięknie ale trochę boli mnie wypowiedz że skasują część autobusów, uwierzcie mi że bardziej mnie ucieszy widok złomka do którego mogę wsiąść niż pięknego mercedesa którego mogę podziwiać z przystanku. Morze zamiast kasować warto by pomyśleć o dodaniu kilku kursów w godzinach szczytu na niektóre linie? :D
- 2 1
-
2010-10-25 20:49
mercedes
wielkie gratulacje dla mercedesa.Według mnie gwiazdy sa najlepszymi autobusami,
- 5 0
-
2010-10-25 20:50
Wyższość autobusu nad tramwajem (3)
Witajcie, czy możecie podać za i przeciw autobusom i tramwajom. Ja jestem za autobusami i buspasami bo:
- może po nim jechać np karetka a po torach nie,
- nie ma awaryjne infrastruktury (linie wysokiego napięcia)
- jak autobus się zepsuje to pozostałe mogą go ominąć, tramwaje wszystkie stoja i jest paraliż
- koszta 1 autobus niecały milion 1 tramwaj 8,7 mln zł.
- ekologia: prąd w pl jest z elektrowni węglowych, a autobus może być napędzany na cng.
- autobus jest bardziej funkcjonalny, nie ograniczają go tory.- 1 3
-
2010-10-25 21:35
(1)
1) można zrobić tory w nawierzchni osobnej, jak we Wrocławiu
2) ile razy miałeś do czynienia z awarią trakcji? 2 razy w roku?
3) wystarczy zrobić kilka rozjazdów pomiędzy przystankami
4) Tramwaj jest bardziej pojemny i ma lepsze przyspieszenie
5) wydobycie gazu jest nieekologiczne. Prąd można uzyskać ze źródeł odnawialnych. Gaz nie jest takim źródłem
6) Autobus w problemy z pokonaniem ciasnych zakrętów. Autobusu ma max 18 metrów, tramwaj PESA 32.- 3 0
-
2010-10-25 22:44
awaria trakcji rzadko ale osobnego tramwaju dosc czesto, do tego wypadki kilkanascie razy w roku.
rozjazdy to dodatkowy koszt, przyspieszenie to nie warunek konieczny przy wyborze.
wydobycie gazu jest nie ekologiczne? Dlaczego? Źródła odnawialne, które są bez szkodliwości dla środowiska?
argument każdy jest ok ale tylko 1 mnie przekonuje i pół 4, a reszta jest wątpliwa. Macie cos jeszcze?- 0 0
-
2010-10-26 08:33
mysle tak samo
taniej i praktyczniej budować buspasy- busy, karetki i policja, poczta przejadą bez problemu i jeszcze się szybko zwróci na mandatach za tych dresiarzy w golfach 2 co piszą że jeżdzą komfortowo do pracy i nie gniotą się w miejskim transporcie. Budyń do dzieła
- 0 0
-
2010-10-25 20:52
Wszystko ładnie, pięknie, ale...
czy serwisowanie Mercedesów będzie tańsze lub w podobnej cenie, co Solarisów?
- 1 1
-
2010-10-25 21:01
stare autobusy powinny byc zlomowane a nie
sprzedawane prywatnym przewoznikom.
W efekcie te stare graty , smrodzace i tak jezdza i tak jezdza.
Do tego kierowcy tych gratow jezdza jak piraci wychodzac z zalozenia, nie chcesz miec uszkodzonego auta musisz go wpuscic i jechac za smrodem w korku- 2 0
-
2010-10-25 21:31
A W KRAKOWIE (2)
pomysleli i maja tory tramwajowe wpuszczone w asfalt ,wiec jezdza nimi tylko tramwaje i autobusy,czemu nikt o tym u nas nie pomysli,przystanki tez autobusowo-tramwajowe
- 5 1
-
2010-10-25 21:50
We Wrocławiu toże.
- 0 0
-
2010-10-25 22:46
Straci na tym tylko nasza sieć tramwajowa, która jak prawie całkowicie puszczona wydzielonym torowiskiem. I ogólnie założenie tramwajów jest takie, żeby na odcinkach, gdzie są tory tramwajowe likwidować autobusy(jak na Chełmie) a nie dublować linie i powiększać korki.
- 1 1
-
2010-10-25 22:07
Mercedesy będą wozić gdańskich pasażerów (1)
a dlaczego nie SOLARIS-y. toż ta firma daje pracę polskim robotnikom.
- 4 3
-
2010-10-26 00:18
Bo jest gospodarka wolnorynkowa ?
To tak jakby Niemcy przestali kupować polskie produkty.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.